czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu

Data: 2012-07-07 05:20:03
Autor: Bogumił
czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu
W dniu sobota, 30 czerwca 2012 21:07:51 UTC+2 użytkownik yapann napisał:
czy zostawiając rower pod sklepem/marketem na kwadrans na takim najtańszym przypięciu - ryzykukę powrót autobusem?
- czy chodzą z sekatorami czy przecinakami do kabli albo co, którzy potrafią rower w kilka minut w ruchliwym miejscu se przywłaszczyć?

Polecam do obejrzenia. Kiedyś to się przełoży na polskie warunki bo rower jest u nas coraz bardziej popularny.

http://www.youtube.com/watch?v=6AdugFzCi24

Data: 2012-07-08 00:29:19
Autor: Titus Atomicus
czy ryzykuję zostawiając rower na c hwilę na kiepskim zapięciu
In article <eef5abdb-7466-4f6f-87e4-39b46bc8a016@googlegroups.com>,
 Bogumił <kania.bogumil@gmail.com> wrote:

> [...]

Polecam do obejrzenia. Kiedyś to się przełoży na polskie warunki bo rower jest u nas coraz bardziej popularny.

Swietny film.
Tu jest czesc druga:
http://www.youtube.com/watch?v=rhPzF-hyC7Q&feature=relmfu

Kilka spostrzezen:
1. Dziwne ze wsrod testowanych zabezpieczen nie ma Abusa Granit X-Plusa...
2. w zagranicznych krajach tez jest sporo ludzi ktorzy wierza istnienie mocnych linek
2. jak widac, typowi zawodowi zlodzieje uzywaja prostych narzedzi i nie zabieraja sie za rowery zabezpieczane ulockami
3. ubolewam nad powtarzaniem kretynskiej rady - 'zabezpiecznie powinno stanowic 20% wartosci roweru'

4. Najbardziej podobala mi sie scena kiedy reporterzy tv podeszli do zlodzieja na skradzionym rowerze i zaproponowali mu wywiad.
:-)
--
TA

Data: 2012-07-09 00:47:31
Autor: yapann
czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu
Niezła znieczulica - koleś męczy się kilka minut z piłowaniem, i nikt mu nie pomoże ; ]

Do tego taki złodzejaszek może być przebrany za rowerzystę!
(niezły poradnik, tak swoją drogą..).

Data: 2012-07-09 11:31:27
Autor: Fabian
On 09.07.2012 00:47, yapann wrote:
Niezła znieczulica - koleś męczy się kilka minut z piłowaniem, i nikt mu
nie pomoże ; ]

Do tego taki złodzejaszek może być przebrany za rowerzystę!
(niezły poradnik, tak swoją drogą..).

UWAGA! Złodziej _może_ być rowerzystą! ;)

Fabian.

Data: 2012-07-09 09:44:37
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 09 Jul 2012 11:31:27 +0200, Fabian napisał(a):
Do tego taki złodzejaszek może być przebrany za rowerzystę!
(niezły poradnik, tak swoją drogą..).

UWAGA! Złodziej _może_ być rowerzystą! ;)

No może być, w końcu jest też człowiekiem. Tak samo strażak może być podpalaczem itp.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-07-15 21:09:15
Autor: Olivander
czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu
> UWAGA! Zł‚odziej _może_ być‡ rowerzystą…! ;)
musi nim być. musi umieć odjechać, musi znać wartość sprzedażną

wnioski z filmików z Lądka były durnowate/niekompletne
-zarejestruj rower na jakimś ichnim www
-parkuj w strzeżonych garażach
-kup porządne drogie zapięcie albo dwa (pokazano jak je nieumiejętnie wpiąć)

a nie : wnieś rower do domu, pracy, sklepu a nie : przypinaj porządnie, za ramę oraz przednie koło a nie : jeźdź nieatrakcyjnym, nie nadającym się do sprzedania rowerem
a nie : nadaj rowerowi cechy indywidualne, przemaluj, obklej, zrób go sam
a nie : ubezpiecz od kradzieży i nie przejmuj się stratą

dlaczego?

Data: 2012-07-15 23:35:57
Autor: A. Filip
czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu (ubezpieczenie roweru)
"Olivander" <tc2@WYTNIJ.gazeta.pl> pisze:
> UWAGA! Złodziej _może_ być rowerzystą! ;)
musi nim być. musi umieć odjechać, musi znać wartość sprzedażną

wnioski z filmików z Lądka były durnowate/niekompletne
-zarejestruj rower na jakimś ichnim www
-parkuj w strzeĹźonych garaĹźach
[...]

a nie : nadaj rowerowi cechy indywidualne, przemaluj, obklej, zrĂłb go sam
a nie : ubezpiecz od kradzieży i nie przejmuj się stratą

dlaczego?

AFAIR był na tej grupie wątek w którym wykładano że ubezpieczenie roweru
od kradzieży obejmuje "napad na rowerzystę z zagarnięciem roweru" ale
nie "kradzież pozostawionego/przypiętego roweru".

Wiec może warto dokładnie sprawdzać przed czym zabezpiecza a przed czym
wydaje nam się tylko że zabezpiecza ubezpieczenie :-)

P.S. Wartość ubezpieczyciela poznaje się nie po tym jak miły jest agent
gdy nam wciska ubezpieczenie i pobiera składkę ale po tym co się dzieje
jak chcemy dostać ubezpieczenie po "zdarzeniu".

Data: 2012-07-15 23:36:46
Autor: Marcin Hyła
On 2012-07-15 23:09, Olivander wrote:

wnioski z filmików z Lądka były durnowate/niekompletne
-zarejestruj rower na jakimś ichnim www

W zasadzie jak jesteś z Mazowsza to też pewnie możesz, tylko po co. Nie ma takiego miasta jak Lądek.

-parkuj w strzeżonych garażach
-kup porządne drogie zapięcie albo dwa (pokazano jak je nieumiejętnie wpiąć)

Absolutnie nie kupuj. To wyjątkowo wujowo wydane pieniądze!

a nie : wnieś rower do domu, pracy, sklepu

Generalnie wszyscy rowerzysći powinni wnosić rowery do domu, pracy, sklepu. Już sobie wyobrażam kolejkę w moim osiedlowym (oraz tesco i innym kerfurze) gdyby się pojawił udział rowerów w ruchu na poziomie londyńskim czy paryskim, czy choćby ten z paru naszych mieścin. Zwłaszcza w dzień deszczowy i błotnisty.

a nie : przypinaj porządnie, za ramę oraz przednie koło

czym przypinaj porządnie? Tanim zapięciem, które można przeciąć w 2 s? Ah so. Patrz wyżej.

a nie : jeźdź nieatrakcyjnym, nie nadającym się do sprzedania rowerem

Make Life Harder. Jeżdzij rowerem, którego nikt nie kupi, pokaż światu, ze jesteś hipsterem do kwadratu.

a nie : nadaj rowerowi cechy indywidualne, przemaluj, obklej, zrób go sam

słusznie, jeździj rowerem którym nie chciałbyś jeździc. Uczyń własne życie hardkorem. Jw.

a nie : ubezpiecz od kradzieży i nie przejmuj się stratą

Sprawdzałeś warunki takiego ubezpieczenia w PL i znasz subtelną różnicę między kradzieżą a rozbojem?

marcin ha

dlaczego?

tzw. doskonałe pytanie, pewnie znasz odpowiedź :-)

jw.

:-)

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-16 10:57:16
Autor: Olivander
czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu
Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> napisał(a): lekceważące podejście (LP) do wszystkiego co nie twoje
no tak, bo u nasz na plaży nie działa www. LP

> -kup porządne drogie zapięcie albo dwa (pokazano jak je nieumiejętnie wpiąć)
Absolutnie nie kupuj. To wyjątkowo wujowo wydane pieniądze!
Totalnie nie zrozumiałeś. Nie jestem przeciw zapięciom, ale to część a nie
całość rozwiązania. Tak tak, dokupic jeszcze rottweilera, a potem załóż jego
smycz na wentyl. Film pokazuje dwa ciężkie ulocki leżące na ziemi i zapięte za felgi. A
jednocześnie pokazuje pokątną sprzedaż rowerów na niespotykaną "u nasz na wsi"
skalę, z których niektóre mają inne koło (felgę i oponę) przednie a inne
tylnie. Bez próby zrozumienia. Do ilu starych ulokow na balustradach w w A-dam
jest przypięte tylko stare koło?

> a nie : wnieś rower do domu, pracy, sklepu
Już sobie wyobrażam kolejkę w moim osiedlowym \
LP. Póki w twoim sklepiku osiedlowym nie będzie wielu rowerów, dlaczego nie może
być w nim jeden? nb. ja wprowadzam rower do sklepu. Także gdy jestem w stolycy.

czym przypinaj porządnie? Tanim zapięciem,
przypinać porządnie porządnym zapięciem w porządnym miejscu, itd etc.
bez fetyszyzowania jednego tylko elementu mozaiki, jaką jest metka z ceną na zapięciu. Sytuacja pomstowania na straty kasy przez złodziei, w połączeniu z nawoływaniem do izolowanego zwiększenia wydatków na zabezpieczenia (bez zwiększenia wydatków na ściganie, zwalczanie drugiego obiegu, edukację) przypomina inne, podobne sytuacja wątpliwego etycznie konfliktu interesów:
-strażak-podpalacz
-programista systemów przeciwwirusowych, robiący wirusy
-legislator, udzielający porad prawnych nt wydawanego prawa
-lekarz, rozbudzający hipochondrię pacjenta

można przeciąć w 2 s?
w ile sekund najdłużej przecinano najlepsze zabezpieczenia na omawianym filmiku?

jeździj rowerem którym nie chciałbyś jeździc.
LP. Podałem proste zasady wiktymologii: nie prowokuj, gdy nie musisz. Rower to
środek transportu, a nie wyznacznik statutu.

Sprawdzałeś warunki takiego ubezpieczenia w PL i znasz subtelną różnicę między kradzieżą a rozbojem?
Film dotyczył UK. W PL nie ma dobrych ubezpieczeń, i nigdy nie będzie, skoro
ich NIE CHCESZ. A jak ty nie chcesz, pewnie nikt już na całym wszechświecie
nie chce. Każda próba dyskusji ntt w PL, prowadzi do takiego parskania jak
twoje. I nie prowadzi do ograniczenia plagi kradzieży, a tylko do ograniczenia
jazdy rowerem. nie muszę znać rozwiązań dla wszystkich. znam je dla siebie, szkoda, ze inni
się nimi za cholerę nie interesują. ale fakt, dla mnie w sumie ważne, że moich
rowerów nie kradną, choć jeżdżę nimi sporo. a mam takie pokręcone życie, że od
2 lat co miesiąc ze dwa razy jestem za granicą. your call.

--

czy ryzykuję zostawiając rower na chwilę na kiepskim zapięciu