czy to juz pora?

Data: 2011-04-19 00:39:03
Autor: RD
czy to juz pora?
Witajcie,

  WidzÄ™ tematów podobno sporo, ale ja trochÄ™ w innym kontekÅ›cie.
  UżytkujÄ™ obecnie Asus F3SG-AP165C. MuszÄ™ przyznać, jak na trzy (do tej pory), które miaÅ‚em - ten jest/byÅ‚ najlepszy.

  UżytkujÄ™ wÅ‚aÅ›ciwie niemal wyÅ‚Ä…cznie do pracy: głównie przeglÄ…darki internetowe, thunderbird (ostatnio backup-zilla na poziomie 2,5GB), ale i trochÄ™ plików, wordy, photoshopy..
  Niemniej pracy tej jest dużo, wiÄ™c jakość wykonania (zaraz po wydajnoÅ›ci odpowiedniej do tego, co robiÄ™) jest bardzo istotna.
  Każdy notebook(laptop) wyciera mi siÄ™ pod rÄ™koma, korzystam prawie jak ze stacjonarnego, ale z uwagi na to, że czasami zmieniam miejsce pracy, musi być laptop. Czas pracy na baterii ma mniejsze znaczenie, głównie bezawaryjność i jakość.

  Ciekawostka: drugiego dnia posiadania wylaÅ‚em na tego Asusa piwo z sokiem.. rozumiecie mój ból? KlawiaturÄ™ myÅ‚em na sto sposobów, ponieważ pół nie dziaÅ‚aÅ‚o. PrzeżyÅ‚a i tak korzystam z niego do dziÅ› (od ponad dwóch lat) bezawaryjnie!

Matryca 15,4" 1280x800
Procesor Core 2 Duo T5750 2,0
Wielkość dysku 320GB
Pamięć 3GB
Karta graficzna GeForce 9300M VRAM 256MB
System Vista Premium

Jest i wifi, i bluetooth, kamera 1,3M i - co może się przydać - tuner TV z pilotem. Czytnik kart SD, 4xUSB, ale BEZ HDMI, ponieważ szukałem (2 lata temu) laptopa, który miałby S-VIDEO, jak ten, abym mógł podłączyć do niegdyś posiadany telewizor.

PrzechodzÄ™ do sedna.

Działa na razie bezawaryjnie, jak już wspomniałem, ale i gwarancja się skończyła, i trzeba iść z duchem czasu. Myślę nad zmianą na coś innego, wstępnie myślałem o i3 lub i5, ale co dalej...
Porównuję różne oferty i co widzę? Że ten jeszcze nieźle się ma!
Mogę sprzedać go za około 1000-1300zł, pytanie tylko, czy warto szukać już następcę?

Procesor - nie wiem, nie znam się, tyle, co wyczytałem, że wielordzeniowy pomoże w pracy.
Dysk - mniej więcej taki sam, ale nie potrzebuje za wiele - 320GB wystarczy, więc jak będzie 500, czy więcej, to bez różnicy.
Ram - 3GB, przy Viście to może "w sam raz", ale i nowe laptopy mają ledwo 4GB, a i przy Windows 7, który podobno jest mniej zasobożerny.
Karta graficzna - niewiele mnie interesuje, aczkolwiek nie chciałbym, aby była powodem spadku wydajności, a i wartość sprzętu z lepszą kartą za ten rok, dwa, byłaby wyższa.

Więc właśnie, czy to już pora, na mojego Asusa? Czy dobrze zrobiłbym, sprzedając go, dokładając - powiedzmy 1500-2000 (łącznie 2500-3000zł) i kupić coś innego już teraz? Czy może lepiej poczekać, bo nie jest to jeszcze taki dziadek..

Przepraszam za przydługi post.. podpowiedzcie:-)

Pozdr,
Rafał

Data: 2011-04-19 00:53:56
Autor: Feromon
[OT] Re: czy to juz pora?

Użytkownik "RD" <rd@grupy.com1> napisał w wiadomości news:ioiei8$gej$1node2.news.atman.pl...
 Ciekawostka: drugiego dnia posiadania wylaÅ‚em na tego Asusa piwo z sokiem..

Obrzydliwstwo, tak psuć piwo....

Feromon

Data: 2011-04-19 12:54:58
Autor: Przesmiewca
[OT] Re: czy to juz pora?
"Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisa³(a):

U¿ytkownik "RD" <rd@grupy.com1> napisa³ w wiadomo¶ci news:ioiei8$gej$1node2.news.atman.pl...
 Ciekawostka: drugiego dnia posiadania wyla³em na tego Asusa piwo z sokiem..

Obrzydliwstwo, tak psuæ piwo....

Feromon

I slusznie, nadawalo sie tylko do wylania :)

Data: 2011-04-19 14:15:07
Autor: RD
[OT] Re: czy to juz pora?
W dniu 2011-04-19 12:54, Przesmiewca pisze:
[...]

;-)))

  Ten wieczór, to by³a inauguracja. Podpiêcie Asusa do TV i obejrzenie filmu. Skoñczy³o siê suszeniem laptopa, myciem i suszeniem klawiatury.

Data: 2011-04-19 00:57:09
Autor: Feromon
czy to juz pora?

Użytkownik "RD" <rd@grupy.com1> napisał w wiadomości news:ioiei8$gej$1node2.news.atman.pl...

Więc właśnie, czy to już pora, na mojego Asusa?

Zupełnie jak z samochodami...

Feromon

Data: 2011-04-19 12:15:27
Autor: Przemys³aw Ryk
czy to juz pora?
Dnia Tue, 19 Apr 2011 00:39:03 +0200, RD napisa³(a):

Witajcie,

  Widzê tematów podobno sporo, ale ja trochê w innym kontek¶cie.
  U¿ytkujê obecnie Asus F3SG-AP165C. Muszê przyznaæ, jak na trzy (do tej pory), które mia³em - ten jest/by³ najlepszy.

  U¿ytkujê w³a¶ciwie niemal wy³±cznie do pracy: g³ównie przegl±darki internetowe, thunderbird (ostatnio backup-zilla na poziomie 2,5GB), ale i trochê plików, wordy, photoshopy..
(ciach...)
Procesor - nie wiem, nie znam siê, tyle, co wyczyta³em, ¿e wielordzeniowy pomo¿e w pracy.

Przy jakiej pracy? Photoshop w zasadzie ca³kowicie jednow±tkowy, soft do
poczty, przegl±darki tak samo. Spokojnie Ci jaki¶ dwurdzeniowy, ale do¶æ
wysoko taktowany uk³ad wystarczy. Celowa³ bym pewnie w którego¶ Core i3, byæ
mo¿e w Core i5.

(ciach...)
Ram - 3GB, przy Vi¶cie to mo¿e "w sam raz", ale i nowe laptopy maj± ledwo 4GB, a i przy Windows 7, który podobno jest mniej zasobo¿erny.

Laptopa z mo¿liwo¶ci± rozbudowy RAM powy¿ej 4GB to chyba raczej ciê¿ej, ni¿
³atwiej znale¼æ, choæ bardzo mocno siê w temat nie wg³êbia³em. Bra³bym od
razu 4GB i jednak 64-bitowy system, coby nawet kawa³ka nie zostawiaæ
od³ogiem. :)

Karta graficzna - niewiele mnie interesuje, aczkolwiek nie chcia³bym, aby by³a powodem spadku wydajno¶ci, a i warto¶æ sprzêtu z lepsz± kart± za ten rok, dwa, by³aby wy¿sza.

Ale w czym ta wydajno¶æ karty graficznej ma Ci pomóc? Photoshop GPU u¿ywa w
zasadzie wy³±cznie przy powiêkszaniu i obracaniu widoku. Kropka. Mo¿na
pomy¶leæ o czym¶, co ma sprzêtowe wspomaganie dekodowania obrazu video - tu
nie przeczê. Nie wiem, na ile dobrze jest to zrealizowane w nowych uk³adach
graficznych zintegrowanych w procesorach Core.

Wiêc w³a¶nie, czy to ju¿ pora, na mojego Asusa? Czy dobrze zrobi³bym, sprzedaj±c go, dok³adaj±c - powiedzmy 1500-2000 (³±cznie 2500-3000z³) i kupiæ co¶ innego ju¿ teraz? Czy mo¿e lepiej poczekaæ, bo nie jest to jeszcze taki dziadek..

Musisz i¶æ "z duchem czasu" dlatego, ¿e... musisz, czy po prostu brakuje Ci
wydajno¶ci?

(ciach...)

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Toast: Za alkohol, przyczynê i rozwi±zanie wszystkich problemów na       ]

Data: 2011-04-19 14:21:51
Autor: RD
czy to juz pora?
W dniu 2011-04-19 12:15, Przemys³aw Ryk pisze:
[...]

  Generalnie, ta wydajno¶æ, któr± posiada obecnie ten ASUS jest wystarczaj±ca do tego, co robiê. Czyli jak wy¿ej wspomnia³em - poczta, www, jakie¶ office'y, PS.
  My¶lê, ¿e tak, jak piszesz, i5, czy nawet i3 w zupe³no¶ci wystarczy.

[...]

To mi siê podoba ;-)

[...]

  Racja, nieco dopowiem - nie chodzi o super wydajno¶æ pod k±tem gier, czy obróbki video. Nie chcia³bym tylko trafiæ na laptopa, który parametrami mi odpowiada, jednak z uwagi na moj± nieznajomo¶æ tematu - bêdzie wyposa¿ony w s³ab± kartê, która bêdzie mia³a wp³yw na wydajno¶æ ca³o¶ci.

[...]

  Nie bêdê ukrywa³, ¿e bli¿ej mi do "z duchem czasu": nowy sprzêt, gwarancja i mniejsza strata na sprzeda¿y ASUSA teraz, ni¿ za rok, dwa. Niemniej, tak¿e swoiste zabezpieczenie przed nag³ym brakiem wydajno¶ci, ewentualnym popsuciem siê (naprawa nie mia³aby sensu) albo zmianami w zwi±zku z Vist±, która tutaj jest, a w nowych ju¿ W7.

  Moim postem chcia³em zasiêgn±æ opinii, czy warto ten sprzêt, skoro piszê, ¿e jest mi wystarczaj±cy wydajno¶ciowo, wymieniaæ teraz na co¶ innego.. czy mo¿e warto poczekaæ..

Data: 2011-04-19 15:25:28
Autor: Przemys³aw Ryk
czy to juz pora?
Dnia Tue, 19 Apr 2011 14:21:51 +0200, RD napisa³(a):

[...]

Skoro wystarczaj±ca, to na plaster Ci nowy laptop? Z dziewczyn± na weekend
do jakiego¶ spa jed¼ - wydasz mniej, a plusów bêdziesz wiêcej mia³. ;DDDDD

[...]

:)

[...]

Wydajno¶æ których u¿ywanych przez Ciebie programów zale¿y od mocy
obliczeniowej karty graficznej?

[...]

Mia³em tak samo ze swoim stacjonarnym komputerem, ale mnie siê zdarza
czasami pograæ ;). Crysis 2 u mnie w najwy¿szych detalach nie biega, wiêc
ju¿ siê zacz±³em zastanawiaæ nad upgrade. Potem siê stukn±³em w ³eb, i
stwierdzi³em, ¿e skoro popracowaæ mogê ca³kiem komfortowo, mam jeszcze
zaleg³ych kilkana¶cie innych tytu³ów do pogrania (z którymi komp sobie
poradzi bez problemów), to nie widzê sensu ³adowania pieniêdzy w nowe
bebechy dla jednej gry. I tyle.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ciekawe dlaczego pieni±dze odk³adane na "czarn± godzinê" wydaje siê na   ]

czy to juz pora?