czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?

Data: 2009-09-21 07:29:30
Autor: Jacek
czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?
Proponuje huba z wlasnym zasilaniem.

Data: 2009-09-21 14:21:35
Autor: 1634Racine
czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?
Jacek in news:pzls80gamkke.12if2mti94krn.dlg40tude.net
Proponuje huba z wlasnym zasilaniem.

prawdopodobnie dales bingo, bowiem gdy stwierdzilem, ze i modem _bezposrednio_ podpiety do usb laptopa nie dziala jak powinien, zadzwonilem do super magika jednego i dal prosta diagnoze:
1.
skoro modem ma w specyfikacji swojej max 500mA i zdaje sie 5 V {?} [a ma tak wlasnie], stosunkowo wysoko dzialaja nowoczesne modemy [ten co mam, to zdaje sie opticon], to widocznie nawet sprawny technicznie port usb w starym laptopie nie spelnia min. warunkow pracy modemu. I nie ma prawa modem dzialac.
2.
dalej: modem podpiety do laptopa przez hub, do ktorego z kolei podpiety jest dysk zewn. [z wlasnym zasilaniem] - tak podpiety modem dziala, bo jednak, mimo wszystko, mimo jakiejs tam znanej logiki, jednak dostaje zasilanie z zasilacza dyskowego [a wlasciwie z zasilacza obudowy zewn. dysku].
No i magik mowi, ze najprosciej sprawdzic, by nie dywagowac - wylaczyc zasilanie dysku. Dziala modem? Nie dziala. To jasne - dostaje zasilanie z zasilacza dysku.

Konkluzja:
jaki hub usb z zasilaczem polecasz? do domu, naprawde w miare moizliwosci niewielki, o polecanej jakosci, moze sprawdzony jakis ?  ten co to mam - ma 4-y wejscia. Jak na garbatego moze byc min 4.
[moze dam osobny post w tej sprawie?]

czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?