czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrachunków bankowych?

Data: 2009-10-18 19:00:57
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrachunków bankowych?
bank stanowi, że osoba fizyczna może mieć jeden rachunek osobisty i jeden
rachunek wspólny z inną osobą. Ale mnie tak bardzo się spodobała oferta banku, że wraz z dziewczyną założyliśmy sobie nie 3 ale aż 4 rachunki: A,B,A+B,B+A,

w tym celu, po założeniu A,B,A+B, w innej placówce B przekształciłem w B+A,
a w kolejnej placówce założyłem nowy rachunek B, osiągając liczbę 4 rachunków.

są to rachunki oszczędnościowe, wysokooprocentowane a ich mnożenie służy
wiekszej swobodzie wypłat (mam nie 3 ale 4 wypłaty bezprowizyjne w miesiacu)
napewno rachunki A,B,A+B są "legalne".

pytanie pierwsze: czy "złamaliśmy prawo" zakladając kolejny rachunek B+A?

wg mnie, ja mam jeden rachunek wspólny z dziewczyną
a ona ma jeden wspólny ze mną, razem 2 odrębne rachunki.

drugie pytanie: jeżeli w regulaminie napisano, że bank może wypowiedzieć umowę "wyłacznie z ważnych powodów" itd., to czy istnienie A+B oraz B+A jest "wystarczająco ważnym powodem" przymusowej likwidacji jednego z ww.
rachunków przez bank?

Data: 2009-10-18 10:47:30
Autor: Tomek z Wawy
On 18 Paź, 19:00, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

drugie pytanie: jeżeli w regulaminie napisano, że bank może wypowiedzieć
umowę "wyłacznie z ważnych powodów" itd.,

Dopóki na rachunkach jest kasa to niczego Ci nie wypowiedzą, bo Bank
ceni sobie kasiorę dużo bardziej niż własny regulamin.

Data: 2009-10-18 21:23:48
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
> [...]

Dopóki na rachunkach jest kasa to niczego Ci nie wypowiedzą,

problem w tym że pozakładałem rachunki a zasile je za 2-3 tygodnie
i zastanawiam się czy do tego czasu mi ich nie wypowiedzą

bo Bank ceni sobie kasiorę dużo bardziej niż własny regulamin.

tu można wyodrębnić dwie kwestie: 1) czy regulamin pozwala _klientowi_ założyc nadmiarowy rachunek
2) czy regulamin pozwala _bankowi_ zamknąć nadmiarowy rachunek

ja uważam że 1) nie 2) nie
podsumowanie: mimo że złamałem regulamin, bank nie może odwrócić
skutków mojego działania bo sam musiałby złamać regulamin,
a to byłoby "zaprowadzaniem rządów prawa bezprawnymi metodami" --

Data: 2009-10-18 21:31:49
Autor: RobertS
czy posiadam "niedozwoloną" iloś ćrachunków bankowych?

problem w tym że pozakładałem rachunki a zasile je za 2-3 tygodnie
i zastanawiam się czy do tego czasu mi ich nie wypowiedzą

nie, bank może wypowiedzieć umowę rachunku jeżeli przez określony w umowie czas nic się nie będzie na nim działo - tak stanowi PB

czyli jeżeli w umowie nie ma info nt minimalnego zasilenia/obrotów to możesz wpłacać na ww. nawet po 1gr co kilka miesięcy i będzie ok

z drugiej strony bank mógłby zamknąć rachunek, na który ktoś wpłacił np. 1kk zł i przez x lat (lub nawet krócej) nie było na nim obrotów (naliczanie odsetek się nie liczy)

wniosek:
śpij spokojnie i nie martw się o to, że bank pozamyka rachunki, naprawdę banki mają większe zmartwienia niż ww. ;-)

RobertS

Data: 2009-10-18 21:41:33
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrachunków bankowych?
śpij spokojnie i nie martw się o to, że bank pozamyka rachunki,

no nie wiem, BGŻ mi kiedyś bezprawnie pozamykał kilka rachunków,
a uzasadnienie ustne brzmiało "BO TAK!" mam nadzieję że PKO BP SA nie postąpi w ten sam sposób...

Data: 2009-10-18 21:55:10
Autor: Valdi.Pavlack
czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrac hunków bankowych?
<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl>

no nie wiem, BGŻ mi kiedyś bezprawnie pozamykał kilka rachunków,
a uzasadnienie ustne brzmiało "BO TAK!"

Otwierałeś je na powrót?

Data: 2009-10-18 22:22:17
Autor: RobertS
czy posiadam "niedozwoloną" ilo śćrachunków bankowych?

no nie wiem, BGŻ mi kiedyś bezprawnie pozamykał kilka rachunków,
a uzasadnienie ustne brzmiało "BO TAK!" mam nadzieję że PKO BP SA nie postąpi w ten sam sposób...

jeżeli nie bedzie mial ku temu podstaw to nie postapi...bo i po co?

RobertS

Data: 2009-10-18 23:44:10
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrachunków bankowych?
> mam nadzieję że PKO BP SA nie postąpi w ten sam sposób...
> jeżeli nie bedzie mial ku temu podstaw to nie postapi...bo i po co?

istnienia "podstaw" = brakowi obrotów, nie będzie
istnieje "podstawa" = "bo macie o jeden za dużo"

Data: 2009-10-19 10:10:21
Autor: RobertS
czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrachunków bankowych?

istnienia "podstaw" = brakowi obrotów, nie będzie
istnieje "podstawa" = "bo macie o jeden za dużo"

no to w najgorszym wypadku bank zamknie ten jeden "nadprogramowy", ale tak serio to bardzo w to wątpię...

RobertS

Data: 2009-10-18 19:37:24
Autor: coolina
czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrachunków bankowych?
rachunków przez bank?

CZY chodzi o VW bank?

jk

Data: 2009-10-18 21:28:44
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrachunków bankowych?
> rachunków przez bank?

CZY chodzi o VW bank?

troll reklamujący nieistniejące karty kredytowe VW Banku
wziął sie teraz za reklamowanie _niemożliwych_ do otworzenia rachunków _wspólnych_ VW Banku?

a jutro pewnie zareklamuje nam obligacje skarbowe w VW
albo odszkodowania VW za przymusową pracę w III Rzeszy?

ciekawe co jeszcze? kredyt "rodzina na swoim" VW Banku?
akredytywa VW na zakup rakiety kosmicznej? Jakieś inne
propozycje?

Data: 2009-10-18 21:31:26
Autor: Valdi.Pavlack
czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrachunkó w bankowych?
<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl>

Jakieś inne propozycje?

Nie odpowiadaj trolowi Colinie bo wciągnie cię w dyskusje, sprowadzi ją do
swojego poziomu i pokona Cię doświadczeniem.
Szkoda nerwów i czasu straconego na pukanie paluszkami w klawiaturkę.

Data: 2009-10-18 21:53:52
Autor: coolina
czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrachunków bankowych?
swojego poziomu i pokona Cię doświadczeniem.

zkąd ta agresja?
Chciałam tylko pomóc

jk

Data: 2009-10-19 14:36:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czy posiadam "niedozwoloną" ilośćrachunkó w bankowych?

Data: 2009-10-19 13:47:30
Autor: sTav