czy prawo jazdy jest dowodem tozsamosci?

Data: 2018-08-09 01:25:29
Autor: s.grushka83
czy prawo jazdy jest dowodem tozsamosci?
Witam.
Ostatnio wdalem sie w dyskusje nt. akceptowalnych dowodow tozsamosci (nota bene: dyskusja byla o legitymowaniu ludzi przy sprzedazy piw bezalkoholowych swoja droga). Tak czy siak otrzymalem linka do wiki https://pl.wikipedia.org/wiki/Dokument_to%C5%BCsamo%C5%9Bci

"W Polsce prawo jazdy nie jest dokumentem tożsamości, podobnie jak książeczka wojskowa."

Czy ktos moglby to zweryfikowac? "na chlopski rozum" kazdy oficjalnie wydany dokument ze zdjeciem oraz imieniem i nazwiskiem (oraz data urodzin, dla weryfikacji wieku) jest dokumentem potwierdzajacym tozsamosc...

pozdrawiam
SG

Data: 2018-08-09 11:18:08
Autor: ń
czy prawo jazdy jest dowodem tozsamosci?
Może i nie jest, ale np. na poczcie działa.

-- -- -
W Polsce prawo jazdy nie jest dokumentem tożsamości

Data: 2018-08-09 12:38:02
Autor: Robert Tomasik
W dniu 09-08-18 o 10:25, s.grushka83@gmail.com pisze:
[...]

Dowodem potwierdzającym tożsamość będzie to, co w oczach osoby chcącej
ją potwierdzić będzie wystarczające. Urzędy mają swoje przepisy. Te
czasem prawo jazdy dopuszczają (np. kontrola drogowa), a czasem nie.
Bank ma regulamin i kiedyś w BPH mogłeś posłużyć się tylko dowodem
osobistym, którego numer był w systemie albo taką specjalną kartą
klienta wydawaną przez bank. Zmienić numer można było tylko w
macierzystym oddziale. Pod koniec działania tego banku można było
jeszcze swoją tożsamość odbitką linii papilarnych potwierdzić, ale jak
przejął ich ALIOR, to poszło to w "niepamięć".

Jeśli chodzi o sklep i sprzedaż alkoholu, no to też pozostaje kwestia
pracownika sklepu. Przepis mówi, że nie może sprzedać nieletniemu i nie
przychodzi mi do głowy żaden przepis, który by określał, jak ma to
zrobić. W odniesieniu do osób oczywiście dorosłych przecież w ogóle nikt
o dowód osobisty nie pyta. Przy młodszych domagają się dowodu
osobistego, ale często nawet nie rzucą okiem na rocznik, a przecież już
dawno nie jest tak, ze dowód osobisty dostaje się w wieku 18 lat. Widuję
teraz po sklepach takie tabliczki z wyjaśnieniem, że wygląd może być
mylący i dlatego legitymują przy zakupie alkoholu.

Data: 2018-08-09 18:37:14
Autor: Sonn
W dniu 2018-08-09 o 10:25, s.grushka83@gmail.com pisze:
[...]

Według prawa nie jest. Jest dokumentem stwierdzającym posiadanie uprawnień do kierowania pojazdami określonej kategorii

--
Sonn

Data: 2018-08-10 22:52:54
Autor: PiotRek
[...]

???

Ciekawe... Czy mógłbyś podać jakiś link do tej dyskusji? (Chyba że to była dyskusja w realu a nie w Internecie, to rzecz jasna linku nie będzie).

Czy przy sprzedaży mleka (np. 3,2%) sprzedawca też legitymuje kupujących?

--
P.

Data: 2018-08-10 23:56:30
Autor: Robert Tomasik
W dniu 10-08-18 o 22:52, PiotRek pisze:
[...]

Pytanie jak bardzo oo było bezalkoholowe. Bo bezalkoholowe 2% nadal ma
alkohol.

Data: 2018-08-10 16:11:42
Autor: s.grushka83
On Friday, 10 August 2018 22:56:31 UTC+1, Robert Tomasik  wrote:
> [...]
> Czy przy sprzedaży mleka (np. 3,2%) sprzedawca też legitymuje kupujących?
> Pytanie jak bardzo oo było bezalkoholowe. Bo bezalkoholowe 2% nadal ma

bezalkoholowe 2% to jest raczej "bezalkoholowe". OIDP alkoholowym napojem jest napoj z 0.5% (i wiecej) alkoholu.

a tutaj link https://www.wykop.pl/link/4460875/lidl-odmowil-sprzedazy-piwa-bezalkoholowego-bo-klient-nie-chcial-pokazac-dowodu/ milego czytania i jakby co za leczenie raka nie zwracam pieniedzy! :P

SG

Data: 2018-08-11 02:01:11
Autor: PiotRek
W dniu 2018-08-11 o 01:11, s.grushka83@gmail.com pisze:
[...]

[...]

a tutaj link https://www.wykop.pl/link/4460875/lidl-odmowil-sprzedazy-piwa-bezalkoholowego-bo-klient-nie-chcial-pokazac-dowodu/

milego czytania i jakby co za leczenie raka nie zwracam pieniedzy! :P

Moim zdaniem osoba z Lidla, która wysmażyła taką odpowiedź, powinna zostać natychmiast zwolniona z pracy. Wspomniana kasjerka zresztą też.

--
P.

Data: 2018-08-11 02:14:29
Autor: Animka
W dniu 2018-08-10 o 22:52, PiotRek pisze:
[...]

Powinien, bo w mleku są prawdopodobnie groźne bakterie!

--
animka

Data: 2018-08-11 15:59:43
Autor: ń
czy prawo jazdy jest dowodem tozsamosci?
To tylko w Twoim sklepie, tam specjalnie zarażają po nocach.

-- -- -