czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?

Data: 2010-08-20 11:16:37
Autor: Michał Gut
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
mam kratkowóz zasilany dieslem. do tej pory mogłem odliczac vat ale z tego co wyczytalem dzisiaj juz nie bede mogl w 2011 i 2012.

w zwiazku z tym pytanie: czy wolno mi kupić powiedzmy powiedzmy 600l paliwa (zapas na prawie caly rok) w grudniu 2010 zeby moc je wykorzystywać w nadchodz±cym roku? Na mój prosty chłopski rozum - mogę. ale wolę się upewnić:) wszak teraz odlicze a zuzywac bede w przyszlym roku nie odliczajac kwoty brutto od dochodowego (bo w koncu mam przeciez paliwo zmagazynowane).

sir

Data: 2010-08-20 11:53:06
Autor: Maddy
W dniu 20-08-2010 11:16, Michał Gut pisze:
[...]

wykorzystywać w nadchodzącym roku? Na mój prosty chłopski rozum - mogę.
ale wolę się upewnić:) wszak teraz odlicze a zuzywac bede w przyszlym
roku nie odliczajac kwoty brutto od dochodowego (bo w koncu mam przeciez
paliwo zmagazynowane).

ZaczynajÄ…c od drugiej strony - nie ma zakazu.
Prawo do odliczenia VAT jest związane ściśle z momentem otrzymania faktury (świadomie pomijam szczególne przypadki). A to oznacza że obowiązują nas wyłącznie przepisy z miesiąca (a nawet dnia) w którym otrzymaliśmy fakturę - to działa tez w drugą strone - jak kupiesz 600l paliwa 31 grudnia 2010 i będziesz miał pecha, że fakturę wyślą ci pocztą i dojdzie w styczniu 2011 to jeżeli zmienią się przepisy, nie odliczysz VAT.

Co nie wyklucza prób dobrania się do naszego portfela zarzutem, że zakup takiej ilości paliwa na zapas, w sytuacji gdy nigdy wcześniej takich zapasów się nie robiło i nie ma np. bazy paliwowej, służył obejściu prawa.
Jestem pełna wiary w US - nie poddadzą się bez walki.

Inna sprawa to przepisy dotyczące przechowywania paliw - to w końcu materiał łatwopalny (a w odpowiednich warunkach nawet wybuchowy).

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-20 12:25:07
Autor: Michał Gut
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
ZaczynajÄ…c od drugiej strony - nie ma zakazu.
Prawo do odliczenia VAT jest związane ściśle z momentem otrzymania

otrzymania a nie wystawienia? napewno?

[...]

nawet jesli faktura bedzie wystawiona z datÄ… grudniowÄ…?

[...]

no wlasnie intryguje mnie to. gdzies kojarze ze nawet na grupie byl wyrok ze podatnik nie jest obowiazany do maksymalizacji placonego podatku - czyli ze moze korzystac ze wszystkiego jesli moze obnizyc to podatek w ramach granic prawa. problem tylko z wydumaniem czy mając świadomość zwiększonego obciążenia podatkowego mogę je obejść w ten sposób.

można to też robić inaczej:) kupować po kanisterku więcej przy tankowaniach i magazynować nadwyzki:) nie bedzie jednorazowego zakupu duzego tylko zwiekszone zuzycie (co akurat u mnie pokruwa sie z okresem zwiększonych obrotow). pomijajac to ciekawi mnie wlasnie czy jednorazowy zakup bylby nie do podkopania.
tez wierze w zdolnosci naszych US...niestety

Inna sprawa to przepisy dotyczące przechowywania paliw - to w końcu materiał łatwopalny (a w odpowiednich warunkach nawet wybuchowy).

no tak ale mam gdzie przechowywac takie paliwa (zreszta diesel az taki palny nie jest) a poza tym trzebaby penalizowac przechowywanie kanistrow 20litrowych z benzyna:) bo o ile kanister 20l jak bedziesz miec pecha przewrocisz i rozlejesz ciecz o wybuchowych oparach, tak beczki 200l juz nie ruszysz:)

Data: 2010-08-20 12:38:40
Autor: cef
Michał Gut wrote:

ZaczynajÄ…c od drugiej strony - nie ma zakazu.
Prawo do odliczenia VAT jest związane ściśle z momentem otrzymania

otrzymania a nie wystawienia? napewno?
nawet jesli faktura bedzie wystawiona z datÄ… grudniowÄ…?

W VAT zawsze było odliczenie z datą otrzymania faktury.
CzekajÄ… CiÄ™ jakieĹ› korekty? :-)

Data: 2010-08-20 12:45:07
Autor: Michał Gut
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
W VAT zawsze było odliczenie z datą otrzymania faktury.
CzekajÄ… CiÄ™ jakieĹ› korekty? :-)

raczej nie - moje kwity prowadzi br
natomiast staram sie edukowac samodzielnie w tym kierunku aby zrozumiec rachunkowosc na tyle by moc sprawnie korzystac z moich praw.

jak sobie uswiadamiam bledy jakie porobilem na poczatku dzialalnosci to mnie krew zalewa.... niewiedza boli i kosztuje...
jak widzisz moja wiedza jest jeszcze poprawna. zawsze myslalem ze moge odliczyc data wystawienia+3 miesiace.

Data: 2010-08-20 13:00:19
Autor: Tomek
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
Dnia 20-08-2010 o 12:45:07 MichaĹ‚ Gut  <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisaĹ‚(a):

W VAT zawsze było odliczenie z datą otrzymania faktury.
CzekajÄ… CiÄ™ jakieĹ› korekty? :-)

raczej nie - moje kwity prowadzi br

No to cef miał nosa ;)

--
Tomek

Data: 2010-08-20 13:01:21
Autor: Maddy
W dniu 20-08-2010 12:45, Michał Gut pisze:
[...]

MoĹĽe zacznij od podstaw?
Moment powstania obowiązku podatkowego i miesiąc w którym przysługuje odliczenie to jest abecadło. Niżej na skali wiedzy podatkowej jest już zwykła szkolna matematyka.

[...]

A tu niespodzianka, od 1993 roku jest to miesiąc otrzymania lub następny (a od pewnego czasu także kwartał otrzymania lub następny - kwartalni vatowcy mają większą swobodę).

Niemniej "od zawsze" liczyła się data otrzymania faktury.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-20 13:32:43
Autor: cef
Maddy wrote:

jak widzisz moja wiedza jest jeszcze poprawna. zawsze myslalem ze
moge odliczyc data wystawienia+3 miesiace.

A tu niespodzianka, od 1993 roku jest to miesiÄ…c otrzymania lub
następny (a od pewnego czasu także kwartał otrzymania lub następny -
kwartalni vatowcy mają większą swobodę).

Nie jest tak źle i dla rozliczających miesięcznie.
W końcu są dwa okresy rozliczeniowe dodane, więc
miesiąc otrzymania lub następny lub jeszcze następny -
nie pamiętam od kiedy tak jest.

Data: 2010-08-20 13:42:45
Autor: Maddy
W dniu 20-08-2010 13:32, cef pisze:
Maddy wrote:

[...]

I koniec

lub jeszcze następny -
nie pamiętam od kiedy tak jest.

Nie jest.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-20 13:47:15
Autor: cef
Maddy wrote:

A tu niespodzianka, od 1993 roku jest to miesiÄ…c otrzymania lub
następny

[...]

Hmm, to jak mam rozumieć art 86.11?
Jakoś inaczej niż prawo do odliczenia w dwóch następnych
 okresach rozliczeniowych?
Czy mam nieaktualnÄ… ustawÄ™?

Data: 2010-08-20 18:28:48
Autor: Gotfryd Smolik news

Maddy wrote:

jak widzisz moja wiedza jest jeszcze poprawna. zawsze myslalem ze
moge odliczyc data wystawienia+3 miesiace.

A tu niespodzianka, od 1993 roku jest to miesi±c otrzymania lub
następny (a od pewnego czasu także kwartał otrzymania lub następny -
kwartalni vatowcy maj± większ± swobodę).

Nie jest tak Ľle i dla rozliczaj±cych miesięcznie.
W końcu s± dwa okresy rozliczeniowe dodane, więc
miesi±c otrzymania lub następny
I koniec

  No to jakie¶ wykroczenia skarbowe mam na koncie... ;)

lub jeszcze następny -
nie pamiętam od kiedy tak jest.

Nie jest.

  Od jakich¶ dwu lat:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22920,20100520,odliczenie-i-zwrot-podatku.html
+++
11. Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.
-- -

  Przepis "wywalczyli" AFAIR importerzy, notorycznie nie wyrabiaj±cy
ze skompletowaniem dokumentacji importowej (i zobowi±zani uprzednio
sposób do składania 12 korekt na rok).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-20 13:53:09
Autor: Mordzia
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c6e67dc$0$27035$65785112news.neostrada.pl...
Maddy wrote:

[...]

miesi±c otrzymania lub następny lub jeszcze następny -
nie pamiętam od kiedy tak jest.

Od zeszłego roku, o ile się nie mylę. Ale zmieniło się na pewno, bo też do mnie takie informacje doszły.
Poza tym art.86.10.1 i art.86.11 ustawy o VAT

Data: 2010-08-21 10:48:55
Autor: Michał Gut
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
dzieki za podpowiedzi - generalnie czytanie ustaw w wiekszosc przypadkow wychodzi mi opornie i zazwyczaj musze przeczytac 2-3 razy zeby przeczytac ze zrozumieniem całość.

sir

Data: 2010-08-20 13:34:38
Autor: ajt
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
Michał Gut pisze:
W VAT zawsze było odliczenie z dat± otrzymania faktury.
Czekaj± Cię jakie¶ korekty? :-)

raczej nie - moje kwity prowadzi br

Taki teoretyczny przypadek:
Kupujesz co¶ wysyłkowo, faktura wystawiona 31 sierpnia i wysłana poczt± wraz z zakupem, dociera np. 2 wrze¶nia. Dzień póĽniej zanosisz do br wszystkie faktury sierpniowe, nie mówi±c, że tę jedn± dostałe¶ dopiero we wrze¶niu. Jak my¶lisz, jak z niej rozlicz± vat? :)
Andrzej
www.radom.ws

Data: 2010-08-20 14:02:48
Autor: Maddy
W dniu 20-08-2010 13:34, ajt pisze:
Michał Gut pisze:
W VAT zawsze było odliczenie z datą otrzymania faktury.
CzekajÄ… CiÄ™ jakieĹ› korekty? :-)

raczej nie - moje kwity prowadzi br

Taki teoretyczny przypadek:
Kupujesz coś wysyłkowo, faktura wystawiona 31 sierpnia i wysłana pocztą
wraz z zakupem, dociera np. 2 września. Dzień później zanosisz do br
wszystkie faktury sierpniowe, nie mówiąc, że tę jedną dostałeś dopiero
we wrześniu. Jak myślisz, jak z niej rozliczą vat? :)

Ja jestem paranoiczką i jak mam fakturę z innego miasta 'podejrzaną' o przyjście pocztą to pytam.
Ale wszystkiego nie wychwycę, więc mam w umowie wpisane, że klient ma obowiązek wskazać datę wpływu faktury VAT poprzez adnotację na fakturze, a jak nie poda, to za datę wpływu uważamy datę wystawienia.
A konsekwencje z nieprawidłowego zakwalifikowania faktury z tego powodu ponosi klient.

W końcu księgowa to nie detektyw ani jasnowidz.
A urzędy lubią w razie czego za "podanie nieprawdziwych danych" ścigać osobę, która podpisała deklarację, w końcu czarno na biały poświadczyła, że "jest świadoma odpowiedzialnośc karnej..." wiec to łatwy cel.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-20 14:05:00
Autor: Mordzia
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?

Użytkownik "ajt" <ajt@usunajt.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c6e6849$0$27027$65785112news.neostrada.pl...
Michał Gut pisze:
[...]

Zależy od okoliczono¶ci, układów z dostawc± i sprytu księgowej ;-)
Swoj± drog± wyj±tkowo bezpodstawny jest ów zapis o dacie otrzymania faktury.
Podobnie zreszt± jak ten, który mówi o odliczaniu VAT z faktur za media w miesi±cu zapłaty.

Data: 2010-08-20 14:08:07
Autor: cef
Mordzia wrote:

Swoj± drog± wyj±tkowo bezpodstawny jest ów zapis o dacie otrzymania
faktury. Podobnie zreszt± jak ten, który mówi o odliczaniu VAT z
faktur za media w miesi±cu zapłaty.

Chyba w miesi±cu w którym przypada tylko termin płatno¶ci,
o samej zapłacie tam ani słowa nie ma ;-)

Data: 2010-08-20 14:20:44
Autor: Mordzia
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c6e7028$0$22808$65785112news.neostrada.pl...
Mordzia wrote:

[...]

Tfu, jasne, że masz rację. Jaki¶ dziwny skrót my¶lowy poczyniłem ;-)

Data: 2010-08-23 09:10:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 Aug 2010, Mordzia wrote:

Swoj± drog± wyj±tkowo bezpodstawny jest ów zapis o dacie otrzymania faktury.

  Zgoda.

Podobnie zreszt± jak ten, który mówi o odliczaniu VAT z faktur za media
w miesi±cu zapłaty.

  Ale co do terminu płatno¶ci (wyja¶nienie widziałem :)) tu zdaje się
obowi±zek podatkowy jest też w tym terminiem (czy się mylę)?
  Byłoby uzasadnione.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-21 10:51:14
Autor: Michał Gut
[...]

bladego pojecia nie mam
czasami niektore czesci musze tak zamawiac i faktury czasami dostarczam w tym samym miesiacy czasami nastepnym a czasami gubie i przynosze 2 miesiace pozniej. ale to sie tyczy kosztowych.
handlowe u mnie sa o tyle w porzadku, ze zaopatruje sie w ok 3 stałych hurtowniach i frę mam następnego dnia po zamówieniu razem z towarem.

tylko z kosztowymi mam takie zabawy

Data: 2010-08-20 13:44:09
Autor: cef
Michał Gut wrote:
W VAT zawsze było odliczenie z datą otrzymania faktury.
CzekajÄ… CiÄ™ jakieĹ› korekty? :-)

raczej nie - moje kwity prowadzi br

No nie wiem, nie wiem, jeśli to jest tańsze biuro niż 50zł/miesiąc...

Data: 2010-08-24 17:03:11
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-08-20 12:38, cef pisze:
Michał Gut wrote:

[...]

ja sie napocilem kilka miesiecy temu :-))

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-08-20 12:06:56
Autor: cef
Michał Gut wrote:
[...]

600l zapas na cały rok? 10tys km rocznie? To się nie dziwię, że
masz takie pomysły. Przecież to groszowe sprawy - od tych 600 litrów
ile tego VATu odliczysz 500zł?

Data: 2010-08-20 12:29:28
Autor: Michał Gut
[...]

15kkm rocznie, niecaly rok - mam oszczędne autko:)

a 500pln to duzo dla mnie. nie kazdy przedsiębiorca zarabia kokosy:)
poza tym jesli znajde u siebie sposob na zmagazynowanie wiekszej ilosci paliwa to oczywistym jest,że się nie będę ograniczał. Po prostu 600l wiem jak zmagazynowac i mam zasoby umożliwiaj±ce tak± operację.

Data: 2010-08-20 12:37:15
Autor: cef
Michał Gut wrote:

[...]

Jakie kokosy? To wyjdzie 50zł miesięcznie.
Jak "życzliwi" nagło¶ni±  ten magazyn, to załapiesz się na korowód
znacznie ciekawszych wydarzeń - może nawet z większymi kosztami ;-)

Data: 2010-08-20 12:48:25
Autor: Michał Gut
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
a 500pln to duzo dla mnie. nie kazdy przedsiębiorca zarabia kokosy:)

Jakie kokosy? To wyjdzie 50zł miesięcznie.

ktore moge wydac na cos innego niz VAT. Dla mnie to pieniadz.

Jak "życzliwi" nagło¶ni±  ten magazyn, to załapiesz się na korowód
znacznie ciekawszych wydarzeń - może nawet z większymi kosztami ;-)

no coz - u mnie to raczej nie nastapi. mieszkam na wsi i mam duzo miejsca by zrobic. ba. mam nawet pomieszczenie ktore kiedys bylo magazynkiem paliw z dobra wentylacja (szczeliny przy dachu - brak litego stropu, ceglana kratka na jednej całej scianie).
nie mam niezyczliwych sasiadow:)

Data: 2010-08-20 12:59:15
Autor: Tomek
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
Dnia 20-08-2010 o 12:48:25 MichaĹ‚ Gut  <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisaĹ‚(a):

a 500pln to duzo dla mnie. nie kazdy przedsiębiorca zarabia kokosy:)

Jakie kokosy? To wyjdzie 50zł miesięcznie.

ktore moge wydac na cos innego niz VAT. Dla mnie to pieniadz.

Jak "ĹĽyczliwi" nagĹ‚oĹ›niÄ…  ten magazyn, to zaĹ‚apiesz siÄ™ na korowĂłd
znacznie ciekawszych wydarzeń - może nawet z większymi kosztami ;-)

no coz - u mnie to raczej nie nastapi. mieszkam na wsi i mam duzo  miejsca by zrobic. ba. mam nawet pomieszczenie ktore kiedys bylo  magazynkiem paliw z dobra wentylacja (szczeliny przy dachu - brak litego  stropu, ceglana kratka na jednej caĹ‚ej scianie).
nie mam niezyczliwych sasiadow:)

Trzeba by zobaczyć przepisy Ĺ›rodowiskowe (pozdrowienia dla Toma N  ;))
Kary sÄ… kosmiczne.. aczkolwiek wpada oczywiĹ›cie jedna osoba na 1000 albo i  10000.

--
Tomek

Data: 2010-08-20 13:17:18
Autor: Maddy
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
W dniu 20-08-2010 12:59, Tomek pisze:

Trzeba by zobaczyć przepisy środowiskowe (pozdrowienia dla Toma N ;))
Kary są kosmiczne.. aczkolwiek wpada oczywiście jedna osoba na 1000 albo
i 10000.

W totolotka też ktoś jednak wygrywa a prawdopodobieństwo mniejsze.

Ja np. mam szczęście odwrotne - na egzaminach zawsze dostawałam pytania z tej jednego jedynego tematu którego nie doczytałam, jak się losuje kto sprząta albo kto rano wstaje po bułki (albo dowolna niezbyt przyjemna czynność) - wygrywam zawsze.

Nie mówię już o kontroli za jeden miesiąc w VAT (nie wiadomo dlaczego akurat ten), w którym dzień przed kontrolą okazało się, że nie dostałam ostatniej faktury sprzedaży (numeracja co miesiąc od 1 ma też swoje wady) i postanowiłam zrobić korektę następnego dnia, bo miałam ważniejsze sprawy na tapecie.
I akurta musi to być ten jeden jedyny klient, którego urzedy nie muszą zawiadamiać o kontroli 7 dni wcześniej a faktura jest dla dystrybutora który bierze 80% produkcji, więc krzyzówka pewna na 100%.

I dlatego nie liczÄ™ nigdy, ze akurat mnie nie skontrolujÄ….

Ale każdy własne szanse trafienia (albo nie) ocenić musi samodzielnie.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-21 10:46:46
Autor: Michał Gut
[...]

wpadka (o ile to nielegalne w ogole) byla by jesli nastapila by jakas katastrofa. a wysadzic w powietrze olej napedowy jest ciezej:) niz benzynÄ™:)
przelecialem google i jest cala fura wymogow do benzyn - bo wtedy to material wybuchowy i musi byc odpowiednio zabezieczony. oleje napedowe sa traktowane praktycznie jak smary, czyli byle by nie rozlac i nie skazic terenu i czesc.

Prawde powiedziawszy benzyny bałbym się składować w ilości większej niz jeden kanister. Widziałem (sam spowodowałem) 2 nieduże wybuchy benzyny i czuję duży respekt przed tym paliwem. Moze jestem nieco bojazliwy, ale jakas forma traumy mi z dziecinstwa zostala i wole olej napedowy:))))

Data: 2010-09-07 08:41:31
Autor: --=olo=--
[...]

najprostsze rozwiązanie - masz jeszczę 4 m-ce, kupuj partiami co miesiąć po 2-3 zakupy jak zwykłe tankowanie:-)

-- =olo=--

Data: 2010-08-20 13:14:26
Autor: Mordzia
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i4lmh6$agi$1portraits.wsisiz.edu.pl...

a 500pln to duzo dla mnie. nie kazdy przedsiębiorca zarabia kokosy:)

A na zakup 600 litrów jednorazowo Cię stać?
Jak±¶ dziwn± politykę finansow± stosujesz ;-)

Data: 2010-08-21 10:37:21
Autor: Michał Gut
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
A na zakup 600 litrów jednorazowo Cię stać?
Jak±¶ dziwn± politykę finansow± stosujesz ;-)

a gdzie masz pewny zarobek 22% zainwestowanego kapitalu ze zwrotem w rok?
chetnie zainwestuje:)
to ze licze sie z kazda stowka to nie znaczy ze ciulam je zeby tylko je skonsumowac
:)

Data: 2010-08-20 13:27:18
Autor: Klaus
W dniu 2010-08-20 11:16, Michał Gut pisze:
[...]

Zaintrygowany Twoim pomysłem popytałem u kilku dystrybutorów o możliwo¶ć zakupu paliwa na zapas. Generalnie ciężko ale np taki Orlen posiada produkt typu karta przedpłacona:
http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/KartyPaliwowe/Strony/KartyPrzedplaconeTankBank.aspx
Infolinia twierdzi że wystawiaj± fakturę w momencie zakupu/załadowania karty.
W razie czego to może być jakie¶ rozwi±zanie, wpłacasz tyle ile przewidujesz że zużyjesz przez 2 lata. Minus w porównaniu do Twojego pomysłu jest taki że ceny mog± wzrosn±ć (na zniżki nie ma co liczyć).

Rozwi±zań z zakupem samochodu typu polonez truck nie podpowiadam ;)

Data: 2010-08-21 10:58:07
Autor: Michał Gut
[...]

Doskonałe!!!!!
Nie wiedziałem, że można płacić za paliwo przepaidem:)
Bardzo dziekuje za namiar - to może mi oszczędzić problemów ze składowaniem (wole lać z dystrybutora niz kanistra) a powinno zachować się tak samo!:)
w poniedziałek zadzwonie do nich i dowiem się co i jak.

kupować poldka trucka nie potrzebuje:) mam samochód benzynowy ale już go nie używam, a używam diesla w firmie i tylko niego. Chyba, zeby uzasadnić większy zakup paliwa:P ale trucki z dieslem były relatywnie calkiem ekonomiczne:) nie to co benzynowe 15l/100:)

ceny paliw moga wzrosnac - ale rynkowo tak jak i moim konkurentom. Poza tym spodziewam się, że usd i eur beda spokojnie sobie spadać więc wzrost cen paliw nie powinien być taki oszałamiaj±cy.

Ważne, że fakturę wystawiaj± wcze¶niej.

sir

Data: 2010-08-23 09:09:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 Aug 2010, Klaus wrote:

[...]

  Ale to jest pierwsza czę¶ć układanki.
  Pytaniem pomocniczym jest, czy maj± zwyczaj wystawiania f-r koryguj±cych
w razie zmiany stawek VAT :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-24 10:02:18
Autor: Klaus
[...]

Miałe¶ rację, infolinia kłamie ;)
OdpowiedĽ pisemna różni się znacznie od telefonicznej.
Po zakupie/załadowaniu karty wystawiaj± tylko notę obci±żeniow±.
Faktury wystawiaj± DOPIERO po operacji tankowania więc produkt nie nadaje się zupełnie do celów z w±tku.

czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?