czy wprowadzenie obcego ciala do dolotu znacznie wplynie na prace silnika?

Data: 2010-02-04 22:56:12
Autor: Artur
czy wprowadzenie obcego ciala do dolotu znacznie wplynie na prace silnika?
witam,

czy zamontowanie w kolektorze takich dysz gazowych:
http://tinyurl.com/yag2ege

wplynie jakosc ISTOTNIE na transport powietrza do cylindrow?

/pisz±c na priv usuñ z adresu my¶lnik/

Data: 2010-02-04 21:57:38
Autor: to
Artur wrote:

czy zamontowanie w kolektorze takich dysz gazowych:
http://tinyurl.com/yag2ege

wplynie jakosc ISTOTNIE na transport powietrza do cylindrow?

Jak będą wystawać to na pewno nie pomogą, a czy coś popsują "ISTOTNIE" to zależy jak dla kogo.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-04 23:00:38
Autor: Artur
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b6b42d2$1news.home.net.pl...
Artur wrote:

> [...]
>
> wplynie jakosc ISTOTNIE na transport powietrza do cylindrow?

Jak będą wystawać to na pewno nie pomogą, a czy coś popsują "ISTOTNIE" to

ale gdzie beda wystawac?
a tak obiektywnie to co moze sie stac? --
Pozdrawiam
/pisz±c na priv usuñ z adresu my¶lnik/

Data: 2010-02-04 22:25:08
Autor: to
czy wprowadzenie obcego ciala do dolotu znacznie wplynie na prace silnika?
Artur wrote:

ale gdzie beda wystawac?

Mnie pytasz? Przecież to Ty je chcesz tam "wprowadzać". Skoro pytasz czy wpłynie, to założyłem, że będą wystawać.

a tak obiektywnie to co moze sie stac?

Ubędzie z jeden koń?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-05 13:17:35
Autor: Artur
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b6b4944$1news.home.net.pl...
Artur wrote:

> ale gdzie beda wystawac?

Mnie pytasz? Przecież to Ty je chcesz tam "wprowadzać". Skoro pytasz czy
wpłynie, to założyłem, że będą wystawać.

no ale tu nie ma co zakladac, tego nie da sie zamontowac tak zeby nie "wystawalo" w dolocie --
Pozdrawiam
/pisz±c na priv usuñ z adresu my¶lnik/

Data: 2010-02-05 16:06:48
Autor: Jakub Witkowski
Artur wrote:

> [...]

wpłynie, to założyłem, że będą wystawać.

no ale tu nie ma co zakladac, tego nie da sie zamontowac tak zeby nie "wystawalo" w dolocie

Ile może zabrać mocy taki wystający kikucik?
Sądzę że efekt jest niemierzalny, skoro poważna zwężka
w dolocie, która zmniejsza średnicę z np. 50 na 35 mm
w miejscy jej zamontowania (czyli przekrój -50%!) zabiera
raptem kilka % mocy. Mówię tu o mikserze w LPG II gen.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-02-05 16:03:03
Autor: to
Jakub Witkowski wrote:

Ile może zabrać mocy taki wystający kikucik? Sądzę że efekt jest
niemierzalny,

To po co siÄ™ poleruje wewnÄ…trz kolektory dolotowe?

skoro poważna zwężka w dolocie, która zmniejsza średnicę z
np. 50 na 35 mm w miejscy jej zamontowania (czyli przekrój -50%!)
zabiera raptem kilka % mocy. Mówię tu o mikserze w LPG II gen.

Te % to tak bardzo optymistycznie, w wielu silnikach znacznie więcej.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-06 00:51:04
Autor: Artur
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b6c4137$1news.home.net.pl...
Jakub Witkowski wrote:

> Ile może zabrać mocy taki wystający kikucik? Sądzę że efekt jest
> niemierzalny,

To po co siÄ™ poleruje wewnÄ…trz kolektory dolotowe?

no wlasnie, po co?
czy efektem polerki ma byc zwiekszenie srednicy czy raczej lepszy poslizg strumienia powietrza?
bo moze sobie wypoleruje w zamian za wprowadzenie tych rurek... --
Pozdrawiam
/pisz±c na priv usuñ z adresu my¶lnik/

Data: 2010-02-09 13:35:48
Autor: Jakub Witkowski
Jakub Witkowski wrote:

> [...]

no wlasnie, po co?
czy efektem polerki ma byc zwiekszenie srednicy czy raczej lepszy poslizg strumienia powietrza?

Zmniejszenie zmniejszenie turbulencji a zatem i oporu powietrza w kanale.

Data: 2010-02-09 13:34:58
Autor: Jakub Witkowski
to pisze:
Jakub Witkowski wrote:

Ile może zabrać mocy taki wystający kikucik? Sądzę że efekt jest
niemierzalny,

To po co siÄ™ poleruje wewnÄ…trz kolektory dolotowe?

Jako element końcowy przeróbek polegających całego dolotu, filtra,
również wymiany wałków rozrządu a nawet samych zaworów i ich gniazd.
W ostatecznym rachunku najbardziej liczy siÄ™ miejsce gdzie powstaje
najwęższe gardło (najwyższy opór), jeśli owym miejscem staje się
kolektor to jego polerka może coś wnieść.

[...]

Zwłaszcza w tych bardziej wyżyłowanych, w których każdy element jest
dość mocno optymalizowany pod kątem osiągów. Ale w takim typowym
toczydle, to te kilka % to dość typowa wartość. Nie wiem co ma kolega
Artur zamiar zagazować.

Data: 2010-02-05 16:51:56
Autor: P_ablo
czy wprowadzenie obcego ciala do dolotu znacznie wplynie na prace silnika?
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³ w

Ile mo¿e zabraæ mocy taki wystaj±cy kikucik?
S±dzê ¿e efekt jest niemierzalny, skoro powa¿na zwê¿ka
w dolocie, która zmniejsza ¶rednicê z np. 50 na 35 mm
w miejscy jej zamontowania (czyli przekrój -50%!) zabiera
raptem kilka % mocy. Mówiê tu o mikserze w LPG II gen.

No co Ty... przecierz nie od dzis wiadomo, ze polerowanie kolektora dolotowego dodaje 30 % mocy ;)

--
Picasso

czy wprowadzenie obcego ciala do dolotu znacznie wplynie na prace silnika?