czy sąsiad ma obowiązek współfinansować wyznaczenie granicy działki?

Data: 2010-03-08 14:51:26
Autor: Michał
czy sąsiad ma obowiązek współfinansować wyznaczenie granicy działki?
Witam,
chciałem ogrodzić działkę, zaproponowałem sąsiadowi postawienie ogrodzenia i zapłacenie na pół - stwierdził, że nie ma takiej potrzeby i nie chce- ok, wymyśliłem, że już zapłacę za ogrodzenie, ale trzeba wyznaczyć granicę( z papierami ok 1500zł, czyli prawie drugie tyle co ew. ogrodzenie). Moja działka jest niezabudowana, sąsiedzi po obu stronach mają ok 50m płotu od drogi w głąb działki, przy czym tylko po jednej stronie są wyznaczone granice słupkami, a akurat po tej, gdzie sąsiad nie chce grodzić nie ma. Nie chcę na oko grodzić, bo za rok coś mu się odwidzi i każe płot przesuwać.
Czy można jakoś umownie ustalić gdzie jest granica - coś podpisać itp, żeby za parę lat ktoś tego nie podważył?
Czy sąsiad nie powinien w razie czego pokryć części kosztów wyznaczenia granicy, czy jest tak,że ja potrzebuję to ja płacę?
Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-08 08:01:02
Autor: gr
On 8 Mar, 14:51, "Michał" <x...@njd.pl> wrote:
[...]

A kamieni granicznych nie ma w terenie?

Data: 2010-03-08 19:30:45
Autor: Michał
[...]

No właśnie nie ma;/ znajomy który coś tam działa w takich rzeczach ale bez papierów,  pomógł mi znaleźć na końcu kamień, ale działka idzie po skosie i z górki i nie tak prosto to samemu wyznaczyć. Końcowy kamień jest zdaje się dlatego, że na końcu jest rzeka i jest bardziej żeby wyznaczać koniec działki względem terenów rzeki.
pozdrawiam
michal

Data: 2010-03-09 11:00:08
Autor: HANA