czy wolno firmie zaproponować 'nie do odrzsucenia' taki zapis pracownikowi?

Data: 2013-11-09 08:48:07
Autor: Danusia
czy wolno firmie zaproponować 'nie do odrzsucenia' taki zapis pracownikowi?

Użytkownik "kazimierz" <kazimierz@wyspa.pl> napisał w wiadomości news:l5jgg0$ep8$1node2.news.atman.pl...
Czy firma może dać taki zapis w umowie rozwiązania umowy o pracę (na czas nieokreślony) w drodze porozumienia:

"Strony zgodnie potwerdzają, że u podstaw rozwiązania umowy nie istnieją przsłanki określone w ustawie ..z 2003 nr90 poz844 o szczególnych zasadach rozwiązywnia a z pracownikami stostunkIw pracy z przyczyn niedotyczących pracowników".

To jakaś paranoja "umowa o rozwiązaniu umowy o pracę". Czyś Ty chłopie nigdy nie czytał Kodeksu Pracy? Żadnych takich umów nie ma. Rozwiązanie umowy o prace w drodze porozumienia (z wyjątkiem przypadku że potrzebujesz natychmiast rozwiązać umowę a sam mie chcesz) jest zawsze NIEKORZYSTNE dla pracownika.
Odprawa przysługuje Ci (jeżeli masz lata pracy) tylko w przypadku rozwiązania umowy przez pracodawcę. Przypadki odprawy przy porozumieniu stron są wyjątkami i praktycznie nie występują.
Przedłożony zapis że "nie istnieją przesłanki" oznacza rezygnację przez Ciebie z odprawy z mocą braku możliwości odwołania się do Sądu.

Za komentarz tego co dalej napisałeś to masz "czy można coś więcej spieprzyć w tym temacie - zostało już bardzo niewiele"

pozdr

Data: 2013-11-09 20:15:36
Autor: Stokrotka
czy wolno firmie zaproponować 'nie do odrzsucenia' taki zapis pracownikowi?
Pytałeś się jakie prawa tracisz .
Tak jak napisała ci ktoś wyżej, właśnie w tym podwątku,
tracisz prawo do odprawy.
Tracisz prawo do natyhmiastowego zasiłku dla bezrobotnyh,
a okres pobierania zasiłku liczy się do emerytury.
I pewnie inne prawa, ale wiecej nie pamętam, w tej hwili.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-11-14 23:24:21
Autor: kazimierz
czy wolno firmie zaproponować 'nie do odrzsucenia' taki zapis pracownikowi?
"Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> wrote in message news:527e8a67$0$2298$65785112news.neostrada.pl...
tracisz prawo do odprawy.

jak tracę - skoro mi, rzekomo, 'nie przysługuje'? !

Data: 2013-11-15 22:01:42
Autor: Stokrotka
czy wolno firmie zaproponować 'nie do odrzsucenia' taki zapis pracownikowi?

tracisz prawo do odprawy.

jak tracę - skoro mi, rzekomo, 'nie przysługuje'? !

Dlaczego ci nie pszysługuje? Jak masz umowę na czas nieokreślony, to ci pszysługuje, wyjątkiem jest zdaje się zakład pracy kilkoosobowy , pewnie koło 3 ludzi itp.
Jak masz umowę na czas nieokreślony to mogą cię zwolnić tylko na 2 sposoby:
likwidując stanowisko i masz mieć odprawę, albo dyscyplinarnie.
Ponad to jak byś był wystarczająco długo w areszcie, zdaje się 3 czy 6 miesięcy ,
i coś z podobnie z długimi horobami. Normalnie nie mogą cię zwolnić, i wiedz o tym.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-11-16 08:30:56
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-15 22:01, Stokrotka pisze:

i coś z podobnie z długimi horobami. Normalnie nie mogą cię zwolnić, i
wiedz o tym.

Doucz się tumanie, że np. "ch" i "h" wynikają z innej etymologii i innej, także obecnie, wymowy.
Pisząc jw. czynisz szkodę, bo czytającym utrwala się wizualny obraz błędnej pisowni. Jesteś szkodnikiem. Przestań pisać, albo idź i zdechnij.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-17 13:58:29
Autor: kazimierz
"Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> wrote in message news:52868dcd$0$2160$65785112news.neostrada.pl...
Jak masz umowę na czas nieokreślony to mogą cię zwolnić tylko na 2 sposoby:
likwidując stanowisko i masz mieć odprawę, albo dyscyplinarnie.

ABSOLUTNIE nie tylko
raczej zrezygnuję w tematyce prawnej polegania na Twojej wiedzy.  Dziękuję za udział.

(cytuję wzmiankę z piertwotnego zapytania w wątku: "Proszę o wypowiedzi sprawdzone, jeśli ktgoś się dostatecznie dobrze zna i orientuje")

Data: 2013-11-17 20:43:24
Autor: Stokrotka
[...]

Pszeprasza za bezczelność, ale jestem w tym względzie obeznana, bo zwolniono mnie niezgodnie z prawem, bez odprawy z umowy na czas nieokreślony.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-11-17 20:59:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-11-17 20:43, Stokrotka pisze:
Pszeprasza za bezczelność, ale jestem w tym względzie obeznana, bo
zwolniono mnie niezgodnie z prawem, bez odprawy z umowy na czas
nieokreślony.

Się nie dziwię, czasem każde pieniądze warto zaryzykować, aby pozbyć się z firmy głąba.

--
Liwiusz

Data: 2013-11-17 21:49:28
Autor: Stokrotka
[...]

NIe pasuje ci że kogoś uświadomiłam.
Ja nie wiedziałam , że mnie zwalniają niezgodnie z prawem.
Układy były złe, a i szybko znalazłam następną pracę, gorszą , ale była, tak, że nie miałam ani dnia przerwy.
To kadrowe następnych firm, widząc świadectwo pracy uświadamiały mnie , że to było niezgodne z prawem.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-11-17 22:03:28
Autor: Sonn
[...]

No. A potem nawet szczelano do ciebie i złamano renke w sondzie pracy.
Ty tesz pszylazłaś tempa idiotko?

--
Sonn

Data: 2013-11-18 21:08:12
Autor: Stokrotka

Użytkownik "Sonn" <paszolwon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:52892f56$0$16437$c3e8da3$40cb80c2news.astraweb.com...
[...]

Ale się wściekasz. Aż miło czytać.
Z firmą ktura mnie nielegalnie zwolniła z umowy na czas nieokreslony nie sądziłam się. Nie hciałam w sądzie stawać na pszeciw ludzi, z kturymi pracowałam, a może były inne trudne dla mnie sprecyzowania motywy olania tej sytuacji.
Po czasie dowiedziałam się , że tam żądziła sitwa, wcześniej wiedziałam tylko , że tam żądzi post komuna , co nahapała się pszy też nielegalnie pszeprowadzonej prywatyzacji.
A jeszcze potem okazało się, że to nie tylko sitwa , a mafia
bo jak nazwać sytuację, gdy facet z kturym pracowałam tam (Mirosław Grocholski), podając się za kogoś całkiem innego (za Adama Beredę) startuje w wyborah samożądowyh, i zostaje wybrany mimo najmniejszej liczby głosuw na liście.
Ważne tu , że prawdziwy  Adam Bereda to osoba istniejąca, pszynajmniej jakieś 20 lat temu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2013-11-14 23:23:13
Autor: kazimierz
"Danusia" <dan5@wp.pl> wrote in message news:l5kpet$mm$1news.task.gda.pl...
Rozwiązanie umowy o prace w drodze porozumienia (z wyjątkiem przypadku że potrzebujesz natychmiast rozwiązać umowę a sam mie chcesz) jest zawsze NIEKORZYSTNE dla pracownika.
dlaczego (zasiłek olewam - pracować muszę z zasiłku nie wyżyję)

Odprawa przysługuje Ci (jeżeli masz lata pracy) tylko w przypadku rozwiązania umowy przez pracodawcę. Przypadki odprawy przy porozumieniu stron są wyjątkami i praktycznie nie występują.
te prawie nie wystąpują - występują
orzeczenia/wyroki sądowe pokazują przypadki ...

Przedłożony zapis że "nie istnieją przesłanki" oznacza rezygnację przez Ciebie z odprawy z mocą braku możliwości odwołania się do Sądu.
a jesśli nie było opcji na negocajcję? PRacodawca postawił mnie przed 'porozumieniem dokonanym'? mam czekać aż się coś wydarzy - nie tak trudno komuś dać zadania z których się nie wywiąże jak się uprzeć - w sytuacji niepewnej nie ma co ryzykowć pozostawaniem na niepewnym gruncie - i tyle dla mnie oznacza postawa firmy.

W mojej opinii w tym porozumieniu - na tle całej sytuiacji i jej potencjalnych konsekwencji dla mnie - osoby potrzebującej pracy (płacy) bez przerw - nie było tu porozumienia tylko 'wymuszenie'.

Data: 2013-11-15 09:04:20
Autor: Danusia

Użytkownik "kazimierz" <kazimierz@wyspa.pl> napisał w wiadomości news:l63ig5$doa$1node2.news.atman.pl...
[...]

To przypomina problem: "Jak wytłumaczyć łysemu że jest łysy" - czyli sprawy oczywiste.

[...]

No, tylko że w Polsce nie ma precedensu w prawie, dlatego bardzo łatwo wejść do Sądu, ale wyjść z niego nawet po 10 latach często jest trudno. To że były orzeczenia sądów w podobnych przypadkach wcale nie oznacza że w Twoim będą takie same.

pozdr

czy wolno firmie zaproponować 'nie do odrzsucenia' taki zapis pracownikowi?