Data: 2014-09-05 08:41:49 | |
Autor: qrt | |
czy to prawdopodobne? | |
Dnia Thu, 04 Sep 2014 16:17:58 +0200, twistedme napisał(a):
Podobno ma silnik :) słyszałem o takich silnikach - ze niby są ukryte w rurze pod siodłowej i napędzają support. |
|
Data: 2014-09-05 09:16:44 | |
Autor: Maciek | |
czy to prawdopodobne? | |
słyszałem o takich silnikach - ze niby są ukryte w rurze pod siodłowej i Przy czym w tym rozwiązaniu o którym piszesz korba się obraca: http://youtu.be/XIWvKHXwj80?t=2m12s Na filmie z Vuelty jednak się nie kręci. hmmm.. z drugiej strony może jakiś wał napędowy puścili ramą do tylnego koła, kto ich tam wie ;-) |
|
Data: 2014-09-05 09:29:06 | |
Autor: Remigiusz Zukowski | |
czy to prawdopodobne? | |
W dniu 2014-09-05 o 08:41, qrt pisze:
Dnia Thu, 04 Sep 2014 16:17:58 +0200, twistedme napisał(a): Tylko że tutaj widać, że korby się nie kręcą. Musiała to by być dużo bardziej wymyślna konstrukcja. pozdrawiam Remigiusz |
|
Data: 2014-09-05 09:37:55 | |
Autor: qrt | |
czy to prawdopodobne? | |
Dnia Fri, 05 Sep 2014 09:29:06 +0200, Remigiusz Zukowski napisał(a):
W dniu 2014-09-05 o 08:41, qrt pisze: zgdza sie. Tyle ze dostępne na rynku silniki w piastach sa wielkie. Upchnąć to w piaście szosowej? Znaczyło by to iż technologie konsumenckie sa znacznie bardziej do tyłu w porównaniu z tymi dostępnymi tylko na zamówienie :> |
|
Data: 2014-09-05 20:05:48 | |
Autor: Marek Wodzinski | |
czy to prawdopodobne? | |
On 09/05/2014 09:37 AM, qrt wrote:
zgdza sie. Nie ma problemu. Znaczyło by to iż technologie konsumenckie sa znacznie bardziej do tyłu w Nie, konsumenckie są nastawione na efektywność (najmniejszym kosztem najlepszy efekt). Zobacz jak wygląda ten 'duży' silnik w środku: http://www.pg.gda.pl/~jarguz/erower/408_1.jpg Zrobione jest to tak, żeby moment dostępny był większy (miejsca zostało tam sporo, wszystko jest po obwodzie). Przy małej piaście moment z będzie mniejszy i efekt przy rozpędzaniu gorszy. Natomiast od mocy zależy prędkość maksymalna, więc te kilkaset W wepchanych w piastę da i tak bardzo dużo zawodnikowi (więcej niż odchudzanie roweru). Z drugiej strony słyszałem, że w kolarkach na zawodach jest dolna granica wagi i może właśnie warto było przerzucić wagę zaoszczędzoną na ramie w koło/obręcz, co mogłoby tłumaczyć dużą inercję tego koła. Pozdrawiam Marek -- "If you want something done...do yourself!" Jean-Baptiste Emmanuel Zorg |
|