czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy

Data: 2012-03-15 17:17:50
Autor: bagno
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
Jedziemy sobie za jakimś gościem w smarcie. Jedzie z prędkością między
30 a 40 km/h i jeszcze prawie cały trzyma nogę na hamulcu. Zjeżdzamy
na pas do skrętu w lewo a gość nagle włącza PRAWY kierunkowskaz i pcha
nam się przed maske. Wpuściliśmy go. W końcu skręcił, jedziemy dalej
za nim, gość włącza znowu chyba prawy kierunkowskaz (nie wiem po cholere w sumie
bo tam nie za bardzo było gdzie skręcić albo zjechać)  i zaczyna zjeĹźdzać nie
w prawo tylko na przeciwny pas. Tym pasem jechał akurat dupny tir. Mało brakowało
a ze smarta zostałyby kawałki a przy okazji pewnie zahaczyłoby o nas. W końcu go
wyprzedziliśmy i nie wiem co wyprawiał dalej. Pewnie powinniśmy to gdzieś zgłosić.

Data: 2012-03-15 12:38:22
Autor: tadek
On 15 Mar, 17:17, "bagno" <ba...@o2.pl> wrote:
[...]
bo tam nie za bardzo było gdzie skręcić albo zjechać)  i zaczyna zjeżdzać
[...]

nie ma reguły. Jedni starsi ludzie jeżdżą dobrze inni tragicznie. Być
może jest to spowodowane tym w jakim wieku delikwent zasiadł za
kierownicą. jeżeli facet po 50 a nie daj Bóg po 60 pierwszy raz zaczął
jeździć autem to tragedia ale jeżeli facet jeździ samochodem w miarę
dużo od np 20-25 roku życia to w wieku 70 lat będzie jeździł dobrze.

Data: 2012-03-15 22:36:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-03-15 20:38, tadek pisze:
dużo od np 20-25 roku życia to w wieku 70 lat będzie jeździł dobrze.

O ile mu stan zdrowia na to pozwoli. A póki co, nie ma nad tym za bardzo kontroli.

Tak w temacie, lekko przedpiątkowo:
Dom starców, dyskusja przy porannej herbatce:
- Wiecie, mam już tak słabe ręce, że ledwo trzymam tę filiżankę.
- Ja to mam tak słaby wzrok, że nawet nie widzę tej filiżanki.
- No, ja też. Nie wiem nawet, na kogo ostatnio zagłosowałem, nie widziałem nazwisk na tej karcie.
- Co? Mów głośniej!!!
- A ja to mam taki reumatyzm, że nawet nie mogę się do was obrócić.
- Ja to jestem ciśnieniowiec. Jak tylko wstanę, to tak mi się kręci w głowie, że nie mogę zrobić ani kroku.
- Ta? Ja to mogę, ale nigdy nie pamiętam, dokąd miałem iść.
- Ech, taka jest cena naszego podeszłego wieku.
- No, ale nie jest tak źle, panowie - przynajmniej mamy jeszcze wszyscy prawa jazdy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-03-15 23:00:08
Autor: to
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
begin tadek
[...]

Mój dziadek powoli zbliża się do 90-tki i nadal potrafi zapieprzać Puławską dużo powyżej ograniczenia. ;)

Data: 2012-03-16 09:59:13
Autor: Arek
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
W dniu 2012-03-16 00:00, to pisze:
begin tadek

[...]

Po kimś te "genialne" geny musiałeś odziedziczyć.

A.

Data: 2012-03-16 12:51:47
Autor: to
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
begin Arek
Mój dziadek powoli zbliża się do 90-tki i nadal potrafi zapieprzać
Puławską dużo powyżej ograniczenia. ;)

Po kimś te "genialne" geny musiałeś odziedziczyć.

Nie przesadzajmy, setki raczej nie przekracza, zwykle jedzie 80-90.

Data: 2012-03-15 16:25:59
Autor: kamil
On 15/03/2012 16:17, bagno wrote:
[...]

Jedzie sobie młody blondyn w jakimś BMW. Wyprzedza na podwójnej ciągłęj, przekracza ograniczenie o 50km/h, zmusza ludzi z przeciwka do ustępowania mu na pobocze.

Czy młodzi ludzie powinni mieć prawo jazdy? A blondyni?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-15 17:58:42
Autor: bagno

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:jjt56n$sap$4inews.gazeta.pl...
[...]

Blondyni w BMW na pewno nie.

Data: 2012-03-15 18:46:18
Autor: Szymon Machel
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy

Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości

Blondyni w BMW na pewno nie.

A co powiesz o tych w czerwonych skarpetkach?

Data: 2012-03-15 19:48:11
Autor: Myjk
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
Thu, 15 Mar 2012 18:46:18 +0100, Szymon Machel
Blondyni w BMW na pewno nie.

A co powiesz o tych w czerwonych skarpetkach?

Blondyn w czewonych skarpetkach i sandałach? W BMW?

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-15 19:45:38
Autor: Rafał Grzelak
Myjk wrote:

Thu, 15 Mar 2012 18:46:18 +0100, Szymon Machel >> Blondyni w BMW na pewno nie.

Blondyn w czewonych skarpetkach i sandałach? W BMW?

Gracjan ma prawo jazdy?

<http://gracjan.pinger.pl/m/878252>

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-03-15 21:10:14
Autor: Artur Maśląg
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
W dniu 2012-03-15 20:45, Rafał Grzelak pisze:
(...)
Gracjan ma prawo jazdy?

<http://gracjan.pinger.pl/m/878252>

Zapytaj go.

Data: 2012-03-16 08:52:42
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.03.2012 18:46, Szymon Machel pisze:
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości

Blondyni w BMW na pewno nie.

A co powiesz o tych w czerwonych skarpetkach?

Nie wiem, jak ze skarpetkami, ale ktoś w czerwonym kapeluszu to na pewno
morderca. Widziałem w TV.

Data: 2012-03-16 08:55:41
Autor: Myjk
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
Fri, 16 Mar 2012 08:52:42 +0100, Andrzej Lawa
ale ktoś w czerwonym kapeluszu to na pewno morderca

NO WAI!
http://g.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/48000/n_rokita_48049.jpg

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl

Data: 2012-03-15 21:49:37
Autor: Mirek

UĹźytkownik "bagno"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjt4nk$kuk$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Skąd wiesz że był starszym czlowiekiem?
--
ma

Data: 2012-03-15 23:47:22
Autor: John Kołalsky
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy

UĹźytkownik "Mirek" <Mirek53@yahoo.com>

Skąd wiesz że był starszym czlowiekiem?

Może to nawet była kobieta. Coś to zmienia ?

Data: 2012-03-15 22:00:09
Autor: 'Tom N'
bagno w <news:jjt4nk$kuk$1inews.gazeta.pl>:

Jedziemy sobie za jakimś gościem w smarcie.
[...]
Mało brakowało a ze smarta zostałyby kawałki

Przesiądźcie się ze smarta do pojazdu, któremu *bagno* niestraszne...

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-03-16 14:48:20
Autor: bagno

Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120315.220009.pms.2650int.dyndns.org.invalid...
[...]

Cóż za błyskotliwa riposta. Dawaj więcej.

Data: 2012-03-16 09:33:01
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 15 Mar 2012 17:17:50 +0100, bagno napisał(a):

Pewnie powinniśmy to gdzieś zgłosić.

Zgłosić można, czemu nie. Gość mógł być na bani albo z umysłem przyćmionym
z najróżniejszych innych powodów. Ale próbować budować prawo na podstawie
jednego przypadku to czysta głupota.
--
Jacek

Data: 2012-03-16 10:14:39
Autor: masti
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
Dnia pięknego Thu, 15 Mar 2012 17:17:50 +0100 osobnik zwany bagno
wystukał:

a ja się zastanawiam czy wszyscy muszą mieć dostęp do ineternetu?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-16 14:49:37
Autor: bagno

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:jjv3qf$8ka$3inews.gazeta.pl...
Dnia pięknego Thu, 15 Mar 2012 17:17:50 +0100 osobnik zwany bagno
wystukał:

a ja się zastanawiam czy wszyscy muszą mieć dostęp do ineternetu?

Nie, nie musisz mieć.

Data: 2012-03-16 18:01:07
Autor: John Kołalsky
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy

UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell>

a ja się zastanawiam czy wszyscy muszą mieć dostęp do ineternetu?

Sugerujesz, by wprowadzić internetowe prawo jazdy ?

Data: 2012-03-16 17:09:44
Autor: masti
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
Dnia pięknego Fri, 16 Mar 2012 18:01:07 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
wystukał:

UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell>

a ja się zastanawiam czy wszyscy muszą mieć dostęp do ineternetu?

Sugerujesz, by wprowadzić internetowe prawo jazdy ?

nie, sugeruję tylko, ze rzucanie takimi kwantyfikatorami jest bez sensu

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-16 12:12:39
Autor: kogutek
bagno <bagno@o2.pl> napisał(a):
[...]
Pierdolisz głupoty. Codziennie mi się ktoś wpierdala na mój pas, wyprzedza
żeby zajechać drogę bo skręca w bramę, zapierdala żeby być pierwszym na
czerwonym świetle. I gwarantuję że nie są to starcy i staruszki. Jak nie
jesteś jebniętym motocyklistą to masz sporą szansę żeby być starym. Inaczej
jeżdżę jak jestem po pięćdziesiątce  niż jak miałem 25 lat. Bardziej
zachowawczo. Ale staram się nikomu nie utrudniać życia. I tego samego
chciałbym od innych. Ale to na razie marzenie. Niedługo w Łodzi zwyczajnie
władza ujebie debili. Przy prezydencie powstała rada do uporządkowania ruchu.
Znam kogoś kto bierze udział w jej pracach. Maja kasę bo większość dostali z
Unii. Będzie odmierzanie czasu na sygnalizatorach, osobiście wolał bym zieloną
falę ale to co bym chciał się nie liczy. Będą odcinkowe pomiary prędkości ze
wszystkimi konsekwencjami dla przekraczających prędkość. Będą monitorowane
skrzyżowania pod kątem wjeżdżania na czerwonym świetle. Będzie kontrola czy
wjeżdżający nie blokują skrzyżowań bo wjechali chociaż wiedzieli że nie będą
mogli zjechać. I jeszcze kilka pożytecznych funkcji będzie miał cały system.
Podejrzewam że po roku w Łodzi wzrośnie zapotrzebowanie na ludzi posiadających
ważne Prawo Jazdy. I tak ma być. Trzeba eliminować idiotów bez względu na to
ile maja lat. Pierwsi pójdą w odstawkę młodzi i gniewni. --

Data: 2012-03-16 15:04:22
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 16 Mar 2012 12:12:39 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

Pierdolisz głupoty. Codziennie mi się ktoś wpierdala

Cały kogutek :) Nie piej tak głośno, uszy bolą :)
--
Jacek

Data: 2012-03-16 15:38:10
Autor: bagno
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jjvann$1a9$1inews.gazeta.pl...
bagno <bagno@o2.pl> napisał(a):

{...}

[...]

Nie bierz tego do siebie. Ten temat miał być jedynie nawiązaniem do tego typu dyskusji
które się tutaj już nieraz pojawiały. Zgadzam się, że znaczna większość (żeby nie
powiedzieć praktycznie całość) wariatów na drodze to osoby raczej młodsze
niż starsze. Ale w tym przypadku nie chodziło o idiotów bez wyobraźni tylko o osoby
które ze względów zdrowotnych już nie są w stanie prowadzić samochodu. I od razu
zaznaczam - nie uważam, że problemy ze zdrowiem to domena wyłącznie
osób starszych.

Data: 2012-03-16 16:30:16
Autor: kogutek
bagno <bagno@o2.pl> napisał(a):

> [...]

zaznaczam - nie uważam, że problemy ze zdrowiem to domena wyłącznie

Dla mnie z wyjątkiem schorzeń uniemożliwiających posiadanie PJ, czyli
niewidomi. Tylko alkoholizm jest czynnikiem wykluczającym posiadanie PJ. Całą
reszta schorzeń jeśli jest się pod opieką lekarza i do tego czynnie leczonych
nie ma wpływu na kierowanie pojazdami. Komuś się robią kamienie na nerkach, ja
tak mam, to dlatego należało by mi zabrać PJ? Czy próchnica zębów może mieć
wpływ na możliwość kierowania. W pewnym zakresie ma. Jak zajebiście zaboli
znienacka ząb to ograniczy możliwość kierowania. To takim z próchnicą odbierać
PJ czy nie odbierać. Wygrana będzie w takiej sytuacja tych co mają przyzębicę.
Przy niej zęby nie bolą tylko wypadają. Wprowadzony system punktowy w bardzo
ładny sposób eliminuje starszych. Nie stanowią\oni zagrożenia, są tylko
powolniejsi. Ze statystyk wynika że stanowią margines na granicy błędu
powodujących groźne wypadki. Za to lepsi są w szeroko rozumianych szkodach
parkingowych. Nałapią punktów za takie drobne zdarzenia i potem z przyczyn
oczywistych nie zdadzą egzaminu. Receptą na wyimaginowane problemy ze
starszymi ludźmi za kierownicą będzie ucywilizowanie ruchu w Polsce. Na razie
jest dzicz. Przyhamowanie młodych i gniewnych spowoduje że ktoś jadący 40 w
mieście nie będzie nikomu utrudniał jazdy.

Data: 2012-03-16 16:53:45
Autor: masti
czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
Dnia pięknego Fri, 16 Mar 2012 16:30:16 +0000 osobnik zwany kogutek
wystukał:

bagno <bagno@o2.pl> napisał(a):

> [...]

tego typu dyskusji
które się tutaj już nieraz pojawiały. Zgadzam się, że znaczna większość
(Ĺźeby nie
powiedzieć praktycznie całość) wariatów na drodze to osoby raczej
młodsze niż starsze. Ale w tym przypadku nie chodziło o idiotów bez
wyobraĹşni tylko o osoby
które ze względów zdrowotnych już nie są w stanie prowadzić samochodu.
I od razu
zaznaczam - nie uważam, że problemy ze zdrowiem to domena wyłącznie
osĂłb starszych.

Dla mnie z wyjątkiem schorzeń uniemożliwiających posiadanie PJ, czyli
niewidomi. Tylko alkoholizm jest czynnikiem wykluczającym posiadanie PJ.
a niby czemu alkoholizm? Mylisz go z pijaństwem co nie jest jednostką chorobową.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-21 12:41:59
Autor: Sebastian Kaliszewski

bagno <bagno@o2.pl> napisał(a):

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:jjvann$1a9$1inews.gazeta.pl...
bagno <bagno@o2.pl> napisał(a):

{...}
[...]

On tego nie ogarnia -- dla niego alkoholik to taki co łazi zygzakiem po chodniku i sobie wygładził mózg.

\SK

Data: 2012-03-16 17:52:51
Autor: Excite
W dniu 2012-03-16 17:30, kogutek pisze:
[...]

Dobrze że przy tej głoszonej bzdurze napisałeś "dla mnie". To przynajmniej wiadomo że jest to tylko twój wymysł, osoby nie mającej żadnej specjalistycznej wiedzy w tym kierunku.

Data: 2012-03-16 17:50:40
Autor: kogutek
Excite <niema@nie.bedzie.pl> napisał(a):
> [...]

Dobrze że przy tej głoszonej bzdurze napisałeś "dla mnie". To przynajmniej wiadomo że jest to tylko twój wymysł, osoby nie mającej żadnej specjalistycznej wiedzy w tym kierunku.
Ty zapewne masz specjalistyczną wiedzę nie tylko w tej ale i w setkach innych
dziedzin. Taki zajebisty ekspert jesteś. Coś jak kombinerki. Do wszystkiego
niby są ale do żadnej porządnej pracy, jako narzędzie, się nie nadają. Zapewne
masz problem z alkoholem że każdemu alkoholikowi dał byś PJ? Ja nie mam
problemu alkoholowego i bym alkoholikom zabierał PJ. --

Data: 2012-03-16 18:57:22
Autor: Excite
W dniu 2012-03-16 18:50, kogutek pisze:
[...]

Z tego co piszesz wynika że nawet nie wiesz kto to jest alkoholik więc szkoda czasu na próby dyskusji z takim ignorantem.

Data: 2012-03-17 00:15:37
Autor: kogutek
> [...]

Z tego co piszesz wynika że nawet nie wiesz kto to jest alkoholik więc szkoda czasu na próby dyskusji z takim ignorantem.
Masz `rację. Nie jestem alkoholikiem i nie wiem kto to taki alkoholik. Jedyna
widza teoretyczna jaką posiadam w materii alkoholizmu to wiedza wyniesiona ze
szkół różnych i z własnych obserwacji. Nie mogę zrównać się z Tobą, czynnym
alkoholikiem. Inaczej być nie może bo nikt poza alkoholikiem nie zna problemów
z tym związanych. Pomimo że nie posiadam wiedzy praktycznej związanej z
alkoholizmem i tak bym nie dawał alkoholikom uprawnień wykraczających poza
chodzenie zygzakiem po ulicy. A tak przy okazji. Jak ktoś wypija codziennie
butelkę piwa. I stan taki trwa jakiś czas, dla jednych liczony miesiącami dla
innych rok do półtora. To lekarze specjalizujący się w uzależnieniach
określają kogoś takiego czynnym alkoholikiem. Niby nie sra pod siebie jak ma
tygodniówkę. Nie rzyga, nie pije denaturatu a jest alkoholikiem. Alkoholizm to
nie kwestia zataczania się i przepijania telewizora wyniesionego z domu a
wygładzanie mózgu. Wyszedłeś już poza piwa i zachlewasz się wódą czy na razie
dajesz radę czterema piwami dzień opękać?

Data: 2012-03-17 01:31:40
Autor: Excite
W dniu 2012-03-17 01:15, kogutek pisze:
Masz `rację. Nie jestem alkoholikiem i nie wiem kto to taki alkoholik.

Za to widać u Ciebie głęboką schizofrenie paranoidalną. Lepiej odłóż prawo jazdy do szafki i niech tam leży i czeka na wyzdrowienie.

Data: 2012-03-16 12:51:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 15 Mar 2012, bagno wrote:

pas do skrętu w lewo a gość nagle włącza PRAWY kierunkowskaz i pcha nam się przed maske.
[...]
gość włącza znowu chyba prawy kierunkowskaz [...]
zjeżdzać nie w prawo tylko na przeciwny pas.

  Przyroda zna przypadki zamienienia kabelków od kierunkowskazów.
  Chyba nawet tu w archiwach będzie, jak taki numer wywinał serwis,
jesli auto składał jakis "ja się znam, zwarcia nie będzie i starczy"
elektryk, to być może kierowca wymaga regulacji, ale w zakresie
sprawdzania prawidłowosci działania swiateł ;)

Pewnie powinniśmy to gdzieś zgłosić.

  Na poczatek jemu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-16 14:51:08
Autor: bagno

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1203152155400.2212quad...
[...]

Wątpie. Sądząc po stylu jazdy to problemem był jednak kierowca.

Data: 2012-03-16 17:10:49
Autor: Excite
W dniu 2012-03-15 17:17, bagno pisze:
Jedziemy sobie za jakimś gościem w smarcie.
[...]

Brak umiejętności plus być może brak predyspozycji psychoruchowych a te problemy nie dotyczą tylko ludzi starych. Przyczyną problemu jest bardzo słaby system szkolenia kursantów, marny system egzaminacyjny i brak badań psychotechnicznych dla wszystkich kandydatów na kierowców.

czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy