czy to prawdopodobne?

Data: 2014-09-05 08:41:49
Autor: qrt
czy to prawdopodobne?
Dnia Thu, 04 Sep 2014 16:17:58 +0200, twistedme napisał(a):

Podobno ma silnik :)

http://youtu.be/L0uGFYHzHJM

słyszałem o takich silnikach - ze niby są ukryte w rurze pod siodłowej i
napędzają support.

Data: 2014-09-05 09:16:44
Autor: Maciek
czy to prawdopodobne?
słyszałem o takich silnikach - ze niby są ukryte w rurze pod siodłowej i
napędzają support.

Przy czym w tym rozwiązaniu o którym piszesz korba się obraca:
http://youtu.be/XIWvKHXwj80?t=2m12s
Na filmie z Vuelty jednak się nie kręci.
hmmm.. z drugiej strony może jakiś wał napędowy puścili ramą do tylnego koła, kto ich tam wie ;-)

Data: 2014-09-05 09:29:06
Autor: Remigiusz Zukowski
czy to prawdopodobne?
W dniu 2014-09-05 o 08:41, qrt pisze:
[...]

Tylko że tutaj widać, że korby się nie kręcą. Musiała to by być dużo bardziej wymyślna konstrukcja.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2014-09-05 09:37:55
Autor: qrt
czy to prawdopodobne?
Dnia Fri, 05 Sep 2014 09:29:06 +0200, Remigiusz Zukowski napisał(a):

[...]

zgdza sie. Tyle ze dostępne na rynku silniki w piastach sa wielkie. Upchnąć to w piaście szosowej?
Znaczyło by to iż technologie konsumenckie sa znacznie bardziej do tyłu w
porównaniu z tymi dostępnymi tylko na zamówienie :>

Data: 2014-09-05 20:05:48
Autor: Marek Wodzinski
czy to prawdopodobne?
On 09/05/2014 09:37 AM, qrt wrote:
zgdza sie.
Tyle ze dostępne na rynku silniki w piastach sa wielkie.
Upchnąć to w piaście szosowej?

Nie ma problemu.

Znaczyło by to iż technologie konsumenckie sa znacznie bardziej do tyłu w
porównaniu z tymi dostępnymi tylko na zamówienie :>

Nie, konsumenckie są nastawione na efektywność (najmniejszym kosztem najlepszy efekt).

Zobacz jak wygląda ten 'duży' silnik w środku:
http://www.pg.gda.pl/~jarguz/erower/408_1.jpg
Zrobione jest to tak, żeby moment dostępny był większy (miejsca zostało tam sporo, wszystko jest po obwodzie). Przy małej piaście moment z będzie mniejszy i efekt przy rozpędzaniu gorszy. Natomiast od mocy zależy prędkość maksymalna, więc te kilkaset W wepchanych w piastę da i tak bardzo dużo zawodnikowi (więcej niż odchudzanie roweru).

Z drugiej strony słyszałem, że w kolarkach na zawodach jest dolna granica wagi i może właśnie warto było przerzucić wagę zaoszczędzoną na ramie w koło/obręcz, co mogłoby tłumaczyć dużą inercję tego koła.

Pozdrawiam

Marek
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

czy to prawdopodobne?