Data: 2014-09-04 16:17:58 | |
Autor: twistedme | |
czy to prawdopodobne? | |
Data: 2014-09-04 07:29:07 | |
Autor: rmikke | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu czwartek, 4 września 2014 16:17:58 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
Podobno ma silnik :) Czemu ma silnik? Bo "Motocykl przejechał po rowerze"? |
|
Data: 2014-09-04 16:38:06 | |
Autor: twistedme | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu 2014-09-04 16:29, rmikke pisze:
W dniu czwartek, 4 września 2014 16:17:58 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:tak, właśnie dlatego! Szykuje się mały skandal w kolarstwie. Na cenzurowanym znalazł się ścigający się właśnie w Vuelcie a Espana Ryder Hesjedal z grupy Garmin-SHARP. Do sieci trafił film, na którym widać, jak po upadku kolarza tylne koło jego roweru nieprzerwanie się obraca. Kibice są oburzeni. Twierdzą, że Kanadyjczyk dopuścił się oszustwa. Film mający dekonspirować nieczystą grę Hesjedala przedstawia fragment piątkowego etapu. Zjeżdżający w dół wzgórza, kolarz upada na jednym z zakrętów. Jego przewrócony na ziemię rower obraca się dookoła własnej osi - to zasługa kręcącego się bez przerwy tylnego koła. Zaczęto mieć wątpliwości, czy wszystkiemu winna jest siła, jaka się wytworzyła na skutek upadku Kanadyjczyka, czy po prostu nieczysta gra zawodnika Garmin-SHARP? "To naturalny impuls czy silnik?" - pyta wprost zaniepokojony francuski dziennik sportowy "L'Equipe". |
|
Data: 2014-09-04 11:42:23 | |
Autor: piotr.tarasiuk | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu czwartek, 4 września 2014 16:17:58 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
Podobno ma silnik :) Raczej nie podobno ale na pewno. Coś napędza tylne koło i nie jest to siła mięśni ludzkich bo mięśnie leżą już na asfalcie :-) Wiele razy wy....em się na rowerze oraz byłem świadkiem szlifów innych pedalarzy. Nigdy nie widziałem podobnie uciekającego roweru :-) |
|
Data: 2014-09-05 08:01:30 | |
Autor: Marcin N | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu 2014-09-04 20:42, piotr.tarasiuk@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 4 września 2014 16:17:58 UTC+2 użytkownik twistedme napisał: Rzeczywiście. Rower już w pewnym momencie leży prawie bez ruchu i tylna jego część wyraźnie przyspiesza i obraca się wokół osi. Niesamowite. -- MN |
|
Data: 2014-09-05 08:29:16 | |
Autor: cytawa | |
czy to prawdopodobne? | |
twistedme pisze:
Podobno ma silnik :) Wyglada rzeczywiscie niesamowicie. Ale dla mnie, na logike, niemozliwe by silnik tam byl. Skad energia dla silnika.? Po co by wlaczal silnik jadac z gory? Jan Cytawa |
|
Data: 2014-09-05 02:43:53 | |
Autor: rmikke | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu piątek, 5 września 2014 08:29:16 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
twistedme pisze: A może rower jest wylajtowany, a obręcz ciężka, żeby robiła za koło zamachowe? Przy długiej jeździe to może mieć sens... |
|
Data: 2014-09-05 12:56:03 | |
Autor: qrt | |
czy to prawdopodobne? | |
Dnia Fri, 5 Sep 2014 02:43:53 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):
W dniu piątek, 5 września 2014 08:29:16 UTC+2 użytkownik cytawa napisał: sadze ze było by to raczej znane i powszechnie stosowane rozwiązanie :) |
|
Data: 2014-09-05 07:38:56 | |
Autor: rmikke | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu piątek, 5 września 2014 12:56:03 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Dnia Fri, 5 Sep 2014 02:43:53 -0700 (PDT), rmikke napisaďż˝(a): Niekoniecznie. Już ze dwa lata temu policzyli, że bidon na tyle zmniejsza zawirowania powietrza, że z nawiązką to rekompensuje masę pustego bidonu, czyli wyrzucanie pustego bidonu jest błędem. A nadal wyrzucają. Zatem i pomysł, żeby większą część masy roweru skupić w tylnym kole może być, khem, kontrowersyjny. Dodatkowo opona musiałaby być w miarę śliska, bo na filmie widać, że chwilę po upadku, zanim Hesjedal się wyplątał z roweru, koło dotykało już ziemi - i nie zatrzymało się. No, ale w tym sporcie i w tej rangi zawodach, zmniejszanie tarcia dziwić nie powinno, nawet jeśli odbywa się kosztem bezpieczeństwa. Z pewnością w naszych rowerach koło by nie dało rady tak pociągnąć roweru po upadku, ale widzi mi się, że taka kombinacja, jak opisałem, powinna dać radę wywaołać taki efekt. W końcu, jego piasta też ma pewnie wyjatkowo niskie opory toczenia. Szkoda, że na filmiku nie widać, jak to koło z boku wygląda... |
|
Data: 2014-09-05 08:41:49 | |
Autor: qrt | |
czy to prawdopodobne? | |
Dnia Thu, 04 Sep 2014 16:17:58 +0200, twistedme napisał(a):
Podobno ma silnik :) słyszałem o takich silnikach - ze niby są ukryte w rurze pod siodłowej i napędzają support. |
|
Data: 2014-09-05 09:16:44 | |
Autor: Maciek | |
czy to prawdopodobne? | |
słyszałem o takich silnikach - ze niby są ukryte w rurze pod siodłowej i Przy czym w tym rozwiązaniu o którym piszesz korba się obraca: http://youtu.be/XIWvKHXwj80?t=2m12s Na filmie z Vuelty jednak się nie kręci. hmmm.. z drugiej strony może jakiś wał napędowy puścili ramą do tylnego koła, kto ich tam wie ;-) |
|
Data: 2014-09-05 09:29:06 | |
Autor: Remigiusz Zukowski | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu 2014-09-05 o 08:41, qrt pisze:
Dnia Thu, 04 Sep 2014 16:17:58 +0200, twistedme napisał(a): Tylko że tutaj widać, że korby się nie kręcą. Musiała to by być dużo bardziej wymyślna konstrukcja. pozdrawiam Remigiusz |
|
Data: 2014-09-05 09:37:55 | |
Autor: qrt | |
czy to prawdopodobne? | |
Dnia Fri, 05 Sep 2014 09:29:06 +0200, Remigiusz Zukowski napisał(a):
W dniu 2014-09-05 o 08:41, qrt pisze: zgdza sie. Tyle ze dostępne na rynku silniki w piastach sa wielkie. Upchnąć to w piaście szosowej? Znaczyło by to iż technologie konsumenckie sa znacznie bardziej do tyłu w porównaniu z tymi dostępnymi tylko na zamówienie :> |
|
Data: 2014-09-05 20:05:48 | |
Autor: Marek Wodzinski | |
czy to prawdopodobne? | |
On 09/05/2014 09:37 AM, qrt wrote:
zgdza sie. Nie ma problemu. Znaczyło by to iż technologie konsumenckie sa znacznie bardziej do tyłu w Nie, konsumenckie są nastawione na efektywność (najmniejszym kosztem najlepszy efekt). Zobacz jak wygląda ten 'duży' silnik w środku: http://www.pg.gda.pl/~jarguz/erower/408_1.jpg Zrobione jest to tak, żeby moment dostępny był większy (miejsca zostało tam sporo, wszystko jest po obwodzie). Przy małej piaście moment z będzie mniejszy i efekt przy rozpędzaniu gorszy. Natomiast od mocy zależy prędkość maksymalna, więc te kilkaset W wepchanych w piastę da i tak bardzo dużo zawodnikowi (więcej niż odchudzanie roweru). Z drugiej strony słyszałem, że w kolarkach na zawodach jest dolna granica wagi i może właśnie warto było przerzucić wagę zaoszczędzoną na ramie w koło/obręcz, co mogłoby tłumaczyć dużą inercję tego koła. Pozdrawiam Marek -- "If you want something done...do yourself!" Jean-Baptiste Emmanuel Zorg |
|
Data: 2014-09-05 10:17:37 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
czy to prawdopodobne? | |
UĹźytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:54087497$0$26840$65785112news.neostrada.pl...
Podobno ma silnik :) A to nie jest tak, Ĺźe takie wylajtowane koĹo ma taki moment bezwĹadnoĹci (gĹĂłwnie ze wzglÄdu na ciÄĹźkÄ oponÄ), Ĺźe krÄci siÄ jeszcze sporÄ chwilÄ i ciÄzko je zatrzymaÄ - zwĹaszcza,jeĹli byĹo dobrze rozpÄdzone? Prawie bez masy wewnÄ trz koĹa i caĹy ciÄĹźar na obwodzie. FizykÄ miaĹem doĹÄ dawno, ale zaliczyĹem egzamin w terminie zerowym ;-) Nie wiem, nigdy nie miaĹem takiego roweru a moja szosĂłwka jest warta pi*drzwi 3 kafle, zaliczyĹem moĹźe ze trzy wywrotki i nie przeprowadzaĹem obserwacji pod tym kÄ tem. Ale to moĹźe siÄ wydawaÄ racjonalne wytĹumaczenie. -- Yogi(n) |
|
Data: 2014-09-05 10:41:48 | |
Autor: m | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu 05.09.2014 10:17, Yogi(n) pisze:
UĹźytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisaĹ w wiadomoĹci LajtowoĹÄ koĹa nie ma nic do rzeczy, raczej lajtowoĹÄ roweru w stosunku do momentu bezwĹadnoĹci koĹa. Ale raczej to niemoĹźliwe, bo na chĹopski rozum albo koĹo musiaĹoby byÄ superciÄĹźkie albo reszta roweru superlekka. To do zĹudzenia przypomina sytuacjÄ kiedy pojazd ma jakieĹ koĹo zamachowe/element zamachowy + przekĹadnia. p. m. |
|
Data: 2014-09-05 11:09:37 | |
Autor: Maciek | |
czy to prawdopodobne? | |
Ale to moĹźe siÄ wydawaÄ racjonalne wytĹumaczenie. ZauwaĹź, facet przy wywrotce cisnÄ Ĺ oponÄ do asfaltu. KoĹo nie miaĹaby szansy krÄciÄ siÄ dalej z tak ogromnÄ bezwĹadnoĹciÄ juĹź po wszystkim ;-) |
|
Data: 2014-09-05 07:40:42 | |
Autor: rmikke | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu piątek, 5 września 2014 11:09:37 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> Ale to może się wydawać racjonalne wytłumaczenie. No właśnie nie bardzo cisnął. |
|
Data: 2014-09-05 21:56:48 | |
Autor: jg | |
czy to prawdopodobne? | |
Dnia Fri, 5 Sep 2014 10:17:37 +0200, Yogi(n) napisał(a):
Ale to może się wydawać racjonalne wytłumaczenie. jak dla mnie masz racje. rower opierajac sie na niewielkim punkcie podparcia, np pedale, nie stawialby kolu duzego oporu i latwo dalby sie obracac. a opona trac swoim bokiem tez nie silnie trze o podloze, nie wyhamowuje mocno, ale wystarczajaco aby nadac rowerowi ruch obrotowy. -- jg |
|
Data: 2014-09-06 08:56:03 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
czy to prawdopodobne? | |
Użytkownik "jg" <fake@fake.pl> napisał w wiadomości news:1o1mv2ptdc097.77zl7eirw5oy.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 5 Sep 2014 10:17:37 +0200, Yogi(n) napisał(a): Do tego rower ważący 7 kg. Ale żaden ze mnie Maciarewicz, więc nie wyjaśnię ani nie zagmatwam ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2014-09-22 09:22:52 | |
Autor: rmikke | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu piątek, 5 września 2014 21:56:48 UTC+2 użytkownik jg napisał:
Dnia Fri, 5 Sep 2014 10:17:37 +0200, Yogi(n) napisaďż˝(a): Rasmussen też tak uważa (podobnych filmów znalazłem parę): https://www.youtube.com/watch?v=PJUt_XPKiDk |
|
Data: 2014-09-05 10:46:48 | |
Autor: Krycha | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu 2014-09-04 16:17, twistedme pisze:
Podobno ma silnik :) Koniec oglÄ dania ;-) ""Ryder Hesjedal is us..." Ten film jest juĹź niedostÄpny z powodu roszczenia dotyczÄ cego praw autorskich zgĹoszonego przez uĹźytkownika NOS. Przepraszamy za usterki." Krycha. |
|
Data: 2014-09-22 09:17:48 | |
Autor: rmikke | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu piątek, 5 września 2014 10:46:48 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
W dniu 2014-09-04 16:17, twistedme pisze: Przestań szerzyć defektyzm :D https://www.youtube.com/results?search_query=ryder+hesjedal+engine |
|