czy stary piec kaflowy jest coś warty ?

Data: 2012-05-24 11:55:23
Autor: bagno
czy stary piec kaflowy jest coś warty ?
Witam

Czy piec konkretnie taki:

https://docs.google.com/open?id=0B3NpHJmQ9PAobTcxYWdqcTdxNWc

jest cokolwiek warty ? Nie wiem czy to rozbierać delikatnie czy duży młotek
i rozwalić na kawałki.

To srebrne coś na górze da się zmyć. Moim zdaniem piec jest brzydki i zniszczony
ale może ludzie szukają brzydkich i zniszczonych pieców.

Data: 2012-05-24 03:08:23
Autor: czeremcha
On 24 Maj, 11:55, "bagno" <ba...@o2.pl> wrote:

To srebrne coś na górze da się zmyć. Moim zdaniem piec jest brzydki i
zniszczony
ale może ludzie szukają brzydkich i zniszczonych pieców.

A mnie się podoba. Jakkolwiek kupić nie chcę.

Spróbuj sprzedać, kto wie? Szkoda byłoby rozwalać, jeśli znajdzie się
chętny...

Ania

Data: 2012-05-24 14:05:18
Autor: krys
czeremcha wrote:

[...]

Mnie też, zwłaszcza, że wiem, jaki piękny potrafi być zimą. Szczególnie jak mrozu po kokardę, i centralne nie nadąża, choć licznik bije ;-)

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-05-24 14:47:23
Autor: bagno

Użytkownik "krys" <krys_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4fbe23fe$0$1295$65785112news.neostrada.pl...
czeremcha wrote:

[...]

Szczególnie jak w całym domu masz pełno dymu, na podłodze jakiś syf
a ciepła jak nie bylo tak nie ma. Jak mam to dziadostwo rozgrzewać przez
5 godzin po to żeby się zrobiło troche cieplej w 1 pokoju i to zwykle
akurat kiedy muszę wyjść z domu to chyba jednak bardziej opłacają mi
się inne rodzaje ogrzewania.

Data: 2012-05-24 06:10:44
Autor: Kris
W dniu czwartek, 24 maja 2012 14:47:23 UTC+2 użytkownik bagno napisał:
Szczególnie jak w całym domu masz pełno dymu,

Moi teście w mieszkaniu w bloku pale od ponad 50 lat w piecu kaflowym i dymu jeszcze jak mówia nie było

na podłodze jakiś syf
Syf można pozamiatac. Zresztą posiadacze tak modnych teraz kominków twierdza ze dymu ani syfu nie ma;)

[...]

A to fakt regulować temperature piecem trudno. Ale z tym 5 godzinnym rozgrzewaniem to przesadziłeś;)Ale tak jak z dwie godziny go nagrzewasz to póxniej kilkanascie godzin ciepło oddaje.

Data: 2012-05-24 15:08:49
Autor: krys

czeremcha wrote:

[...]

Widocznie nie był czyszczony od kiedy go postawiono. Nie mam takiego pieca, ale mam okazję czasem zimą pokorzystać z jego uroków. Zdecydowanie nie ma nic z tego, co opisałeś. Rozbierz i po kłopocie.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-05-30 07:25:02
Autor: Ikselka
On 24 Maj, 14:47, "bagno" <ba...@o2.pl> wrote:

Szczególnie jak w całym domu masz pełno dymu, na podłodze jakiś syf
a ciepła jak nie bylo tak nie ma.

Piece się CZYŚCI i konserwuje. Hint: zdun.
Reszta w poprzednim poście.

Data: 2012-05-30 07:31:54
Autor: Ikselka
On 30 Maj, 16:25, Ikselka <iks...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> a ciepła jak nie bylo tak nie ma.

Piece się CZYŚCI i konserwuje. Hint: zdun.

....tym o grzałkach w piecu i kominkach z kafli... Coś się do tej pory
nie wyświetla.
Powtarzam link:
http://tiny.pl/hpv78
A te szczególnie mi się podobają:
http://www.kominki.az.pl/woj/dol/piotrowski/PA310077.JPG
http://images01.olx.pl/ui/4/63/18/63855518_1-Zdjecie-Uslugi-zdunskie-piece-kaflowe-kominki-kaflowe.jpg
http://pl.pl.allconstructions.com/f/image/filename/0/1/11380/2.jpg
http://c.wrzuta.pl/wi7460/a947896c0000c7b24b602eb0/kominek_kaflowy
itd.

Data: 2012-05-24 04:03:11
Autor: Kris
W dniu czwartek, 24 maja 2012 11:55:23 UTC+2 użytkownik bagno napisał:
[...]

Zadzwoń do lokalnych zdunów. Często jest tak że chętnie go zabiorą. Może dadzą pare zł albo chociaż sami rozbiorą i wywiozą.

Data: 2012-05-24 06:05:11
Autor: Kris
czy stary piec kaflowy jest coś warty ?
W dniu czwartek, 24 maja 2012 11:55:23 UTC+2 użytkownik bagno napisał:
ale może ludzie szukają brzydkich i zniszczonych pieców.

Teraz jest moda na kominki ale widuje coraz więcej domów w których zamiast kominka jest piec kaflowy. Może nie takie duże jak kiedyś robiono ale czesto z przeszklonymi drzwiczkami mniejsze zgrabnierjsze. W moim kolejnym domu kominka raczej nie będzie( ajesli juz to otwarty taki jak mam teraz) ale na ładny zgrabny piec mniejsce wygospodaruje.

Data: 2012-05-24 14:52:52
Autor: anhin
czy stary piec kaflowy jest coś warty ?

To srebrne coś na górze da się zmyć. Moim zdaniem piec jest brzydki i
zniszczony
ale może ludzie szukają brzydkich i zniszczonych pieców.

a właśnie że tak. Piece składane nawet ze starych kafli, ale wyglądające "jak nowe", nie mają duszy, a mniej górnolotnie -czegoś co określa się ostatnio jako "vintage", a w estetyce japońskiej jako "wabi". Czysto zewnętrzna "ładność" nie ma w tym wypadku większego znaczenia. Twój piec może nie jest szczytowym osiągnięciem sztuki dekoratorskiej, ale coś w nim jest, i to właśnie ślady użytkowania, sadza, przebarwienia etc. o tym decydują. Jestem pewien, że komuś właśnie taki piec może się bardzo spodobać, problem tylko żeby go znaleźć ;-)

Data: 2012-05-24 21:34:04
Autor: uciu
czy stary piec kaflowy jest coś warty ?
Napisz tu lub na piva skąd jesteś - jakbyś wyrzucał to byłbym chętny na drzwi bo szukam do wędzarni:-)

--
-- -
uciu

Data: 2012-05-25 13:51:10
Autor: m4rkiz
"bagno" <bagno@o2.pl> wrote in message news:jpl0id$72d$1inews.gazeta.pl...
[...]

wystaw na allego z sensowna cena minimalna, zaznacz ze kupujacy powinien
sam rozebrac i wywiezc w np. tydzien od zakonczenia aukcji, poczekaj nieco
i sie dowiesz ;)

Data: 2012-05-26 01:23:56
Autor: mal
czy stary piec kaflowy jest coś warty ?
On 24 Maj, 11:55, "bagno" <ba...@o2.pl> wrote:
Moim zdaniem piec jest brzydki i
zniszczony
ale może ludzie szukają brzydkich i zniszczonych pieców.

Moim zdaniem możesz się mylić. Okopcenie nad drzwiczkami świadczy
raczej o tym, że palono w nim czymś "nieodpowiednim", jakieś odpady,
szmaty, może stare buty?
Podobnie wyglądał piec mojej dawnej sąsiadki, która przed
przeprowadzką pozbywała się niepotrzebnych rzeczy, przy okazji
ogrzewając :-(

W moim mieszkaniu jest ogrzewanie centralne (gaz), ale piec stoi nadal
i - jak ktoś wcześniej wspomniał - służy do dogrzewania w bardzo ostre
zimy.
Spalam w nim wyłącznie suche drewno, papier. Nagrzewa się ok.godziny
po południu, a potem oddaje ciepło do rana.
Przy rozpalaniu - otwieram okno więc kopcenia nie ma.

Zostaw ten piec, dobrze radzę. Poproś fachowca, by dobrze przeczyścił
kanały, usunął z nich sadzę. Potem należy uszczelnić dobrze drzwiczki
zaprawą z gliny i szamotu. I zobaczysz, że piec to wielka radość, gdy
ziąb za oknem!

Pzdr.

mal

Data: 2012-05-26 15:54:41
Autor: bagno
mal wrote:
[...]

Całe życie użeram się z piecami węglowymi i nie chce tego dziadostwa
więcej widzieć.

Data: 2012-05-26 09:57:46
Autor: czeremcha
On 26 Maj, 15:54, "bagno" <ba...@o2.pl> wrote:

Całe życie użeram się z piecami węglowymi i nie chce tego dziadostwa
więcej widzieć.

Ale sam widzisz, ile osób ma sentyment do pieców. Pytałeś, czy jest
coś wart. Zatem - jest szansa, że go sprzedasz.

Ania

Data: 2012-05-29 01:14:37
Autor: Jackare
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości news:jpqnb8$7gu$1inews.gazeta.pl...

Całe życie użeram się z piecami węglowymi i nie chce tego dziadostwa
więcej widzieć.

to wywal to w cholerę i ciesz się nowym ogrzewaniem...

Data: 2012-05-27 09:33:50
Autor: Marek Dyjor
bagno wrote:
[...]

300 400 zł za wywózkę + robocizna za rozbiórkę...

tyle jest wart dla firmy co wywozi i rozbiera...

Data: 2012-05-30 07:21:31
Autor: Ikselka
[...]

Bardzo ładny piec. Jeśli sprawny (tylko zdun to oceni) i kafle
niepopękane i nieprzepalone, warto go wyczyścić i używać, a jesli nie
jest sprawny lecz kafle dobre, to (jeśli nie chcesz w nim palić)
takie piece wypełnia się szamotem, wstawiając w środek odpowiedniej
mocy elektryczne grzałki - każdy porządny zdun to zrobi.
Mozna też przerobić piec na kominek piecowy:
http://tiny.pl/hpv78
Tak czy inaczej hit. Ja bym się nie pozbywała. Czy Ty wiesz, jak dużo
musiałbyś wydać na komplet kafli na taki piec czy kominek? - duuuża
kasa. A nadając ciepły charakter wnętrzu - WARTO.

Data: 2012-05-30 16:41:12
Autor: Dawid
W dniu 2012-05-30 16:21, Ikselka pisze:

Tak czy inaczej hit. Ja bym się nie pozbywała. Czy Ty wiesz, jak dużo
musiałbyś wydać na komplet kafli na taki piec czy kominek? - duuuża
kasa. A nadając ciepły charakter wnętrzu - WARTO.

Bardzo dużo to ile?
Na Allegro tych pieców i kafli od groma, tylko kupujących brak.
To duża kasa?
http://allegro.pl/piec-kaflowy-art-deco-niemcy-lata-30-xxw-i2351636346.html
http://allegro.pl/piec-kaflowy-i2361831790.html
http://allegro.pl/piec-kaflowy-i2364912846.html
i wiele innych, tylko nikt tego nie chce

Data: 2012-05-30 10:50:08
Autor: Ikselka
On 30 Maj, 16:41, Dawid <x...@neostada.pl> wrote:
> [...]

Bardzo dużo to ile?
Na Allegro tych pieców i kafli od groma, tylko kupujących brak.
To duża kasa?http://allegro.pl/piec-kaflowy-art-deco-niemcy-lata-30-xxw-i235163634...http://allegro.pl/piec-kaflowy-i2361831790.htmlhttp://allegro..pl/piec-kaflowy-i2364912846.html
i wiele innych, tylko nikt tego nie chce

Bo trzeba tam zawieźć WŁASNEGO zduna żeby ocenił stan, a może się
okazać, że niewarta skórka wyprawki. Poza tym żeby mieć taki piec, to
trzeba mieć sentyment i WARUNKI.

Data: 2012-06-01 07:38:33
Autor: Marek Dyjor
Ikselka wrote:
[...]

bo taki piec trzeba zwalic i wywieźć...

te piece nie są nawet ładne, zwykla standardowa seryjna ceramiki.

jakby ktoś miał jakiś ciekawy piec w fajnych kaflach a nie standardowych jakich miliony to by może i sprzedał.

ale takich pieców jak pokazane to w każdym mieście znajdziesz setki.

Data: 2012-06-01 16:05:18
Autor: Dawid
W dniu 2012-06-01 07:38, Marek Dyjor pisze:

bo taki piec trzeba zwalic i wywieźć...

te piece nie są nawet ładne, zwykla standardowa seryjna ceramiki.

jakby ktoś miał jakiś ciekawy piec w fajnych kaflach a nie standardowych
jakich miliony to by może i sprzedał.

Dlatego uważam, że piec będący tematem dyskusji to tylko na śmietnisko.

Data: 2012-06-02 22:54:30
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 1 Jun 2012 07:38:33 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

ale takich pieców jak pokazane to w każdym mieście znajdziesz setki.

Tyle że z takiego "setkowego" pieca można zrobić zupełnie  "niesetkowy"
kominek. Jeśli kafle dobre.

Data: 2012-06-03 08:02:41
Autor: Marek Dyjor
Ikselka wrote:
[...]

tylko ze te kafle są normalnie brzydkie, sa pospolite, wyglądają zwykle jak stare flizy z szaletu w Koluszkach.

Data: 2012-06-03 16:35:00
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 3 Jun 2012 08:02:41 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

Ikselka wrote:
[...]

Te akurat może tak...
--
"@warczyslaw: Jak doprowadzono do tego, że nie można znaleźć asystenta,
który by nie znał

Data: 2012-06-03 18:43:44
Autor: Marek Dyjor

Ikselka wrote:
[...]

większość...

teraz poczytaj co pisałem wczesniej.

piękny oryginalny (pewnei zabytkowy) piec kaflowy jest coś warty, te wszytskei seryjne piece są nic nie warte.

Data: 2012-06-03 18:58:36
Autor: Ikselka

Ikselka wrote:
[...]

Mylisz się. Dobry zdun i koncepcja są wiele warte. nawet przy seryjnych
kaflach.

Data: 2012-05-30 16:41:34
Autor: Grzegorz Janoszka
On 30-05-12 16:21, Ikselka wrote:
Tak czy inaczej hit. Ja bym się nie pozbywała. Czy Ty wiesz, jak dużo
musiałbyś wydać na komplet kafli na taki piec czy kominek? - duuuża
kasa. A nadając ciepły charakter wnętrzu - WARTO.

Minusem jest to, że zajmuje on ok 2-3 metrów kwadratowych, w mniejszych
pomieszczeniach ma to znaczenie. Warto też sprawdzić, czy przewody
kominowe są drożne. W wielu miejscach celem ograniczenia niskiej emisji
zamurowano kominy, choć wciąż w wielu domach są piece (teraz
bezużyteczne, czy tylko jako ozdoba).

Mając duże pomieszczenie i sprawny komin, warto zostawić taki piec.
Zawsze będzie jakieś zapasowe rozwiązanie w przypadku awarii ogrzewania.
Oczywiście trzeba w tym celu mieć jakiś worek węgla i coś na rozpałkę ;-)

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2012-05-30 10:52:49
Autor: Ikselka
On 30 Maj, 16:41, Grzegorz Janoszka <Grzeg...@Janoszka.pl> wrote:
> [...]

Minusem jest to, że zajmuje on ok 2-3 metrów kwadratowych, w mniejszych
pomieszczeniach ma to znaczenie. Warto też sprawdzić, czy przewody

Owszem, koniecznie.

W wielu miejscach celem ograniczenia niskiej emisji
zamurowano kominy, choć wciąż w wielu domach są piece (teraz
bezużyteczne, czy tylko jako ozdoba).

Dlatego można je przerobić na elektryczne-akumulacyjne.

Mając duże pomieszczenie i sprawny komin, warto zostawić taki piec.
Zawsze będzie jakieś zapasowe rozwiązanie w przypadku awarii ogrzewania.

Owszem, bardzo prawdopodobne, ze taka awaria się zdarzy. Bywało.

Oczywiście trzeba w tym celu mieć jakiś worek węgla i coś na rozpałkę ;-)

Węgiel póki co jest dostępny na zawołanie, także wszelkie brykiety.
Workowane. Można przywieźć samochodem w bagażniku i trzymać w piwnicy
małą porcję.

czy stary piec kaflowy jest coś warty ?