Data: 2016-10-17 15:47:31 | |
Autor: Jacek | |
czy są legalne led H4? | |
W dniu 17.10.2016 o 14:16, ToMasz pisze:
witamZacznij od pomiaru napięcia na żarówce. U mnie we fiacie doblo, gdzie też księgowy projektował instalację elektryczną dali przewody tak cienkie, że na żarówce jest 1,5 V mniej, niż mogłoby być. Strumień świetlny żarówki zależy od napięcia do potęgi 3,6 a więc porównując 12 V i 13,5 mamy 100% i 152%. Wymiana przewodów na 1,5 mm kw i dobudowanie przekaźnika spowodowało wyraźna poprawę jasności. Koszt groszowy, a roboty na dwie godziny. Można też kupić gotowca. Jacek |
|
Data: 2016-10-17 18:02:22 | |
Autor: re | |
czy są legalne led H4? | |
Użytkownik "Jacek" Zacznij od pomiaru napięcia na żarówce. U mnie we fiacie doblo, gdzie też księgowy projektował instalację elektryczną dali przewody tak cienkie, że na żarówce jest 1,5 V mniej, niż mogłoby być. Strumień świetlny żarówki zależy od napięcia do potęgi 3,6 a więc porównując 12 V i 13,5 mamy 100% i 152%. Wymiana przewodów na 1,5 mm kw i dobudowanie przekaźnika spowodowało wyraźna poprawę jasności. Koszt groszowy, a roboty na dwie godziny. Można też kupić gotowca. -- - No ale ... żarówka jest mierzona dla 12 V :-) Może ma być taki spadek :-) |
|
Data: 2016-10-18 09:53:01 | |
Autor: Poldek | |
czy są legalne led H4? | |
W dniu 2016-10-17 o 18:02, re pisze:
Lustra i klosze były pewnie projektowane przez tego samego księgowego, co przewody. Po wymianie przewodów żarówka będzie świeciła mocniej i mocniej się grzała, lustra i/lub inne elementy lampy mogą tego nie wytrzymać na dłuższą metę. |
|
Data: 2016-10-18 13:59:55 | |
Autor: Jacek | |
czy są legalne led H4? | |
W dniu 18.10.2016 o 09:53, Poldek pisze:
Lustra i klosze były pewnie projektowane przez tego samego księgowego,U mnie w doblo już 9 rok tak mam i nic się nie dzieje złego, nic się nie topi, nie matowieje. Wydaje mi się, że żarówki 12V jak były dawniej, tak są projektowane na 13,2V, bo takie jest znamionowe napięcie instalacji i ten spadek napięcia na cieniutkich przewodzikach nie jest przez projektantów uwzględniany. Jacek |
|
Data: 2016-10-18 17:53:50 | |
Autor: re | |
czy są legalne led H4? | |
Użytkownik "Jacek" Lustra i klosze były pewnie projektowane przez tego samego księgowego,U mnie w doblo już 9 rok tak mam i nic się nie dzieje złego, nic się nie topi, nie matowieje. Wydaje mi się, że żarówki 12V jak były dawniej, tak są projektowane na 13,2V, bo takie jest znamionowe napięcie instalacji i ten spadek napięcia na cieniutkich przewodzikach nie jest przez projektantów uwzględniany. -- - Jak może być 13,2 V jak regulator alternatora robi 14,5 ? A tak w ogóle to był uśmieszek |
|
Data: 2016-10-19 14:06:51 | |
Autor: Jacek | |
czy są legalne led H4? | |
W dniu 18.10.2016 o 17:53, re pisze:
Jak może być 13,2 V jak regulator alternatora robi 14,5 ?Jedno ogniwo/cela akumulatora ma 2,2 V, więc 6 ma 13,2 i dlatego tyle. Alternator faktycznie pogania do 14 z hakiem. Jacek |
|
Data: 2016-10-19 16:20:16 | |
Autor: J.F. | |
czy są legalne led H4? | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu7nkr$rou$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 18.10.2016 o 17:53, re pisze: Jak może być 13,2 V jak regulator alternatora robi 14,5 ?Jedno ogniwo/cela akumulatora ma 2,2 V, więc 6 ma 13,2 i dlatego tyle. Swiezo po ladowaniu. Alternator faktycznie pogania do 14 z hakiem. Tym niemniej w regulacji R37 napiecie testowe wynosi 13.2V. Dla zarowek wiekszej mocy, bo dla mniejszej 13.5V. Czyzby jednak zakladali spadek napiecia na przewodach ? J. |
|
Data: 2016-10-20 08:30:21 | |
Autor: viktorius | |
czy są legalne led H4? | |
W dniu 2016-10-19 o 16:20, J.F. pisze:
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup 13.2 masz na wyłączonym silniku i w pełni sprawnym akumulatorze, to są zapewne warunki wyjściowe dla testu. Alternator musi dać większe napięcie, bo przecież jakoś ten akumulator trzeba podładować po odpaleniu. -- viktorius |
|