czy takie sa obyczaje w naprawie RTV?

Data: 2009-09-03 14:24:24
Autor: 1634Racine
czy takie sa obyczaje w naprawie RTV?
zepsula sie mini wieza yamaha pianocraft e700 2x 30 W;
grala i audio plyty i dvd.
cena ok 1.400 zl trzy lata temu.
czyli kombajn.
Widocznie jakosc komponentow taka sobie byla, bo po 3 latach padl duzy
modul,yamaha nie czyta zadnych plyt, gra tylko radio - oddalem do reperacji
rtv, warszawa.
diagnoza:
            padl modul AAX73720.
1.
Czy to mozliwe, ze koszt reperacji tak zepsutej yamahy to  400 - 500 zł ?

2.Czy to mozliwe, ze za sama diagnoze i wyznaczenie kosztow naprawy zaklad
moze pobierac kwote 60 zł ? Nic mi o tym nie mowili przy oddawaniu, kwit z
zakladu nie ma wypisanej kwoty reperacji,mialo byc do ustalenia po
zobaczeniu.
Czy to jest "prawne", ta kwota 60 zl?

Data: 2009-09-03 13:04:44
Autor: GK
czy takie sa obyczaje w naprawie RTV?
1634Racine <1634@Racine.pl> napisał(a):
(...)
diagnoza:
            padl modul AAX73720.
1.
Czy to mozliwe, ze koszt reperacji tak zepsutej yamahy to  400 - 500 zł ?
Zdecydowanie tak, same części są drogie, a dochodzi do tego jeszcze koszt znalezienia takiej części gdzieś na świecie i transport z tego miejsca.

[...]
Cennik był pewnie wywieszony w punkcie przyjęć, prawda? Nie uzgodniłeś innej kwoty więc zastosowali standardowy cennik.

Czy to jest "prawne", ta kwota 60 zl?
Jw.

GK

Data: 2009-09-03 08:17:44
Autor: 1634Racine
czy takie sa obyczaje w naprawie RTV?
 GK in news:h7oetb$dhi$1inews.gazeta.pl
[...........]
Cennik był pewnie wywieszony w punkcie przyjęć, prawda?

w tel. rozmowie powiedziano mi,ze to przeciez "wisi na scianie u nas w zakladzie" - czyli jest ten punkt o oplacie za "diagnoze" samą, tylko jakos nie "na widoku" ewidentnym. Ale jednak jest. Chyba...
Rozumiem.

 Nie uzgodniłeś
innej  kwoty więc zastosowali standardowy cennik.
Czy to jest "prawne", ta kwota 60 zl?
Jw.

ok.
dzieki.

i zbiorowo - w tym miejscu bardzo dziekuje wszystkim odpowiadajacym/wyjasniajacym w watku. sprawa jasna.

Data: 2009-09-03 13:12:52
Autor: Jacek_P
1634Racine napisal:
[...]

Niestety, ale uklady hybrydowe sa cenowo wredne.

[...]

A przypadkiem nie ma tam klauzuli o oplacie za diagnostyke w sytuacji,
gdy po zdiagnozowaniu uszkodzenia NIE ZLECISZ naprawy?
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-09-03 15:12:57
Autor: Rafal
1634Racine pisze:
[...]

Kwota diagnozy nie wydaje się być wygórowana.
Przeważnie jest tak, że jak zdecydujesz się na naprawę to nie jest ona naliczana.
Co do kwoty naprawy, niska to ona nie jest(ostatnio naprawiałem płytę gł. z laptopa i zapłaciłem 270netto) ale zauważ że płacisz nie tylko za części czy ich wymianę, ale głównie za wiedzę serwisanta, który to wie gdzie i co szukać.
Niejednokrotnie trzeba spędzić duuużo czasu aby znaleźć że przyczyną usterki był opornik, który w hurcie kosztuje ułamek grosza.
Takie prawo rynku, ktoś dzisiaj zdziera z Ciebie, jutro Ty zedrzesz z tego kogoś i jakoś się to kręci...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-09-03 17:09:00
Autor: neelix

Użytkownik "Rafal" <rafal_zapytaj_o_reszte_@o2.pl> napisał w wiadomości news:h7of6c$20k$1node2.news.atman.pl...

[...]

I to jest sedno sprawy. Płaci się głównie za wiedzę i zmarnowany czas.

neelix

Data: 2009-09-04 10:50:06
Autor: Herald
Dnia Thu, 3 Sep 2009 17:09:00 +0200, neelix napisał(a):

I to jest sedno sprawy. Płaci się głównie za wiedzę i zmarnowany czas.
                                                        ^^^^^^^^^^^^^^^^
Patrz, żyję tyle już lat, wypracowane mam te 24 lata - a do pory sądziłem
że praca to praca a nie marnowanie czasu. Ale byłem głupi :))))

PS - chyba że masz na myśli jakieś inne marnowanie czasu ;P

Data: 2009-09-04 15:11:07
Autor: neelix

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:wq1va2lhchu7$.me5l60p0yn2b.dlg40tude.net...
[...]

Kiedy nie masz za nią zapłaty to nie jest marnowaniem czasu? Kiedyś jak już osłabnie pasja na pierwszym miejscu pojawia się chęć zysku.

neelix

Data: 2009-09-03 17:07:04
Autor: neelix

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości news:h7ockb$3om$4inews.gazeta.pl...
[...]

Możliwe. Ciesz się, że ktoś chce to naprawić. Mnie padł magnetowid Panasonic NV -HD680. 8-9 lat temu kosztował jakieś 2400zł . Na rynku brak części więc sam nie mogłem naprawić. Serwis firmowy zaproponował koszty naprawy na ponad 2000zł i za bardzo nie chcieli brać się za to, bo problem z nabyciem podzespołu. To jest dopiero skandal.

[...]

A myślisz, że ustalenie uszkodzenia jest na gwizdnięcie. Trzeba posiedzieć przy tym. Klient wypina d... więc kto pokryje koszty ustalenia uszkodzenia? Same się nie pokryją. Na tym etapie jak wiesz co i jak decydujesz. Jak nie chcialeś wiedzieć co masz dalej zrobić to trzeba było sprzęt wyrzucić.

neelix

Data: 2009-09-04 10:55:55
Autor: Herald
Dnia Thu, 3 Sep 2009 17:07:04 +0200, neelix napisał(a):

[...]

A moja babcia kurwa chce naprawić franie i nie ma kto tego zrobić!!
brak części!!!
T dopiero jest skandal - nie prawdaż?

ROTFL - rozumiem "zbieranie" starych gruchotów, ale żeby lamentować po
prawie 10 latach  że nie ma części to już przesada :)))
Obudź się facet, postęp technologiczny idzie milowymi krokami do przodu a
ty pierdolisz o jakimś sprzed 10 lat.
Pomyślałbyś 10 lat temu ze praktycznie każda komórka będzie miała GPS który
z dokładnością do paru metrów wskazuje położenie?

[...]

Klient. A serwisantowi należy się za to zapłata.

Jak nie chcialeś wiedzieć co masz dalej zrobić to trzeba było sprzęt wyrzucić.

Tobie to też się przyda - wypierdol tego gruchota panasonica :)))

Data: 2009-09-04 13:56:33
Autor: Lady_Heather

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:15etccqmv655m$.14sio2ix287tq.dlg40tude.net...

A moja babcia kurwa chce naprawić franie

Brak znakow przestankowych nadaje temu zdaniu drugie znaczenie - chyba ze wlasnie dokladnie to chciales napisac. [no offence]

Pozdrawiam

LH

Data: 2009-09-04 15:23:18
Autor: neelix

Użytkownik "Lady_Heather" <lady.heather@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7qv95$ik6$1inews.gazeta.pl...

[...]

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Chyba się posikam.

neelix

Data: 2009-09-04 15:22:30
Autor: neelix
[...]

Frania to nie Panasonic. Raz, że sprzęt tej klasy nie powinien się po takim czasie spieprzyć, a po drugie części nie są ze złota czy platyny i powinny być dużo tańsze i dostępne.

[...]

Telewizor mam ponad 16-letni(bez naprawy), magnetowid Panasonic z 1990 r i przeżył model z 2000r. Postęp technologiczny nie moze tak zabijać. 9 lat na magnetowid to jest nic, bo dobre sprzęty psują się dopiero po tylu latach i powinna być możliwość ich naprawienia. Ja bym go zrobił nawet za 2000, bo miał dobrą cechę: timer nie był wrażliwy na zaniki prądu. Komórka nie musi mieć gpsa. Telefon nie służy do robienia zdjęć, filmowania i śledzenia tylko do telefonowania. Te dodatki może są wygodne, ale nie są niezbędne.

[...]

Oczywiście.

Jak nie chcialeś wiedzieć co masz dalej zrobić to trzeba było sprzęt wyrzucić.
Tobie to też się przyda - wypierdol tego gruchota panasonica :)))

Mam dużo kaset. Może trafię na taki sam model z innym uszkodzeniem i z dwóch zrobię jeden? Polubilem go, tylko się zawiodłem brakiem przygotowania firmowego serwisu. Drogi sprzęt powinien mieć lepszy serwis. Nie po to płaci się większą kasę by po zepsuciu złomować.

neelix

Data: 2009-09-05 12:56:25
Autor: Tristan
czy takie sa obyczaje w naprawie RTV?
W odpowiedzi na pismo z piątek 04 wrzesień 2009 10:55 (autor Herald publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <15etccqmv655m$.14sio2ix287tq.dlg@40tude.net>):

A moja babcia kurwa chce naprawić franie i nie ma kto tego zrobić!!
brak części!!!

Ja rozumiem, że w tym zawodzie babcie dużo nie zarabiają, ale pomiędzy
300-400zł[1] chyba na nową może wydać. Przecie naprawa też darmowa nie
będzie. [1] http://www.nokaut.pl/szukaj/pralki/pralka-frania.html

--
Tristan

Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa, lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby, by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

Data: 2009-09-03 22:13:07
Autor: Tomasz Pyra
1634Racine pisze:

diagnoza:
           padl modul AAX73720.
1.
Czy to mozliwe, ze koszt reperacji tak zepsutej yamahy to  400 - 500 zł ?

Po (chyba) niemiecku nie rozumiem, ale na tej stronie obok symbolu który podałeś jest cena 278euro:
http://shop.euras.com/detailsseite.php?pic=815356%20&login=35499

Co do ceny (nie mylić z kosztem) naprawy to już kwestia umowy - to czy serwis za godzinę pracy bierze 50zł czy 1000zł, to już sprawa ich uznania.
Ważne że podali Ci cenę z góry, a Ty ją akceptujesz, targujesz się, albo rezygnujesz.

2.Czy to mozliwe, ze za sama diagnoze i wyznaczenie kosztow naprawy zaklad
moze pobierac kwote 60 zł ?

Jak najbardziej - serwis wykonał swoją pracę, zdiagnozował usterkę i powiedział Ci co jest nie tak.
Jesteś bogatszy o tą wiedzę i mógłbyś teraz dużo łatwiej sam naprawić swoje urządzenie, co bez diagnozy nie byłoby takie proste.

czy takie sa obyczaje w naprawie RTV?