czy przelew walutowy SEPA idzie eliksirem? czy jakimś innym, wolniejszym przesyłem?

Data: 2009-09-22 18:59:02
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
czy przelew walutowy SEPA idzie eliksirem? czy jakimś innym, wolniejszym przesyłem?
planuje założyć konto walutowe w banku, z
przeznaczeniem, że gdy nastanie godzina "0"
chcę dokonać przelewu. Będzie to jeden duży, kilkudziesięciotysieczny przelew, około 45.000 euro

Oferta przeróżna, niektóre banki 0zł za prowadzenie
rachunku, inne chcą 5zł, jeszcze inne 1-2 euro, jedni za pierwszy przelew obiecują "0" ale pracownik banku objaśnia mi że te "0" należy rozumieć jako "0" za przelew plus 5zł za użycie standardu SEPA, inni w cenniku piszą od razu 5zł, jeszcze inni 10zł albo 15zł
deutsche bank zaśpiewał sobie aż 80zł/przelew
nawet ten jeden jedyny pierwszy w miesiącu
i to pomimo wyjaśnień że odbiorca ma konto
walutowe w Euro w banku na terenie Polski

ale nie o tym chcę pisać...

natomiast dziwi mnie ciągłe podkreślanie, że przelewy walutowe idą trzy dni.

w regulaminach banków przeróżnych nawet o zlotówkach
jest mowa np. "do 2 dni roboczych" ale mimo tego
zazwyczaj przelew wychodzi najbliższym eliksirem

<najważniejsze>
czy jeżeli np. zaloguję sie na www banku X rano o 6:30
i złożę dwa przelewy, jeden złotówkowy krajowy PLN-PLN
a drugi eurowy SEPA krajowy EUR-EUR
to przelew walutowy wyjdzie z banku później niż złotowy?
</najważniejsze>

Data: 2009-09-22 19:05:23
Autor: MarekZ
<zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> wrote in message news:506a.00000020.4ab90256newsgate.onet.pl...

[...]

One "idą inną drogą". Technicznie to każdy z nich z banku może wyjść wcześniej ale nie determinuje to daty dotarcia na rachunek docelowy.

SEPA obecnie do 3 dni bankowych. Ten okres będzie skracany. Za jakiś czas będzie do dwóch dni, a od 2011 czy tam 2013 dopiero 1 dzień.

Data: 2009-09-22 19:09:31
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
[...]

pierwszy z brzegu link po wpisaniu SEPA w googlach
http://www.mbank.pl/indywidualny/rachunki/osobiste/eKONTO/SEPA.html
wskazuje na to że owszem, później i "czymś innym" niż eliksir

skladanie do 14:25 (eliksiry wyszły sobie godzine wcześniej)
no i wzmianka o obciążeniu teraz i przekazaniu do 3 dni

Data: 2009-09-22 11:01:14
Autor: BK
On 22 Wrz, 19:09, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]

skladanie do 14:25 (eliksiry wyszły sobie godzine wcześniej)
no i wzmianka o obciążeniu teraz i przekazaniu do 3 dni

Jasne, ze ida czyms innym niz elixir bo elixir to system rozliczen w
zlotowkach.

Od euro i sepy jest euro-elixir.

czy przelew walutowy SEPA idzie eliksirem? czy jakimś innym, wolniejszym przesyłem?