czy warto wejsc w USD

Data: 2011-06-07 09:10:52
Autor: gregor
czy warto wejsc w USD
Witam

Jutro pewnie USD spadnie do 2,65 ze wzgledu na wzrost stop %
chcialbym zakupic gdzies z 5 tys. myslicie, ze warto ?

moze ktos doradzic ...

dzieki
gregor

Data: 2011-06-07 10:40:25
Autor: kigam
czy warto wejsc w USD
Dnia 07-06-2011 o 09:10:52 gregor <chrupolek@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Po co wychodzisz przed szereg, poczekaj na test dna.

Data: 2011-06-07 10:41:52
Autor: gregor
czy warto wejsc w USD
W dniu 2011-06-07 10:40, kigam pisze:

Po co wychodzisz przed szereg, poczekaj na test dna.

tzn ? czekac, az przekroczy 2,65 ? jutro wieczorem jakis gostek z USA ma zapodac jakies wazne info dotyczace gospodarki amerykanskiej, moze i faktycznie lepiej sie wstrzymac jeszcze poleci na pysk ...

gregor

Data: 2011-06-07 12:19:07
Autor: XXL
czy warto wejsc w USD
Nie "jakiś gostek" tylko szef FED Ben Bernanke i nie jutro tylko dziś wieczorem.
Nie będzie to raczej żadne ważne info tylko wszyscy będą się starali odczytać
między wierszami czy będzie trzecia rudna QE.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ben-ostatnia-nadzieja-inwestorow-2353906.html

Data: 2011-06-07 15:02:47
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Tue, 07 Jun 2011 09:10:52 +0200, gregor napisał(a):

[...]

Zastanów się co chcesz z tym zrobić? Oprocentowanie czegokolwiek wyrażonego
w dolarach jest bliskie zera. Jesli natomiast  chcesz tylko trzymać licząc na umocnienie $ względem
złotówki, to IMHO bezpieczniejsze są franki (przynajmniej są już od 10lat)
Jeśli przewidujesz bankructwo Europy to nie odważyłbym czegokolwiek
"radzić" ale sądząc po ostatnim kryzysie - wtedy dobrze sprawowaly sie jeny
franki i dolary (choc te ostatnie najgorzej).
Sorry chyba niewiele Ci pomogłem ;)

Data: 2011-06-07 15:11:54
Autor: gregor
czy warto wejsc w USD
W dniu 2011-06-07 15:02, root pisze:

[...]

no chce kupic za 2,65 i odsprzedac za 2,75 i miec 500 zl w kieszeni ew. wiecej byle nie mniej :)
tak sie zastanawiam jak zaareaguje rynek jak ten boss FEDu wydrukuje kolejne papierki ... (bo innego scenariusza nie wyobrazam sobie)

gregor

Data: 2011-06-07 15:24:43
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Tue, 07 Jun 2011 15:11:54 +0200, gregor napisał(a):

[...]

QE3 wcale nie takie pewne a nawet chyba juz teraz mniej prawdopodobne niz
miesiac temu. W USA jest rośnie niezadowolenie wiekszosci amerykanów,
których oszczedności życia topnieją każdego dnia wraz z upadającym dolarem.
Bernanke bedzie pewnie pitolil o "bacznym monitorowaniu" i nie powie nic
konkretnego. Rynek bedzie szalal przez godzine i tyle. Chyba że dzis padnie
jednak coś jednoznacznego.
Na krotką mete, póki sprawa z QE3 nie bedzie pewna, ja obstawiałbym zwyżke
dolara.

Data: 2011-06-07 13:41:37
Autor: XXL
czy warto wejsc w USD
root: częściowo się z Tobą zgadzam a częściowo nie.
Oszczędności Amerykanów chyba tak mocno nie topnieją bo inflacja jest (póki
co) na wciąż niskim poziomie.
Amerykanie są pewno niezadowoleni z ogromnego spadku cen nieruchomości o 32%
od 2007r. i z wysokiego wskaźnika bezrobocia 9,2%.

Sądzę, że obywatele amerykańscy podobnie jak Polacy mają w.....głębokim
poważaniu wysokośc długu publicznego, który w USA osiągnął niebotyczną kwotę 14 bln USD czyli ok. 100% PKB.

Wracając do pytanie autora wątku: ja też obstawiałbym na najbliższe 3-4
miesiące raczej umocnienie dolara bo dzisiaj B.Bernanke z pewnością nie ogłosi
QE3.
To może się stać ew. jesienią gdy wskaźniki makroekonomiczne w USA jeszcze się
pogorszą.
Tymczasem w nadchodzących tygodniach chyba znowu na pierwszym planie będą
problemy strefy EURO a więc niepokoje i protesty w Grecji i prawdopodobne
nagłośnienie problemów zadłużenia Hiszpanii.

Tak więc scenariusz bazowy to umocnienie USD w stosunku do EURO i automatyczne
osłabienie PLN do USD.

Data: 2011-06-07 17:33:45
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Tue, 7 Jun 2011 13:41:37 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

[...]

Zawsze jest jakas "druga strona", bo z drugiej strony, to spójrz na Euro i
porównaj je nie do dolara ale do wszystkich walut. Dlaczego waluty
surowcowe takie jak AUD, CAD czy NZD tak słabo przedą wzgledem Euro?
Dlaczego mimo nieuchronności poważnych kłopotów w Europie, plajty banków
niemieckich, które udzielały kredytów Grecji i innym, Euro się wcale tak
bardzo nie osłabiło. W zasadzie to była zwykła, klasyczna korekta.
Gdzie nie spojrzysz to wszedzie złorzeczą na Euro a ono na przekór idzie w
górę: nawet dzisiaj ostro wzgledem franka. Jak to cholera jest? Znowu
Chińczycy ? ;)

p.s.
Tak sobie myśle, że to klasyczny przykład bańki. Najpierw jest bańka, więc
bierzesz szorta, potem dalej widać bańkę więc drugi szort, potem już nic
nie widzisz, zajmujesz long i bańka pęka ;) (Ja jestem na etapie 2 giego
szorta ;).

Data: 2011-06-07 18:54:00
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
root <ro@vp.pl> napisał(a):
[...]

Przespałeś sprawe kolego, aud, cad czy nzd są na historycznych szczytach,
euro do franka w historycznym dołku, w takich tarapatach euro jeszcze nie
było a ty cos pierdolisz o bance, słabiutkie pojęcie masz koleżko o sytuacji.
Oczywiscie eur/usd to już zupełnie inna bajka, ale to chyba zbyt trudne dla ciebie.

Data: 2011-06-07 21:09:00
Autor: root
czy warto wejsc w USD

[...]

E tam przespałem. Ja pisałem o wydarzeniach z ostatnich dni. Zauważyłem że
im więcej się gada o nieuchronności kryzysu w EU, tym lepiej  stoi euro. To
się dzieje teraz - w ostatnich 2 tygodniach!

ps.
Ron doświadczony pewnie z ciebie gość i chetnie bym cie czasem posłuchał,
ale skończ z tym jebaniem mnie na każdym kroku. Nawet jak pisze głupoty, to
są moje głupoty. Nie będę pozurzacał swojego sposobu gry na FX, tylko
dlatego że nazwiesz durniem. Wejdż sobie najpierw na forexfactory i
poczytaj 10000 "durniów" bawiących się w FX przy dźwigni 1:100 i grających
na porąbanym eur/usd na podstawie trójkatów, krzyzyków i innych malunków.
Jeśli to jest normalne, to ja pozostaje przy swoim durnym stylu.

Data: 2011-06-07 19:35:54
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
root <ro@vp.pl> napisał(a):

[...]

A gdzie ja cie jebie, ja ci tylko mowie, ze nie mowisz prawdy.
A jezeli chodzi o sytuacje euro do dolara, to porownujac sytuacje tych stref walutowych euro powinno byc na poziomie nie 1,46 a ponad 3 ale te wszystkie historyczne uwarunkowania nie pozwalaja na to, ale to tez zadna banka.
To całkiem inny mechanizm.

Data: 2011-06-07 22:02:13
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Tue, 7 Jun 2011 19:35:54 +0000 (UTC), ron napisał(a):

[...]

Fakt z bańką przesadziłem (ale to tak ładnie brzmiało).
Po prostu nie rozumiem zachowania euro kompletnie. Dłuższy czas obstawiam S
eurchf, s usdchf, b audusd b nzdusd i dzisiaj mi nerwy poszły. Przecież EU się wali. Z Grecją jakoś to będzie ale co dalej. Wszyscy plotą
o Hiszpanii ale są jeszcze takie zadłużone po uszy Włochy. Niby to daleka
perspektywa ale rynki nie lubią takich perspektyw. Z tym,ad E/U ponad 3 to chyba teraz Ty przesadzasz. Wyjaśnij jeśli możesz?

Data: 2011-06-07 20:29:32
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
root <ro@vp.pl> napisał(a):
[...]

Jasne ze przesadzam, ale to bez roznicy, wartosc krosa eur/usd i tak nie przedstawia zadnych realnych wartosci tych walut jedynie stosunek popyt/podaz
w danym dniu. Unia jeszcze sie nie wali, szybciej mozna to powiedziec o stanach, ale to nadal bez roznicy. Obie waluty sa bardzo slabe i tylko jakies dzienne wydarzenia, plotki, sentymenty robią ruch, kasa musi krążyć i krąży.
A perspektywy są marne dla obu walut, także rynek dla swej wlasnej wygody zaweza swoje horyzonty - ale to raj dla spekuły - ja nie pamietam takich czasow, zeby tak długo dzienna zmiennosc była mierzona figurą, a tak ostatnio mamy,
to wiele mówi.

Data: 2011-06-07 19:46:44
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
root <ro@vp.pl> napisał(a):
E tam przespałem. Ja pisałem o wydarzeniach z ostatnich dni. Zauważyłem że
im więcej się gada o nieuchronności kryzysu w EU, tym lepiej  stoi euro. To
się dzieje teraz - w ostatnich 2 tygodniach!

Posłuchaj za chwile bena, zobaczysz reakcje, dla dolara aktualnie - im gorzej, tym lepiej - i odwrotnie.

Data: 2011-06-07 22:22:14
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Tue, 7 Jun 2011 19:46:44 +0000 (UTC), ron napisał(a):

root <ro@vp.pl> napisał(a):
[...]

http://www.federalreserve.gov/newsevents/speech/bernanke20110607a.htm

" Until we see a sustained period of stronger job creation, we cannot
consider the recovery to be truly established. At the same time, the
longer-run health of the economy requires that the Federal Reserve be
vigilant in preserving its hard-won credibility for maintaining price
stability...."

Na moj gust to QE3 możliwe i zero podwyżek stóp. Ta jego "stabilizacja
cen"... żeby ludzie nie wyszli na ulicę. Zobaczy sie az przetrawią to mądrzy i pokaża w nocy kierunek.

Data: 2011-06-07 19:32:24
Autor: Zbyszek
czy warto wejsc w USD
Dnia 07-06-2011 o 15:11:54 gregor <chrupolek@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

od tego są kontrakty . w kantorku to spread pożre zyski.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2011-06-07 20:22:16
Autor: gregor
czy warto wejsc w USD
W dniu 2011-06-07 19:32, Zbyszek pisze:

od tego są kontrakty . w kantorku to spread pożre zyski.

jaki w tym sens skoro w kantorze moge kupic USD max z 1groszowym przebiciem, a przy dobrym wietrze 0.5 punkta przy 5000 bedzie to 50 zl lub 25 zl ...

gregor

Data: 2011-06-07 20:46:45
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Tue, 07 Jun 2011 20:22:16 +0200, gregor napisał(a):

[...]

No ja nie wiem gdzie są takie kantory ;). Ale masz rację FX pożre zyski i
kapitał ;)
Mimo to zgadzam się z przedmówcą że zabawa w kantorach nie ma wielkiego
sensu. Pamiętaj, że chcesz osiągnąć 500zł zysku wkłądając w to 5000$ - to
jakieś 3%. Może i się uda dzisiaj ale na dłuższą mete to raczej wątpie.
Waluty zmieniają się o ułamki procenta a nie tak jak akcje. Stad potrzebne
są gigantyczne dźwignie żeby coś zarobić. Jak coś pójdzie nie po Twojej
myśli, będziesz próbował jescze raz i czekał całe tygodnie żeby się odkuć?
W dodatku handlujesz na parze USDPLN czyli nieruchawym egzotyku o duzym
spreadzie. Ogólnie słabo to widzę, ale spróbować ten jeden jedyny raz oczywiście
możesz ;)

Data: 2011-06-09 19:53:24
Autor: Zbyszek
czy warto wejsc w USD
Dnia 07-06-2011 o 20:46:45 root <ro@vp.pl> napisał(a):

W dodatku handlujesz na parze USDPLN czyli nieruchawym egzotyku o duzym
spreadzie.

troszke pojechałes ;)

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2011-06-09 20:25:11
Autor: skippy
czy warto wejsc w USD
Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości news:op.vwtlbazyokz3rlzbyszek-pc.zn...
Dnia 07-06-2011 o 20:46:45 root <ro@vp.pl> napisał(a):

W dodatku handlujesz na parze USDPLN czyli nieruchawym egzotyku o duzym
spreadzie.

troszke pojechałes ;)

A jaki masz spread na USDPLN, Zbyszek?

Data: 2011-06-09 18:51:26
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
skippy <man@the.moon> napisał(a):

> troszke pojechałes ;)

A jaki masz spread na USDPLN, Zbyszek?

Ja nie Zbyszek, ale taki trader jak ty chyba tak samo myśli jak on,
co to za nieruchawy egzotyk ten nasz pln?
Spread na normalnych warunkach to 20-30p, czyli analogicznie
biorąc pod uwage zmienność, porownywalny z innymi walutami,
a jesteśmy w tej lepszej sytuacji, że to nasza waluta,
czyli teoretycznie powinniśmy być bardziej zorientowani
na jej fundamenty.
Nie tak, panie skipi? --

Data: 2011-06-09 20:54:51
Autor: skippy
czy warto wejsc w USD
Użytkownik " ron" <ron-is@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:isr4ne$k46$1inews.gazeta.pl...
> [...]

a jesteśmy w tej lepszej sytuacji, że to nasza waluta,
czyli teoretycznie powinniśmy być bardziej zorientowani

nie tak

Data: 2011-06-09 19:03:28
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
skippy <man@the.moon> napisał(a):

nie tak

O, to problem,
może wobec tego zajmij się pan skupem slimaków,
to pewnie prostsze jak handel walutą.

Data: 2011-06-09 21:13:35
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Thu, 9 Jun 2011 19:03:28 +0000 (UTC), ron napisał(a):

skippy <man@the.moon> napisał(a):

nie tak

O, to problem,
może wobec tego zajmij się pan skupem slimaków,
to pewnie prostsze jak handel walutą.

Ja zwykle nie pieścisz sie z nikim. Nawet skipiemu sie oberwało ;) Tylko o co chodzi Ron z tym "nieruchawym egzotykiem" ? Coś nie tak?

Data: 2011-06-09 19:26:19
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
root <ro@vp.pl> napisał(a):
Ja zwykle nie pieścisz sie z nikim. Nawet skipiemu sie oberwało ;) Tylko o co chodzi Ron z tym "nieruchawym egzotykiem" ? Coś nie tak?

A kto to taki ten skipi?
Z tego co zauważyłem czytając czasami to forum, to taki etatowy
bijacz piany, także w czym problem?

Ad2

Jak polski inwestor może powiedzieć o pln - nieruchawy egzotyk?
A, może przesadziłem, pytanie oczywiście do inwestora, nie do
sympatyka forexu lub podobnej nacji.

Data: 2011-06-09 21:45:24
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Thu, 9 Jun 2011 19:26:19 +0000 (UTC), ron napisał(a):

root <ro@vp.pl> napisał(a):
[...]

Ad2 Handlowany naprawde tylko w ciagu paru godzin dziennie spread 5-10 razy
wiekszy niz na majorsach. Hmm... jakby to powiedzieć - w slangu - egzotyk.
A ze ma skoki od czasu do czasu i że to waluta kraju wschodzacego wiec w
skali najblizszych 100 lat bedzie się tylko umacniac. No cóż, czy ja musze
za wszystko się brać? Dzwonia do mnie i wciskają mi jakieś certyfikaty na wino - że niby super
inwestycja. Czy tym też powinienem interesować?

Jako sympatyk forexu bawie sie tylko 8 głównymi walutami. Na razie mi
zupełnie wystarcza.

Data: 2011-06-09 19:57:07
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
root <ro@vp.pl> napisał(a):
[...]

Handlowany 24h/dobe, spread stosunkowo podobny, egzotyk - owszem, w nomenklaturze, ale przepraszam, być może to nie jest waluta twojego kraju,
to wszystko cofam. Wino to nie fx, także nie mieszaj. Nigdy nie osiągniesz tzw. sukcesu na fx, jeżeli założysz sobie
klapki na oczy, to jest trudne zajęcie, albo w to wejdziesz cały,
albo cię zażre całego, nie łudz się kolego, tu nie ma drogi na skróty.

Data: 2011-06-09 22:12:37
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Thu, 9 Jun 2011 19:57:07 +0000 (UTC), ron napisał(a):

[...]

Nacja nie ma nic do rzeczy. Ja widze co innego: spread 20-40 (w zaleznosci
od brokera), rusza sie tylko kiedy działaja nasi. Fundamenty tu sie zgodze
to moze nam dawac jakąś przewagę. Może masz rację może nie masz. Nie chce
sie sprzeczac, bo to nieważne. Myślałem ze jesteś typowym skalpelem ale skoro zajmuje Cię nawet PLN, to
chyba nie bardzo. Powtarzasz ciągle, że FX jest cięzki, to powiedz coś
konkretniej jak Ty grasz?

Data: 2011-06-09 20:39:28
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
root <ro@vp.pl> napisał(a):
[...]

Jak chcesz grać, to może lepiej w warcaby?
Jak chcesz grać z kimś, o kim nie masz zielonego pojęcia?
Na fx musisz wejść w klimat gry, grać nie masz szans, obserwując
możesz obstawiać strone, nic więcej. Ale, żeby skutecznie obstawiać,
musisz bardzo się starać, aby choć troche zrozumieć intencje stron.
Ale są też różne myki na te ich wariactwa, tak na ucho, coś ci podpowiem,
jak już tak mówisz o pln jak o czymś nie wartym uwagi -
- włącz sobie na osobnym monitorze notowania edka i usd/pln w konwersji
max 5m, i patrz w to jak sroka w kość, długo, w czasie głównych giełd,
być może zauważysz, że są takie dni, kiedy pln jest szybszy od głownej pary.
I to bardzo często, - to nie przypadek, to są zależności handlu,
fx to całość, nie kilka par walut.

Data: 2011-06-09 23:06:51
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Thu, 9 Jun 2011 20:39:28 +0000 (UTC), ron napisał(a):

[...]

Hmmm... gram z najwiekszym wrogiem. Pazernym i nie dającym nigdy drugiej
szansy ;)
A zatem, pomijajac poezję, grasz uznaniowo starajac sie wyczuc rynek. Czyli
takie Price Action?
Zawsze mnie fascynuja ludzie ktorzy twierdza, że potrafia skalpować. Napisz
w jakim horyzoncie czasowym grasz?

Data: 2011-06-09 22:26:57
Autor: skippy
czy warto wejsc w USD
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:17jcw0hnen4g2.sxluzmdf70yg$.dlg40tude.net...
[...]

to teoretyk którego nie zmusisz do konkretów

Data: 2011-06-09 20:44:13
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
skippy <man@the.moon> napisał(a):

to teoretyk którego nie zmusisz do konkretów

Jasne, że nie zmusisz mnie do niczego,
a niby po co?
Konkrety? jak sam nie dojdziesz koleżko, to nikt ci ich nie podstawi.
Co człowiek to system, także nie licz na cud, albo się do tego
nadajesz, albo nie.

Data: 2011-06-09 22:55:05
Autor: skippy
czy warto wejsc w USD
Użytkownik " ron" <ron-is@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:isrbat$fj1$1inews.gazeta.pl...
[...]

o nic takiego nie pytałm:)))
i kto tu bije pianę

poza tym nie jest prawdą, że nikt nic nie podstawi
widocznie miałeś niefart który tak się objawił
ja trafiłem na paru ludzi, którzy mi przekazali konkrety

Data: 2011-06-09 21:01:59
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
[...]

Jasne, jakiś tam deal zawsze można zdobyć, życzę powodzenia, oby wystarczył ci do następnego gratisa.
Żegnam mościa.

Data: 2011-06-09 22:39:51
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Thu, 9 Jun 2011 22:26:57 +0200, skippy napisał(a):

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości

to teoretyk którego nie zmusisz do konkretów

Eee chyba nie. Jak czasem coś walnie to widać, że chyba wie o czym mówi.
Inna rzecz ze straszny gbur ;)).
Coś mi sie ten jego nick kojarzy z rokiem 2004, ale sam nie wiem. Wtedy to
była grupa poświecona głównie forexowi. Może to jakiś relikt z tamtych
pięknych lat ;)

Data: 2011-06-09 21:45:01
Autor: skippy
czy warto wejsc w USD

Użytkownik " ron" <ron-is@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:isr5e0$me5$1inews.gazeta.pl...
skippy <man@the.moon> napisał(a):

nie tak

O, to problem,
może wobec tego zajmij się pan skupem slimaków,
to pewnie prostsze jak handel walutą.

ja mu tylko zadałem pytanie jaki ma spread, nic więcej
ogarnij się pan

Data: 2011-06-09 19:58:03
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
skippy <man@the.moon> napisał(a):

> O, to problem,
> może wobec tego zajmij się pan skupem slimaków,
> to pewnie prostsze jak handel walutą.

ok, ogarne się.

Data: 2011-06-09 22:15:41
Autor: root
czy warto wejsc w USD
Dnia Thu, 9 Jun 2011 21:45:01 +0200, skippy napisał(a):

[...]

Nie denerwuj się. Zjebka ci sie nalezala. Po zadawales pytanie ;))))

Data: 2011-06-09 21:53:09
Autor: Zbyszek
czy warto wejsc w USD
Dnia 09-06-2011 o 20:25:11 skippy <man@the.moon> napisał(a):

[...]

chyba i tak o niebo lepszy niż na innych parach z PLN. Jasne , że to nie  światowa czołówka,
ale jakaś tam płynność jest w naszym grajdołku.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2011-06-07 19:09:26
Autor: ron
czy warto wejsc w USD
[...]

Przy takich założeniach lepszy interes zrobisz jak za 400zł kupisz sobie flaszke dobrej gorzały a za reszte poslesz totka - bedziesz miał troche zabawy i wieksze szanse na zarobek. --

czy warto wejsc w USD