czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?

Data: 2009-10-04 21:26:08
Autor: Fristajler
czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?
Własnie dlatego ci nie działa, bo HUB nie ma zasilacza. Ja się tez kiedyś na takim przejechałem do momentu, gdy kupiłem ośmio wyjściowy z zasilaczem. Działa idealnie ;]

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości news:h96lce$2rk$1inews.gazeta.pl...
stary [z okolo 2000/2001 roku] laptop compaq armada m700.

Do portu usb 1.0 laptopa podpiety malenki hub/rozgaleznik [ma cztery wejscia-gniazdka], by przez niego mozna podpiac do laptopa kilka peryferow.
Hub nie ma (oczywiscie?)zadnego zasilacza.

A do huba w dwoch wejsciach podpiete sa peryferia:
- modem usb iplusa (oczywiscie zero wlasnego zasilacza)
- dysk zewnetrzny w obudowie i  _z_wlasnym_zasilaczem_ zewnetrznym (obudowy)

Gdy dysk jest WYŁączony [ale podpiety do huba, tak samo jak i modem iplusa], to lampka huba wprawdzie swieci, lampka modemu także swieci, ale internet dziala przez kilka chwil i koniec. Zero stabilnosci, zero laczenia z internetem.
Ale:
wystarczy, że wlączę włącznikiem obudowe dysku - dysk zamelduje sie i  oto modem dziala bez zarzutu.

Dlaczego tak jest?
Gdy zasilacz dysku jest WYŁaczony,ale lampki huba i modemu swieca sie, to znaczy, ze jednak dostaja zasilanie z portu USB laptopa. Czy ten prad jest niewystarczajacy, by podtrzymac prace modemu, w kazdym razie tak, by nie trwala minute?
Czyzby zasilacz wlaczonego dysku _przejmowal_zasilanie_ calego huba a tym samym modemu?? Przeciez to bzdura. Jakim cudem zasilacz dysku moze nagle zasilic hub/modem?

Czy to w ogole problem zasilania modemu?
Jesli w tym moze byc problem -  to jak sprawdzic [jakim softem] faktyczna wielkosc pradu na porcie usb laptopa? Moze wowczas porownac z wymagana przez modem....

czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?