czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?

Data: 2010-03-02 07:39:36
Autor: amstav
czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?
http://nt.interia.pl/audio-wideo/news/kablowki-lepsze-niz-satelita,1445632

slyszalem, ze to co w Polsce platformy sprzedaja jako hd nie jest w istocie
pelnym hd ... chociaz obraz jest lepszy to do pelnego hd im brakuje
a znaczek hd to w znacznej mierze trick marketingowy ... czy to prawda ?

Data: 2010-03-02 09:09:28
Autor: pawell32
amstav pisze:
[...]

czysta demagogia.
jak ktoś ma g...ny tv i do tego ogląda go z odległości 1m
to będzie rozczarowany.
porównując nasze kanały hd z kanałami germańskimi - hmmm,
Niemcy zawsze mieli lepszą jakość, ale bez przesady.
czy to są nie pełne hd? może, nie zagłębiałem się w to.
uważam, że nie jest źle.

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-03-02 10:22:05
Autor: ApanasBudriszko
W dniu 2010-03-02 09:09, pawell32 pisze:
amstav pisze:
[...]

merytorycznie poszedleś ;-)

porównując nasze kanały hd z kanałami germańskimi - hmmm,
Niemcy zawsze mieli lepszą jakość, ale bez przesady.
czy to są nie pełne hd? może, nie zagłębiałem się w to.
uważam, że nie jest źle.

Podsumowując: nie sprawdziłeś ale wiesz że ktos ma tv do dupy (też nie widziałeś)

Proponuje jednak się zagłębić to zrozumiesz o czym pisze kolega, może wtedy doczytasz że cała masa materiału filmowego jest skalowana w górę, ma z racji oszczędności pasma niski bitrate etc

Pisanie że Niemcy zawsze mieli lepiej jest IMO bez sensu, to znaczy że zawsze mamy mieć gorzej ?

robią nas w babmbuko

1. nawet sygnał PAL nadawany przez nasze  TV nigdy w większości przypadków nie wykorzystywał pełni możliwości standardu, poza TVN

2. jak na świecie standard video-cd umarł to w polsce stał się sposobem na nabijanie w butelke nieświadomych

3.płyty DVD w wiekszości polskich wydań koszmar, nikt nigdy nie wykorzystał możliwości nosnika w pełni

4. teraz "pseudo HD"

Data: 2010-03-02 10:39:49
Autor: Wiewior
W dniu 2010-03-02 10:22, ApanasBudriszko pisze:
1. nawet sygnał PAL nadawany przez nasze TV nigdy w większości
przypadków nie wykorzystywał pełni możliwości standardu, poza TVN

Zachodnie również.

2. jak na świecie standard video-cd umarł to w polsce stał się sposobem
na nabijanie w butelke nieświadomych

A co ma to wspólnego z telewizją?

3.płyty DVD w wiekszości polskich wydań koszmar, nikt nigdy nie
wykorzystał możliwości nosnika w pełni

Bzdura.

4. teraz "pseudo HD"

Też cholernie merytoryczne...

--
Wiewior

Data: 2010-03-02 15:44:09
Autor: ApanasBudriszko
W dniu 2010-03-02 10:39, Wiewior pisze:
W dniu 2010-03-02 10:22, ApanasBudriszko pisze:
1. nawet sygnał PAL nadawany przez nasze TV nigdy w większości
przypadków nie wykorzystywał pełni możliwości standardu, poza TVN

Zachodnie również.

Nie obchodzą mnie zachodnie, interesuje mnie to że pod przykrywka nowych standardów (napedzających sprzedaż) wciska się ludziom towar nie zbliżający się często do możliwosci oferowanych przez np DVD

3.płyty DVD w wiekszości polskich wydań koszmar, nikt nigdy nie
wykorzystał możliwości nosnika w pełni

Bzdura.

a merytorycznie ? mam na półce kilkaset płyt w tym troche wydań np z USA i różnica jest znacząca zarówno w przypadku jakości transferu, jakości dźwięku jak i samego wydania.

Sam dobrze wiesz że tak jest, nie wspominam nawet o wydaniach na polski rynek w których o transferze anamorficznym nikt nawet nie pomyślał i dziwnym trafem potem ludize się dziwią że im się mały ekranik na środku telewizora pojawiła a prawda jest taka że połowa linii sygnału poszla na czarne pasy.

4. teraz "pseudo HD"

Też cholernie merytoryczne...

Tak, pseudo i do tego na różne sposoby

- canal+ HD i w programie 3-4 pozycje na dzień w HD
- naciaganie na znaczek HD i nawet rozdzielczość akceptowalne ale strumień na posiomie 3-4 krotnie niższym niż blu r.
- skalowanie obrazu PAL do 720p

Data: 2010-03-02 15:54:06
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik ApanasBudriszko napisał:
[...]

Z tym akurat się zgodzę, są filmy DVD w letterboksie ale już np. TVP Kultura wyświetla je w 16:9. Do tego na DVD podział filmu na rozdziały jest często z księżyca. Czasem lepiej zadać sobie trochę trudu i zrobić to samemu.

Data: 2010-03-02 17:08:56
Autor: Wiewior
Użytkownik "ApanasBudriszko" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hmj87r$8to$1inews.gazeta.pl...
[...]

A co ma piernik do wiatraka? MP3 też zapewni jakość gorszą niż MP#. A przekaz analogowy miał mnóstwo zniekształceń, których nie ma w cyfrze.
Do tego wszyscy oszczędzają na pasmie, więc nie należy rozdzierać szat, jak to w Polsce mamy źle.

[...]

No to nie kupuj polskich wydań - oszczędzisz nam niepotrzebnęgo ględzenia.

- canal+ HD i w programie 3-4 pozycje na dzień w HD

Tak jak wszędzie.

- naciaganie na znaczek HD i nawet rozdzielczość akceptowalne ale strumień na posiomie 3-4 krotnie niższym niż blu r.

No i? Blu-ray i transmisja to dwie zupełnie inne sprawy. A akurat h.264 potrafi zapewnić wysoką jakość nawet przy stosunkowo niewielkiej przepływności.

- skalowanie obrazu PAL do 720p

Tak jak wszędzie. A wiesz co jest jeszcze gorsze - niektórzy skalują do 1080i!

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-03-02 17:28:34
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@fbhaq.j.yc> napisał w wiadomości news:

- skalowanie obrazu PAL do 720p

Tak jak wszędzie. A wiesz co jest jeszcze gorsze - niektórzy skalują do 1080i!

A kto w Polsce w ogóle puszcza w 720p?

Data: 2010-03-02 11:00:33
Autor: pawell32
ApanasBudriszko pisze:

czysta demagogia.
jak ktoś ma g...ny tv i do tego ogląda go z odległości 1m
to będzie rozczarowany.

merytorycznie poszedleś ;-)

no...

[...]

jak do tego doszedłeś? zajmuje się tym i widziałem wiele odbiorników,
więc nie piszę z powietrza.

Proponuje jednak się zagłębić to zrozumiesz o czym pisze kolega, może wtedy doczytasz że cała masa materiału filmowego jest skalowana w górę, ma z racji oszczędności pasma niski bitrate etc

być może, ale co to zmienia?
1. takich dyskusji mieliśmy tu już kilka, więc nie mam zamiaru się rozpisywać
2. większość potrafi tylko narzekać, ale tv to chcą mieć za darmo.

Pisanie że Niemcy zawsze mieli lepiej jest IMO bez sensu, to znaczy że zawsze mamy mieć gorzej ?

nie zauważyłeś, że w Polsce tak zawsze było, był czas przywyknąć.

robią nas w babmbuko

1. nawet sygnał PAL nadawany przez nasze  TV nigdy w większości przypadków nie wykorzystywał pełni możliwości standardu, poza TVN

skąd masz takie informacje?

4. teraz "pseudo HD"

przestałem się nad tym rozczulać. zawsze jest wybór - pozostać przy tvp1   i 2

Data: 2010-03-02 15:35:27
Autor: ApanasBudriszko
W dniu 2010-03-02 11:00, pawell32 pisze:

jak do tego doszedłeś? zajmuje się tym i widziałem wiele odbiorników,
więc nie piszę z powietrza.

I uważasz że każde narzekanie wynika z nieumejetnosci obsługi tv oraz jego jakości ? chyba troche generalizujesz i przesadzasz, nie jesteś jedynym świadomym ;-)

Pisanie że Niemcy zawsze mieli lepiej jest IMO bez sensu, to znaczy że
zawsze mamy mieć gorzej ?

nie zauważyłeś, że w Polsce tak zawsze było, był czas przywyknąć.

Nie widzę powodu

robią nas w babmbuko

1. nawet sygnał PAL nadawany przez nasze TV nigdy w większości
przypadków nie wykorzystywał pełni możliwości standardu, poza TVN

skąd masz takie informacje?

sprawdź parametry strumienia i sam się zdziwisz, porownaj TVN i jakąś inna stację

4. teraz "pseudo HD"

przestałem się nad tym rozczulać. zawsze jest wybór - pozostać przy tvp1
i 2

Jeste więcej opcji ;-)

Data: 2010-03-02 15:52:07
Autor: Bartłomiej Zieliński
czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?
Użytkownik ApanasBudriszko napisał:
2. jak na świecie standard video-cd umarł to w polsce stał się sposobem
na nabijanie w butelke nieświadomych

A także na tanie wydawanie materiału, który niekoniecznie potrzebuje lepszych parametrów (np. kreskówki z lat 70-tych).

3.płyty DVD w wiekszości polskich wydań koszmar, nikt nigdy nie
wykorzystał możliwości nosnika w pełni

A co rozumiesz przez "polskie wydanie"? Czy seria Bondów z polskim lektorem to też "polskie wydanie"?

Data: 2010-03-02 21:35:56
Autor: Gienek
czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?
3.płyty DVD w wiekszości polskich wydań koszmar, nikt nigdy nie
wykorzystał możliwości nosnika w pełni

Nie prawda. Ja wykorzystałem możliwości nośnika w pełni. Zapchałem go calutkiego danymi

buahahahaha

Data: 2010-03-04 22:54:05
Autor: jerzu
czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?
On Tue, 02 Mar 2010 10:22:05 +0100, ApanasBudriszko <cicior@gazeta.pl>
wrote:

merytorycznie poszedleś ;-)

Jak zawsze.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-05 07:06:55
Autor: pawell32
jerzu pisze:
On Tue, 02 Mar 2010 10:22:05 +0100, ApanasBudriszko <cicior@gazeta.pl>
wrote:

merytorycznie poszedleś ;-)

Jak zawsze.

masz jakiś problem czy jakieś kompleksy?

Data: 2010-03-02 10:05:55
Autor: Tomek

Użytkownik "amstav" <whooper1@o2.pl> napisał w wiadomości news:hmibr3$j75$1news.task.gda.pl...
[...]

Tak jest. To jest tzw. HD ready, czyli 1024x768. Full HD (a więc 1920x1080) ma tylko Bluray. Telewizje nie nadają takiego sygnału.
Tomek

Data: 2010-03-02 10:38:30
Autor: Wiewior
czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?
W dniu 2010-03-02 10:05, Tomek pisze:
Tak jest. To jest tzw. HD ready, czyli 1024x768. Full HD (a wiĂŞc 1920x1080)
ma tylko Bluray. Telewizje nie nadajÂą takiego sygnaÂłu.

Pisuj częściej na grupę. Takie posty wspaniale poprawiają humor :)

--

Wiewior

Data: 2010-03-02 11:23:47
Autor: adresss
On Tue, 2 Mar 2010 10:05:55 +0100, "Tomek" <tentom@tlen.pl> wrote:

[...]

czasami ide na piwo i ostatnio ogladalem olimpiade z eurosport hd - i
bylo ok, i nawet eurosport sie chwalil napisem native HD. A jak jest w
innych transmisjach?

Obraz byl ok - lecialo to via nbox n-ki.

--
ThinkXtra

Data: 2010-03-02 21:41:48
Autor: Gienek
czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?
Tak jest. To jest tzw. HD ready, czyli 1024x768.

rotfl
Jesteś pewien? HD-READY to przypadkiem nie 1280x720?

Data: 2010-03-02 21:58:45
Autor: Piotrne
Gienek pisze:
Tak jest. To jest tzw. HD ready, czyli 1024x768.

rotfl
Jesteś pewien? HD-READY to przypadkiem nie 1280x720?

"Ready", czyli gotowe to może być urządzenie na odebranie
sygnału HD, a nie sygnał HD. Urządzenie gotowe do HD
(czyli HD ready) odbiera sygnał HD i coś z nim robi,
np. wyświetla w takiej-sobie rozdzielczości.

Natomiast 1280*720 to jest jak najbardziej HD.

P.

Data: 2010-03-02 22:13:18
Autor: Gienek
[...]

HD ready jest to logo wprowadzone przez organizację EICTA (ang. European Information, Communications and Consumer Electronics Technology Industry Associations) jako znak wyróżniający urządzenia mogące wyświetlać sygnał wysokiej rozdzielczości. Minimalne wymagania, jakie musi spełniać urządzenie, aby otrzymać logo HD ready:
Rozdzielczość ekranu 720 linii
Urządzenie musi posiadać:
analogowe wejście YPbPr (komponentowe)
cyfrowe wejście DVI lub HDMI obsługujące technologię HDCP
wejścia muszą obsługiwać następujące formaty przy częstotliwościach 50 i 60 Hz:
1280x720 ze skanowaniem progresywnym (720p)
1920x1080 z przeplotem (1080i)

Źródło http://pl.wikipedia.org/wiki/HD_ready

Data: 2010-03-05 13:21:36
Autor: Piotrne
czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?
Gienek pisze:

HD ready jest to (...) znak wyróżniający urządzenia mogące wyświetlać
> sygnał wysokiej rozdzielczości.

Właśnie tak. To pojęcie dotyczy urządzenia, a nie sygnału
(jak wcześniej napisałeś).

P.

Data: 2010-03-05 19:21:22
Autor: Gienek
czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?

Właśnie tak. To pojęcie dotyczy urządzenia, a nie sygnału
(jak wcześniej napisałeś).

W którym miejscu bo jakoś nie przypominam sobie?

Data: 2010-03-05 22:11:32
Autor: Wiewior
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:hmrhuq$qou$1inews.gazeta.pl...
Właśnie tak. To pojęcie dotyczy urządzenia, a nie sygnału
(jak wcześniej napisałeś).

W którym miejscu bo jakoś nie przypominam sobie?

"Jesteś pewien? HD-READY to przypadkiem nie 1280x720?"
A mowa była o rozdzielczościach po stronie nadawczej.

Data: 2010-03-05 23:15:38
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@fbhaq.j.yc> napisał w wiadomości news:hmrs1p$qj2$1news.task.gda.pl...
[...]

A skąd to wiesz?
Bo jego przedpiszca po prostu bredził od rzeczy, nie wiadomo o czym.
A Gienek tylko odniósł się do tych bzdur (bez związku z sygnałem czy z niesygnałem).

Data: 2010-03-02 22:55:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "Piotrne" <piotr23ne@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hmju66$l6v$1news.onet.pl...
Gienek pisze:
[...]

Nie tylko.
Musi jeszcze posiadać matrycę o odpowiedniej rozdzielczości.
Mój TV np. ma matrycę PAL, więc nie jest HD Ready, mimo że odbiera i wyświetla nawet sygnał full hd.

Data: 2010-03-03 19:34:32
Autor: sensei
Gienek pisze:
[...]

Nie ma się co podniecać rodzielczością można zrobić obraz 1080p a skompresować go do 7Mb/s i co z tego że rozdzielczość będzie Full HD jak jakość będzie żałosna...Problem "polskiego HD" nie wynika z rodzielczości ale z upskalingu i zbytniej redukcji przepływności. Ale Polak wszystko kupi, nawet zapłaci za to co jest FTA więc co za problem zedrzeć z niego kasę za znaczek HD ?

Data: 2010-03-04 09:59:32
Autor: Gienek
czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?
Nie ma się co podniecać rodzielczością można zrobić obraz 1080p a
skompresować go do 7Mb/s i co z tego że rozdzielczość będzie Full HD jak
jakość będzie żałosna...

Niestety. HD nie mówi nic o jakości tylko o rozdzielczości obrazu.

Data: 2010-03-04 11:18:55
Autor: pawell32
Gienek pisze:
[...]

fakt. mógłby ktoś opracować system oznaczania kanałów z jaką jakością
nadają.

Data: 2010-03-06 09:34:28
Autor: amstav
czy polskie hd jest rzeczywiscie hd ?
fakt. mógłby ktoś opracować system oznaczania kanałów z jaką jakością
nadają.

moze politruki z krajowej rady ? nie rozsmieszaj mnie ... to wymaga wiedzy ;-)

Data: 2010-03-08 07:13:16
Autor: pawell32
amstav pisze:
fakt. mógłby ktoś opracować system oznaczania kanałów z jaką jakością
nadają.

dlatego napisałem mógłby ktoś...

moze politruki z krajowej rady ? nie rozsmieszaj mnie ... to wymaga wiedzy ;-)

Ci z krajowej rady  na pewno nie wiedzą...
ale to wyzwanie