[Civic] - czy to problem ze skrzynią biegów?

Data: 2011-05-10 11:19:37
Autor: shaman
[Civic] - czy to problem ze skrzynią biegów?
Cześć, od pewnego czasu samochód "głośno chodzi". Nie wiem jak to wytłumaczyć - po prostu w czasie jazdy i przy hamowaniu silnikiem słychać głośną pracę czegoś. Po naciśnięciu sprzęgła odgłos ustaje. Na biegu jałowym też słychać coś jakby głośny szum. Po naciśnięciu sprzęgła również ustaje.

Obawiam się (w zasadzie jestem pewien), że to coś w skrzyni. Pewnie na biegu jałowym słychać łożysko - ale co to może być za odgłos w czasie jazdy? Również łożysko czy może coś jeszcze?

Samochód to Honda Civic 2005r 5D. Przebieg 88kkm.

Co radzicie? Znacie kogoś w rejonie Katowic, Chorzowa, Bytomia kto mi to poprawnie zdiagnozuje i będzie w stanie naprawić? Wolałbym uniknąć ASO (koszty i przekręty) ale jeśli nie będzie wyjścia to podjadę do ASO :(

PZDR
Shaman

Data: 2011-05-10 14:04:30
Autor: Agent

Temat znany na forum Civic. Do wymiany łożyska chyba na wałku zdawczym. Zobacz tutaj http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?33850-%B3o%BFyska-w-skrzyni-bieg%F3w ale tez mozesz poszukac wiecej na forum.

Data: 2011-05-10 14:50:38
Autor: Shaman
[Civic] - czy to problem ze skrzyni± biegó w?
Dnia 10-05-2011 o 14:04:30 Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisa³(a):

U¿ytkownik "shaman" <shaman@poczta.wytnij.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci  news:iqavul$u0$1news.telbank.pl...
Cze¶æ, od pewnego czasu samochód "g³o¶no chodzi". Nie wiem jak to  wyt³umaczyæ - po prostu w czasie jazdy i przy hamowaniu silnikiem  s³ychaæ g³o¶n± pracê czego¶. Po naci¶niêciu sprzêg³a odg³os ustaje. Na  biegu ja³owym te¿ s³ychaæ co¶ jakby g³o¶ny szum. Po naci¶niêciu  sprzêg³a równie¿ ustaje.

Obawiam siê (w zasadzie jestem pewien), ¿e to co¶ w skrzyni. Pewnie na  biegu ja³owym s³ychaæ ³o¿ysko - ale co to mo¿e byæ za odg³os w czasie  jazdy? Równie¿ ³o¿ysko czy mo¿e co¶ jeszcze?

Samochód to Honda Civic 2005r 5D. Przebieg 88kkm.

Co radzicie? Znacie kogo¶ w rejonie Katowic, Chorzowa, Bytomia kto mi  to poprawnie zdiagnozuje i bêdzie w stanie naprawiæ? Wola³bym unikn±æ  ASO (koszty i przekrêty) ale je¶li nie bêdzie wyj¶cia to podjadê do ASO  :(

Temat znany na forum Civic. Do wymiany ³o¿yska chyba na wa³ku zdawczym.  Zobacz tutaj  http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?33850-%B3o%BFyska-w-skrzyni-bieg%F3w  ale tez mozesz poszukac wiecej na forum.

Dziêki Ci dobry cz³owieku - byæ mo¿e uratowa³e¶ mi 1400z³ :)
Ju¿ wcze¶niej znalaz³em inny w±tek, ¿e to ³o¿yska i adres mechanika w  Chorzowie. Zadzwoni³em - koszt oko³o 1400z³. Ale w tym w±tku, który mi  poda³e¶ jest info o akcji serwisowej. Wymieniaj± te ³o¿yska na gwarancji  do 150kkm je¶li wiek samochodu nie przekroczy³ 7 lat. Dzwoni³em ju¿ do ASO  i jestem umówiony na czwartek. Jeszcze go¶æ ma dok³adnie sprawdziæ czy siê  ³apiê na gwarancji.

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-05-10 22:19:55
Autor: J.F.
[Civic] - czy to problem ze skrzyni¹ biegów?
On Tue, 10 May 2011 14:50:38 +0200,  Shaman wrote:
[...]

Uuu, to widac sa jeszcze jakies swietosci :-)

Ewentualnie .. prosze co ten spadek sprzedazy robi z producentow :-)

J.

Data: 2011-05-10 17:14:06
Autor: bratPit
[Civic] - czy to problem ze skrzynią biegów?
Cześć, od pewnego czasu samochód "głośno chodzi". Nie wiem jak to wytłumaczyć - po prostu w czasie jazdy i przy hamowaniu silnikiem słychać głośną pracę czegoś.
Obawiam się (w zasadzie jestem pewien), że to coś w skrzyni. Samochód to Honda Civic 2005r 5D. Przebieg 88kkm.

Temat znany na forum Civic. Do wymiany łożyska chyba na wałku zdawczym.

sic!
już nie ma żadnych świętości w branży automotive, żeby w Hondzie wysiadały łożyska w skrzyni... ech :/

brat

Data: 2011-05-10 19:38:48
Autor: Agent

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:iqbko0$f8c$1inews.gazeta.pl...
[...]

Niestety w tym modelu to wtopa na maxa. W kazdym razie w przypadki skrzyń do 1.4 90 KM i D16V1. Diesle 1.7 były bez zarzutu pod tym względem.

Data: 2011-05-10 20:06:02
Autor: Yogi\(n\)
[...]

E tam. Na drzwiach dwuletnich lancerów wyłażą purchle,
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=62584
a mitsu sie chwali, że sa tacy ekologiczni, bo warstwa lakiernicza wynosi 70 mikronów a na farbie oszczędzają 42% maeriału:
http://www.youtube.com/user/MitsubishiTV#p/u/10/GKUhARImHAg  (ok. 1:20 do 3:00)
.. Takie ku*wa czasy rządów księgowyxh - co z auta, które ma fajny silnik, niezłą skrzynię i świetne zawieszenie, jak wkrótce będzie można wystawić palucha przez blachę?
A ocynk ma wyłącznie na papierze:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63288

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-05-10 23:34:47
Autor: bratPit
[...]

a, to też fajnie, szczególnie właścicielom którzy kupili nówki w salonie a MMC leje na nich ciepłym moczem (ATSD ciekawe czy tak samo podchodzą ASO w DE),

a mitsu sie chwali, że sa tacy ekologiczni, bo warstwa lakiernicza wynosi 70 mikronów a na farbie oszczędzają 42% maeriału:

typowa marketingo-bełkoto-manipulacja, z wady zrobić zaletę i oprzeć na niej reklamę,

. Takie ku*wa czasy rządów księgowyxh - co z auta, które ma fajny silnik, niezłą skrzynię i świetne zawieszenie, jak wkrótce będzie można wystawić palucha przez blachę?
A ocynk ma wyłącznie na papierze:

trzeba wybierać pomiędzy japońską przyzwoitą (zwykle) mechaniką ze słabymi blachami, francuzami z dobrymi blachami z dziwną mechaniką i słabą elektryką, a niemieckimi słabymi blachami (poza Audi i BMW) z drogą eksploatacją i wymienialnymi całymi podzespołami,

brat

Data: 2011-05-11 09:06:40
Autor: Agent

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4dc97e8b$0$2443$65785112news.neostrada.pl...
[...]

NO a Honda akurat w tym modelu o który pytał sharman ma 90 mikronów i też jest poniżej średniej jesli chodzi o korozję. Mi zjadło całą maskę od spodu na rantach z przodu i z tyłu czyli tam gdzie maska styka sie z uszczelką. Lakier jest tak cienki ze przy progu został wypiaskowany przez wode i błoto i widać było podkład. A po zdjęciu zderzaka na tej belce z przodu to lakier był tak cienki że był brązowy ( auto czarne) z powodu przebijania jasnego podkładu. To samo pod tapicerką drzwi oraz na samym dole drzwi. Sprawdzone w dwóch egemplarzach. Auto było bezwypadkowe i nie malowane wcześniej.
Po lifcie za to korodowała dodatkowo chromowana listwa nad tablicą rej i tylne błotniki bo zaczęli montować takie chropowate nadkola. Jeszcze było parę spraw w tym modelu ale nie chce mi się pisać.

Data: 2011-05-11 12:34:20
Autor: Shaman
[Civic] - czy to problem ze skrzyni± biegó w?
Dnia 11-05-2011 o 09:06:40 Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisa³(a):

sic!
ju¿ nie ma ¿adnych ¶wiêto¶ci w bran¿y automotive, ¿eby w Hondzie  wysiada³y ³o¿yska w skrzyni... ech :/

E tam. Na drzwiach dwuletnich lancerów wy³a¿± purchle,
[ciach]
. Takie ku*wa czasy rz±dów ksiêgowyxh - co z auta, które ma fajny
[ciach]
NO a Honda akurat w tym modelu o który pyta³ sharman ma 90 mikronów i  te¿ jest poni¿ej ¶redniej jesli chodzi o korozjê. Mi zjad³o ca³± maskê  od spodu na rantach z przodu i z ty³u czyli tam gdzie maska styka sie z  uszczelk±. Lakier jest tak cienki ze przy progu zosta³ wypiaskowany  przez wode i b³oto i widaæ by³o podk³ad. A po zdjêciu zderzaka na tej  belce z przodu to lakier by³ tak cienki ¿e by³ br±zowy ( auto czarne) z  powodu przebijania jasnego podk³adu. To samo pod tapicerk± drzwi oraz na  samym dole drzwi. Sprawdzone w dwóch egemplarzach. Auto by³o  bezwypadkowe i nie malowane wcze¶niej.
Po lifcie za to korodowa³a dodatkowo chromowana listwa nad tablic± rej i  tylne b³otniki bo zaczêli montowaæ takie chropowate nadkola. Jeszcze  by³o parê spraw w tym modelu ale nie chce mi siê pisaæ.

To prawda, tylna klapa rdzawi na dolnym brzegu (tam gdzie ma blisko do  zderzaka), rude wy³azi te¿ przy chromowanej listwie nad tyln± tablic± i  przy wewnêtrznych spawach drzwi (tu ju¿ w ogóle jest dramat bo ¶wiadczy o  niedba³ym lub zbyt oszczêdnym lakierowaniu, bo tam przecie¿ nic nie trze  ani nie zalewa).

W ogóle poziom wykonania Civica mkVII wo³a o pomstê do nieba.
No ale naby³em go nowego w salonie za nieca³e 50kPLN..  UFO jest du¿o  dro¿sze :(

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-05-10 22:17:14
Autor: J.F.
On Tue, 10 May 2011 17:14:06 +0200,  bratPit wrote:
Temat znany na forum Civic. Do wymiany ³o¿yska chyba na wa³ku zdawczym.

sic!
ju¿ nie ma ¿adnych ¶wiêto¶ci w bran¿y automotive, ¿eby w Hondzie wysiada³y ³o¿yska w skrzyni... ech :/

A to nie jest skrzynia z Walbrzycha ? Zaraz - tam chyba toyota nie  honda, pomylilo mi sie  :-)

J.

Data: 2011-05-10 23:40:12
Autor: bratPit
[...]

ja wiem czy to ma znaczenie gdzie zrobione?
wa¿niejsze s± wymagania jako¶ciowe co do monta¿u i jako¶æ materia³ów z jakich siê dan± rzecz wytwarza, jak dostarcz± badziewne podzespo³y to i produkt finalny taki bêdzie, jak dostarcz± solidne elementy to i w PL da siê zrobiæ dobrze i trwale,

brat

Data: 2011-05-11 00:01:22
Autor: J.F.
[Civic] - czy to problem ze skrzyniš biegów?
On Tue, 10 May 2011 23:40:12 +0200,  bratPit wrote:
[...]

A co maja dostarczac, coz to - nie mozna na miejscu rownie dobrych
zrobic ? :-)

Ale .. dostarczaja. Niedawno byl jakis postoj europejskich montowni,
bo czesci nie dotarly z powodu trzesienia ziemii.

J.

Data: 2011-05-11 20:05:58
Autor: bratPit
[...]

no ba, w³a¶nie o tym mówiê, pewnie ¿e siê da,
ale wiesz jak to jest, polska jest praca, reszta jest ze ¶wiata, management, organizacja itd,

brat

Data: 2011-05-11 09:07:49
Autor: Agent
[Civic] - czy to problem ze skrzyni¹ biegów?

U¿ytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iqcbbv$c0u$1inews.gazeta.pl...
[...]

No mi 2 razy w tym modelu padl alternator Hitachi z napisem Made in UK

Data: 2011-05-11 20:08:29
Autor: bratPit
[...]

a takie same alternatory z Japonii by nie pad³y?

brat

Data: 2011-05-12 10:11:59
Autor: Agent
[Civic] - czy to problem ze skrzyni¹ biegów?

U¿ytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iqejb0$6nu$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tego nie wiem ale w Civicach wcze¶niej nie pada³y.

Data: 2011-05-11 12:37:26
Autor: Shaman
[Civic] - czy to problem ze skrzyni¹ biegó w?
Dnia 10-05-2011 o 23:40:12 bratPit <krakus28no_spam@op.pl> napisa³(a):

[...]

Patrz±c na statystyki awaryjno¶ci Gliwickich Opli mo¿na chyba powiedzieæ,  ¿e _zw³aszcza_ w Polsce da siê zrobiæ dobrze i trwale. Kiedy¶ czyta³em  artyku³ w którym kto¶ t³umaczy³ wysok± jako¶æ polskich fabryk tym, ¿e  ka¿dy przeciêtny Polak potrafi zrobiæ du¿o wiêcej w³asnemi rêcoma w domu  ni¿ ka¿dy przeciêtny Niemiec czy Anglik. Ciekawe spostrze¿enie.

--
PZDR
Shaman

[Civic] - czy to problem ze skrzynią biegów?