czy warto się pakować w serwer?

Data: 2018-06-29 23:01:19
Autor: Marcin Debowski
czy warto się pakować w serwer?
On 2018-06-29, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
rozglądam sie za nowym kompem. w sensie dlamnie ma zastąpić athlona, ale ma być używany, poleasingowy czy jakiś tam, z gwarancją rozruchową. znalazłem na allegro:
"i7 3930K MSI 16GB komputer / serwer rack 2U" 1600zł

A masz do tego szafę? Mogę się podzielić doświadczeniami z Dell PowerEdge 1950 (1U), którego kiedyś sobie kupiłem z czystej ciekawosci. Hałasu (wentylatory), który to generuje, nie da się porównać z żadnym standardowym pecetem. Ale to 1U więc może dlatego (dużo małych wentylatorów).

Co do, czy zaraz padnie to bym się nie obawiał. Wydaje mi się, że taki sprzęt pojawia sie na wtórnym rynku bardziej z powodu zmiany technologii (przejście na serwery wirtualne) lub zwykłej wymiany na nowszy, niż ryzyka, że się rozkraczy. Markowe, biurowe np. właśnie Delle są praktycznie nie do zdarcie. Serwery powinny być bardziej odporne.

--
Marcin

czy warto się pakować w serwer?