czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?

Data: 2010-08-20 12:06:56
Autor: cef
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
Michał Gut wrote:
mam kratkowóz zasilany dieslem. do tej pory mogłem odliczac vat ale z
tego co wyczytalem dzisiaj juz nie bede mogl w 2011 i 2012.

w zwiazku z tym pytanie: czy wolno mi kupić powiedzmy powiedzmy 600l
paliwa (zapas na prawie caly rok)

600l zapas na cały rok? 10tys km rocznie? To się nie dziwię, że
masz takie pomysły. Przecież to groszowe sprawy - od tych 600 litrów
ile tego VATu odliczysz 500zł?

Data: 2010-08-20 12:29:28
Autor: Michał Gut
[...]

15kkm rocznie, niecaly rok - mam oszczędne autko:)

a 500pln to duzo dla mnie. nie kazdy przedsiębiorca zarabia kokosy:)
poza tym jesli znajde u siebie sposob na zmagazynowanie wiekszej ilosci paliwa to oczywistym jest,że się nie będę ograniczał. Po prostu 600l wiem jak zmagazynowac i mam zasoby umożliwiaj±ce tak± operację.

Data: 2010-08-20 12:37:15
Autor: cef
Michał Gut wrote:

[...]

Jakie kokosy? To wyjdzie 50zł miesięcznie.
Jak "życzliwi" nagło¶ni±  ten magazyn, to załapiesz się na korowód
znacznie ciekawszych wydarzeń - może nawet z większymi kosztami ;-)

Data: 2010-08-20 12:48:25
Autor: Michał Gut
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
a 500pln to duzo dla mnie. nie kazdy przedsiębiorca zarabia kokosy:)

Jakie kokosy? To wyjdzie 50zł miesięcznie.

ktore moge wydac na cos innego niz VAT. Dla mnie to pieniadz.

Jak "życzliwi" nagło¶ni±  ten magazyn, to załapiesz się na korowód
znacznie ciekawszych wydarzeń - może nawet z większymi kosztami ;-)

no coz - u mnie to raczej nie nastapi. mieszkam na wsi i mam duzo miejsca by zrobic. ba. mam nawet pomieszczenie ktore kiedys bylo magazynkiem paliw z dobra wentylacja (szczeliny przy dachu - brak litego stropu, ceglana kratka na jednej całej scianie).
nie mam niezyczliwych sasiadow:)

Data: 2010-08-20 12:59:15
Autor: Tomek
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
Dnia 20-08-2010 o 12:48:25 MichaĹ‚ Gut  <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisaĹ‚(a):

a 500pln to duzo dla mnie. nie kazdy przedsiębiorca zarabia kokosy:)

Jakie kokosy? To wyjdzie 50zł miesięcznie.

ktore moge wydac na cos innego niz VAT. Dla mnie to pieniadz.

Jak "ĹĽyczliwi" nagĹ‚oĹ›niÄ…  ten magazyn, to zaĹ‚apiesz siÄ™ na korowĂłd
znacznie ciekawszych wydarzeń - może nawet z większymi kosztami ;-)

no coz - u mnie to raczej nie nastapi. mieszkam na wsi i mam duzo  miejsca by zrobic. ba. mam nawet pomieszczenie ktore kiedys bylo  magazynkiem paliw z dobra wentylacja (szczeliny przy dachu - brak litego  stropu, ceglana kratka na jednej caĹ‚ej scianie).
nie mam niezyczliwych sasiadow:)

Trzeba by zobaczyć przepisy Ĺ›rodowiskowe (pozdrowienia dla Toma N  ;))
Kary sÄ… kosmiczne.. aczkolwiek wpada oczywiĹ›cie jedna osoba na 1000 albo i  10000.

--
Tomek

Data: 2010-08-20 13:17:18
Autor: Maddy
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
W dniu 20-08-2010 12:59, Tomek pisze:

Trzeba by zobaczyć przepisy środowiskowe (pozdrowienia dla Toma N ;))
Kary są kosmiczne.. aczkolwiek wpada oczywiście jedna osoba na 1000 albo
i 10000.

W totolotka też ktoś jednak wygrywa a prawdopodobieństwo mniejsze.

Ja np. mam szczęście odwrotne - na egzaminach zawsze dostawałam pytania z tej jednego jedynego tematu którego nie doczytałam, jak się losuje kto sprząta albo kto rano wstaje po bułki (albo dowolna niezbyt przyjemna czynność) - wygrywam zawsze.

Nie mówię już o kontroli za jeden miesiąc w VAT (nie wiadomo dlaczego akurat ten), w którym dzień przed kontrolą okazało się, że nie dostałam ostatniej faktury sprzedaży (numeracja co miesiąc od 1 ma też swoje wady) i postanowiłam zrobić korektę następnego dnia, bo miałam ważniejsze sprawy na tapecie.
I akurta musi to być ten jeden jedyny klient, którego urzedy nie muszą zawiadamiać o kontroli 7 dni wcześniej a faktura jest dla dystrybutora który bierze 80% produkcji, więc krzyzówka pewna na 100%.

I dlatego nie liczÄ™ nigdy, ze akurat mnie nie skontrolujÄ….

Ale każdy własne szanse trafienia (albo nie) ocenić musi samodzielnie.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-21 10:46:46
Autor: Michał Gut
[...]

wpadka (o ile to nielegalne w ogole) byla by jesli nastapila by jakas katastrofa. a wysadzic w powietrze olej napedowy jest ciezej:) niz benzynÄ™:)
przelecialem google i jest cala fura wymogow do benzyn - bo wtedy to material wybuchowy i musi byc odpowiednio zabezieczony. oleje napedowe sa traktowane praktycznie jak smary, czyli byle by nie rozlac i nie skazic terenu i czesc.

Prawde powiedziawszy benzyny bałbym się składować w ilości większej niz jeden kanister. Widziałem (sam spowodowałem) 2 nieduże wybuchy benzyny i czuję duży respekt przed tym paliwem. Moze jestem nieco bojazliwy, ale jakas forma traumy mi z dziecinstwa zostala i wole olej napedowy:))))

Data: 2010-09-07 08:41:31
Autor: --=olo=--
[...]

najprostsze rozwiązanie - masz jeszczę 4 m-ce, kupuj partiami co miesiąć po 2-3 zakupy jak zwykłe tankowanie:-)

-- =olo=--

Data: 2010-08-20 13:14:26
Autor: Mordzia
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i4lmh6$agi$1portraits.wsisiz.edu.pl...

a 500pln to duzo dla mnie. nie kazdy przedsiębiorca zarabia kokosy:)

A na zakup 600 litrów jednorazowo Cię stać?
Jak±¶ dziwn± politykę finansow± stosujesz ;-)

Data: 2010-08-21 10:37:21
Autor: Michał Gut
czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
A na zakup 600 litrów jednorazowo Cię stać?
Jak±¶ dziwn± politykę finansow± stosujesz ;-)

a gdzie masz pewny zarobek 22% zainwestowanego kapitalu ze zwrotem w rok?
chetnie zainwestuje:)
to ze licze sie z kazda stowka to nie znaczy ze ciulam je zeby tylko je skonsumowac
:)

czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?