czy wymiana końcówek drążków kierowniczych to wielka filozofia?

Data: 2009-11-20 10:50:28
Autor: Michał Gut
czy wymiana końcówek drążków kierowniczych to wielka filozofia?
wiem ze w moim punto leci drazek jeden i chce oba wymienic. czy to wielka filozofia jakas? potrzebne jakies specjalne narzedzia albo cuda?
na oko po obejrzeniu takowego potrzebny klucz i tyle...cos mi umknęło?

--
-
pozdrawiający

Data: 2009-11-20 09:49:43
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 20 Nov 2009 10:50:28 +0100, Michał Gut napisał(a):

wiem ze w moim punto leci drazek jeden i chce oba wymienic. czy to wielka filozofia jakas? potrzebne jakies specjalne narzedzia albo cuda?
na oko po obejrzeniu takowego potrzebny klucz i tyle...cos mi umknęło?

Tak, ustawienie zbieżności po wymianie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-20 10:52:43
Autor: Michał Gut

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1tvrrug46ia2x$.dlglepper.institute.com...
[...]

no tak tego jestem swiadom ze na zbieznosc musze leciec (i tak nie kontrolowalem od wiekow wiec i tak nie zawadzi).
ale sam proces ich wymiany to jakas filozofia wielka?

Data: 2009-11-20 09:53:38
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 20 Nov 2009 10:52:43 +0100, Michał Gut napisał(a):

no tak tego jestem swiadom ze na zbieznosc musze leciec (i tak nie kontrolowalem od wiekow wiec i tak nie zawadzi).
ale sam proces ich wymiany to jakas filozofia wielka?

Jak wyjdzie bez problemów to nie. Jak się okaże zapieczony to czasem jest
rzeźba, przydałoby się mieć sciągacze i trochę róznych narzędzi. Trochę
doświadczenia też się przydaje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-20 11:02:57
Autor: Michał Gut
[...]

no doswiadczenie wlasnie chce zaczac nabywac;) nie bede z kazda pierdoła latał domechanika
sciagacze go czego beda potrzebne?

Data: 2009-11-20 10:15:04
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 20 Nov 2009 11:02:57 +0100, Michał Gut napisał(a):

no doswiadczenie wlasnie chce zaczac nabywac;) nie bede z kazda pierdoła latał domechanika
sciagacze go czego beda potrzebne?

do wyciągnięcia jednej końcówki z gniazda. Jedna jest wkręcana w drążek
kierowniczy albo w jego przedłużkę, drugi jest wciśnięty w dźwignię
zwrotnicy i zablokowany nakrętką. I teraz zaczynają się jaja - albo nie
jest zapieczony i masz problem z odkręceniem nakrętki (tak jak ci pisali -
z pomocą imbusa) albo jest zapieczony i wtedy nakrętka odkręca się bez
problemu, a zabawa się zaczyna po jej zdjęciu. I przeważnie się okazuje, że
sciągacz który masz jest za gruby, żeby go wcisnąc pod gałkę końcówki :-)
(to tak a propos praw murphy'ego)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-20 11:43:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:he5pcm$joh$1portraits.wsisiz.edu.pl...
no doswiadczenie wlasnie chce zaczac nabywac;) nie bede z kazda pierdoła latał domechanika

Czas sie przyzwyczaic. I poznac dobrych mechanikow - przyda sie, sierry juz nie robia :-)

Poza tym zima idzie - potem bedziesz latal do lekarza, mechanik tanszy :-)

podobna robota
http://www.autocentrum.pl/go/228__Wasze_manuale_-_Fiat_Palio_-_Wymiana_sworznia_wahacza_przedniego__2__37.html

i dwa narzedzia
http://www.allegro.pl/item813864156_doskonaly_sciagacz_do_sworzni_kulistych_profi.html
http://www.allegro.pl/item822317893_sciagacz_do_drazkow_kierowniczych_200mm_yato.html

Nie gwarantuje ze sie nadaja do punto.

J.

Data: 2009-11-20 11:55:32
Autor: Michał Gut
czy wymiana końcówek drążków kierowniczych to wielka filozofia?

Poza tym zima idzie - potem bedziesz latal do lekarza, mechanik
tanszy :-)

jak nbedzie mroz to wsadze do garazu piec albo uruchmoie koze i bede mogl biegac w koszulce:P

Data: 2009-11-20 11:49:05
Autor: Andrzej
[...]

Końcówka jest stożkowa i mocno siedzi w gnieździe. Ściągacz jest potrzebny właśnie do wypchnięcia tej stożkowej końcówki - najlepszy jest mały ściągacz dwuramienny

Data: 2009-11-20 10:59:19
Autor: moje_przedmioty
[...]

Niekoniecznie
jesli drążek będzie miał tę samą długość to zbieżność-ustawienie nie jest konieczna

Data: 2009-11-20 10:01:47
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 20 Nov 2009 10:59:19 +0100, moje_przedmioty napisał(a):

Niekoniecznie
jesli drążek będzie miał tę samą długość to zbieżność-ustawienie nie jest konieczna

A skąd będziesz wiedział, drogi Watsonie, że drązek ma dokładnie tą samą
długość? Szklana kula ci powie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-20 19:40:19
Autor: moje_przedmioty

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:p7ujji0gv3gb.dlglepper.institute.com...
[...]

Wymontowujesz stary
Dopasowujesz długoscią nowy do starego
montujesz
Mierzyć chyba potrafisz?

Data: 2009-11-20 10:58:08
Autor: J.F.
[...]

Czy mi sie wydaje czy do drazkow z reguly jest jakis sciagacz do przegubow potrzebny ?

Byc moze wystarczy mlotek :-)

J.

Data: 2009-11-20 02:37:58
Autor: hamberg
czy wymiana końcówek drążków kierowniczych to wielka filozofia?
Czy mi sie wydaje czy do drazkow z reguly jest jakis sciagacz do
przegubow potrzebny ?

Byc moze wystarczy mlotek :-)

W tipo mlotek lewarek i wiedza jak wystarczyly. U mechanika koszt
wymiany z jednej strony 15zl :)

Data: 2009-11-20 11:01:46
Autor: Michał Gut
czy wymiana końcówek drążków kierowniczych to wielka filozofia?
no wlasnie nie wiem czy czegso tam nie ma do odpinania po drodze

wydaje mi sie ze przeguby nie powinny wadzic ael coz... nigdy tego nie robilem i che sie nauczyc

Data: 2009-11-20 11:30:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:he5paf$jnb$1portraits.wsisiz.edu.pl...
no wlasnie nie wiem czy czegso tam nie ma do odpinania po drodze
wydaje mi sie ze przeguby nie powinny wadzic ael coz... nigdy tego nie robilem i che sie nauczyc

Mam na mysli przegub ktory jest na koncowce drazka.
http://www.allegro.pl/item807215141_koncowka_drazka_nowa_fiat_punto_lancia_y_w_wa.html

Czy w punto jakos inaczej to zrobili, czy pod ta gumka kryje sie stozek wchodzacy w stozkowy otwor dzwigni piasty, ktory bardzo niechetnie wychodzi przy demontazu ?

Ale moze w punto jest miejsce na wiekszy mlotek :-)

J.

Data: 2009-11-20 10:58:36
Autor: Karolek
Michał Gut pisze:
wiem ze w moim punto leci drazek jeden i chce oba wymienic. czy to wielka filozofia jakas? potrzebne jakies specjalne narzedzia albo cuda?
na oko po obejrzeniu takowego potrzebny klucz i tyle...cos mi umknęło?

Tak umknelo. Po odkreceniu koncowki musisz wyciagnac sworzen, a do tego potrzeby jest przynajmniej mlotek i wiedza gdzie uderzyc. A najlepiej to miec sciagacz do koncowek. Moze tez byc potrzebny palnik i woda jak bedzie problem z odkreceniem koncowki z drazka.
Ogolnie to moze pojsc lekko, a moze (to raczej prawdopodobne) byc bardzo ciezko i nie dasz rady.
Jak nie masz warunkow to lepiej sie za to nie zabieraj.

--
Karolek

Data: 2009-11-20 11:03:11
Autor: Pab_lo

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:he5ola$jeg$1portraits.wsisiz.edu.pl...
wiem ze w moim punto leci drazek jeden i chce oba wymienic. czy to wielka filozofia jakas? potrzebne jakies specjalne narzedzia albo cuda?
na oko po obejrzeniu takowego potrzebny klucz i tyle...cos mi umknęło?

Zaopatrz sie w solidna gwiazdke lub imbus, w razie gdyby drazek zaczal sie okrecac. Policz obroty przy wykrecaniu koncowki i nowy wkrec tyle samo,
obedzie sie bez niespodzianek podczas dojazdu na ustwienie zbieznosci.

Picasso

Data: 2009-11-20 11:10:49
Autor: Michał Gut
[...]

jak to zaczal sie okrecac? w sensie ze gwint jak sie zerwie? to co mi imbus/gwiazdka pomoze?

Data: 2009-11-20 10:16:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 20 Nov 2009 11:10:49 +0100, Michał Gut napisał(a):

jak to zaczal sie okrecac? w sensie ze gwint jak sie zerwie? to co mi imbus/gwiazdka pomoze?

Jak odkręcisz nakrętkę, jak sworzeń na który jed nakręcona będzie się
obracal luźno?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-20 02:40:03
Autor: hamberg
On 20 Lis, 11:16, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

> imbus/gwiazdka pomoze?

Jak odkręcisz nakrętkę, jak sworzeń na który jed nakręcona będzie się

bardzo prosto - klepniesz mlotkiem od drugiej strony zeby swozen
ciasniej wpasowac w zwrotnice i odkrecisz. Jak to nie pomoze to mozna
po prostu uciac ta czesc szlifierka bo swozen i tak luzny wiec wyjdzie.

Data: 2009-11-20 10:52:24
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 20 Nov 2009 02:40:03 -0800 (PST), hamberg napisał(a):

bardzo prosto - klepniesz mlotkiem od drugiej strony zeby swozen
ciasniej wpasowac w zwrotnice i odkrecisz. Jak to nie pomoze to mozna
po prostu uciac ta czesc szlifierka bo swozen i tak luzny wiec wyjdzie.

a co to jest swozen? Jak cos podobnego do sworznia to sobie wal, ja wolę
uzyć klucza jak producent przewidział. Zwłaszcza, że ja NIE chcę go wbijać
ani ucinać. Chcę, żeby wyszedł i to w całości. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-20 14:25:44
Autor: J.F.
[...]

A co - chcesz go sobie na scianie powiesic na dowod dobrze wykonanej roboty ? :-)

To akurat latwy przypadek i chyba nawet poreczniej uzyc mlotka niz torxa czy imbusa.

J.

Data: 2009-11-20 13:28:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 20 Nov 2009 14:25:44 +0100, J.F. napisał(a):

To akurat latwy przypadek i chyba nawet poreczniej uzyc mlotka niz torxa czy imbusa.

czekaj, niech dobrze zrozumiem co masz na myśli - sworzeń końcówki kręci
się luźno w gnieździe, jest trzymany tylko śrubą, a ty wolisz go walić
młotkiem, żeby się zaklinował do wykręcenia? Serio?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-20 14:40:07
Autor: Karolek
Waldek Godel pisze:
[...]

Zacznij od tego, ze w ogole go nie wbijesz mlotkiem jak juz luzno sie obraca.
Druga sprawa, ze skoro zaczal sie obracac, to znaczy, ze nakretka ciezko idzie (tu warto bylo wczesniej wyczyscic gwint), a to oznacza, ze jezeli   nawet koncowka posiada otwor w swozniu na jakis klucz to to czesto okazuje sie za slabe, aby przytrzymac sworzen.
Trzecia sprawa, ze jakbys mial odrobine doswiadczenia w tym temacie to wiedzialbys, ze wystarczy docisnac koncowke na stozku np. jakims lomikiem i dociskajac odkrecic nakretke.
No i zwaz na taki drobny szczegol, ze koncowka nie musi posiadac otworu na klucz do przytrzymania.

--
Karolek

Data: 2009-11-20 15:52:37
Autor: J.F.
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:gojn8f6x2t0w$.dlglepper.institute.com...
[...]

Serio. A cos w tym zlego ?

J.

Data: 2009-11-20 13:59:43
Autor: Cyneq
Waldek Godel pisze:
[...]

Wystarczy podlewarować, to samo przy skręcaniu.

--
Cyneq

Data: 2009-11-20 13:00:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 20 Nov 2009 13:59:43 +0100, Cyneq napisał(a):

Jak odkręcisz nakrętkę, jak sworzeń na który jed nakręcona będzie się
obracal luźno?

Wystarczy podlewarować, to samo przy skręcaniu.

tak, można jeszcze ruskiego klucza użyć.
Zdumiewające ile debilnych sposobów ludzie wymyślą, żeby tylko nie zrobić
tego tak jak producent przewidział.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-20 14:49:04
Autor: Cyneq
Waldek Godel pisze:
[...]

1. Co jest w tej metodzie złego Twoim zdaniem? Of kors jesli sie to robi z wyczuciem, nie pisałem ze fure masz podnieść za gałkę, tylko pomóc sobie siłą tarcia.
2. Co przewidział producent? Nie w każdej furze każdy sworzeń ma jakieś gwiazdki czy srasztki. I co wtedy zrobisz?

--
Cyneq

Data: 2009-11-20 11:23:13
Autor: Karolek
Michał Gut pisze:
[...]

Zaden imbus czy gwiazdke, bzdury ci tu napisal.
Kup sobie najpierw koncowke i zobacz jak to wyglada.
Sam sworzen jest stozkowy i na tym stozku trzyma i to ci sie moze zaczac obracac podczas odkrecania nakretki, dlatego najpierw dobrze trzeba oczyscic gwint aby nakretka lekko sie odkrecala. Potem ten stozkowy sworzen musisz wybic i tu przydaje sie sciagacz, a jak go nie masz to musisz uderzyc mlotkiem, ale nie w SWORZEN!!! tylko w zwrotnice tak aby sworzen wyskoczyl. Potem musisz odkrecic cala koncowke z drazka (warto sobie zmierzyc dlugosc aby potem wkrecic mniej wiecej nowa na ta sama dlugosc). Tu moga byc schody, ale nie musza. Jak nie bedzie chcialo isc to palnik i woda lub z braku powyzszych jakis penetrator typu wd40, ropa itp. i tak moczyc i zostawic na dluzszy czas. Warto miec dobre klucze coby nie objechac sobie drazka czy koncowki, bo wtedy to juz na pewno nie odkrecisz tego sam.

--
Karolek

Data: 2009-11-20 10:31:25
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 20 Nov 2009 11:23:13 +0100, Karolek napisał(a):

[...]

A jak oczyścisz gwint pod nakrętką, geniuszu? A jak się nakrętka zapiekła?
Niemniej zgłoś swoją genialną teorię producentą, po co się męczą z
robieniem tego gniazda na końcu...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-20 12:17:19
Autor: Karolek
Waldek Godel pisze:
[...]

Geniuszu widac zes tego nidgy nie robil.
Gwint pod nakretka Cie nie interesuje bo w tym czasie sworzen jest mocno zacisniety na stozku i sie nie obroci. Sworzen zaczyna sie dopiero obracac jak juz niby masz odkrecone i powinno byc z gorki i wtedy zaczynaja sie jaja bo nakreta nagle zaczyna ciezej isc, a sworzen sie obraca i trzeba kombinowac. Po to wlasnie warto oczyscic gwint, ktory najbardziej zasyfiony jest nie pod nakretka, a w czesci wystajacej poza nakretke.

A jak się nakrętka zapiekła?

Ogien i woda.

Niemniej zgłoś swoją genialną teorię producentą, po co się męczą z
robieniem tego gniazda na końcu...

Jaka teorie?

--
Karolek

Data: 2009-11-20 12:20:39
Autor: Michal Jankowski
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> writes:

Niemniej zgłoś swoją genialną teorię producentą,

Co to jest "producentą"?

  MJ

Data: 2009-11-20 11:34:57
Autor: Adampio
Karolek pisze:
  > musisz uderzyc mlotkiem, ale nie w SWORZEN!!! tylko w zwrotnice tak aby
sworzen wyskoczyl.

A jak jest podejscie to ja bym sugerowa nawet dwa mlotki. Jeden przkladasz z jednego boku i przy....lasz drugim mlotkiem  z drugiego boku.
Gniazdo sworznia ugnie sie wtedy sprezyscie i powinno odpuscic.

Data: 2009-11-20 12:17:54
Autor: Karolek
Adampio pisze:
Karolek pisze:
> [...]

Gniazdo sworznia ugnie sie wtedy sprezyscie i powinno odpuscic.

Dokladnie.

--
Karolek

Data: 2009-11-20 11:41:29
Autor: Pab_lo

Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:he5qpi$ghn$1news.mm.pl...

Zaden imbus czy gwiazdke, bzdury ci tu napisal.

Pewnie, ze bzdury... bo jeszcze moze byc TORX

Picasso

Data: 2009-11-20 12:22:01
Autor: Karolek
Pab_lo pisze:
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:he5qpi$ghn$1news.mm.pl...

Zaden imbus czy gwiazdke, bzdury ci tu napisal.

Pewnie, ze bzdury... bo jeszcze moze byc TORX

Albo i nic bo sa koncowki bez otworu do przytrzymania.
Zazwyczaj jak nie idzie krecic, to nawet jak jest otwor w sworzniu na jakis klucz (mniejsza o to jaki) to ten klucz i tak nie daje rady... otwor sie "objedzie" i tyle.
Ten otwor jest raczej stworzony do przykrecania nowej koncowki, kiedy jeszcze sworzen nie zacisnal sie na stozku.

--
Karolek

Data: 2009-11-20 13:02:46
Autor: Adampio
Pab_lo pisze:
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości
Zaden imbus czy gwiazdke, bzdury ci tu napisal.
Pewnie, ze bzdury... bo jeszcze moze byc TORX

Ooo, a od kiedy Torx to nie gwiazka???

Data: 2009-11-20 16:07:02
Autor: Pab_lo

Użytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisał w wiadomości news:he60h5$rpt$1inews.gazeta.pl...

Ooo, a od kiedy Torx to nie gwiazka???

Wydaje mi sie, ze od zawsze... ale oczywiscie moge sie mylic.

spline - potocznie gwiazdka
torx - ?...
hex - imbus

Picasso

Data: 2009-11-20 16:22:41
Autor: Grejon
czy wymiana końcówek drążków ki erowniczych to wielka filozofia?
Pab_lo pisze:

torx - ?...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Torx

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-11-20 16:46:09
Autor: Pab_lo

Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:he6c81$bmb$1inews.gazeta.pl...
Pab_lo pisze:

torx - ?...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Torx

Wiem jak wyglada torx, nie wiem tylko jak go nazwac potocznie. Ja na spline mowie gwiazdka.

Picasso

Data: 2009-11-20 16:46:54
Autor: Grejon
Pab_lo pisze:

Wiem jak wyglada torx, nie wiem tylko jak go nazwac potocznie. Ja na spline mowie gwiazdka.

A po co? Torx to torx :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-11-20 16:27:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Pab_lo" <nicponim@pl.pl> napisał w wiadomości news:he6bv0$svu$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Torx

Pomylic mozna .. ale gdzies jest spline uzywany ?
Wydaje mi sie ze powszechnie to jednak torx .. no i on jest "gwiazdka".

J.

Data: 2009-11-20 16:52:03
Autor: Pab_lo

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:he6cg7$td5$1news.onet.pl...

Pomylic mozna .. ale gdzies jest spline uzywany ?
Wydaje mi sie ze powszechnie to jednak torx .. no i on jest "gwiazdka".

Zalezy od marki, czesto spline jest stosowane przy mocowaniach pasow bezpieczenstwa, poduszek, kierownicy - pewnie nie bez powodu.

Picasso

Data: 2009-11-20 21:46:25
Autor: Tomasz Pyra
J.F. pisze:

[...]

Jeszcze można to wszystko pomylić z ribe.

Data: 2009-11-20 17:03:06
Autor: Michał Gut
podsumowanie
kupuje drazki i probuje sam:)

dzieki opiniom mniej wiecej wiem czego sie spodziewac - nabędę jakis prosty wyciskacz do drazkow - widzialem taki za ok 40 pln ze sruba - chyba powinien wystarczyc

dzieki:) zdam relacje:D

Data: 2009-11-20 17:06:14
Autor: MarcinJM
podsumowanie
Michał Gut pisze:
dzieki:) zdam relacje:D

Relacja z wymiany drazkow? Moze jeszcze zdaj relacje z pompowania opon?

MarcinJM

Data: 2009-11-20 17:37:10
Autor: Karolek
podsumowanie
MarcinJM pisze:
Michał Gut pisze:
dzieki:) zdam relacje:D

Relacja z wymiany drazkow? Moze jeszcze zdaj relacje z pompowania opon?

Niech zda.
Moze bedzie ciekawa :>

--
Karolek

Data: 2009-11-20 17:41:08
Autor: Michał Gut
podsumowanie

Relacja z wymiany drazkow? Moze jeszcze zdaj relacje z pompowania opon?

na autokaciku punto tworzymy sobie manuale, ktore pomagaja poczatkujacym rozpoczac dlubanie w samochodzie. instrukcje jak krok po kroku wykonac czynnosci zeby nie spieprzyc a naprwic czy usprawnic.

stad moja oferta podzielenia sie tymi doswiadczeniami i dokumentacja foto zeby inna osoba o wiedzy jak moja obecna mogla sobie poradzic sama.

nie jestes obowiazany do czytania moich wypocin o wymianie drazka, opon rowniez
nie jestes obowiazany do czytania jakichkolwiek moich postow wiec wrzuc mnie do kfa i nie zawracaj dupy

Data: 2009-11-20 21:49:24
Autor: Tomasz Pyra
podsumowanie
Michał Gut pisze:
kupuje drazki i probuje sam:)

dzieki opiniom mniej wiecej wiem czego sie spodziewac - nabędę jakis prosty wyciskacz do drazkow - widzialem taki za ok 40 pln ze sruba - chyba powinien wystarczyc

Ja za swój dałem chyba 17zł w Castoramie.

A jeżeli chodzi o ten wątek, to jest to dowód że o dowolnie prostej rzeczy można napisać dowolnie wiele.

Data: 2009-11-22 02:28:03
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

Klucz i młotek. --

czy wymiana końcówek drążków kierowniczych to wielka filozofia?