Data: 2010-11-15 21:52:32 | |
Autor: Krasnal | |
czy to przypadek beznadziejny? | |
Może jakiś prawnik doradzi? Na grupie pl. misc konsumenci cisza
Już od 7 tygodni naprawiają mi tel komókowy Sony Erikson. Działał 2 tygodnie teraz od 7 tygodni jest w naprawie. W punkcie, gdzie go oddałem mówią, że nic sie nie da zrobic. To nie ich wina to serwis ma obsuwę. Na moje pytanie jak sie moge z tego interesu wycofać? pani powiedziała , że nie mogę. Nie dali mi zastępczego aparatu. Czuję sie zrobiony w bambuko. Gwarancja podobno jest na 2 lata, ale jak się to będzie powtarzało to "pieprze" taki sprzęt. Jastem przez dwa lata skazany na ten bubel. Czy sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za handel bublami? Ktoś coś mi doradzi? Mam dość wysoki abonament, więc telefonia komórkowa PLUS ma mnie pewnie gdzieś. bo co miesiąc prawie 100 zł mają ode mnie regularnie. a telefonu jak nie ma tak nie ma, oczywiście telefonuję ze starej komóreczki ale nową dostalem przy odnawianiu umowy na nastęne dwa lata. teraz 7 tgodni jej nie ma. Mogę im tylko nagwizdać? mogę zerwać umowę? Czy coś mi ktoś z prawników ciekawego napisze na moją chorobę? czy to beznadziejny przypadek? Nie mam nawet kogo opieprzyć, mam wrażenie że mają mnie głęboko w tyłku. -- Pozdrawiam Krasnal -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Tajna Organizacja Walczących Krasnali |
|
Data: 2010-11-15 23:45:34 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
czy to przypadek beznadziejny? | |
On Mon, 15 Nov 2010, Krasnal wrote:
Może jaki¶ prawnik doradzi? Na grupie pl. misc konsumenci cisza Nie prawnik i doradzi. Ale ma pytanie ;> Już od 7 tygodni naprawiaj± mi tel komókowy Sony Erikson. Działał 2 *Z JAKIEGO TYTUŁU*?? Sk±d my mamy wiedzieć, czy reklamowałe¶ z tyt. gwarancji (i na jakich warunkach oraz czyjej), niezgodno¶ci z umow± (zakładaj±c że konsument) b±dĽ rękojmi ("firma")? Gwarancja podobno jest na 2 lata A. Czyli być może gwarancji. No to może być problem. sprzedawca nie ponosi odpowiedzialno¶ci za handel bublami? Ponosi, ale to było "poci±gn±ć" go za jego zobowi±zania. Jak skorzystałe¶ z gwarancji producenta/dostawcy, realizowanej jedynie za po¶rednictwem sprzedawcy, to występuj± wła¶nie uboczne problemy :( prawników ciekawego napisze na moj± chorobę? czy to beznadziejny przypadek? Kolejne pytanie ma charakter ogólny i raczej jest do grupy, nie do Ciebie: czy da się zgrabnie wycofać z reklamacji gwarancyjnej i zwrócić się z reklamacj± do sprzedawcy? - z tytułu "niezgodno¶ci" oczywi¶cie. Bo jak gwarant ma nieograniczony czas na "rozpatrzenie i naprawę", to tu leży problem. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-11-16 13:10:28 | |
Autor: Misiek | |
czy to przypadek beznadziejny? | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1011152339300.4016quad... On Mon, 15 Nov 2010, Krasnal wrote: Przeciez napisal ze w naprawie gwarancyjnej. Gwarancja podobno jest na 2 lata Przeczytaj dokladnie karte gwarancyjna i zobacz co pisza o czasie naprawy na drugi raz (nawet w przypadku pierwszego uszkodzenia) korzystaj z uprawnien dotyczacych niezgodnosci towaru z umowa. tam masz: 1. wymiana towaru na nowy 2, naprawa 3. zwrot pieniedzy (dokladnie w takiej kolejnosci - i tego mozesz zadac). ale UWAGA !!! Jesli wymiana towaru na nowy jest niemozlia (z roznych wzgledow, np. zaprzestania produkcji danego asortymentu) niestety... towar bedzie naprawiany. Ciezko bedzie Ci udowodnic co znaczy "szczegolna niedogodnosc " w przypadku naprawy - a w takiej sytuacji przyslugiwewal by ci zwrot pieniedzy. NIe wiem co z abonamentem w tym momencie, ale chyba powinni ci zaproponowac inny telefon... sprzedawca nie ponosi odpowiedzialno¶ci za handel bublami? jak wyzej. Czasem jednak naprawa gwarancyjna jest korzystniejsza niz skorzystanie z uprawnien dotycacych ustawy o niezgodnosci towaru z umoiwa. POza tym... umowe spisywales chyba "lacznie" ze swiadczeniem uslug przez PLUS-a... i tu moze byc najwiekszy problem. prawników ciekawego napisze na moj± chorobę? czy to beznadziejny przypadek? \Nie do konca ma nieograniczony czas. Poczytaj co napisane jest w gwarancji (karcie gwarancyjnej). |
|