czy tylko caritas

Data: 2010-05-25 12:22:47
Autor: combek
czy tylko caritas
Mam szczere chęci pomóc poszkodowanym przez powódź ale cholera nie mogę znaleść
formy bez pośrednictwa Caritasu mam do tej do tej formacji bardzo niskie
zaufanie czy są jakieś inne sposoby pomocy a zależy  mi ze względu na odległośći
na wspomożeniu np sms  --

Data: 2010-05-25 03:41:14
Autor: MK
czy tylko caritas
On 25 Maj, 12:22, "combek" <kom...@onet.eu> wrote:
[...]

Mozna takze pomoc przez Polska Akcje Humanitarna.
http://podarnik.gazeta.pl/

MK

Data: 2010-05-25 03:43:21
Autor: BK
czy tylko caritas
On May 25, 12:41 pm, MK <ma...@interia.pl> wrote:
> [...]

> zaufanie czy są jakieś inne sposoby pomocy a zależy  mi ze względu na odległośći

I polski czerwony krzyz, przy czym warto pamietac, ze NTG :)

Data: 2010-05-25 13:16:50
Autor: Paweł
czy tylko caritas

i jeszcze http://www.szlachetnapaczka.pl/

Data: 2010-05-25 13:28:36
Autor: combek
czy tylko caritas
 taki tuman to nie jestem PAH, TVN, PCK wszystkie esemesy są do numerów Caritasu
znalazłem tylko do radia zet za 5 zl. Szlag mnie trafia jak daje się 1
organizacji monopol na nieszczęścia i to jeszcze tak mało wiarygodnej to tak jak
byśmy mieli tylko PKO do trzmania pieniędzy ,lokat i kredytów i chwatit jest
jedna przewodnia i amen.

Data: 2010-05-25 17:43:38
Autor: MK
czy tylko caritas
Użytkownik "combek" <kombek@onet.eu> napisał w wiadomości news:60b5.000001b3.4bfbb464newsgate.onet.pl...

taki tuman to nie jestem PAH, TVN, PCK wszystkie esemesy są do numerów Caritasu
znalazłem tylko do radia zet za 5 zl. Szlag mnie trafia jak daje się 1

Dla mnie glupota jest wysylac smsy, bo niewiele z tego zostaje dla organizacji. Alepiej zrobic przelew albo zaplacic karta.

MK

Data: 2010-05-25 17:53:52
Autor: mvoicem
czy tylko caritas
(25.05.2010 17:43), MK wrote:
[...]

Święte słowa. Przy czym uważać na UNICEF - raz wyśle się przelew i do
końca życia będzie się otrzymywać makulaturę dziękczynno/zachęcającą.

p. m.

Data: 2010-05-26 11:57:13
Autor: ~|_ukasz
czy tylko caritas
W dniu 2010-05-25 12:43, BK pisze:
[...]

Facet nie ma zaufania do Caritas, a miałby mieć do PCK??? :)
Owszem, NTG.

Data: 2010-05-25 13:28:33
Autor: Pyrtek
czy tylko caritas
combek pisze:
[...]

Jeśli naprawdę chcesz pomóc NAPRAWDĘ POTRZEBUJĄCYM, to "nie ma 'zmiłuj'".
Musisz udać się na miejsce, rozpoznać temat, poznać konkretną sytuację i np. wyłożyć kasę na stół konkretnej rodzinie.

Np. gdy pożarłem się z żoną (bo notorycznie wysyłałem do diabła żebraków dzwoniących do moich drzwi czy nagabujących mnie w inny sposób), to poszliśmy do najbliższej szkoły, pogadali z dyrektorką i z panią psycholog, po czym sfinansowaliśmy zimowisko dla naprawdę potrzebującego dziecka. (Jesteśmy w strefie średniej dochodów.) I mieliśmy z głowy żebraków na najbliższe 3 lata. Tę metodę szczerze polecam.

W uzupełnieniu dodam, że kto się buduje na terenach zagrożonych powodzią i nie ubezpiecza się - lepiej, żeby przeniósł się na Spitzbergen, albo i jeszcze dalej, a nie wyciągał rękę po moje (w tym rządowe) pieniądze.

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-05-25 17:03:48
Autor: mvoicem
czy tylko caritas
(25.05.2010 13:28), Pyrtek wrote:
[...]po czym sfinansowaliśmy zimowisko dla naprawdę potrzebującego
dziecka. (Jesteśmy w strefie średniej dochodów.) I mieliśmy z głowy
żebraków na najbliższe 3 lata.

Nie bardzo czaję jak się jedno na drugie przenosi? Tj. jaki mechanizm
zadziałał że przestali cię odwiedzać żebracy?

p. m.

Data: 2010-05-25 18:29:35
Autor: Slavekk
czy tylko caritas
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4bfbe6d8$0$2587$65785112news.neostrada.pl...
(25.05.2010 13:28), Pyrtek wrote:
[...]

IMO nie o to chodziło.
Żona przestała marudzić, żeby żebraków nie przeganiać...
;-))

Sławek

Data: 2010-05-26 07:00:26
Autor: Pete