czy są legalne led H4?

Data: 2016-10-17 08:23:56
Autor: AA
czy są legalne led H4?
W dniu poniedziałek, 17 października 2016 14:17:23 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
witam

Chciałbym mieć mocniejsze światła mijania. (plastikowe klosze, xsara picasso). miałem kiedyś żarówki ( w innych autach)  plus 30%, plus 100%, ale w czasie użytkowania okazywało się, że to plus ileś procent, określało dodatkowe wydatki, a nie dodatkową porcje światła. wszystkie "wynalazki" niezależnie od producenta przepalały się szybko. Zwykłe żarówki h4 działają latami.
Już prawie kupiłem Xsenony Zenony, ale dowiedziałem się że oślepiają, można za nie dostać mandat i zaproszenie do diagnosty, więc zrezygnowałem. o ile wiem do starego picasso nie było lamp, kloszy na xenony. Teraz widziałem test żarówek diodowych philipsa. Oczywiście redaktor skupia się na łatwości wkładania żarówki do obudowy, ledwie wspominając że w emitowanej wiązce nie widać lini odcięcia.... a homologacja to co?
Tak więc pytam Was, czy są już "żarówki" typu H4, ledowe, xsenonowe, w każdym razie dające więcej światła niż klasyczne żarówki?
ToMasz

Philips coś takiego poczynił na rynki azjatyckie, nazywa się to Philips Ultinon H4:

http://www.philips.com.au/c-p/12953BWX2/x-treme-ultinon-led-car-lamp

homologacji to nie ma, ale w wielu reflektorach świeci nieźle, z tego, co piszą na hidplanet.com

--
pozdr
AA

Data: 2016-10-17 17:02:55
Autor: masti
czy są legalne led H4?
AA wrote:

Subject: czy są legalne H4
homologacji to nie ma,

to faktycznie pomogłeś :)

Data: 2016-10-18 00:26:11
Autor: AA
czy są legalne led H4?
W dniu poniedziałek, 17 października 2016 19:03:18 UTC+2 użytkownik masti napisał:
AA wrote:

>Subject: czy są legalne H4
> homologacji to nie ma,

to faktycznie pomogłeś :)

Cudów nie ma, homologacja jest typu HCR, czyli na halogenowe żarówki - LED nigdy nie będzie legalny w myśl przepisów.

Ultinony wyglądają ok z praktycznego punktu widzenia - świecą lepiej, niż halogeny, a nie oślepiają tak, jak chińskie LEDy, czy zenony.

Data: 2016-10-18 09:54:39
Autor: Poldek
czy są legalne led H4?
AA wrote:

[...]

Tylko oślepiają tak, jak LEDy?

Data: 2016-10-18 06:26:29
Autor: AA
czy są legalne led H4?
W dniu wtorek, 18 października 2016 09:54:47 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
>
> Ultinony wyglądają ok z praktycznego punktu widzenia - świecą lepiej, niż halogeny, a nie oślepiają tak, jak chińskie LEDy, czy zenony.

Nie oślepiają, świecą podobnie, jak dobre, firmowe, halogenowe żarówki H4. Fakt, że niewiele mocniej, więc poza kolorem nie widzę zalet.

Tylko jak już mamy iść w nielegal w dobrej wierze, to lepiej wpakować jakieś aftermarketowe soczewki typu Mini H1 v6.0, plus palniki i przetwornice, dobrze ustawić i cieszyć się dobrym oświetleniem drogi.

--
pozdr
AA

Data: 2016-10-17 19:01:29