czy są takie telefony z GPS?

Data: 2010-04-17 11:48:30
Autor: osiek
czy są takie telefony z GPS?
Piotr pisze:
Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie muszę ponosić kosztów nawigacji?

ale odbiornik GPS nie decyduje o tym czy ponosisz jakiekolwiek koszty użytkowania nawigacji!!!! Nawigacja to program i sposób w jaki ona przekazuje Twoją pozycję na mapie o tym decyduje. Inaczej czy mapy ma w pamięci czy ściąga z internetu. GPS zawsze działa samodzielnie i przekazuje dane do wszelakich aplikacji w tym i nawigacji. Czasem może ale nie musi wspierać się siecią GPS dla szybszego ustalenia pierwszej pozycji.

Data: 2010-04-17 12:03:42
Autor: Piotr
czy są takie telefony z GPS?
Użytkownik "osiek" <osiek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4bc983ee$0$17622$65785112news.neostrada.pl...
Piotr pisze:
[...]

coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę połaczyc sie z operatorem

Data: 2010-04-17 11:28:30
Autor: Waldek Godel
czy są takie telefony z GPS?
Dnia Sat, 17 Apr 2010 12:03:42 +0200, Piotr napisał(a):

coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę połaczyc sie z operatorem

to wina łącznika a nie gps

"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-04-17 12:20:48
Autor: Flo
czy są takie telefony z GPS?
Piotr wrote:

coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę połaczyc sie z operatorem

No i dobrze. Korzystasz z nawigacji on-line, która mapy pobiera na bieżąco z netu.
Zainstaluj aplikację działająca off-line (Tom-Tom, Garmin) i nie będziesz ponosił dodatkowych kosztów.

--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2010-04-17 13:01:16
Autor: osiek
czy są takie telefony z GPS?
Piotr pisze:
[...]

Już CI wytłumaczyli chyba ale przecyztaj jeszcze raz i nie znajdziesz tam nic innego od Twojej sytuacji.
Laczysz się z operatorem by:a) szybciej się zlokalizować lub b) ściągnąć mapę i tyle
GPS jest to urządzenie na wyjściu którego masz informację o Twoim położeniu geograficznym w trójwymiarze: długość szerokość i wysokość i nic więcej (nie wiem jak z czasem czy też nie jest przekazywany) Co z tymi danymi będzie się działo zależy od aplikacji. Możesz GPS użyć jako prdkościomierza np i żadne dane poza tymi osiąganymi z GPS i upływu czasu nie są potrzebne.

GPS to nie nawigacja

Data: 2010-04-17 15:34:08
Autor: niusy.pl
czy są takie telefony z GPS?

Użytkownik "osiek" <osiek@gazeta.pl>

...Możesz GPS użyć jako prdkościomierza np i żadne dane poza tymi osiąganymi z GPS i upływu czasu nie są potrzebne.

GPS zwykle podaje prędkość a także kierunek poruszania i inne takie. I ta prędkość nie jest w nim wyliczana ze zmiany położenia w czasie. Może też chyba służyć do nawigacji, waypointy itp, ale współczesną nawigacją raczej nie jest, do tego, tak jak piszesz, służą aplikacje korzystające z gps'a

Data: 2010-04-17 15:44:01
Autor: Przemek
czy są takie telefony z GPS?
Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hqcddc$lsa$1news.net.icm.edu.pl...
GPS zwykle podaje prędkość a także kierunek poruszania i inne takie. I ta prędkość nie jest w nim wyliczana ze zmiany położenia w czasie.

Coś Ty wymyslił?
GPS oblicza na podstawie opóźnienia odbieranych z satelit sygnałów położenie odbiornika, na tej podstawie w czasie może określić prędkość poruszania się odbiornika wraz z jej wektorem.
Niby skąd się ta prędkość bierze w GPS? Satelita GPS nie nadaje żadnych sygnałów prędkości ani kierunków, ani "takich innych" bo niby skąd miałby wiedzieć, do kogo jakie dane wysyłać?
Poczytaj sobie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System
Przem

Data: 2010-04-17 17:37:34
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 15:44:01 +0200,  Przemek wrote:
[...]

Niby moze jeszcze wyliczac z dopplerowskiego przesuniecia
czestotliwosci.

Nie wiem jak jest naprawde, ale z takimi informacjami sie spotkalem.

Kolejne zamieszanie to program nawigacyjny - wyswietli predkosc ktora
mu odbiornik GPS podesle, czy sam sobie obliczy z roznicy kolejnych
pozycji ? J.

Data: 2010-04-17 19:24:46
Autor: Przemek
czy sš takie telefony z GPS?
Niby moze jeszcze wyliczac z dopplerowskiego przesuniecia
czestotliwosci.

No wlaśnie. Wylicza, nie podaje, z czego wylicza to juz inna inszość, tak czy tak na podstawie opóźnienia sygnału liczy.

[...]

Generalnie w NMEA VTG za to odpowiada, wypuszcza to sam GPS z siebie, ale to w morskich zastosowaniach, nie podejrzewam, zeby w lądowych było inavzej. Najlepiej zlogować NMEA i sprawdzić. Nie sądzę, żeby to robily programy same.
Przem

Data: 2010-04-17 20:55:22
Autor: niusy.pl
czy sš takie telefony z GPS?

Użytkownik "Przemek" <raz@onet.pl>

Niby moze jeszcze wyliczac z dopplerowskiego przesuniecia
czestotliwosci.

No wlaśnie. Wylicza, nie podaje, z czego wylicza to juz inna inszość, tak czy tak na podstawie opóźnienia sygnału liczy.

Pisałeś, że GPS podaje tylko położenie i że nie wiesz czy podaje jeszcze czas. To Ci napisałem co podaje. O czasie nie napisałem, bo to podstawa.

Data: 2010-04-18 09:36:59
Autor: Przemek
czy sš takie telefony z GPS?
Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hqd083$hn7$1news.net.icm.edu.pl...
Pisałeś, że GPS podaje tylko położenie i że nie wiesz czy podaje jeszcze czas. To Ci napisałem co podaje. O czasie nie napisałem, bo to podstawa.

A weź przeczytaj jeszcze raz co napisałem i znajdź gdzie pisałem cokolwiek o czasie.
Przem

Data: 2010-04-17 22:17:14
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 19:24:46 +0200,  Przemek wrote:
Niby moze jeszcze wyliczac z dopplerowskiego przesuniecia
czestotliwosci.

No wlaśnie. Wylicza, nie podaje, z czego wylicza to juz inna inszość, tak czy tak na podstawie opóźnienia sygnału liczy.

No nie, dopplerem to by liczyl na podstawie nastaw heterodyn
odbiornikow.

J.

Data: 2010-04-17 20:48:04
Autor: niusy.pl
czy sš takie telefony z GPS?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

Kolejne zamieszanie to program nawigacyjny - wyswietli predkosc ktora
mu odbiornik GPS podesle, czy sam sobie obliczy z roznicy kolejnych
pozycji ?

Po co miałby ją liczyć ?

Data: 2010-04-17 22:13:32
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 20:48:04 +0200,  niusy.pl wrote:
[...]

Zeby miec dane zgodne z pozycja. Zeby odfiltrowac po swojemu.
Bo moze nie wszystkie odbiorniki podaja.

J.

Data: 2010-04-17 20:46:07
Autor: niusy.pl
czy są takie telefony z GPS?

[...]

Tak tak, poczytaj sobie jak gps mierzy prędkość. Koniecznie

Data: 2010-04-17 15:39:43
Autor: Piotr M
czy są takie telefony z GPS?
Dnia 17-04-2010 o 14:01:16 osiek <osiek@gazeta.pl> napisał(a):

Możesz GPS użyć jako prdkościomierza np i żadne dane poza tymi  osiąganymi z GPS i upływu czasu nie są potrzebne.
 GPS to nie nawigacja

O, i tu sobie wymyśliłem.
Są jakieś programy fajne co by korzystały z GPS oprócz map? Np ile  przebyłem kilometrów dziennie, albo w statystykach czasowych, prędkości.  Nie wiem co jeszcze, są jakieś? Na Symbianka :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-04-17 17:42:46
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 15:39:43 +0300,  Piotr M wrote:
[...]

Zobacz Trekbuddy, albo Mobile Trail Explorer.

Zapisza ci slad, bedziesz mogl potem podziwiac np tle zdjec z google
earth czy mapy, bedziesz mogl przeanalizowac jaka srednia uzyskales,
ile straciles na tankowanie.

J.

Data: 2010-04-17 20:17:13
Autor: Piotr M
czy sš takie telefony z GPS?
Dnia 17-04-2010 o 18:42:46 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

No super sprawa. Najbardziej jestem ciekaw jaką (i jak długą!) pokonuje  trasę na spacerach i rowerowych wyprawach.
Właśnie zainstalowałem sobie Mobile Trail Explorer 1.4 i poszedłem do  sklepu :) I tu już nie tak bardzo super sprawa bo:
wyszła jakaś pajęczyna :)
średnia prędkość 19km/h
długość trasy 1km

Ogólnie wszystko nieprawda :(

Data: 2010-04-17 21:02:18
Autor: niusy.pl
czy sš takie telefony z GPS?

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx>

[...]

Problem jakości poszczególnych pomiarów. W trudnych warunkach (mało satelitów widocznych albo odbicia) pomiary podawane przez GPS obarczone mogą być bardzo dużym błędem. I GPS podaje tę dokładność. Tylko programy chyba niespecjalnie biorą to pod uwagę.

Data: 2010-04-17 22:20:35
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 20:17:13 +0300,  Piotr M wrote:
[...]

MTE w starszej wersji nie radzil sobie z dlugimi trasami.
TB 7h bez problemu, podejrzewam ze i wiecej.

sklepu :) I tu już nie tak bardzo super sprawa bo:
wyszła jakaś pajęczyna :)
średnia prędkość 19km/h
długość trasy 1km
Ogólnie wszystko nieprawda :(

Poczekaj przed brama, a najlepiej kawalek dalej, az sie odbiornik
dobrze nastroi i zlapie poprawna pozycje. To trwa pare minut, pod
blokiem dluzej.

J.

Data: 2010-04-17 18:23:17
Autor: osiek
czy są takie telefony z GPS?
Piotr M pisze:
[...]

sa ale czy na sympianka to nie wiem, mam tel z innym systemem

Data: 2010-04-19 01:56:09
Autor: Mackenzi
czy są takie telefony z GPS?

http://www.trekbuddy.net/

Data: 2010-04-21 10:16:38
Autor: jerry
czy są takie telefony z GPS?
Użytkownik "Piotr M" napisał w wiadomości news:op.vba6whep13q3bqpiotr-asus...

[...]

a nie masz wbudowanej "nawigacji"?
W E50 jest aplikacja systemowa "Nawigator"
Właściwie kompas z możliwością rejestracji przebytej odległości, prędkości bieżącej i maksymalnej, czasu podróży.
Wskazuje też położenie zapisanych punktów orientacyjnych.

Data: 2010-04-17 14:32:35
Autor: J.F.
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 12:03:42 +0200,  Piotr wrote:
[...]

A jakiego programu do nawigowania uzywasz ? Jest jeszcze kwestia AGPS - telefon moze pobrac dane zeby przyspieszyc
start GPS.

J.

Data: 2010-04-17 15:23:16
Autor: Przemek
czy sš takie telefony z GPS?
Użytkownik "Piotr" <s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hqca7p$jl2$1news.onet.pl...
Mapy nokii

nie wiem czy jeszcze jest TomTom na symbiana, ale na telefony z WindowsMobile są aplikacje pt. TomTom, AutoMapa itd, które nie potzrebują połaczenia z operatorem aby móc działać (tak jak mapy Nokii), więc poszukaj byle telefonu z WM i GPS, dokup jedna z wymienionych aplikacji i będziesz miał darmową* nawigację.
Przem
*darmowa nie jest, bo zapłacić za program musisz (nie pisze o piratach), ale nie musisz z niczym się łaczyć w trakcie nawigowania.

Data: 2010-04-17 15:36:09
Autor: niusy.pl
czy sš takie telefony z GPS?

Użytkownik "Przemek" <raz@onet.pl>

nie wiem czy jeszcze jest ... są aplikacje ... które nie potzrebują połaczenia z operatorem aby móc działać (tak jak mapy Nokii), więc poszukaj byle telefonu z WM i GPS, dokup jedna z wymienionych aplikacji i będziesz miał darmową* nawigację.
Przem
*darmowa nie jest, bo zapłacić za program musisz (nie pisze o piratach), ale nie musisz z niczym się łaczyć w trakcie nawigowania.

Są na świecie jeszcze aplikacje darmowe. No i można jeszcze taką samodzielnie napisać.

Data: 2010-04-18 23:32:41
Autor: astro
czy sš takie telefony z GPS?
On Sat, 17 Apr 2010 15:36:09 +0200, niusy.pl wrote:
Są na świecie jeszcze aplikacje darmowe.

Android mozna wyposazyc w program MapDroyd www.mapdroyd.com Korzysta z
danych OpenStreetMap www.openstreetmap.org
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-04-21 10:12:35
Autor: jerry
czy sš takie telefony z GPS?
Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości news:hqccss$r9d$1news.onet.pl...
nie wiem czy jeszcze jest TomTom na symbiana,
cały czas w sprzedaży, z możliwością aktualizacji samych map.

Data: 2010-04-21 12:19:41
Autor: jerry
czy sš takie telefony z GPS?

Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:4bceb377$0$17085$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości news:hqccss$r9d$1news.onet.pl...
nie wiem czy jeszcze jest TomTom na symbiana,
cały czas w sprzedaży, z możliwością aktualizacji samych map.

sorry. skucha. ostatnie mapy sprzed 3 lat bez możliwości aktualizacji
(firma zarzuciła aktualizację dla tej grupy odbiorców).

Data: 2010-04-21 12:51:56
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
czy sš takie telefo ny z GPS?
On Wed, 21 Apr 2010 12:19:41 +0200, "jerry"
<janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> wrote:

[...]

Przy czym już 3 lata temu było nie najlepiej poza Polską. Jechałem z
Warszawy do Bratysławy, potem do Wiednia, Budapesztu i z powrtoem do
Gdańska. Np. na Słowacji brak było otwartego rok wcześniej odcinka
autostrady a i z pomniejszych dróg w jego okolicy były tylko niektóre.
Mimo że mapa była PL-SK-CS-HU z głównymi tylko drogami w pozostałej
częsci Europy to okazało się że Austria jest lepiej odwzorowana a sieć
dróg we Wiedniu była lepsz niż w Bratysławie. Tewstowąłem to w 2007
roku w długi majowy weekend na E61 z GPS na BT. Jeśłi chodzi o
pokrycie Polski to nieźle było na zachód od Wisły. Im dalej na wschód
tym tragiczniej.

Zdrówko

Data: 2010-04-18 11:26:52
Autor: Michal Jankowski
czy są takie telefony z GPS?
"Piotr" <s@wp.pl> writes:

coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu
muszę połaczyc sie z operatorem

Na telefon Nokia E66 masz całkowicie darmową mapę Nokia Ovi Map, która
nie wymaga łączenia telefonu z czymkolwiek w trakcie nawigacji, pod
warunkiem, że wcześniej wgrasz sobie treść mapy do telefonu.

  MJ

Data: 2010-04-19 01:54:41
Autor: Mackenzi
czy są takie telefony z GPS?
On 17 Kwi, 12:03, "Piotr" <s...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "osiek" <os...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:4bc983ee$0$17622$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
> pozycji.

coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę

No jeżeli mówisz o nokia maps (mam w e63 i e52) to tam jest opcja w
ustawieniach za pomocą której możesz wyłączyć łączenie się z netem (w
opcjach pozycjonowania jak i w samym oprogramowaniu NM) i celu
wspomagania szybkiej lokalizacji tylko musisz liczyć się z tym, że
"zimny start" odbiornika będzie trochę dłuższy, dłużej może ustalać
Twoją pozycje...

czy są takie telefony z GPS?