czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym koncie

Data: 2009-03-09 13:39:14
Autor: adam
czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym koncie
Witam. Jestem stolarzem od 10 lat. Ostatnio dostałem zlecenie na wykonanie mebli. Pracuję normalnie w firmie, ale ponieważ płaca mi tam 1300 zł wykonuję też prace meblowe w swoim garażu we własnym zakresie  dla prywatnych ludzi.Teraz na 3 dni przed oddaniem mabla zadzwonił do mnie klient i powiedział, że chce zupełnie inny mebel. Ja powiedziałem że to już nie mozliwe, bo wszystko wykonane. Wtedy klient powiedział, że chce zwrotu kasy które wpłacił przelewem bankowym na moje prywatne konto albo podaje mnie do Urzędu Skarbowego że robię bez podatków.
Trzy konkretne pytania:
1. Jak szybko US może ustalić że moje prywatne konto należy do mnie ?
2. Czy US może szybko ustalić ile kasy znajduje się na moim koncie (teraz jest to 1400 zł), ale czasem po wykonaniu zlecenia bywało i 3.000 zł
3. Czy US może w krótkim czasie ustalić jakie przelewy i operacje były na moim koncie. Czy potrzeba mu dopiero nakazu sądowego ?

Data: 2009-03-09 13:41:52
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 09 Mar 2009 13:39:14 +0000,  adam napisał(a):

1. Jak szybko US może ustalić że moje prywatne konto należy do mnie ?

Po sprawdzeniu numerka ślą pismo do banku i mają odpowiedź.

Czy US może szybko ustalić ile kasy znajduje się na moim koncie (teraz
jest to 1400 zł), ale czasem po wykonaniu zlecenia bywało i 3.000 zł

j.w.

Czy US może w krótkim czasie ustalić jakie przelewy i operacje były na
moim koncie. Czy potrzeba mu dopiero nakazu sądowego ?

Wystarczy jedno pisemko.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-03-09 16:42:41
Autor: Samotnik
Dnia 09.03.2009 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał/a:

1. Jak szybko US może ustalić że moje prywatne konto należy do mnie ?

Po sprawdzeniu numerka ślą pismo do banku i mają odpowiedź.

Ale to zdaje się dopiero UKS tak może.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-03-10 08:14:01
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 09 Mar 2009 16:42:41 +0000, Samotnik napisał(a):

Po sprawdzeniu numerka ślą pismo do banku i mają odpowiedź.

Ale to zdaje się dopiero UKS tak może.

Art. 182 ordynacji podatkowej

 § 1. Jeżeli z dowodów zgromadzonych w toku postępowania podatkowego wynika potrzeba uzupełnienia tych dowodów lub ich porównania z informacjami pochodzącymi z banku, bank jest obowiązany na pisemne żądanie naczelnika urzędu skarbowego lub naczelnika urzędu celnego do sporządzenia i przekazania informacji dotyczących strony postępowania w zakresie:
  1)   posiadanych rachunków bankowych lub rachunków oszczędnościowych, liczby tych rachunków, a także obrotów i stanów tych rachunków;
  2)   posiadanych rachunków pieniężnych lub rachunków papierów wartościowych, liczby tych rachunków, a także obrotów i stanów tych rachunków;
  3)   zawartych umów kredytowych lub umów pożyczek pieniężnych, a także umów depozytowych;
  4)   nabytych za pośrednictwem banków akcji Skarbu Państwa lub obligacji Skarbu Państwa, a także obrotu tymi papierami wartościowymi;
  5)   obrotu wydawanymi przez banki certyfikatami depozytowymi lub innymi papierami wartościowymi.

Ciekawy jest jeszcze art. 82 tejże ordynacji.

Data: 2009-03-10 17:38:22
Autor: Samotnik
Dnia 10.03.2009 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał/a:
[...]

Obroty i stany to chyba jeszcze nie historia rachunku?
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-03-11 07:56:31
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 10 Mar 2009 17:38:22 +0000, Samotnik napisał(a):

[...]

A z czego składa się historia rachunku? --

Data: 2009-03-11 15:57:42
Autor: Samotnik
Dnia 11.03.2009 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał/a:
[...]

Ja to rozumiem tak, że obrót na rachunku np. za 2008 rok to 10000 wpływów i 5000 rozchodów, a stan to +5000 zł.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-03-09 17:16:18
Autor: Artur O.

" adam" <zyrtec9@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:gp3662$s43$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak widac kutasow w Polsce nie brakuje....
Huj hujem pogania ......

Data: 2009-03-09 18:18:49
Autor: Jacek Sołtysik
Artur O. pisze:

[...]

ale kto z nich jest kutasem? bo jak dla mnie to obaj.

Data: 2009-03-09 17:34:26
Autor: Artur O.

"Jacek Sołtysik" <jacek@nie.ma> wrote in message news:gp3j1q$cir$1achot.icm.edu.pl...
Artur O. pisze:

[...]

Nie rozumiem co masz do stolarza ?
Ze robi to co umie ?
Szara strefa jest na calym swiecie.
A przy takiej biurokracji jak w Polsce dobrze ze jest.
Jakbys mieszkal w przeregulowanych Niemczech bys prosil o szara strefe......

Data: 2009-03-09 18:42:31
Autor: Jacek Sołtysik
Artur O. pisze:

[...]

jak zarabia to niech płaci podatki. Niepłacąc okrada innych obywateli.

Data: 2009-03-09 19:03:28
Autor: WOJO
czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym koncie
jak zarabia to niech płaci podatki. Niepłacąc okrada innych obywateli.

LOL - Dawno się tak nie uśmiałem :)
Innych kradnących miliony nie widzisz ?
To że system jest, jaki jest nie świadczy, że człowiek jest złodziejem !
Jak Cię stać na 800 miesięcznie, to zakładaj firmę i "nie okradaj innych obywateli"
A jak cały dochód takiego człowieka to właśnie te 800 zł to też ma założyć firmę i "nie okradać innych" ?
Na pazerność fiskusa odpowiedzią jest szara strefa.
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2009-03-09 19:19:24
Autor: Jacek Sołtysik
WOJO pisze:
[...]

wyraźnie napisał, że również pracuje na etacie więc nie piernicz o 800
pln bo to kwota wzięta z kosmosu.
A nawet jakby nie pracował to przez pierwsze 2 lata płaciłby i tak dużo
mniej.

Data: 2009-03-09 20:19:31
Autor: Krzysztof Drewicz
On 2009-03-09, Jacek Sołtysik <jacek@nie.ma> wrote:
[...]

No tak i mógłby coś "odpisać" albo "w koszta wrzucić" choćby wiertarkę
czy inne imadło tudzież co tam w warsztacie używa. Podobnie część
kosztów paliwa i samochodu (bo przecież czasem, albo dostarcza towar,
albo po niego jedzie). No i płaciłby z grubsza zdrowotne (a ZUS płaci
pracodawca) a reszta byłaby mocno "ulgowa" -- przynajmniej na początku. Nawet konto bankowe byśmy mu jakieś dobre doradzili do prowadzenia DG.
Tylko że człowiek pytał nie o moralny osąd swoich czynów, tylko skutki
prawne doniesienia do US o prowadzeniu działalności która nie jest
zgłoszona. Pierwsze primo to takie że może twierdzić iż ma zlecenie (zwykłą umowę
zlecenie) w formie ustnej z zamawiającym. Druga rzecz to taka że US może
wszcząć kontrolę, tylko niech ktoś mądrzejszy się wypowie, w imię jakich
przepisów? Nieudokumentowanych dochodów ? Tego że w żadnym PIT za lata
ubiegłe nie wykazał dochodów? A z "wejściem" na konto to ja bym osobno
pytał o 2 sprawy: o to czy bank udostępni historię, oraz o to czy bank
zablokuje środki na koncie na wniosek US/Komornika na poczet "przyszłych
roszczeń US". kd,

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

Data: 2009-03-10 12:59:58
Autor: ms
czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym koncie
Widać też żyjesz z okradania innych.

--
Pozdrowienia
Marek

Data: 2009-03-09 17:50:38
Autor: adam
czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym koncie
Panowie !
Wiem że wszyscy płacicie tu podatki jak należy, ale wiadomo że łatwiej jest być moralnym jak zarabia się 7.000 zł niż wtedy kiedy się zarabia 2.000 zł

Podobno zeby wejść na rachunek indywidualny czyli osobisty to US musi mieć zezwolenie od sądu. Co innego firmowy- tu moze robić co chce, ale mój rachunek jest osobisty czyli na Kowalskiego !

Data: 2009-03-09 13:51:30
Autor: witek
  adam wrote:
[...]

wystarczy mu rozpoczęcie kontroli.

Data: 2009-03-09 20:46:33
Autor: SDD

Użytkownik " adam" <zyrtec9.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp3ktd$d9e$1inews.gazeta.pl...
Panowie !
Wiem że wszyscy płacicie tu podatki jak należy, ale wiadomo że łatwiej jest
być moralnym jak zarabia się 7.000 zł niż wtedy kiedy się zarabia 2.000 zł

Ja zalozylem DG tez gdy prtacowalem na etacie i zarabialem grosze - i to nei majac jeszcze pojecia, co bede robil.
Zdrowotne jeszcze sie wtedy odliczalo w calosci od podatku, wiec koszty byly zerowe (poza utrata wartosci pieniadza w czasie). Dzis zarabiam wiecej, nie potzrebuje pracowac na etacie, i nei boje sie, ze ktos mnie postraszy skarbowka.

Podobno zeby wejść na rachunek indywidualny czyli osobisty to US musi mieć
zezwolenie od sądu.

US to tez taki sad - w duzej mierze.

pzodrawiam
SDD

Data: 2009-03-09 20:50:07
Autor: kashmiri
[...]

A co z tego, że sprawdzi rachunek? Otrzymywanie pieniędzy na rachunek nie jest jeszcze przestępstwem w tym pięknym kraju. Musieliby udowodnić, że te wpływy to zapłata za usługę wykonywaną w ramach działalności zarobkowej (a nie np. za Twoje używane meble itp., które sprzedałeś na Allegro).

k.

Data: 2009-03-09 12:28:09
Autor: witek
kashmiri wrote:

[...]
1. nie musi udowodnić, wystarczy ze stwierdzi.
2. starych mebli na allegro nie sprzedaje sie pare razy do roku
3. nadawca przelewu nie potwierdzi, ze kupil stare meble
4. allegro nie znajdzie takiej aukcji
5. Donos do US twierdzi coś innego.

w zasadzie pierwsze i ostatnie wystarczy.

Data: 2009-03-09 22:05:42
Autor: kashmiri

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:gp3jjh$3i1$1inews.gazeta.pl...
kashmiri wrote:

[...]

Ad 1: I co?
Ad 2: Istnieje zakaz? A jak zmieniam sobie meble parę razy do roku?
Ad 3: US nie będzie się kontaktował z nadawcami przelewów (nie ma ani prawa, ani możliwości).
Ad 4: Allegro było przykładem - może sprzedawał przez ogłoszenie na słupie.
Ad 5: Decyzje urzędowe oparte wyłącznie na donosach? Ta epoka już się skończyła.

k.

Data: 2009-03-09 13:55:52
Autor: witek

kashmiri wrote:

[...]

I nic. Wystarczy do wydania decyzji o zapłacie podatku i wymierzenia kary z kodeksu karno-skarbowego.

Ad 2: Istnieje zakaz? A jak zmieniam sobie meble parę razy do roku?

Zakazu nie ma. Jeśli uwarzasz, że decyzja UKS jest niezgodna z prawdą zawsze możesz się odwołać.

Ad 3: US nie będzie się kontaktował z nadawcami przelewów (nie ma ani prawa, ani możliwości).

Ma i prawo i możliwości. TO że nie nie będzie się kontaktował to inna sprawa. Sam ich przyprowadzisz jak będziesz chciał wykazać, że jednak to były stare meble.

Ad 4: Allegro było przykładem - może sprzedawał przez ogłoszenie na słupie.
Tym gorzej dla niego.

Ad 5: Decyzje urzędowe oparte wyłącznie na donosach? Ta epoka już się skończyła.

Nie wyłącznie,a właściwie w ogóle nie. W zasadzie to będzie tylko argument w uprawdopodobnieniu decyzji US czy UKS.

Data: 2009-03-09 19:29:31
Autor: aa

kashmiri wrote:

[...]

To ty musisz udowodnić że nie jesteś wielbłądem.

Ad 2: Istnieje zakaz? A jak zmieniam sobie meble parę razy do roku?

Kilka czyli więcej niż dwa? Jeśli nie minęło 6 miesięcy między zakupem a sprzedażą to podatek jest.

Ad 3: US nie będzie się kontaktował z nadawcami przelewów (nie ma ani prawa, ani możliwości).

Ale ty możesz. Patrz punkt 1.

Ad 4: Allegro było przykładem - może sprzedawał przez ogłoszenie na słupie.

Patrz punkt 1. Lepiej miej zdjęcie tego słupa. Na kliszy. I z datą na kliszy.

Ad 5: Decyzje urzędowe oparte wyłącznie na donosach? Ta epoka już się skończyła.

Nie w US.

Data: 2009-03-09 20:51:35
Autor: SDD

Użytkownik "aa" <aa@aa.pl> napisał w wiadomości news:gp3n7r$qsh$1inews.gazeta.pl...

Kilka czyli więcej niż dwa? Jeśli nie minęło 6 miesięcy między zakupem a sprzedażą to podatek jest.

Hmmm - a jesli gosciu by sie upieral, ze robil te meble sam, dla siebie (jako stolarz). Po czym za kazdym razem jednak by stwierdzal, ze nie pasuja do wnetrza (klimatu nie ma) i w zwiazku z tym sprzedawal je....
Moze by sie dalo obronic zarzut prowadzenia DG bez zarejestrowania.... - choc oczywiscie cienko to widze....
I moze na wszelki wypadek uwzglednic pare zeszlorocznych fuch jako "inny przychod" i zaplacic pare groszy podatku.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-09 22:10:35
Autor: kashmiri
[...]

Nagraj taką rozmowę (masz prawo), po czym lojalnie uprzedź, że szantaż oraz wyłudzenie jest w Polsce karalne do kary pozbawienia wolności włącznie. Czy wobec tego idzie na taki układ: ty do skarbówki, on do pierdla? Bo jak by co to dowody masz w kieszeni...

Możesz też odpowiedzieć, że z podatków akurat się rozliczasz, a szantaż traktujesz jako nakłanianie do przestępstwa i zgłosisz gdzie trzeba...

Wg mnie mając nagranie jesteś na wygranej pozycji.

k.

Data: 2009-03-09 20:43:34
Autor: SDD
czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym koncie

Użytkownik "kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp3m2m$2vma$1news.ett.com.ua...

że robię bez podatków.

[...]

Nie wtedy, kiedy chce doniesc o rzeczywistym wykroczeniu skarbowym.
To w sumie tylko swiadczy o obywatelskiej podstawie.
Sam sie pograzy, a "szantazyscie" ani o odrobine nie pogorszy sytuacji.

Możesz też odpowiedzieć, że z podatków akurat się rozliczasz, a szantaż traktujesz jako nakłanianie do przestępstwa i zgłosisz gdzie trzeba...
Wg mnie mając nagranie jesteś na wygranej pozycji.

Jesli faktycznie placi podatki - to i wg mnie jest na wygranej.
Jesli istotnie robi to w szarej strefie - jest na przegranej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-09 22:56:51
Autor: perszing
czy urz����������� ���������������� ���������������� ��������������
SDD pisze:
U�ytkownik "kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci

Nie wtedy, kiedy chce doniesc o rzeczywistym wykroczeniu skarbowym.
To w sumie tylko swiadczy o obywatelskiej podstawie.
Sam sie pograzy, a "szantazyscie" ani o odrobine nie pogorszy sytuacji.

Ale szantazuje zeby uzyskac korzysc majatkowa, wiec nie wiem czy szantazysta jest taki czysty.

--
www.ogloszenia.krakow.pl

Data: 2009-03-10 22:50:58
Autor: kashmiri
czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym ko ncie
% <marcin-kowalik@wp.pl.pl> had the courage to write:
SDD pisze:
Użytkownik "kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> napisał w wiadomości Nie wtedy, kiedy chce doniesc o rzeczywistym wykroczeniu skarbowym.
[...]

O to chodzi. Nie chodzi o to, że gościu doniesie (bo teoretycznie ma taki obowiązek), tylko że ucieka się do szantażu. A to jest karalne. I jeżeli się poda do sądu o szantaż czy bezprawne wymuszenie, uwierz, sędziego karnisty raczej nie będzie interesowało, czy gościu ma gdzieś zarejestrowaną DG, czy nie.

k.

Data: 2009-03-10 20:24:11
Autor: Pete
SDD pisze:
[...]

Szantaż polegający na próbie odzyskania _własnych_ pieniędzy?
Wszystkich wierzycieli powinno się podać do sądu za straszenie komornikiem :P

--
Pete

Data: 2009-03-10 17:43:07
Autor: witek
Pete wrote:

Szantaż polegający na próbie odzyskania _własnych_ pieniędzy?

Jakich własnych?
Wykonującemu nalezy się zapłata za wykonaną robotę, nawet jeśli zamawiający odstąpił od umowy, więc nie do końca takich własnych.

Data: 2009-03-11 08:25:21
Autor: Pete
witek pisze:
Pete wrote:

[...]

Nawet, jeśli powstał bubel niezgodny z zamówieniem?

Gdyby stolarz prowadził działalność, to podpadałby pod szereg ustaw regulujących relacje konsument <> sprzedawca.

W tej sytuacji, jedyne co może konsument, to próba odzyskania pieniędzy   szantażem.

Jak widać, szara strefa ma też swoje minusy.

--
Pete

Data: 2009-03-11 13:17:48
Autor: witek
Pete wrote:
witek pisze:
Pete wrote:

[...]

a powstał? czy raczej zamawiający zmienił zdanie.

Data: 2009-03-11 20:41:46
Autor: Pete
witek pisze:
Pete wrote:
witek pisze:
Pete wrote:

[...]

To zapewne zależy od punktu siedzenia.
Wg zamawiającego - bubel niezgodny z zamówieniem.
Wg wykonawcy - zamawiający zmienił zdanie.
  :)

--
Pete

Data: 2009-03-12 08:13:55
Autor: witek
Pete wrote:

To zapewne zależy od punktu siedzenia.
Wg zamawiającego - bubel niezgodny z zamówieniem.
Wg wykonawcy - zamawiający zmienił zdanie.
 :)

Nie zależy.
Jeśli zamawiający uważa, że to bubel to się opisuje co wg niego jest bublem i wykonawca ma to poprawic.

Data: 2009-03-12 16:06:37
Autor: Pete
witek pisze:
Pete wrote:

[...]

Zamowilem przeciez szafe, a pan mi wciska stol!

I tak to w tym przypadku wyglada.

--
Pete

Data: 2009-03-11 00:23:53
Autor: kashmiri
czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim pr ywatnym koncie
% <nobody@nowhere.com> had the courage to write:
SDD pisze:
[...]

Nie to samo: gościu nie szantażuje egzekucją długu, tylko *wycofaniem zgody na współudział w przestępstwie karno-skarbowym*. Bo to de facto podpada pod współudział.

Coś jak powiedzieć policjantowi: Panie, jak mi wypiszesz mandat, zgłoszę że ci dałem w łapę.
Myślisz, że taki szantaż przejdzie przed sądem?
Można też zapytać na pl.soc.prawo.

k.

Data: 2009-03-11 22:26:04
Autor: Krzysztof Halasa
"kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> writes:

O to chodzi. Nie chodzi o to, że gościu doniesie (bo teoretycznie ma
taki obowiązek),

Naprawde ma? Chyba tylko pracownicy "rzadu" czy jakos tak?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-03-10 17:52:21
Autor: Beniowa

Użytkownik " adam" <zyrtec9@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp3662$s43$1inews.gazeta.pl...
[...]

A ja na tym tle mam pytanie z innej beczki. Czy posiadanie jakiejs anonimowej karty podarunkowej (kiedys takie wydawal ING) nie rozwiazuje problemu. Kolega stolarz otrzymuje wynagrodzenie na anonimowy rachunek karty pre-paid. Wyplaca ja sobie noca w nieoswietlonym bankomacie. I ani US, ani nikt inny tego nie widzi...

Pozdrawiam, Grzegorz

PS. Wtedy trzeba jeszcze jakos rozwiazac problem _koniecznosci_ podania nazwy/nazwiska beneficjenta przelewu, ale moze mozna tradycyje "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz", a kontrahentowi powiedziec, ze to rachunek szwagra...?

czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym koncie