czy są legalne led H4?

Data: 2016-10-17 14:16:58
Autor: ToMasz
czy są legalne led H4?
witam

Chciałbym mieć mocniejsze światła mijania. (plastikowe klosze, xsara picasso). miałem kiedyś żarówki ( w innych autach)  plus 30%, plus 100%, ale w czasie użytkowania okazywało się, że to plus ileś procent, określało dodatkowe wydatki, a nie dodatkową porcje światła. wszystkie "wynalazki" niezależnie od producenta przepalały się szybko. Zwykłe żarówki h4 działają latami.
Już prawie kupiłem Xsenony Zenony, ale dowiedziałem się że oślepiają, można za nie dostać mandat i zaproszenie do diagnosty, więc zrezygnowałem. o ile wiem do starego picasso nie było lamp, kloszy na xenony. Teraz widziałem test żarówek diodowych philipsa. Oczywiście redaktor skupia się na łatwości wkładania żarówki do obudowy, ledwie wspominając że w emitowanej wiązce nie widać lini odcięcia.... a homologacja to co?
Tak więc pytam Was, czy są już "żarówki" typu H4, ledowe, xsenonowe, w każdym razie dające więcej światła niż klasyczne żarówki?
ToMasz

Data: 2016-10-17 05:36:20
Autor: laisar
czy są legalne led H4?
W dniu poniedziałek, 17 października 2016 14:17:23 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
czy są już "żarówki" typu H4, ledowe, xsenonowe, w każdym razie dające więcej światła niż klasyczne żarówki?

Nie - i nie będzie, dopóki ktoś nie stworzy "żarówki", w której samo źródło światła ma wymiary i geometrię identyczną do żarnika prawdziwej żarówki H4, bo tylko wtedy reszta reflektora działa poprawnie.

(Jeżeli emisja światła następuje z zupełnie innych wymiarów i kierunków, to jak lustro i ew. soczewka mają je poprawnie skierować?).

Wszystko jest w regulaminach Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ - http://UNECE.org

Data: 2016-10-17 15:20:30
Autor: J.F.
czy są legalne led H4?
Użytkownik "laisar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fe96a1a8-c605-4ef4-8c6f-46da467b7bb3@googlegroups.com...
[...]

Nawet jakby zrobil ... nie wiem, czy by przeszlo przez te wymagania, wszak to nie zarowka.
Co prawda minimalna moc nie jest okreslona.

Producenci zas ... staraja sie w dobrym miejscu ustawic, ale na ile im to wychodzi ...
http://interlook.pl/product-pol-767-Swiatla-mijania-ZESTAW-LED-H4-CREE-TM-TrueWhite-Technology-2S.html
http://interlook.pl/product-pol-907-Zestaw-zarowek-LED-H4-COB-BridgeLUX-TM-8000-lm.html

P.S. pobor mocy bardzo duzy. A strumien przekracza dopuszczalna wartosc ... dopuszczalna dla H4.

J.

Data: 2016-10-17 09:41:27
Autor: laisar
czy są legalne led H4?
W dniu poniedziałek, 17 października 2016 15:20:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Nawet jakby zrobil ... nie wiem, czy by przeszlo
przez te wymagania, wszak to nie zarowka.

Nie pamiętam, czy w regulaminach jest określony typ techniczny źródła światła, ale wydaje mi się, że nie.

Natomiast w poprzedniej odpowiedzi pominąłem jeszcze jedną drogę pojawienia się legalnych zamienników: poprzez zmianę samych przepisów. Nie wiem tylko, czy to bardziej, czy mniej realne niż nowatorska konstrukcja LED...

A jeżeli ktoś bardzo chce mieć LEDy już teraz, to do niektórych modeli są po prostu całe lampy. (Chociaż nie jest to raczej sposób na dokonanie oszczędności, np na paliwie).

Data: 2016-10-17 20:07:48
Autor: J.F.
czy są legalne led H4?
[...]

Ogolnie tez mi sie tak wydaje, ale jednak jest to regulacja dla zarowek, i to halogenowych.
Wiec czy LED sie lapia ?

[...]

Raczej mniej - musialoby sie tyle krajow dogadac, a przeciez im nie zalezy - lepiej sprzedawac cale lampy LED :-)

A tak po prawdzie - to chyba faktycznie lepiej nowe lampy LED, niz kombinowac jak zmiescic chlodzenie w H4 ..

J.

Data: 2016-10-17 22:12:28
Autor: ToMasz
czy są legalne led H4?

A tak po prawdzie - to chyba faktycznie lepiej nowe lampy LED,
Chętnie, jakiekolwiek legalne. ale do auta z 2004 roku?

ToMasz

Data: 2016-10-18 09:59:49
Autor: J.F.
czy są legalne led H4?
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu3bao$65m$1@dont-email.me...
A tak po prawdzie - to chyba faktycznie lepiej nowe lampy LED,
Chętnie, jakiekolwiek legalne. ale do auta z 2004 roku?

Zasadniczo - zapomnij.
Nikt nie bedzie robil nowych lamp do zabytkow ze zlomowiska.
Pojezdzic, zezlomowac, kupic nowe ... z ksenonami.

Chyba, ze da sie jakas rzezbe zrobic, typu wstawic modul lampy z nowego auta do oprawy ze starego.
Ale to nie w H4, moze w  soczewkach by sie udalo.

J.

Data: 2016-10-17 08:23:56
Autor: AA
czy są legalne led H4?
[...]

Philips coś takiego poczynił na rynki azjatyckie, nazywa się to Philips Ultinon H4:

http://www.philips.com.au/c-p/12953BWX2/x-treme-ultinon-led-car-lamp

homologacji to nie ma, ale w wielu reflektorach świeci nieźle, z tego, co piszą na hidplanet.com

--
pozdr
AA

Data: 2016-10-17 17:02:55
Autor: masti
czy są legalne led H4?
AA wrote:

Subject: czy są legalne H4
homologacji to nie ma,

to faktycznie pomogłeś :)

Data: 2016-10-18 00:26:11
Autor: AA
czy są legalne led H4?
W dniu poniedziałek, 17 października 2016 19:03:18 UTC+2 użytkownik masti napisał:
AA wrote:

>Subject: czy są legalne H4
> homologacji to nie ma,

to faktycznie pomogłeś :)

Cudów nie ma, homologacja jest typu HCR, czyli na halogenowe żarówki - LED nigdy nie będzie legalny w myśl przepisów.

Ultinony wyglądają ok z praktycznego punktu widzenia - świecą lepiej, niż halogeny, a nie oślepiają tak, jak chińskie LEDy, czy zenony.

Data: 2016-10-18 09:54:39
Autor: Poldek
czy są legalne led H4?
AA wrote:

[...]

Tylko oślepiają tak, jak LEDy?

Data: 2016-10-18 06:26:29
Autor: AA
czy są legalne led H4?
W dniu wtorek, 18 października 2016 09:54:47 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
>
> Ultinony wyglądają ok z praktycznego punktu widzenia - świecą lepiej, niż halogeny, a nie oślepiają tak, jak chińskie LEDy, czy zenony.

Nie oślepiają, świecą podobnie, jak dobre, firmowe, halogenowe żarówki H4. Fakt, że niewiele mocniej, więc poza kolorem nie widzę zalet.

Tylko jak już mamy iść w nielegal w dobrej wierze, to lepiej wpakować jakieś aftermarketowe soczewki typu Mini H1 v6.0, plus palniki i przetwornice, dobrze ustawić i cieszyć się dobrym oświetleniem drogi.

--
pozdr
AA

Data: 2016-10-17 19:01:29
Autor: PiteR
czy są legalne led H4?

http://www.xenondepot.com/Philips-12953BWX2-H4-LED-Bulb-Review-s/62.htm

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-17 15:40:56
Autor: Poldek
czy są legalne led H4?
W dniu 2016-10-17 o 14:16, ToMasz pisze:

[...]

Fajnie jest mieć silny strumień światła przed sobą. Fajnie jest jak jadący z przeciwka, z tyłu świecący w lusterka, obok też w lusterka ma silny strumień światła przed sobą. Ja też mogę sobie zainstalować silne żarówki i będziemy się spotykać po zmroku na drodze i będzie fajnie.

Data: 2016-10-17 15:47:31
Autor: Jacek
czy są legalne led H4?
W dniu 17.10.2016 o 14:16, ToMasz pisze:
witam

Chciałbym mieć mocniejsze światła mijania.
Zacznij od pomiaru napięcia na żarówce. U mnie we fiacie doblo, gdzie też księgowy projektował instalację elektryczną dali przewody tak cienkie, że na żarówce jest 1,5 V mniej, niż mogłoby być.
Strumień świetlny żarówki zależy od napięcia do potęgi 3,6 a więc porównując 12 V i 13,5 mamy 100% i 152%. Wymiana przewodów na 1,5 mm kw i dobudowanie przekaźnika spowodowało wyraźna poprawę jasności.
Koszt groszowy, a roboty na dwie godziny. Można też kupić gotowca.
Jacek

Data: 2016-10-17 18:02:22
Autor: re
czy są legalne led H4?

Użytkownik "Jacek"

[...]
-- -
No ale ... żarówka jest mierzona dla 12 V :-) Może ma być taki spadek :-)

Data: 2016-10-18 09:53:01
Autor: Poldek
czy są legalne led H4?
W dniu 2016-10-17 o 18:02, re pisze:

Użytkownik "Jacek"

[...]

Lustra i klosze były pewnie projektowane przez tego samego księgowego, co przewody. Po wymianie przewodów żarówka będzie świeciła mocniej i mocniej się grzała, lustra i/lub inne elementy lampy mogą tego nie wytrzymać na dłuższą metę.

Data: 2016-10-18 13:59:55
Autor: Jacek
czy są legalne led H4?
W dniu 18.10.2016 o 09:53, Poldek pisze:
[...]
U mnie w doblo już 9 rok tak mam i nic się nie dzieje złego, nic się nie topi, nie matowieje.
Wydaje mi się, że żarówki 12V jak były dawniej, tak są projektowane na 13,2V, bo takie jest znamionowe napięcie instalacji i ten spadek napięcia na cieniutkich przewodzikach nie jest przez projektantów uwzględniany.
Jacek

Data: 2016-10-18 17:53:50
Autor: re
czy są legalne led H4?

[...]

Jak może być 13,2 V jak regulator alternatora robi 14,5 ?

A tak w ogóle to był uśmieszek

Data: 2016-10-19 14:06:51
Autor: Jacek
czy są legalne led H4?
W dniu 18.10.2016 o 17:53, re pisze:
Jak może być 13,2 V jak regulator alternatora robi 14,5 ?
Jedno ogniwo/cela akumulatora ma 2,2 V, więc 6 ma 13,2 i dlatego tyle. Alternator faktycznie pogania do 14 z hakiem.
Jacek

Data: 2016-10-19 16:20:16
Autor: J.F.
czy są legalne led H4?
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu7nkr$rou$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 18.10.2016 o 17:53, re pisze:
Jak może być 13,2 V jak regulator alternatora robi 14,5 ?
Jedno ogniwo/cela akumulatora ma 2,2 V, więc 6 ma 13,2 i dlatego tyle.

Swiezo po ladowaniu.

Alternator faktycznie pogania do 14 z hakiem.

Tym niemniej w regulacji R37 napiecie testowe wynosi 13.2V.
Dla zarowek wiekszej mocy, bo dla mniejszej 13.5V.
Czyzby jednak zakladali spadek napiecia na przewodach ?

J.

Data: 2016-10-20 08:30:21
Autor: viktorius
czy są legalne led H4?
W dniu 2016-10-19 o 16:20, J.F. pisze:
[...]

13.2 masz na wyłączonym silniku i w pełni sprawnym akumulatorze, to są zapewne warunki wyjściowe dla testu.
Alternator musi dać większe napięcie, bo przecież jakoś ten akumulator trzeba podładować po odpaleniu.

--
viktorius

Data: 2016-10-18 14:38:14
Autor: laisar
czy są legalne led H4?
W dniu poniedziałek, 17 października 2016 14:17:23 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

Chciałbym mieć mocniejsze światła mijania.

O, takie coś jeszcze a propos znalazłem:

http://www.danielsternlighting.com/tech/bulbs/Hid/conversions/conversions.html

"it is possible to get clever with the growing number of available products, such as Hella's modular projectors available in HID or halogen, and fabricate your own brackets and bezels"

co prowadzi nas np do Helli:

http://www.myhellalights.com/index.php/products/auxiliary-lamps/modules/

- która ma w ofercie i LEDy (:

(Nie H4, ale jest to jakiś sposób na legalne obejście problemu...).

czy są legalne led H4?