czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu

Data: 2012-06-30 21:28:11
Autor: A. Filip
czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu
"yapann" <yapann@odwa.pl> pisze:
czy zostawiajÄ…c rower pod sklepem/marketem na kwadrans na takim
najtańszym przypięciu - ryzykukę powrót autobusem?
- czy chodzÄ… z sekatorami czy przecinakami do kabli albo co, ktĂłrzy
potrafią rower w kilka minut w ruchliwym miejscu se przywłaszczyć?

A rower _też_ najtańszy [nowy/używany/mocno używany]? :-)
Jakie miasto, jakie miejsce - bo Polska duża kraja być :-)

Data: 2012-07-01 00:40:32
Autor: yapann
"A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> wrote in message news:87bok0vbuc.fsfbat.anfi.homeunix.org...
A rower _też_ najtańszy [nowy/używany/mocno używany]? :-)
taki za 1200-1400, 'nowy' bo mało jeżdżę :p

Jakie miasto, jakie miejsce - bo Polska duża kraja być :-)
3miasto,

więc, czy takie zapięcie za 15zł - da się ciachnąć jakimiś nożycamni do drutu?

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-5600AC.21180530062012news.icm.edu.pl...
Wszelkie zapiecia drozsze niz cienka linka to spisek specow od
marketingu.

pewnie po części i tak
ale jak grubszy przekrój, to chyba nożycami trudniej chwycić i trudniej uciąć raczej, hę?
(bo jakoś sobie nie wyobrażami naczej, jak przeciąć).

Data: 2012-06-30 16:34:00
Autor: rmikke
czy ryzykuję zostawiaj±c rower na chwilę na kiepskim zapięciu
On Sunday, July 1, 2012 12:40:32 AM UTC+2, yapann wrote:
> [...]
taki za 1200-1400, 'nowy' bo mało jeżdżę :p

> Jakie miasto, jakie miejsce - bo Polska duża kraja być :-)

więc, czy takie zapięcie za 15zł - da się ciachn±ć jakimi¶ nożycamni do drutu?

Takie zapięcie za 50zł też się da. I krowi łańcuch też.

Data: 2012-07-01 01:38:59
Autor: Titus Atomicus
czy ryzykuję zostawiaj±c rower na c hwilę na kiepskim zapięciu
In article <jsnv8j$r5t$1@node1.news.atman.pl>,
 "yapann" <yapann@odwa.pl> wrote:

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-5600AC.21180530062012news.icm.edu.pl...
> Wszelkie zapiecia drozsze niz cienka linka to spisek specow od
> marketingu.

pewnie po czę¶ci i tak
ale jak grubszy przekrój, to chyba nożycami trudniej chwycić i trudniej uci±ć raczej, hę?
(bo jako¶ sobie nie wyobrażami naczej, jak przeci±ć).

No, dobra. Tak powaznie to przegoogluj archiwum grupy po slowach: linka+skradziono i linka+kradziez

Jak juz przeczytasz, to zamow sobie sobie u-lock Abus Granit XPlus za 300zl i bedziesz mogl spac relatywnie spokojnie.
Wszelkie linki (cienkie i mocne) zlodziej wyposazony w nozyce z centrum handlowego pod ktorym zostawiles rower przecina w kilka sekund.
btw Zaraz po mnie odezwie sie tu pewien czlowiek, niejaki Czak Noris Precla, wysmieje to przed chwila napisalem i bedzie twierdzil cos calkiem przeciwnego.
Tak wiec zapoznaj sie z archiwum i decyzja nalezy do ciebie.
--
TA

Data: 2012-07-02 11:17:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-07-01 01:38, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

No, dobra. Tak powaznie to przegoogluj archiwum grupy po slowach:
linka+skradziono i linka+kradziez

To jest do¶ć dobry przykład. Zawsze po "ogłoszeniu" o kradzieży roweru, pojawia się nie¶miertelne pytanie "czym był zapięty". Jak daleko sięgam pamięci±, zawsze była to linka, względnie kiełbasa. Ulocka, choćby podrabianego, nie przypominam sobie.

--
Liwiusz

Data: 2012-07-02 13:16:48
Autor: Fabian
On 02.07.2012 11:17, Liwiusz wrote:
[...]

Jeden przypadek kojarzę, rower na klatce schodowej sforsowany chyba podno¶nikiem hydraulicznym albo takie były podejrzenia.

Fabian.

Data: 2012-07-02 13:26:37
Autor: Titus Atomicus
czy ryzykuję zostawiaj±c rower nach wilę na kiepskim zapięciu
In article <jsrvv1$it6$1@inews.gazeta.pl>,
 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Jeden przypadek kojarzę, rower na klatce schodowej sforsowany chyba podno¶nikiem hydraulicznym albo takie były podejrzenia.

No, ale czy wiadomo co za ulock?
Znam przypadek kiedy ulock zostal po protu wylamany, ale to byla atrapa za 40zl.

--
TA

Data: 2012-07-02 17:52:10
Autor: PK
On 2012-07-02, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
To jest dość dobry przykład. Zawsze po "ogłoszeniu" o kradzieży roweru, pojawia się nieśmiertelne pytanie "czym był zapięty". Jak daleko sięgam pamięcią, zawsze była to linka, względnie kiełbasa. Ulocka, choćby podrabianego, nie przypominam sobie.

Aha. A pewnie najwięcej łysych idiotów na wsiach zabija się w starych
BMW i golfach.
Pewnie nigdy nie słyszałeś, żeby coś takiego wydarzyło się np. w nowym
Citroenie C6 :). Czy to świadczy o bezpieczeństwie tych samochodów?

Idź pod pierwszy lepszy market i zobacz czym są przypięte rowery.
Standardowy widok: nowe wypolerowane "górale" z linkami za 30 zł,
a obok stare szosówki przypięte u-lockami i łańcuchami.
To co ma ukraść złodziej? :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-02 21:10:29
Autor: Titus Atomicus
czy ryzykuję zostawiaj±c rower na c hwilę na kiepskim zapięciu
In article <slrnjv3o22.25n.kosu@localhost.localdomain>,
 PK <kosu@nospam.pl> wrote:

On 2012-07-02, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Aha. A pewnie najwięcej łysych idiotów na wsiach zabija się w starych
Pewnie nigdy nie słyszałe¶, żeby co¶ takiego wydarzyło się np. w nowym
Citroenie C6 :). Czy to ¶wiadczy o bezpieczeństwie tych samochodów?

IdĽ pod pierwszy lepszy market i zobacz czym s± przypięte rowery.
Standardowy widok: nowe wypolerowane "górale" z linkami za 30 zł,
a obok stare szosówki przypięte u-lockami i łańcuchami.
To co ma ukra¶ć złodziej? :)

Hm, ale czy to jest argument na rzecz nieskutecznosci ulockow i lancuchow?
I jakos rzadko widuje nowe wypolerowane gorale pod marketami?
Nie wszytsko zloto co sie swieci.

--
TA

Data: 2012-07-01 14:48:19
Autor: Desoft
czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu
więc, czy takie zapięcie za 15zł - da się ciachnąć jakimiś nożycamni do drutu?

Da się ciachnąć i ulocka.
Dzisiaj w TV pokazywali.

--
Desoft

Data: 2012-07-01 15:48:03
Autor: Titus Atomicus
In article <jsph3h$2t2$1@inews.gazeta.pl>, "Desoft" <NICK@interia.pl> wrote:

> więc, czy takie zapięcie za 15zł - da się ciachn±ć jakimi¶ nożycamni do > drutu?

Da się ciachn±ć i ulocka.
Dzisiaj w TV pokazywali.

E, bez jaj.
Mozna kupic ulocka za 40zl, a mozna za 400.
Nie opowiadaj, ze ulocka z wyzszej polki mozna po prostu 'ciachnac'.
A linke mozna ciachnac w kilka sekund niezaleznie od jej 'klasy'.
--
TA

Data: 2012-07-01 21:23:41
Autor: Desoft
[...]

Akurat widziałem fragment programu gdzie ulock przegrał z łańcuchem do przypinania motorów.

"Ciachn±ć" można wszystko to tylko kwestia sprzętu.
Generalnie nieważne czy używa się linki czy ulocka. Ważne gdzie zostawia się rower - w Kopenhadze można go wogóle nie przypinać, i tak nie zginie. No i ważne też jest ile wart jest rower - a raczej na ile wygl±da.

--
Desoft

Data: 2012-07-01 19:48:27
Autor: piecia aka dracorp
czy ryzykuję zostawiaj±c rower na chwilę na kiepskim zapięciu
Dnia Sun, 01 Jul 2012 21:23:41 +0200, Desoft napisał(a):

No i waĹĽne teĹĽ jest ile wart jest rower - a raczej na ile
wyglÄ…da.
Ostatnio słyszałem historyjkę o znajomych. Zaraz po kupieniu rowerów pobrudzili je w błocie i w ogóle nie myli. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-07-01 22:12:29
Autor: Titus Atomicus
In article <jsq87r$4al$1@inews.gazeta.pl>, "Desoft" <NICK@interia.pl> wrote:

> [...]

Akurat widziałem fragment programu gdzie ulock przegrał z łańcuchem do przypinania motorów.

Pytanie - jaki to byl ulock i jaki lancuch.
Apeluje o wieksza precyzje w wypowiedzi...

"Ciachn±ć" można wszystko to tylko kwestia sprzętu.
Generalnie nieważne czy używa się linki czy ulocka.
Wazne.
Linka tych zawodach odpada w eliminacjach.

>Ważne gdzie zostawia się
rower - w Kopenhadze można go wogóle nie przypinać, i tak nie zginie.

No, to jest akurat powtarzanie miejskich legend.
ROTFL

ważne też jest ile wart jest rower - a raczej na ile wygl±da.
Nie widze zwiazku. No chyba ze sie je zabezpiecza linka to tak.
--
TA

Data: 2012-07-02 15:27:49
Autor: Desoft
> [...]
> Nie opowiadaj, ze ulocka z wyzszej polki mozna po prostu 'ciachnac'.
> A linke mozna ciachnac w kilka sekund niezaleznie od jej 'klasy'.

Po pierwsze "ciachn±ć" nie znaczy ci±ć. Takie wpadki jak z Kryptonite zdarzaj± się czę¶ciej.

Akurat widziałem fragment programu gdzie ulock przegrał z łańcuchem do
przypinania motorów.

Pytanie - jaki to byl ulock i jaki lancuch.
Apeluje o wieksza precyzje w wypowiedzi...

Jak to w TV marki nie podali, lub nie widziałem. Tylko prowadz±cy powiedział, że tego się nie da złamać - zapewnienie sprzedawcy. Następnie wzi±ł nożyce i spróbował przeci±ć - nie dał rady.
Podszedł taki pan o szerszych plecach i przeci±ł.

"Ciachn±ć" można wszystko to tylko kwestia sprzętu.
Generalnie nieważne czy używa się linki czy ulocka.
Wazne.
Linka tych zawodach odpada w eliminacjach.

Hmm 20 lat używam linki... zużyłem już kilka, rower ten sam.

>Ważne gdzie zostawia się
rower - w Kopenhadze można go wogóle nie przypinać, i tak nie zginie.

No, to jest akurat powtarzanie miejskich legend.
ROTFL

No, co¶ w tym jest. Zwiedzaj±c ko¶ciół w Kopenhadze zobaczyłem kartę napisan± w języku polskim:
Uwaga na złodzieji pocztówek.

Pocztówki były nieprzypięte, obok leżała kasetka na pieni±dze. Należało wzi±¶ć pocztówkę i wrzucić pieni±żka....

ważne też jest ile wart jest rower - a raczej na ile wygl±da.
Nie widze zwiazku. No chyba ze sie je zabezpiecza linka to tak.

Też my¶lę, że do roweru za 50zł koniecznie trzeba kupić zapięcie za 400zł.
Rowera wartego 50zł nie przypina się - i tak nie ukradn±.

--
Desoft

-- TA

Data: 2012-07-02 06:56:34
Autor: rmikke
On Monday, July 2, 2012 3:27:49 PM UTC+2, Desoft wrote:

> Nie widze zwiazku. No chyba ze sie je zabezpiecza linka to tak.

Też my¶lę, że do roweru za 50zł koniecznie trzeba kupić zapięcie za 400zł.
Rowera wartego 50zł nie przypina się - i tak nie ukradn±.

Kto¶ tu kiedy¶ podrzucał - rower zostawiony w ¶rodku lasu, pordzewiały i z pęknięt± ram±, znikł w ci±gu 40 minut...

Data: 2012-07-02 16:19:05
Autor: Titus Atomicus
In article <jss854$hhv$1@inews.gazeta.pl>, "Desoft" <NICK@interia.pl> wrote:

Po pierwsze "ciachn±ć" nie znaczy ci±ć. Takie wpadki jak z Kryptonite zdarzaj± się czę¶ciej.

To znaczy jakie?
Prosze o konkrety.

> [...]

Podszedł taki pan o szerszych plecach i przeci±ł.

Jak zwykle - prosze o minimum precyzji.
Twoja informacja nie zawiera zadnych konkretow.

> Wazne.
> Linka tych zawodach odpada w eliminacjach.

Hmm 20 lat używam linki... zużyłem już kilka, rower ten sam.

Od 20 lat jezdzisz wciaz na tym samym rowerze?
No, ok.
Ale byc moze nie jestes przypadkiem reprezentatywnym. Sa tacy co wygrywaja w totka.

> No, to jest akurat powtarzanie miejskich legend.
> ROTFL

No, co¶ w tym jest. Zwiedzaj±c ko¶ciół w Kopenhadze zobaczyłem kartę napisan± w języku polskim:
Uwaga na złodzieji pocztówek.
Mhm.
Jak cwierc wieku temu (zeby nie bylo ze ostatnio) dojechalem rowerem do Malmö (szwecja) to tam w centrum miasta podszedl do mnie jakis miejscowy lump i zaproponowal zakup roweru w atrackyjnej cenie. Nie wygladal na Polaka.
Moze badz laskaw zapoznac sie ze statystykami kradziezy rowerow w zagranicznych krajach. Zwlaszcza w duzych miastach.

> [...]

> Nie widze zwiazku. No chyba ze sie je zabezpiecza linka to tak.

Też my¶lę, że do roweru za 50zł koniecznie trzeba kupić zapięcie za 400zł.
Jesli chcesz miec pewnosc ze ci nie ukradna, to trzeba.

Rowera wartego 50zł nie przypina się - i tak nie ukradn±.

Ukradna.
Zaraz, zaraz. A gdzie znalazles niekradziony rower za 50zl?

--
TA

Data: 2012-07-02 16:32:51
Autor: Titus Atomicus
czy ryzykuję zostawiaj±c rower na c hwilę na kiepskim zapięciu
In article <Titus_Atomicus-59D871.16190402072012@node1.news.atman.pl>,

> [...]

No, ok.
Ale byc moze nie jestes przypadkiem reprezentatywnym. Sa tacy co wygrywaja w totka.

[...]
Moze badz laskaw zapoznac sie ze statystykami kradziezy rowerow w zagranicznych krajach. Zwlaszcza w duzych miastach.
Poszukalem za ciebie...
Pierwszy z brzegu link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bike_registry
Pisza tu, ze co roku w tej twojej Kopenhadze kradna 20 tysiecy rowerow.
OK, to tylko wiki.
Znajdz wiec cos bardziej wiarygodnego.
--
TA

Data: 2012-07-03 15:14:24
Autor: Desoft
czy ryzykuję zostawiaj±c rower na chwilę na kiepskim zapięciu

Po pierwsze "ciachn±ć" nie znaczy ci±ć. Takie wpadki jak z Kryptonite
> [...]

Nie siedzę w "branży", nie znam szczegółów. Z racji zawodu widziałem dużo ciekawych wynalazków które umożliwiaj± otwarcie każdego ulocka. Coby przybliżyć: np.: takie urz±dzonko co ma straż pożarna do otwierania samochodów. A s± takie bardziej "poręczne".
Oczywi¶cie złodziej też może być inteligentny. Np.: poprosić takiego strażaka o pomoc w otwarciu roweru, bo zapomniał/zgubił kluczyk.
Sam zamek. Wiem, że patentowe zamki daj± się otworzyć bez klucza.
Poza tym fajnie że ulock jest taki "mocny", a co z t± konstrukcj± do której jest przypinany?

Generalnie to nie jakie mamy zapięcie, tylko czy ten rower wart jest inwestowania w sprzęt, którym go otworz±.

Jak zwykle - prosze o minimum precyzji.
Twoja informacja nie zawiera zadnych konkretow.

??? Może ja zapytam: Masz jakie¶ konkrety, że złodziej próbował ukra¶ć rower przypięty ulockiem i mu się nie udało. Jakie¶ statystyki?

Hmm 20 lat używam linki... zużyłem już kilka, rower ten sam.

Od 20 lat jezdzisz wciaz na tym samym rowerze?
No, ok.

Prawie ten sam. Nowa rama, nowe błotniki...

Ale byc moze nie jestes przypadkiem reprezentatywnym. Sa tacy co
wygrywaja w totka.

W totka nie wygrałem nic - pewnie dlatego że nie gram.
Rower raz chcieli mi ukra¶ć. Z piwnicy. Alarm okazał się bardo skuteczny.
S±siednie piwnice pootwierane, rowery już przygotowane do transportu, a na mojej piwnicy próby otwierania.

> [...]

zaproponowal zakup roweru w atrackyjnej cenie. Nie wygladal na Polaka.

Czy Kopenhaga leży konkretnie w Szwecji?

Moze badz laskaw zapoznac sie ze statystykami kradziezy rowerow w
zagranicznych krajach. Zwlaszcza w duzych miastach.

Jeżeli s± takie statystyki... Ile rowerów w Danii jest kradzionych przez polaków?

[...]

No fakt, to przecież Polska.

Zaraz, zaraz. A gdzie znalazles niekradziony rower za 50zl?

Najczę¶ciej widuję takie rowery w małych miejscowo¶ciach, przed sklepami.
Zwróciłem na to uwagę, bo swój przypinam, a widzę że dookoła wszystkie niepozapinane.
Na niektórych można jeszcze zobaczyć napisy "Ukraina" albo "Ural"

--
Desoft

Data: 2012-07-03 19:20:40
Autor: Titus Atomicus
In article <jsuriu$k1g$1@inews.gazeta.pl>, "Desoft" <NICK@interia.pl> wrote:

> To znaczy jakie?
> Prosze o konkrety.

Nie siedzę w "branży", nie znam szczegółów.
No wlasnie.

Z racji zawodu widziałem dużo ciekawych wynalazków które umożliwiaj± otwarcie każdego ulocka. Coby przybliżyć: np.: takie urz±dzonko co ma straż pożarna do otwierania samochodów.
Hm, koleg Hyla zeznawal, ze wezwanej strazy pozarnej udalo sie sforsowac jakiegs Abusa. Nie poszlo im jednak tak latwo.

A s± takie bardziej "poręczne".

Rownie skutecznie a bardzej poreczne?
To dlaczego straz pozarna ich nie stosuje?

Oczywi¶cie złodziej też może być inteligentny. Np.: poprosić takiego strażaka o pomoc w otwarciu roweru, bo zapomniał/zgubił kluczyk.

To kolejny malo inteligentny argument.
 Sorry.
Chcesz powiedziec ze po ulicach spaceruja strazacy wyposazeni w ciezki sprzet do lamania ulockow?

Sam zamek. Wiem, że patentowe zamki daj± się otworzyć bez klucza.

Pewnie tak.
I byc moze istnieja tacy fachowcy.
Nie chce mi sie jednak wierzyc ze zajmuja sie oni kradziezami rowewerow.

Poza tym fajnie że ulock jest taki "mocny", a co z t± konstrukcj± do której jest przypinany?

To inna sprawa. Trzeba o tym pamietac. Kolega np. przypina rower na klatce do pionu gazowego.
Sadze jednak ze odbiegamy od tematau watku ktorym bylo pytanie o ryzyko uzywania linki.

Generalnie to nie jakie mamy zapięcie, tylko czy ten rower wart jest inwestowania w sprzęt, którym go otworz±.

Tu do konca nie rozumiem, ale  uwazam, ze lepiej zainwestowac w skuteczne zapiecie, a nie liczyc na jakis rachunek prawdowpodobienstwa.

> [...]

??? Może ja zapytam: Masz jakie¶ konkrety, że złodziej próbował ukra¶ć rower przypięty ulockiem i mu się nie udało. Jakie¶ statystyki?

Nie. Ale mam mnostwo dowodow na to, ze nie warto inwestowac w nieskuteczne zabezpieczenia. Do statystyk nie mam dostepu. Wystarcza mi archiwum tej grupy.

> Od 20 lat jezdzisz wciaz na tym samym rowerze?
> No, ok.

Prawie ten sam. Nowa rama, nowe błotniki...

A rower warty jest 50zl czy ty jestes z tych ktorzy nie uzywaja go na codzien do jazdy uzytkowej?

> Ale byc moze nie jestes przypadkiem reprezentatywnym. Sa tacy co
> wygrywaja w totka.

W totka nie wygrałem nic - pewnie dlatego że nie gram.
Nie zrozumiales.
Sa tacy ktorzy wygrali w totka.
Sa tez tacy ktorym nie ukradziono roweru zabezpieczonego linka.
Ale nijak nie ma sie to do statystyki.

Rower raz chcieli mi ukra¶ć. Z piwnicy. Alarm okazał się bardo skuteczny.
S±siednie piwnice pootwierane, rowery już przygotowane do transportu, a na mojej piwnicy próby otwierania.

Gratuluje. Ale co to ma do rzeczy?

> [...]
> zaproponowal zakup roweru w atrackyjnej cenie. Nie wygladal na Polaka.

Czy Kopenhaga leży konkretnie w Szwecji?
Malo blyskotliwe.
OK
Wg ciebie Kopenhaga jest wyjatkowa.
W osobnym watku podalem ci linka.
Kradnie sie tam 20 tys rowerow rocznie.
Malo ci?

> Moze badz laskaw zapoznac sie ze statystykami kradziezy rowerow w
> zagranicznych krajach. Zwlaszcza w duzych miastach.

Jeżeli s± takie statystyki... Ile rowerów w Danii jest kradzionych przez polaków?
Ale co to ma do rzeczy? Jaka jest roznica kto ci ukradl rower?
Kradna rowery i juz.

> Jesli chcesz miec pewnosc ze ci nie ukradna, to trzeba.

> Ukradna.

No fakt, to przecież Polska.

> [...]

Na niektórych można jeszcze zobaczyć napisy "Ukraina" albo "Ural"

No wiec ok.
W malych miescowosciach sie nie przypina, bo wszyscy sie znaja.
Czy to w Polsce czy to w Danii czy Bawarii.

Nie mam sily sie powtarzac.
Czy ty i kol. PK to jedna osoba?
Kandydujecie do tytulu Trolla Roku?
Ale przeciez stanowisko jest juz zajete przez kol Wilka.
W kazdym razie - nie chce mi sie z toba gadac...
--
TA

Data: 2012-07-03 18:23:21
Autor: PK
czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu
On 2012-07-03, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:

Hm, koleg Hyla zeznawal, ze wezwanej strazy pozarnej udalo sie sforsowac jakiegs Abusa. Nie poszlo im jednak tak latwo.

Bo to nie ich praca. Po co mieli "na całego" walczyć z zapięciem
rowerowym?

Jak będziesz kiedyś świadkiem akcji, to zobaczysz, jak strażakom idzie
z bramami, drzwiami antywłamaniowymi czy kratami na oknach, kiedy po
drugiej stronie czekajÄ… ludzie :)

Chcesz powiedziec ze po ulicach spaceruja strazacy wyposazeni w ciezki sprzet do lamania ulockow?

Kilka akapitĂłw wyĹĽej sam piszesz o takim przypadku. Ogarnij siÄ™ :).

I byc moze istnieja tacy fachowcy.
Nie chce mi sie jednak wierzyc ze zajmuja sie oni kradziezami rowewerow.

Nie zajmują się. Sprawny ślusarz zarabia dużo bez ryzyka. Poza tym
sÄ… kontrolowani.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-03 20:42:46
Autor: Titus Atomicus
czy ryzykuję zostawiaj±c rower na c hwilę na kiepskim zapięciu
In article <slrnjv6e8h.27q.kosu@localhost.localdomain>,

On 2012-07-03, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:

> Hm, kolega Hyla zeznawal, ze wezwanej strazy pozarnej udalo sie sforsowac > jakiegs Abusa. Nie poszlo im jednak tak latwo.

Bo to nie ich praca. Po co mieli "na całego" walczyć z zapięciem
rowerowym?

Jak będziesz kiedy¶ ¶wiadkiem akcji, to zobaczysz, jak strażakom idzie
z bramami, drzwiami antywłamaniowymi czy kratami na oknach, kiedy po
drugiej stronie czekaj± ludzie :)

> Chcesz powiedziec ze po ulicach spaceruja strazacy wyposazeni w ciezki > sprzet do lamania ulockow?

Kilka akapitów wyżej sam piszesz o takim przypadku. Ogarnij się :).

Nie, nie o takim. O calkiem innym.
Zeby na miejsce przyjechali strazacy ze sprzeten trzeba ich oficjalnie wezwac. To zupelnie inny przypadek.

> I byc moze istnieja tacy fachowcy.
> Nie chce mi sie jednak wierzyc ze zajmuja sie oni kradziezami rowewerow.

Nie zajmuj± się. Sprawny ¶lusarz zarabia dużo bez ryzyka. Poza tym
s± kontrolowani.
No, sam widzisz.
Kolega mial w firmie superhiper sejf na dokumenty.
I raz ten sejf wzial sie i zacial.
Kolega wezwal odpowiedniego fachowca. Nie powiem, fachowiec kosztowal sporo.
Fachowiec przyjechal, sprawdzil czy kolega jest rzeczywscie wlascielem po czym w krotkim czasie sejf otworzyl.
- Alez, panie. Zaplacilem za to kupe kasy, sprzedawcy zapewniali, ze to ma znakomite zabezpieczenia.
- No i ma. Niech pan sie nie martwi. W Polsce takie sejfy otwieram tylko ja, pan Karol z Wroclawia i pan Zbigniew z Krakowa.

A teraz wrzucam obydwoch upartych panow (kol. PK i Desofta) na miesiac do KFa.
Bardzo przepraszam, ale nie moge sie rozdrabniac.
Walcze z supertrollem.
--
TA

Data: 2012-07-03 20:03:05
Autor: PK
czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu
On 2012-07-03, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:

Nie, nie o takim. O calkiem innym.
Zeby na miejsce przyjechali strazacy ze sprzeten trzeba ich oficjalnie wezwac. To zupelnie inny przypadek.

Człowieku. Dawno nie widziałem, żeby ktoś tak manipulował.
Przecież sam mu wcisnąłeś tych przechodzących strażaków. On napisał
tylko, że można poprosić takiego kogoś o pomoc.

Zgroza:/

A teraz wrzucam obydwoch upartych panow (kol. PK i Desofta) na miesiac do KFa.
Bardzo przepraszam, ale nie moge sie rozdrabniac.
Walcze z supertrollem.

Idzie Ci to fatalnie. Już dawno go przegoniłeś :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-03 22:02:27
Autor: Marcin Hyła
On 2012-07-03 19:20, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Z racji zawodu widziałem dużo
ciekawych wynalazków które umożliwiaj± otwarcie każdego ulocka. Coby
przybliżyć: np.: takie urz±dzonko co ma straż pożarna do otwierania
samochodów.

Nie wiem, co masz na my¶li, straż pożarna np. używa nożyc hydraulicznych do otwierania nadwozi samochodow po wypadku. I ten diwajs zupełnie nie dał rady porz±dnemu Ulockowi.

Hm, koleg Hyla zeznawal, ze wezwanej strazy pozarnej udalo sie sforsowac
jakiegs Abusa. Nie poszlo im jednak tak latwo.

Akurat nie był to Abus, ale zapięcie obrandowane jako Wheeler, z kluczem rurkowym ktory się zaci±ł na amen (ten kluczyk co się go daje długopisem otworzyć). Ale to nie ma znaczenia, abus nie abus, ważne że wyższa półka i dobry stop stali.

Szlifierk± k±tow± przecięli, z gigantycznym hałasem i fajerwerkami, wcze¶niej próbuj±c co sie dało, między innymi nożyce do prętów i nożyce hydrauliczne.

Oczywi¶cie złodziej też może być inteligentny. Np.: poprosić takiego
strażaka o pomoc w otwarciu roweru, bo zapomniał/zgubił kluczyk.

To kolejny malo inteligentny argument.

Straż wezwała policję, policja mnie wylegitymowała i spisała. Dopiero wtedy zabrali się do roboty.

Każde zapięcie da się sforsować, pytanie o czas, koszty i ryzyko. Jak masz rower zapięty lepiej niż s±siad, to wezm± rower s±siada.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-03 20:43:35
Autor: PK
On 2012-07-03, Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote:
Nie wiem, co masz na myśli, straż pożarna np. używa nożyc hydraulicznych do otwierania nadwozi samochodow po wypadku. I ten diwajs zupełnie nie dał rady porządnemu Ulockowi.

Wozy bojowe majÄ… na wyposaĹĽeniu rozpieraki hydrauliczne w okolicy 10kN
(po robotniczemu: 10t). Starczy.

Nożyce nie są idealnym narzędziem do tego zadania. Stal ma bardzo duża
odporność na ściskanie. Gorzej jest ze ścieralnością, więc elementy
stalowe się piłuje, a nie tnie.

Nie jest to jednak bardzo istotne. Nawet jeśli Twój u-lock wytrzyma
nożyce hydrauliczne, to obiekt, do którego jest przypięty, prawie na
pewno nie. Chyba że zazwyczaj przypinasz się np. do narzędzi górniczych
albo innych u-lockĂłw.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-03 14:35:45
Autor: rmikke
On 2012-07-03, Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote:
> Nie wiem, co masz na my¶li, straż pożarna np. używa nożyc hydraulicznych > do otwierania nadwozi samochodow po wypadku. I ten diwajs zupełnie nie > dał rady porz±dnemu Ulockowi.

Wozy bojowe maj± na wyposażeniu rozpieraki hydrauliczne w okolicy 10kN
(po robotniczemu: 10t). Starczy.

Albo ja nie rozumiem po robotniczemu, albo co¶ Ci się pomerdało z zerami.
10kN to jedna tona.

Data: 2012-07-04 00:05:45
Autor: Titus Atomicus
czy ryzykuję zostawiaj±c rower na c hwilę na kiepskim zapięciu
In article <901992f9-3c76-4eba-b3ad-bded43064c1c@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

> (po robotniczemu: 10t). Starczy.

Albo ja nie rozumiem po robotniczemu, albo co¶ Ci się pomerdało z zerami.
10kN to jedna tona.

Tak czy siak. To sa jakies banialuki.
Tego typu sprzet nie znajduje chyba sie na wyposazeniu zlodziei rowerow.
No i korzystanie z czegos takiego jest malo wygoodne w przypadku ulocka zalozonego na rower.
A pozostale narzedzia sa jakos malo dyskretne.
--
TA

Data: 2012-07-04 19:54:03
Autor: PK
On 2012-07-03, rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:
Albo ja nie rozumiem po robotniczemu, albo coś Ci się pomerdało z zerami.
10kN to jedna tona.

No bo miało być 100kN :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-04 22:03:29
Autor: Marcin Hyła
On 2012-07-03 22:43, PK wrote:

Nożyce nie s± idealnym narzędziem do tego zadania. Stal ma bardzo duża
odporno¶ć na ¶ciskanie. Gorzej jest ze ¶cieralno¶ci±, więc elementy
stalowe się piłuje, a nie tnie.

Jak powszechnie wiadomo, w czynno¶ciach nielegalnych należy sobie pomagać hałasem oraz snopem iskier. Make Life Harder, or - was hipster before it was cool - hardkor musi być (HMB).

Nie jest to jednak bardzo istotne. Nawet je¶li Twój u-lock wytrzyma
nożyce hydrauliczne, to obiekt, do którego jest przypięty, prawie na
pewno nie. Chyba że zazwyczaj przypinasz się np. do narzędzi górniczych
albo innych u-locków.

Jak już ustalili¶my bodaj wczoraj, sam wyceniłe¶ swoje pomysły i usługi na 100 zł i na więcej nie masz co liczyć: ani u złodziei ani u policjantów.

Hint, za free: stojaki rowerowe, z rur stalowych _powinny_ być wypełniane betonem. Drugi hint - i tak się tnie to, czego nie trzeba piłować. Trzeciego hintu nie będzie, bo i po cholerę.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-03 22:09:33
Autor: Titus Atomicus
czy ryzykuję zostawiaj±c rower nach wilę na kiepskim zapięciu
In article <jsvj4u$l44$1@inews.gazeta.pl>,

On 2012-07-03 19:20, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]

Kol Hyla nauczcie se cytowac.
Nie napisalem nic takiego debilnego.

--
TA

Data: 2012-07-02 10:34:26
Autor: Fabian
On 01.07.2012 14:48, Desoft wrote:
więc, czy takie zapięcie za 15zł - da się ciachnąć jakimiś nożycamni
do drutu?

Da się ciachnąć i ulocka.
Dzisiaj w TV pokazywali.

NoĹĽycami do drutu?!

Fabian.

Data: 2012-07-13 02:08:30
Autor:
yapann <yapann@odwa.pl> napisał(a):
pewnie po części i tak
ale jak grubszy przekrój, to chyba nożycami trudniej chwycić i trudniej uciąć raczej, hę?
(bo jakoś sobie nie wyobrażami naczej, jak przeciąć).

Do niedawna także tak uważałem. Dopiero jak zapieprzyli mi rower przecinaj±c kiełbasę fi 30 mm poszedłem po rozum do głowy i za niewiele więcej niż cena kiełbasy, zakupiłem U-Lock.
Kolejny raz sprawdziło się powiedzenie o Polaku m±drym po szkodzie.

--

czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu