czy są takie telefony z GPS?

Data: 2010-04-17 11:09:42
Autor: Piotr
czy są takie telefony z GPS?
Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie muszę ponosić kosztów nawigacji?

--

Pozdrawiam Piotr

Data: 2010-04-17 11:13:19
Autor: SDD
czy są takie telefony z GPS?

Użytkownik "Piotr" <s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hqbtsm$f8t$1news.onet.pl...
Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie muszę ponosić kosztów nawigacji?

Ja mam np. Samsunga Omnie (tego staregi, i900) i jakos zadnych kosztow nie ponosze.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-17 11:48:30
Autor: osiek
czy są takie telefony z GPS?
Piotr pisze:
Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie muszę ponosić kosztów nawigacji?

ale odbiornik GPS nie decyduje o tym czy ponosisz jakiekolwiek koszty użytkowania nawigacji!!!! Nawigacja to program i sposób w jaki ona przekazuje Twoją pozycję na mapie o tym decyduje. Inaczej czy mapy ma w pamięci czy ściąga z internetu. GPS zawsze działa samodzielnie i przekazuje dane do wszelakich aplikacji w tym i nawigacji. Czasem może ale nie musi wspierać się siecią GPS dla szybszego ustalenia pierwszej pozycji.

Data: 2010-04-17 12:03:42
Autor: Piotr
czy są takie telefony z GPS?
Użytkownik "osiek" <osiek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4bc983ee$0$17622$65785112news.neostrada.pl...
Piotr pisze:
[...]

coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę połaczyc sie z operatorem

Data: 2010-04-17 11:28:30
Autor: Waldek Godel
czy są takie telefony z GPS?
Dnia Sat, 17 Apr 2010 12:03:42 +0200, Piotr napisał(a):

coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę połaczyc sie z operatorem

to wina łącznika a nie gps

"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-04-17 12:20:48
Autor: Flo
czy są takie telefony z GPS?
Piotr wrote:

coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę połaczyc sie z operatorem

No i dobrze. Korzystasz z nawigacji on-line, która mapy pobiera na bieżąco z netu.
Zainstaluj aplikację działająca off-line (Tom-Tom, Garmin) i nie będziesz ponosił dodatkowych kosztów.

--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2010-04-17 13:01:16
Autor: osiek
czy są takie telefony z GPS?
Piotr pisze:
[...]

Już CI wytłumaczyli chyba ale przecyztaj jeszcze raz i nie znajdziesz tam nic innego od Twojej sytuacji.
Laczysz się z operatorem by:a) szybciej się zlokalizować lub b) ściągnąć mapę i tyle
GPS jest to urządzenie na wyjściu którego masz informację o Twoim położeniu geograficznym w trójwymiarze: długość szerokość i wysokość i nic więcej (nie wiem jak z czasem czy też nie jest przekazywany) Co z tymi danymi będzie się działo zależy od aplikacji. Możesz GPS użyć jako prdkościomierza np i żadne dane poza tymi osiąganymi z GPS i upływu czasu nie są potrzebne.

GPS to nie nawigacja

Data: 2010-04-17 15:34:08
Autor: niusy.pl
czy są takie telefony z GPS?

Użytkownik "osiek" <osiek@gazeta.pl>

...Możesz GPS użyć jako prdkościomierza np i żadne dane poza tymi osiąganymi z GPS i upływu czasu nie są potrzebne.

GPS zwykle podaje prędkość a także kierunek poruszania i inne takie. I ta prędkość nie jest w nim wyliczana ze zmiany położenia w czasie. Może też chyba służyć do nawigacji, waypointy itp, ale współczesną nawigacją raczej nie jest, do tego, tak jak piszesz, służą aplikacje korzystające z gps'a

Data: 2010-04-17 15:44:01
Autor: Przemek
czy są takie telefony z GPS?
Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hqcddc$lsa$1news.net.icm.edu.pl...
GPS zwykle podaje prędkość a także kierunek poruszania i inne takie. I ta prędkość nie jest w nim wyliczana ze zmiany położenia w czasie.

Coś Ty wymyslił?
GPS oblicza na podstawie opóźnienia odbieranych z satelit sygnałów położenie odbiornika, na tej podstawie w czasie może określić prędkość poruszania się odbiornika wraz z jej wektorem.
Niby skąd się ta prędkość bierze w GPS? Satelita GPS nie nadaje żadnych sygnałów prędkości ani kierunków, ani "takich innych" bo niby skąd miałby wiedzieć, do kogo jakie dane wysyłać?
Poczytaj sobie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System
Przem

Data: 2010-04-17 17:37:34
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 15:44:01 +0200,  Przemek wrote:
[...]

Niby moze jeszcze wyliczac z dopplerowskiego przesuniecia
czestotliwosci.

Nie wiem jak jest naprawde, ale z takimi informacjami sie spotkalem.

Kolejne zamieszanie to program nawigacyjny - wyswietli predkosc ktora
mu odbiornik GPS podesle, czy sam sobie obliczy z roznicy kolejnych
pozycji ? J.

Data: 2010-04-17 19:24:46
Autor: Przemek
czy sš takie telefony z GPS?
Niby moze jeszcze wyliczac z dopplerowskiego przesuniecia
czestotliwosci.

No wlaśnie. Wylicza, nie podaje, z czego wylicza to juz inna inszość, tak czy tak na podstawie opóźnienia sygnału liczy.

[...]

Generalnie w NMEA VTG za to odpowiada, wypuszcza to sam GPS z siebie, ale to w morskich zastosowaniach, nie podejrzewam, zeby w lądowych było inavzej. Najlepiej zlogować NMEA i sprawdzić. Nie sądzę, żeby to robily programy same.
Przem

Data: 2010-04-17 20:55:22
Autor: niusy.pl
czy sš takie telefony z GPS?

Użytkownik "Przemek" <raz@onet.pl>

Niby moze jeszcze wyliczac z dopplerowskiego przesuniecia
czestotliwosci.

No wlaśnie. Wylicza, nie podaje, z czego wylicza to juz inna inszość, tak czy tak na podstawie opóźnienia sygnału liczy.

Pisałeś, że GPS podaje tylko położenie i że nie wiesz czy podaje jeszcze czas. To Ci napisałem co podaje. O czasie nie napisałem, bo to podstawa.

Data: 2010-04-18 09:36:59
Autor: Przemek
czy sš takie telefony z GPS?
Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hqd083$hn7$1news.net.icm.edu.pl...
Pisałeś, że GPS podaje tylko położenie i że nie wiesz czy podaje jeszcze czas. To Ci napisałem co podaje. O czasie nie napisałem, bo to podstawa.

A weź przeczytaj jeszcze raz co napisałem i znajdź gdzie pisałem cokolwiek o czasie.
Przem

Data: 2010-04-17 22:17:14
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 19:24:46 +0200,  Przemek wrote:
Niby moze jeszcze wyliczac z dopplerowskiego przesuniecia
czestotliwosci.

No wlaśnie. Wylicza, nie podaje, z czego wylicza to juz inna inszość, tak czy tak na podstawie opóźnienia sygnału liczy.

No nie, dopplerem to by liczyl na podstawie nastaw heterodyn
odbiornikow.

J.

Data: 2010-04-17 20:48:04
Autor: niusy.pl
czy sš takie telefony z GPS?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

Kolejne zamieszanie to program nawigacyjny - wyswietli predkosc ktora
mu odbiornik GPS podesle, czy sam sobie obliczy z roznicy kolejnych
pozycji ?

Po co miałby ją liczyć ?

Data: 2010-04-17 22:13:32
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 20:48:04 +0200,  niusy.pl wrote:
[...]

Zeby miec dane zgodne z pozycja. Zeby odfiltrowac po swojemu.
Bo moze nie wszystkie odbiorniki podaja.

J.

Data: 2010-04-17 20:46:07
Autor: niusy.pl
czy są takie telefony z GPS?

[...]

Tak tak, poczytaj sobie jak gps mierzy prędkość. Koniecznie

Data: 2010-04-17 15:39:43
Autor: Piotr M
czy są takie telefony z GPS?
Dnia 17-04-2010 o 14:01:16 osiek <osiek@gazeta.pl> napisał(a):

Możesz GPS użyć jako prdkościomierza np i żadne dane poza tymi  osiąganymi z GPS i upływu czasu nie są potrzebne.
 GPS to nie nawigacja

O, i tu sobie wymyśliłem.
Są jakieś programy fajne co by korzystały z GPS oprócz map? Np ile  przebyłem kilometrów dziennie, albo w statystykach czasowych, prędkości.  Nie wiem co jeszcze, są jakieś? Na Symbianka :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-04-17 17:42:46
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 15:39:43 +0300,  Piotr M wrote:
[...]

Zobacz Trekbuddy, albo Mobile Trail Explorer.

Zapisza ci slad, bedziesz mogl potem podziwiac np tle zdjec z google
earth czy mapy, bedziesz mogl przeanalizowac jaka srednia uzyskales,
ile straciles na tankowanie.

J.

Data: 2010-04-17 20:17:13
Autor: Piotr M
czy sš takie telefony z GPS?
Dnia 17-04-2010 o 18:42:46 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

No super sprawa. Najbardziej jestem ciekaw jaką (i jak długą!) pokonuje  trasę na spacerach i rowerowych wyprawach.
Właśnie zainstalowałem sobie Mobile Trail Explorer 1.4 i poszedłem do  sklepu :) I tu już nie tak bardzo super sprawa bo:
wyszła jakaś pajęczyna :)
średnia prędkość 19km/h
długość trasy 1km

Ogólnie wszystko nieprawda :(

Data: 2010-04-17 21:02:18
Autor: niusy.pl
czy sš takie telefony z GPS?

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx>

[...]

Problem jakości poszczególnych pomiarów. W trudnych warunkach (mało satelitów widocznych albo odbicia) pomiary podawane przez GPS obarczone mogą być bardzo dużym błędem. I GPS podaje tę dokładność. Tylko programy chyba niespecjalnie biorą to pod uwagę.

Data: 2010-04-17 22:20:35
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 20:17:13 +0300,  Piotr M wrote:
[...]

MTE w starszej wersji nie radzil sobie z dlugimi trasami.
TB 7h bez problemu, podejrzewam ze i wiecej.

sklepu :) I tu już nie tak bardzo super sprawa bo:
wyszła jakaś pajęczyna :)
średnia prędkość 19km/h
długość trasy 1km
Ogólnie wszystko nieprawda :(

Poczekaj przed brama, a najlepiej kawalek dalej, az sie odbiornik
dobrze nastroi i zlapie poprawna pozycje. To trwa pare minut, pod
blokiem dluzej.

J.

Data: 2010-04-17 18:23:17
Autor: osiek
czy są takie telefony z GPS?
Piotr M pisze:
[...]

sa ale czy na sympianka to nie wiem, mam tel z innym systemem

Data: 2010-04-19 01:56:09
Autor: Mackenzi
czy są takie telefony z GPS?

http://www.trekbuddy.net/

Data: 2010-04-21 10:16:38
Autor: jerry
czy są takie telefony z GPS?
Użytkownik "Piotr M" napisał w wiadomości news:op.vba6whep13q3bqpiotr-asus...

[...]

a nie masz wbudowanej "nawigacji"?
W E50 jest aplikacja systemowa "Nawigator"
Właściwie kompas z możliwością rejestracji przebytej odległości, prędkości bieżącej i maksymalnej, czasu podróży.
Wskazuje też położenie zapisanych punktów orientacyjnych.

Data: 2010-04-17 14:32:35
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 12:03:42 +0200,  Piotr wrote:
[...]

A jakiego programu do nawigowania uzywasz ? Jest jeszcze kwestia AGPS - telefon moze pobrac dane zeby przyspieszyc
start GPS.

J.

Data: 2010-04-17 15:23:16
Autor: Przemek
czy sš takie telefony z GPS?
Użytkownik "Piotr" <s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hqca7p$jl2$1news.onet.pl...
Mapy nokii

nie wiem czy jeszcze jest TomTom na symbiana, ale na telefony z WindowsMobile są aplikacje pt. TomTom, AutoMapa itd, które nie potzrebują połaczenia z operatorem aby móc działać (tak jak mapy Nokii), więc poszukaj byle telefonu z WM i GPS, dokup jedna z wymienionych aplikacji i będziesz miał darmową* nawigację.
Przem
*darmowa nie jest, bo zapłacić za program musisz (nie pisze o piratach), ale nie musisz z niczym się łaczyć w trakcie nawigowania.

Data: 2010-04-17 15:36:09
Autor: niusy.pl
czy sš takie telefony z GPS?

Użytkownik "Przemek" <raz@onet.pl>

nie wiem czy jeszcze jest ... są aplikacje ... które nie potzrebują połaczenia z operatorem aby móc działać (tak jak mapy Nokii), więc poszukaj byle telefonu z WM i GPS, dokup jedna z wymienionych aplikacji i będziesz miał darmową* nawigację.
Przem
*darmowa nie jest, bo zapłacić za program musisz (nie pisze o piratach), ale nie musisz z niczym się łaczyć w trakcie nawigowania.

Są na świecie jeszcze aplikacje darmowe. No i można jeszcze taką samodzielnie napisać.

Data: 2010-04-18 23:32:41
Autor: astro
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 15:36:09 +0200, niusy.pl wrote:
Są na świecie jeszcze aplikacje darmowe.

Android mozna wyposazyc w program MapDroyd www.mapdroyd.com Korzysta z
danych OpenStreetMap www.openstreetmap.org
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-04-21 10:12:35
Autor: jerry
czy sš takie telefony z GPS?
Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości news:hqccss$r9d$1news.onet.pl...
nie wiem czy jeszcze jest TomTom na symbiana,
cały czas w sprzedaży, z możliwością aktualizacji samych map.

Data: 2010-04-21 12:19:41
Autor: jerry
czy sš takie telefony z GPS?

Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:4bceb377$0$17085$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości news:hqccss$r9d$1news.onet.pl...
nie wiem czy jeszcze jest TomTom na symbiana,
cały czas w sprzedaży, z możliwością aktualizacji samych map.

sorry. skucha. ostatnie mapy sprzed 3 lat bez możliwości aktualizacji
(firma zarzuciła aktualizację dla tej grupy odbiorców).

Data: 2010-04-21 12:51:56
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
czy sš takie telefo ny z GPS?
On Wed, 21 Apr 2010 12:19:41 +0200, "jerry"
<janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> wrote:

[...]

Przy czym już 3 lata temu było nie najlepiej poza Polską. Jechałem z
Warszawy do Bratysławy, potem do Wiednia, Budapesztu i z powrtoem do
Gdańska. Np. na Słowacji brak było otwartego rok wcześniej odcinka
autostrady a i z pomniejszych dróg w jego okolicy były tylko niektóre.
Mimo że mapa była PL-SK-CS-HU z głównymi tylko drogami w pozostałej
częsci Europy to okazało się że Austria jest lepiej odwzorowana a sieć
dróg we Wiedniu była lepsz niż w Bratysławie. Tewstowąłem to w 2007
roku w długi majowy weekend na E61 z GPS na BT. Jeśłi chodzi o
pokrycie Polski to nieźle było na zachód od Wisły. Im dalej na wschód
tym tragiczniej.

Zdrówko

Data: 2010-04-18 11:26:52
Autor: Michal Jankowski
czy są takie telefony z GPS?
"Piotr" <s@wp.pl> writes:

coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu
muszę połaczyc sie z operatorem

Na telefon Nokia E66 masz całkowicie darmową mapę Nokia Ovi Map, która
nie wymaga łączenia telefonu z czymkolwiek w trakcie nawigacji, pod
warunkiem, że wcześniej wgrasz sobie treść mapy do telefonu.

  MJ

Data: 2010-04-19 01:54:41
Autor: Mackenzi
czy są takie telefony z GPS?
On 17 Kwi, 12:03, "Piotr" <s...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "osiek" <os...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:4bc983ee$0$17622$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
> pozycji.

coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę

No jeżeli mówisz o nokia maps (mam w e63 i e52) to tam jest opcja w
ustawieniach za pomocą której możesz wyłączyć łączenie się z netem (w
opcjach pozycjonowania jak i w samym oprogramowaniu NM) i celu
wspomagania szybkiej lokalizacji tylko musisz liczyć się z tym, że
"zimny start" odbiornika będzie trochę dłuższy, dłużej może ustalać
Twoją pozycje...

Data: 2010-04-17 16:39:59
Autor: looker
czy są takie telefony z GPS?
Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie muszę ponosić kosztów nawigacji?

Każdy, który ma GPS, a nie AGPS i maja możliwośc instalacji map w telefonie.

Data: 2010-04-17 20:58:32
Autor: niusy.pl
czy są takie telefony z GPS?

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl>

Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie muszę ponosić kosztów nawigacji?

Każdy, który ma GPS, a nie AGPS i maja możliwośc instalacji map w telefonie.

I to Assited w GPS niekoniecznie musi zostać wykorzystane. Po prostu dłużej będzie trwało czekanie na pierwszy pomiar położenia.

Data: 2010-04-18 18:39:40
Autor: onet
czy są takie telefony z GPS?

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomości news:hqch87$9g1$1news.onet.pl...
Każdy, który ma GPS, a nie AGPS i maja możliwośc instalacji map w telefonie.

Każdy telefon, który ma AGPS, musi miec GPS. AGPS jest usługą a GPS scalakiem !

Data: 2010-04-18 00:37:43
Autor: ToMasz
czy są takie telefony z GPS?
Piotr pisze:
Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie
muszę ponosić kosztów nawigacji?

tak. Powiem wiecej, wszystkie takie są, wiec także Twoja. GPS ustali
twoją pozycje, następnie telefon wyświetli Ci ja na ekranie. ZA darmo!
MAsz co chciałeś, czy nie do konca?
JEśli chcesz aby "Telefon z gps" zaprowadził Cie za rączke do Gdańska to
skąd on ma znać dostępne trasy? Albo mu wgrasz program do nawigacji (
raczej płatny) albo skorzystasz z danych " z internetu" i zapłacisz za
transfer.
ToMasz

Tak jak ktoś napisał: GPS to nie nawigacja, Komputer to nie windows...
ale kto by się tam przejmował...

czy są takie telefony z GPS?