czy to karalne? - pytanie o tresc spamu panoramy internetu ;)

Data: 2009-06-25 12:44:11
Autor: szerszen
czy to karalne? - pytanie o tresc spamu panoramy internetu ;)
tak sobie przegladam poczte i wlasnie dostalem ciekawy spam od panoramy internetu

standardowy belkot o tym jacy to sa wspaniali, ile zapytan, no i sedno sprawy, czyli weryfikacja danych firmy i dalej cos takiego

"Weryfikacja nie wiąże się z ponoszeniem opłat i zajmuje nie więcej niż 3 min*

Proszę kliknąć w adres weryfikacji:" tu link do strony weryfikacyjnej ;)

aby bylo ciekawiej, "3 min" jest specjalnie wyboldowane, aby trudniej bylo dostrzec gwiazdke i aby ktos pomyslal ze gwiazdka tyczy sie tych 3 minut, natomiast jak nietrudno sie zorientowac, na samym dole drobnym drukiem, mamy takie o to wyjasnienie gwiazdki

"*Opłata za sms weryfikujący nr tel. Weryfikującego jako jedynego uprawnionego do wprowadzenia zmian w Danych Firmy wynosi 6zł netto zgodnie ze stawkami operatorów GSM i jest jedynym kosztem w całym procesie weryfikacji."

czy to wszystko tak na legalu, czy moze jednak nie do konca

Data: 2009-06-25 12:47:57
Autor: robert1
[...]

Czemu prawie zawsze ceny sms premium czy w ogóle koszty usług telekomunikacyjnych podaje się netto?

Ale za to wynagrodzenia - zawsze brutto?

wg mnie powinno być dokładnie na odwrót.

Data: 2009-06-25 12:51:20
Autor: Liwiusz
robert1@mailinator.com pisze:
[...]

   Bo dla firm koszt VAT jest neutralny.

Ale za to wynagrodzenia - zawsze brutto?

wg mnie powinno być dokładnie na odwrót.

   Czyli co? Proponujemy wynagrodzenie Xzł, jeśli mieszkasz w Warszawie, Yzł, jeśli poza, Zzł, jeśli mieszkasz w Warszawie i pracujesz gdzieś indziej na etacie i z tamtego etatu wykorzystujesz co miesiąc kwotę wolna, Azł, jeśli pracujesz poza Warszawą i poza tym masz inny etat, z którego wykorzystujesz kwotę wolną
itd.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-25 13:02:00
Autor: robert1
czy to karalne? - pytanie o tresc spamu panoramy internetu ;)

   Bo dla firm koszt VAT jest neutralny.

Większość abonentów telekomunikacyjnych to jednak abonenci prywatni.
> [...]

   Czyli co? Proponujemy wynagrodzenie Xzł, jeśli mieszkasz w Warszawie, Yzł, jeśli poza, Zzł, jeśli mieszkasz w Warszawie i pracujesz gdzieś indziej na etacie i z tamtego etatu wykorzystujesz co miesiąc kwotę wolna, Azł, jeśli pracujesz poza Warszawą i poza tym masz inny etat, z którego wykorzystujesz kwotę wolną

A jakie ma znaczenie miejscowość w której mieszkam?

Data: 2009-06-25 13:08:35
Autor: Liwiusz
czy to karalne? - pytanie o tresc spamu panoramy internetu ;)
robert1@mailinator.com pisze:

A jakie ma znaczenie miejscowość w której mieszkam?

   Koszty uzyskania przychodu.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-25 13:15:52
Autor: robert1
czy to karalne? - pytanie o tresc spamu panoramy internetu ;)
robert1@mailinator.com pisze:

> A jakie ma znaczenie miejscowość w której mieszkam?

   Koszty uzyskania przychodu.

A kogo to interesuje?

Pracodawca nie rozlicza mnie z kosztów podróży (bilet miesięczny czy utrzymanie samochodu i paliwo) ani nie zwraca tych kosztów.

Data: 2009-06-25 05:18:42
Autor: Matt
On 25 Cze, 13:15, robe...@mailinator.com wrote:

>    Koszty uzyskania przychodu.

A kogo to interesuje?

Urząd skarbowy. Pracując poza miejscem zamieszkania płacisz niższy
podatek, więc zarabiasz więcej netto.

--
Regards
Matt

Data: 2009-06-25 15:05:23
Autor: robert2
czy to karalne? - pytanie o tresc spamu panoramy internetu ;)

> A kogo to interesuje?

Urząd skarbowy. Pracując poza miejscem zamieszkania płacisz niższy
podatek, więc zarabiasz więcej netto.

Masz na myśli miejsce zamieszkania czy zameldowania?

Data: 2009-06-25 15:14:09
Autor: Liwiusz
robert2@mailinator.com pisze:
[...]

   Teoretycznie, według przepisów, ważne jest miejsce zamieszkania. W praktyce stosuje się miejsce zameldowania.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-25 17:32:08
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
A jakie ma znaczenie miejscowość w której mieszkam?
  Koszty uzyskania przychodu.

a jakie miało by to znaczenie przy podawaniu płacy brutto?:O)

Data: 2009-06-25 23:14:52
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:h205f1$q3d$2atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Liwiusz" napisał:
A jakie ma znaczenie miejscowość w której mieszkam?
  Koszty uzyskania przychodu.
a jakie miało by to znaczenie przy podawaniu płacy brutto?:O)

Przeczytaj kilka postów wstecz, by się zorientować, o czym dyskusja się toczy. Była teza, by wynagrodzenie podawać netto. Ale jak celnie zauważył Robert, nie za bardzo się da, bo przy stałej płacy brutto, netto jest zależne od kilku czynników.

Data: 2009-06-26 00:19:39
Autor: Liwiusz
Papa Smerf pisze:
Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
A jakie ma znaczenie miejscowość w której mieszkam?
  Koszty uzyskania przychodu.

a jakie miało by to znaczenie przy podawaniu płacy brutto?:O)

   Takie, że rozmawiamy o podawaniu płacy netto.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-25 12:52:30
Autor: szerszen

Użytkownik <robert1@mailinator.com> napisał w wiadomości news:796e.00000010.4a4355ddnewsgate.onet.pl...

Czemu prawie zawsze ceny sms premium czy w ogóle koszty usług
telekomunikacyjnych podaje się netto?

Ale za to wynagrodzenia - zawsze brutto?

chyba czysto teoretycznie zadajesz to pytanie :)

czy to karalne? - pytanie o tresc spamu panoramy internetu ;)