[eurobank] czy to jest powazne traktowanie klienta?

Data: 2009-05-27 22:54:58
Autor: MK
[eurobank] czy to jest powazne traktowanie klienta?
Zalogowalen sie do serwisu instenetowego eurobanku i moim oczom ukazal sie nastepujacy komunikat...

<cite>
Tytu³ Zmiana Regulaminu konta
Data i godzina 27-05-2009 12:22:42
Autoreurobank
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, æe z dniem 23 maja 2009 roku zmieniony zosta³ Regulamin konta dla osób fizycznych w Euro Banku S.A.

W w.w. Regulaminie zosta³y wprowadzone nastźpuj±ce zmiany: [...]
</cite>

Ze skrotu wynika, ze zostaly wprowadzone zmiany ograniczajace mozliwosc otwierania kont i ustalania penomocnikow tylko do rezydentow i to posiadajacych PESEL. Sama zmiana mnie nie dotyczy, ale podejscie eurobanku do swoich klientow i informowania ich o zmianach do zalacznika do umowy nie swiadcza o nim dobrze.
Jak widac banki 'z tradycjami' takie jak eurobank czy Alior lekcewaza sobie informowanie o zmianach w regulaminach czy toip, bo mam nadzieje, ze nie chodzi o antydatowanie...

MK

Data: 2009-05-28 03:39:49
Autor: bradley.st
On 27 Maj, 16:54, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

zostaly wprowadzone zmiany ograniczajace mozliwosc
otwierania kont i ustalania penomocnikow tylko do rezydentow i to
posiadajacych PESEL.

Bo poniewaz, czy bank to jakos uzasadnil?

Data: 2009-05-28 03:53:20
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 28 Maj, 12:39, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> otwierania kont i ustalania penomocnikow tylko do rezydentow i to
> posiadajacych PESEL.

Bo poniewaz, czy bank to jakos uzasadnil?

sadze, ze pojawil sie klient stanowiacy powyzszy problem i na kolanie
dopasowali regulamin, zeby moc go pogonic.

Data: 2009-05-28 13:37:56
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 28 May 2009 03:39:49 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

[...]

Pewnie system im wymaga PESELa i taniej było zmienić regulamin ;).
Całość niżej:

Tytuł  Zmiana Regulaminu konta
Data i godzina 27-05-2009 12:22:42
Autor eurobank

Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że z dniem 23 maja 2009 roku zmieniony został
Regulamin konta dla osób fizycznych w Euro Banku S.A.

W w.w. Regulaminie zostały wprowadzone następujące zmiany:

1. W § 2 została dodana definicja Rezydenta w brzmieniu:

„Rezydent - osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania w Polsce (w
rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. Prawo dewizowe)”

2. W § 4 zmianie uległ ust. 1, który otrzymał brzmienie:

„1. Bank otwiera i prowadzi Konto na wniosek osoby fizycznej spełniającej
następujące warunki:
a) posiadanie statusu Rezydenta,
b) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych.”

3. W § 4 zmianie uległ ust. 3, który otrzymał brzmienie:

„3. W celu zawarcia Umowy niezbędne jest przedstawienie ważnego dowodu
osobistego lub innego dokumentu tożsamości zawierającego zdjęcie, numer
PESEL oraz potwierdzającego status rezydenta (w przypadku obcokrajowców),
akceptowanego przez Bank.”

4. W § 10 zmianie uległ ust. 6, który otrzymał brzmienie:

„6. Pełnomocnik określony w ust. 4 lit. b) musi spełniać następujące
warunki:
a) posiadanie statusu Rezydenta,
b) posiadanie ograniczonej lub pełnej zdolności do czynności prawnych.”

5. W § 21 zmianie uległ ust. 1, który otrzymał brzmienie:

„1. Wszelkie dyspozycje i oświadczenia Posiadacza lub Pełnomocnika
przyjmowane są w Placówkach po dokonaniu identyfikacji na podstawie
dokumentu wskazanego w § 4 ust. 3.”

Jednolita treść Regulaminu dostępna jest tutaj
(http://www.eurobank.pl/binsource?docId=10706&paramName=BINARYOBJ_FILE&index=0&language=PL).

--
Kojer

Data: 2009-05-28 04:47:27
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 28 Maj, 13:37, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

[...]

Kwestia czasu (o ile ue sie eczesniej nie rozsypie) i pojawi sie jakis
"europesel" a lokalne wojewodzkie, pardon, krajowe, beda tracic
znaczenie.
Mozliwe, ze polacza to z chipowaniem delikwentow, ale w kazdym razie
problemy z bankami, ubezpieczeniami medycznymi i emerytalnymi itp
zostana w ten sposob wyeliminowane.

Data: 2009-05-28 05:39:36
Autor: bradley.st
czy to jest powazne traktowanie klienta?
Jeszcze w przypadku wlasciciela konta to jeszcze jakos moge zrozumiec,
chociaz jak juz rezydent z PESELem, to moze jeszcze wymagac NIP i
odpisu zupelnego aktu urodzenia? :)

Ale pelnomocnik z PESELem to lekka przesada.

Data: 2009-05-29 08:46:28
Autor: szczurwa
On 28 Maj, 14:39, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:
Jeszcze w przypadku wlasciciela konta to jeszcze jakos moge zrozumiec,
chociaz jak juz rezydent z PESELem, to moze jeszcze wymagac NIP i
odpisu zupelnego aktu urodzenia? :)

Ale pelnomocnik z PESELem to lekka przesada.

Kaædy kraj ma swoje dziwactwa. Czy w US otworzź konto lub otrzymam CC
bez SSN lub TFN ?

Data: 2009-05-29 08:57:49
Autor: bradley.st
On 29 Maj, 11:46, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
> [...]

> Ale pelnomocnik z PESELem to lekka przesada.

Kaædy kraj ma swoje dziwactwa. Czy w US otworzź konto lub otrzymam CC

W oddziale banku, twarza w twarz, - tak. Przez internet - nie. Pytalem
w zimie w BofA i w Key Bank.

Data: 2009-05-29 10:06:49
Autor: szczurwa
On 29 Maj, 17:57, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

W oddziale banku, twarza w twarz, - tak. Przez internet - nie. Pytalem
w zimie w BofA i w Key Bank.

Poddajź sie. Po prostu mieszkam w wyj±tkowym kraju !

Data: 2009-05-29 11:41:26
Autor: acelnószz
czy to jest powazne traktowanie klienta?
Moze wykryli, ze jest troche kont z wielkim osadem zalozonych na rezydentów i z "dziwnymi" pelnomocnikami.
Tak naprawde Polaków ta zmiana nie dotyka.
JaC

-- -- -

Ale pelnomocnik z PESELem to lekka przesada.

Data: 2009-05-29 06:17:27
Autor: bradley.st
On 29 Maj, 05:41, acelnószz <usun...@wp.eu> wrote:
Moze wykryli, ze jest troche kont z wielkim osadem zalozonych na rezydentów i z "dziwnymi" pelnomocnikami.

Nie rozumiem tylko dlaczego w takiej sytuacji bank nie przyjrzy sie
pochodzeniu srodkow, zamiast wprowadzac takie ograniczenia.
Jesli Polak - normalnie i uczciwie zarabiajacy -  chce dac karte do
wlasnego konta koledze z Rosji albo z Meksyku to w czym problem?

Tak naprawde Polaków ta zmiana nie dotyka.

Bo jak powszechnie wiadomo wszyscy Polacy sa rezydentami w Polsce i
wszyscy maja PESEL? :)

Data: 2009-05-29 15:52:36
Autor: Robert Kois
czy to jest powazne traktowanie klienta?
Dnia Fri, 29 May 2009 06:17:27 -0700 (PDT), bradley.st napisa³(a):

Jesli Polak - normalnie i uczciwie zarabiajacy -  chce dac karte do
wlasnego konta koledze z Rosji albo z Meksyku to w czym problem?

Do tego nie musi robię z niego pe³nomocnika. Wystarczy, æe da mu kartź
niespersonalizowan±. Aczkolwiek to chyba ³amie regulamin :).

--
Kojer

Data: 2009-05-28 06:20:43
Autor: zgred
MK pisze:

[...]

... a ja juæ chcia³em za to EB pochwalię ;)
Pochwalię za to, æe w mejlu zamieszczaj± konspekt zmian.
W wielu innych bankach dostaniesz mejla z informacj± o zmianie TOiP i od razu my¶lisz s³owami na "k" gdzie-by-siź-tu ewakuowaę.

Zgadzam siź, æe informacja powinna byę wys³ana NAJPÓ¬NIEJ w chwili wprowadzenia nowego regulaminu, choę te zmiany dotycz± OTWIERANIA rachunków i dla klientów EB s± juæ nieistotne.

--
Dziźkujź, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-05-28 06:39:42
Autor: MK
"zgred" <zgred@null.com> wrote in message news:gvl3ij$eum$1atlantis.news.neostrada.pl...

Zgadzam siź, æe informacja powinna byę wys³ana NAJPÓ¬NIEJ w chwili
wprowadzenia nowego regulaminu, choę te zmiany dotycz± OTWIERANIA
rachunków i dla klientów EB s± juæ nieistotne.

A pelnomocnictwa mozesz udzielic tylko w momencie otwierania rachunku?
Jak pisalem, mniejsza o zmiany, ale co do zasady klient powinien wiedziec o nich przed wejsciem w zycie, a zwlaszcza, ze w przypadku Internetu nie mozna mowic i dlugim czasie dostarczenia informacji. Klient powinien byc takze poinformowany o tym, ze jesli nie akceptuje zmian to bedzie oznaczalo wypowiedzenie umowy i powinien byc opisany ten tryb. I tu dobrym przykladem bylo Multi, ktore poinformowalo o zmianie toip na miesiac przed wejsciem w zycie nowych oplat.

MK

Data: 2009-05-28 06:49:17
Autor: Kamil Jońca
"MK" <macka@interia.pl> writes:

byc opisany ten tryb. I tu dobrym przykladem bylo Multi, ktore
poinformowalo o zmianie toip na miesiac przed wejsciem w zycie nowych

Po to aby o nastźpnej nie zaj±kn±ę siź ani s³owem :) (Gdizie¶ w
widocznym miejscu jest juæ info o TOiP obowi±zuj±cej od 15 maja?
KJ

--
Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
-- W.Churchill

Data: 2009-05-28 07:10:21
Autor: MK
"Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> wrote in message news:87ab4xvnle.fsfalfa.kjonca...

Po to aby o nastźpnej nie zaj±kn±ę siź ani s³owem :) (Gdizie¶ w
widocznym miejscu jest juæ info o TOiP obowi±zuj±cej od 15 maja?

I tej za przyklad nie daje.... To nie bylo fair i ta zamiane napietnujemy :).

MK

Data: 2009-05-28 06:48:03
Autor: Olgierd
[eurobank] czy to jest powazne traktowanie klienta?
Dnia Thu, 28 May 2009 06:20:43 +0200, zgred napisa³(a):

Zgadzam siź, æe informacja powinna byę wys³ana NAJPÓ¬NIEJ w chwili
wprowadzenia nowego regulaminu, choę te zmiany dotycz± OTWIERANIA
rachunków i dla klientów EB s± juæ nieistotne.

O zmianie ci±g³ego stosunku umownego powinni poinformowaę przed up³ywem okresu wypowiedzenia, tak, aby strona mog³a wypowiedzieę umowź.
Inna sprawa, æe takie mejlingi to tylko uk³on ze strony banku, je¶li by³a zmiana TOiP jak naleæy, to jest OK (i to kamyczek do ogródka Multi).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

[eurobank] czy to jest powazne traktowanie klienta?