czyja wina? :D

Data: 2013-11-13 22:46:04
Autor: stachu
czyja wina? :D
Data: 2013-11-13 22:52:37
Autor: Megrims
czyja wina? :D
On 11/13/2013 10:46 PM, stachu wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=KsNTRhFXYxs

Na msze powinien daæ. By siê tym pude³kiem wywali³
do góry nogami to nie by³o by za weso³o.

Mnie zastanawia dlaczego przy wje¼dzie na drogê
2 pasmow± wiêkszo¶æ od razu zaczynaj± wyprzedzaæ.
Nie patrz± w lustra. Oni wyprzedzaj± przy prêdko¶ci
60-90 km/h wje¿dzaj±c na lewy pas. Za takie co¶
powinno siê upierdalaæ lusterka.

Data: 2013-11-13 22:20:26
Autor: Rafa³ Grzelak
czyja wina? :D
Megrims wrote:

On 11/13/2013 10:46 PM, stachu wrote:
> http://www.youtube.com/watch?v=KsNTRhFXYxs

Za takie co¶
powinno siê upierdalaæ lusterka.

Zadna kara - przeciez i tak nie sa im one potrzebne.

--
Pozdrawiam, Rafa³.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-11-13 23:47:40
Autor: tck
czyja wina? :D

U¿ytkownik "Megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:l60sat$e42$1usenet.news.interia.pl...
[...]

przeciez mogl spokojnie jechac tym pasem co jechal tak jak ten bialy przed nim, ale nie, musi na lewo od razu...
moze sie nauczy, dobrze ze nikomu nic sie nie stalo

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-11-13 22:52:41
Autor: Czes³aw Wi¶niak
czyja wina? :D
http://www.youtube.com/watch?v=KsNTRhFXYxs

Przecie¿ nie tej panienki co jecha³a swoim pasem. Idiotyczne pytanie.

Data: 2013-11-14 00:49:12
Autor: J.F.
czyja wina? :D
Dnia Wed, 13 Nov 2013 22:52:41 +0100, Czes³aw Wi¶niak napisa³(a):
http://www.youtube.com/watch?v=KsNTRhFXYxs

Przecie¿ nie tej panienki co jecha³a swoim pasem. Idiotyczne pytanie.

Idiotyczne. Przeciez wszystkim wiadomo ze w razie krzyzowania sie
kierunkow ruchu pierwszenstwo ma ten z prawej strony :-P

Poza tym okolicznosci wyraznie wskazywaly na taki koniec, wiec trzeba
bylo wciskac hamulec zamiast klaksonu. Na szczescie wszystko jest na
tasmie :-)

No i potraktuj to jako kare za kapelusznicze blokowanie lewego pasa
:-P

Data: 2013-11-13 23:34:14
Autor: przemek.jedrzejczak
czyja wina? :D
-- Poza tym okolicznosci wyraznie wskazywaly na taki koniec, wiec trzeba bylo wciskac hamulec zamiast klaksonu.

hamulec ? przeciez ten ze srodkowego nie zmienial pasa ot tak sobie tylko dlatego ze przed nim cos powoli jechalo (predkosc tego na lewym i srodkowym zblizona) w momencie jak ten maly wskoczyl na srodkowy bylo juz pozamiatane ... ale mozna bylo dociagnac do tego co zszedl na lewy i maly musialby wtedy poczekac ...

-- Na szczescie wszystko jest na tasmie :-) No i potraktuj to jako kare za kapelusznicze blokowanie lewego pasa :-P J

to sie zgadza tez nie lubie takich typkow co sie ciagna na lewym i nie wyprzedzaja :-)

P.

Data: 2013-11-14 09:08:36
Autor: Czes³aw Wi¶niak
czyja wina? :D
Idiotyczne. Przeciez wszystkim wiadomo ze w razie krzyzowania sie
kierunkow ruchu pierwszenstwo ma ten z prawej strony :-P

Chyba ci siê paragrafy pomyli³y :P

Poza tym okolicznosci wyraznie wskazywaly na taki koniec, wiec trzeba
bylo wciskac hamulec zamiast klaksonu. Na szczescie wszystko jest na
tasmie :-)

Wci¶niecie hamulca niczego by ju¿ nie zmieni³o. Idiota z tej Micry czy czego tam by³ zbyt szybki.
Gdyby klaksonu u¿y³ trochê wcze¶niej...ale któ¿ móg³ przypuszczaæ, ¿e takim przecinakiem pójdzie ?

No i potraktuj to jako kare za kapelusznicze blokowanie lewego pasa

Tak ? Ja nie widzê, ¿eby kto¶ z ty³u napiera³ na zderzak, a od tych na ¶rodkowym jedzie szybciej, tak wiêc jestem pewny, ¿e karê dostanie kto inny :P
My wiemy jak by³o i nie idzicie ta drog±, J.F. nie idzcie ta drog± ;)

Data: 2013-11-14 14:24:18
Autor: Myjk
czyja wina? :D
Thu, 14 Nov 2013 09:08:36 +0100, Czesław Wiśniak
Idiotyczne. Przeciez wszystkim wiadomo ze w razie krzyzowania sie
kierunkow ruchu pierwszenstwo ma ten z prawej strony :-P
Chyba ci się paragrafy pomyliły :P

Jemu nie, ale wielu uważa "regułę prawej ręki" (brrr, czy już wspominałem
że na ten skrót mnie trzęsie?) za mantrę w każdym momencie.

Wciśniecie hamulca niczego by już nie zmieniło. Idiota z tej Micry czy czego tam był zbyt szybki.
Gdyby klaksonu użył trochę wcześniej...ale któż mógł przypuszczać, że takim przecinakiem pójdzie ?

Jak się jest biernym bezmyślnym ignorantem za kółkiem, to się nie
przypuszcza (OK, czasem się można zamyślić, ale nie na lewym pasie do
diaska). Większosć niestety najpierw trąbi, a potem reaguje. Efekt jest
jaki jest.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-14 16:10:38
Autor: Czesław Wiśniak
czyja wina? :D
[...]

Ale chyba nie chcesz napisać, że ta Micra miała pierwszeństwo ?:)

[...]

Znowu wina jadÄ…cego lewym pasem ?
Myślisz, że każdy ktory zmienia pas z prawego na środkowy, zaraz potem chce wskoczyc na lewy ?
Gdyby w ten sposób każdy przypuszczał kto i co chce zrobić na jezdni to nigdzie byś nie dojechał bo stałbyś w jeszcze większych korkach.

Data: 2013-11-14 15:31:01
Autor: AZ
czyja wina? :D
On 2013-11-14, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl> wrote:

[...]

Moze ktos kto ma od wczoraj prawo jazdy faktycznie tego nie bedzie przypuszczal ale wystarczy troche pojezdzic by nauczyc sie wielu zachowan i moc je przewidywac z duzym prawdopodobienstwem :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-14 17:00:11
Autor: Czesław Wiśniak
czyja wina? :D
Moze ktos kto ma od wczoraj prawo jazdy faktycznie tego nie bedzie
przypuszczal ale wystarczy troche pojezdzic by nauczyc sie wielu
zachowan i moc je przewidywac z duzym prawdopodobienstwem :-)

Acha, tak, tak :) Jak to ktoś nieładnie ujął:
Mądry w necie p.... w świecie.

Data: 2013-11-14 20:35:23
Autor: Myjk
czyja wina? :D
Thu, 14 Nov 2013 17:00:11 +0100, Czesław Wiśniak
Acha, tak, tak :) Jak to ktoś nieładnie ujął:
Mądry w necie p.... w świecie.

OK, specjalnie dla Ciebie: http://www.youtube.com/watch?v=XDPT-856Xuc

Jak tylko mignął mi w bocznej szybie przełożyłem nogę z gazu nad hamulec,
jak znalazł się przede mną i nie zwalniał tempa, wcisnąłem hamulec. W
przeciwnym razie mogłoby się skończyć podobnie jak w wątkowym filmiku.

Poważnie, to wszsytko da się ogarnąć z niewielką praktyką i zachowując
uwagę. Da się nawet przewidzieć kiedy ktoś chce zmienić pas, zanim jeszcze
włączy kierunkowskaz (o ile go włączy) i zacznie zjeżdżać.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-14 21:05:11
Autor: Czesław Wiśniak
czyja wina? :D
[...]

To co pokazales niewiele sie nie rozni od tego co bylo wczesniej, oprocz tego, ze toyota byla szybsza, gosc cie widzial i dobrze wie co robi, czyli chamsko sie wciska. Gdyby cie nie widzial a zarazem jechal troszke wolniej, zadne hamowanie by ci nie pomoglo bo bys nie zdazyl.
Czasem tak jest, ze sie nie ma wplywu na nic.

Data: 2013-11-15 09:28:19
Autor: Myjk
czyja wina? :D
Thu, 14 Nov 2013 21:05:11 +0100, Czesław Wiśniak
To co pokazales niewiele sie nie rozni od tego co bylo wczesniej, oprocz tego, ze toyota byla szybsza, gosc cie widzial

Różni się znacznie -- przede wszystkim nie doszło do kolizji.

dobrze wie co robi, czyli chamsko sie wciska.

Nie do końca wiedział co robi -- miał jeszcze dużo miejsca z przodu, a
wjechał mi na zderzak -- gdybym nie przestał przyśpieszać na czas i chwilę
później nie przyhamował, to by o mnie zawadził. Włącz obiektywizm.

Gdyby cie nie widzial a zarazem jechal troszke wolniej, zadne hamowanie by ci nie pomoglo bo bys nie zdazyl.

Masz kryształową kulę? :P Zauważ, że nie hamowałem wcale mocno, tylko tyle
ile potrzeba, a i z pewnością gdyby jechał inaczej moje zachowanie byłoby
dostosowane do tego co on robi. Tak czy siak zawsze PIERWSZÄ„ reakcjÄ…
powinien być hamulec, lub chociaż gotowość na hamulec, a większość najpierw
trÄ…bi. Obejrzyj sobie jeszcze raz wÄ…tkowy filmik -- klakson zdziera, ale
reakcji żeby uniknąć kolizji, żadnej.

Czasem tak jest, ze sie nie ma wplywu na nic.

Czasem tak, ale patrząc na różne zarejestrowane dzwony mnie się zapala
lampka ostrzegawcza dużo wcześniej niż tym którzy chwilę później mają
wypadek.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-15 09:48:51
Autor: Czesław Wiśniak
czyja wina? :D
 Obejrzyj sobie jeszcze raz wÄ…tkowy filmik -- klakson zdziera, ale
reakcji żeby uniknąć kolizji, żadnej.

Nie zgadzam siÄ™. Å»adne hamowanie czy tez trabienie nic by nie daÅ‚o, chyba że w chwili kiedy zawodnik  z Micry byl na Å›rodkowym pasie, pozniej byl zwyczajnie za szybki. Nie mozesz za kazdym razem dawac po blokach gdy ktos jedzie srodkowym pasem, a ty lewym, ale niech kazdy zostanie przy swoim zdaniu :)

Data: 2013-11-15 10:19:53
Autor: Myjk
czyja wina? :D
Fri, 15 Nov 2013 09:48:51 +0100, Czesław Wiśniak
Nie mozesz za kazdym razem dawac po blokach gdy ktos jedzie srodkowym pasem

Przestań. Nie ma mowy o sytuacji gdy po prostu jedzie pasem obok, tylko
dopiero gdy zachodzi JAKIEKOLWIEK przypuszczenie, że może nie widzieć jak
jedzie*. Lepiej jest dać po hamulcach, lub po prostu odjąć gazu i być
gotowym na hamowanie, niż mieć wypadek -- jak dla mnie to jest jasne jak
słońce. Dla niektórych niestety nie, bo albo nie myślą, albo ich duma
poczuje się urażona (bo oni mają pierwszeństwo i żaden tępy ch*j im nie
będzie wjeżdżać).

*) Czyli znowu nawiązujemy przy okazji o kwestię bezpieczeństwa manewru
wynikajÄ…cego z (bzdurnego zdaniem Twoim i J.F.) zapisu w Art. 22.4. gdzie
pojazd jadący z prawego pasa ma tzw. martwy punkt (choć oczywiście dla mnie
to pojęcie jest nieco bzdurne, bo przy odpowiednio ogarniętej jeździe coś
takiego nie ma prawa zajść) w stosunku do pojazdu jadącego z tyłu po lewej
stronie.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-15 00:05:05
Autor: przemek.jedrzejczak
czyja wina? :D
-- Acha, tak, tak :) Jak to kto¶ nie³adnie uj±³: M±dry w necie p..... w ¶wiecie.

polemizowalbym ... nieraz widuje rodakow dla ktorych ogarniecie ruchu na 3-pasmowej autostradzie (bez ograniczenia predkosci ale za to z jakas niespodzianka np wjazdem) jest duzym problemem ... to kwestia doswiadczenia, ktore pozwala ograniczac niiebezpieczne sytuacje do minimum

P.

Data: 2013-11-15 09:40:54
Autor: AZ
czyja wina? :D
On 2013-11-15, przemek.jedrzejczak@gmail.com <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
[...]

Dokladnie. Proste zachowania ktore przychodza po obserwacji tego co sie dzieje
na drodze. Nie trzeba do tego 30 lat za kolkiem i 2 milionow kilometrow.
Widzisz wjezdzajacego na rozbiegowke - zmieniasz pas na lewy, nie jedziesz
obok kogos bo jest duze prawdopodobienstwo, ze nie widzi itp itd.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-15 09:38:28
Autor: AZ
czyja wina? :D
On 2013-11-14, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl> wrote:
[...]

Tak tak bo oczywiscie piszesz znowu o czyms o czym nie masz zielonego pojecia.
To nie jest zadna super hiper umiejetnosc przewidywac co zrobi kierowca
przed toba albo obok bo widac to juz zawczasu. A najlepiej (jezeli jest miejsce)
jechac "przed" albo "za" takim co chce jechac obok.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-15 10:45:07
Autor: Czesław Wiśniak
czyja wina? :D
Tak tak bo oczywiscie piszesz znowu o czyms o czym nie masz zielonego pojecia.

LOL. Znowu próbujesz się dowartościwać jak z tym mydłem ?

A najlepiej (jezeli jest miejsce)
jechac "przed" albo "za" takim co chce jechac obok.

Skończ juz wymyślać te bzdury :)

Data: 2013-11-15 09:57:17
Autor: AZ
czyja wina? :D
On 2013-11-15, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl> wrote:
Tak tak bo oczywiscie piszesz znowu o czyms o czym nie masz zielonego pojecia.

LOL. Znowu próbujesz się dowartościwać jak z tym mydłem ?

To z mydlem czy hiper specjalna pasta ktora robi nawet loda?

A najlepiej (jezeli jest miejsce)
jechac "przed" albo "za" takim co chce jechac obok.

Skończ juz wymyślać te bzdury :)
Dobrze panie mundry.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-14 20:34:09
Autor: Myjk
czyja wina? :D
Thu, 14 Nov 2013 16:10:38 +0100, Czesław Wiśniak
Jemu nie, ale wielu uważa "regułę prawej ręki" (brrr, czy już wspominałem
że na ten skrót mnie trzęsie?) za mantrę w każdym momencie.
Ale chyba nie chcesz napisać, że ta Micra miała pierwszeństwo ?:)

Napisałem, że wielu tak uważa. Nic więcej.

Znowu wina jadÄ…cego lewym pasem ?

Wina to za dużo powiedziane -- ale zastanawiające jest, co mu do cholery
przeszkadzało jechać prawym/środkowym pasem? Przecież to jest Trasa
Toruńska, przez parę km nie ma skrętu w lewo, a wyprzedzającym to raczej
nie był.

Myślisz, że każdy ktory zmienia pas z prawego na środkowy, zaraz potem chce wskoczyc na lewy ?

Należy to zakładać.

Gdyby w ten sposób każdy przypuszczał kto i co chce zrobić na jezdni to nigdzie byś nie dojechał bo stałbyś w jeszcze większych korkach.

Etam.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-15 09:42:54
Autor: AZ
czyja wina? :D
On 2013-11-14, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

[...]

Chcial jechac lewym zeby mu jakis z prawej nie wymusil :P

Myślisz, że każdy ktory zmienia pas z prawego na środkowy, zaraz potem chce wskoczyc na lewy ?

Należy to zakładać.

W Polsce nalezy to zwlaszcza mocno zakladac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-14 16:39:02
Autor: J.F
czyja wina? :D
U¿ytkownik "Czes³aw Wi¶niak"  napisa³ w wiadomo¶ci
Idiotyczne. Przeciez wszystkim wiadomo ze w razie krzyzowania sie
kierunkow ruchu pierwszenstwo ma ten z prawej strony :-P
Chyba ci siê paragrafy pomyli³y :P

A cholera wie :-)

[...]

Duzo tam nie brakowalo, metr, moze dwa :-)

No i potraktuj to jako kare za kapelusznicze blokowanie lewego pasa
Tak ? Ja nie widzê, ¿eby kto¶ z ty³u napiera³ na zderzak, a od tych na ¶rodkowym jedzie szybciej, tak wiêc jestem pewny, ¿e karê dostanie kto inny :P

Gdyby jednak uzywal lewego pasa zgodnie z przeznaczeniem i zap* szybciej, to by te trzy pojazdy byly cale :-P

P.S. I dlatego polemizuje z przepisem ze przy zjezdzie na srodkowy pas pierwszenstwo maja ci z prawego.
Kierowcy z prawej latwiej sie rozejrzec co sie dzieje na lewym pasie, niz kierowcy z lewej co sie dzieje na prawym.
Szczegolnie jak w tirze siedzi i widocznosc ma ograniczona.

J.

Data: 2013-11-14 21:03:49
Autor: Myjk
czyja wina? :D
Thu, 14 Nov 2013 16:39:02 +0100, J.F
P.S. I dlatego polemizuje z przepisem ze przy zjezdzie na srodkowy pas pierwszenstwo maja ci z prawego.

To źle że polemizujesz, bo przepis jest dobry.

Kierowcy z prawej latwiej sie rozejrzec co sie dzieje na lewym pasie, niz kierowcy z lewej co sie dzieje na prawym.

Nie zgadzam się. Po pierwsze lewy pas służy do wyprzedzania, z zasady
pojazd na tym pasie porusza się szybciej niż ten na prawym. Ten z prawej ma
mocno utrudnioną obserwację w takim wypadku. Po drugie częściej wszelkie
rozwidlenia i połączenia, ew. parkingi, przystanki itp. są po prawej
stronie, a więc tam często występuje konieczność wyprzedzania i trudno żeby
kierowca musiał jeszcze wypatrywać rajdowców z lewego pasa i ustępować im
miejsca.

Data: 2013-11-14 21:15:47
Autor: Czesław Wiśniak
czyja wina? :D
To źle że polemizujesz, bo przepis jest dobry.

Dobry, tylko nie w tym wypadku :)

Kierowcy z prawej latwiej sie rozejrzec co sie dzieje
na lewym pasie, niz kierowcy z lewej co sie dzieje na prawym.

Nie zgadzam siÄ™. ...

A ja sie zgadzam z J.F.

Szczegolnie jak w tirze siedzi i widocznosc ma ograniczona.

Tu akurat tirowcy maja doskonale lustra, zwlaszcza to dolne odpowiednio skierowane.

Data: 2013-11-15 07:15:36
Autor: Myjk
czyja wina? :D
Thu, 14 Nov 2013 21:15:47 +0100, Czesław Wiśniak
To źle że polemizujesz, bo przepis jest dobry.
Dobry, tylko nie w tym wypadku :)

To jest jedyny przypadek w którym tego przepisu się używa...

A ja sie zgadzam z J.F.

Wasze prawo, ale prawo w tym wypadku jest po prawidłowej stronie, logiki.
;P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-15 07:44:50
Autor: Czesław Wiśniak
czyja wina? :D
[...]

Niekoniecznie. Wiesz, ze cywilizowanych krajach ten przepis nieobowiazuje np. w Niemczech :P

Data: 2013-11-15 09:27:00
Autor: Myjk
czyja wina? :D
Fri, 15 Nov 2013 07:44:50 +0100, Czesław Wiśniak
Niekoniecznie. Wiesz, ze cywilizowanych krajach ten przepis nieobowiazuje np. w Niemczech :P

Ponieważ tam jest inna kultura jazdy.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-15 00:41:34
Autor: przemek.jedrzejczak
czyja wina? :D
-- Poniewa¿ tam jest inna kultura jazdy. -- Pozdor Myjk

poniewaz tam sa przepisy, ktore wymuszaja kulture jazdy: zjazd na srodek, obaj uwazaja bo jak dojdzie do kolizji/wypadku to obaj sa winni, rownorzedne skrzyzowania tez wymuszaja chwile zastanowienia zamiast zapierdalania na oslep bo mam pierwszenstwo ... jazda na zamek tez jest dobrym przykladem, a kiedy nasi gamonie pardon parlamentarzysci do tego dorosna ? 8 pierd ... lat po wejsciu do Unii a ci nadal sie zastanawiaja :-) kiedy probowalem znajomemu Niemcowi wytlumaczyc ze to nie jest znak drogowy tylko "tfurczosc" lokalnych urzednikow rozesmial sie glosno ... zenada i tyle

http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,13878062,Edukacja_kierowcow_przy_buspasie__Nowe_znaki_zachecaja.html

P.

Data: 2013-11-15 09:51:39
Autor: Czes³aw Wi¶niak
czyja wina? :D

[...]

Postulujmy zmiany ;)

Data: 2013-11-15 02:02:52
Autor: przemek.jedrzejczak
czyja wina? :D
-- Postulujmy zmiany ;)

postuluje zeby te gnojki, ktore ze udaja ze pracuja wreszcie wziely sie do roboty, moze byc ? przeciez ktos bierze za to kase i nie jest to srednia krajowa prawda ? to jakas dziwna maniera ze wszystko chca wymyslac od nowa :-)
uwaga kolejny przyklad ze Szczecina:
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,14940426,Do_autobusow_tylko_przednim_wejsciem__Co_wy_na_to_.html
i jeden z cytatow pod ktorym moge sie podpisac "obiema rencyma":

whiterobak przedwczoraj Oceniono 18 razy 10 ..Pan Wo³oszczak mówi bzdury - teraz ludzie wysiadaj± a nastêpnie wsiadaj± tymi samymi drzwiami. To zabiera mnóstwo czasu i powoduje chaos. We w³oszech - np w Rzymie je¼dzi wiêcej ludzi komunikacj± miejsk± ni¿ w Szczecinie a ludzie wsiadaj± przednimi i tylnymi drzwiami zostawiaj±c ¶rodkowe dla wysiadaj±cych - rozwi±zanie genialne w swojej prostocie i szybsze. Szczecin to dupa ¶wiata i tu siê bêdzie broni³o do upad³ego rozwiazañ opracowanych w PRL motywuj±c to opiniami wyssanymi z palca. P.

Data: 2013-11-15 12:00:34
Autor: J.F
czyja wina? :D
U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Hm, o ile pamietam, to wlasnie za PRL byl przepis ze sie wsiada ... tylnymi ?
Konduktor w miejskich siedzial z tylu.  Potem go zlikwidowali.

Na swiecie rozwiazania sa rozne. Czesto wsiada sie tylko przednimi, bo tam kierowca pobiera za bilety.
W godzinach szczytu trudno sie przepchac, wiec wloskie czy podobne rozwiazania sie po prostu nie sprawdzaja.

Jest tez znana doskonala japonska organizacja w metrze, a przeciez chcemy byc druga Japonia :-)

J.

Data: 2013-11-15 22:06:30
Autor: Gotfryd Smolik news
czyja wina? :D
On Fri, 15 Nov 2013, J.F wrote:

Hm, o ile pamietam, to wlasnie za PRL byl przepis ze sie wsiada ... tylnymi ?

  W staro¿ytno¶ci. Znaczy przed wojn± :)
  Sprawdza³em, znalaz³em jaki¶ staty "kuryer co¶ tam" w internecie.
  A sprawdza³em z tego samego powodu - w KZK GOP tako¿ wykoncypowali
wsiadanie TYLKO przednimi drzwiami (poza przegubowcami).
  W teorii s± wyj±tki, w praktyce, kierowca nie otwiera innych drzwi
na widok pasa¿era z walizk± (¶redni±, tward±) i torb±, co skutkuje
obijaniem siê w ciasnym przej¶ciu obok kierowcy.

  Uzasadnienie do wysiadania przednimi by³o proste: kierowca WIDZI
WYSIADAJ¡CYCH. Chêtnych do wsiadania widaæ równie dobrze jak
stoj± obok pojazdu (w lustrach), chêtnych do wysiadania ulokowanych
przy tylnych drzwiach kierowca niezbyt widzi (mo¿e co¶ widzieæ,
jak ma komplet kamerek).
  Niemniej nie zmniejsza to problemu przepychania siê w praktyce
miejskiej.

Konduktor w miejskich siedzial z tylu.  Potem go zlikwidowali.

  Owszem i owszem :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-15 10:26:13
Autor: Myjk
czyja wina? :D
Fri, 15 Nov 2013 09:51:39 +0100, Czesław Wiśniak
Postulujmy zmiany ;)

Najpierw to dokładnie przemyślcie.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-15 22:32:53
Autor: Gotfryd Smolik news
czyja wina? :D
On Fri, 15 Nov 2013, Myjk wrote:

Fri, 15 Nov 2013 09:51:39 +0100, Czes³aw Wi¶niak

Postulujmy zmiany ;)

Najpierw to dok³adnie przemy¶lcie.

  Dobrze prawisz.
  Brak jednoznacznej regulacji w .pl prowadzi wprost do nadu¿ywania
tego braku, poprzez wymuszanie.
  Co nie zmienia faktu, ¿e w innym poruszonym przypadku (przy "zamku")
w³a¶nie regulacji brakuje (uchylaj±cej pierwszeñstwo na pasie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-15 10:25:43
Autor: Myjk
czyja wina? :D
Fri, 15 Nov 2013 00:41:34 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
poniewaz tam sa przepisy, ktore wymuszaja kulture jazdy:

Przepisy przepiami, a każdy głowę na karku ma. Tłumaczenie tego w ten
sposób nadal nie świadczy najlepiej o naszych kierowcach. Gdyby u nas
byłyby takie przepisy jak w DE, to nic by to nie zmieniło -- byłoby jeszcze
więcej wypadków -- bo mamy INNĄ MENTALNOŚĆ wpojoną. Bliżej nam do wschodu
niż zachodu.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-11-15 15:54:12
Autor: anacron
czyja wina? :D
W dniu 14.11.2013 00:49, J.F. pisze:
[...]

Obawiam siê, ¿e spora czê¶ci nie dostrze¿e ":-P"

--
anacron

Data: 2013-11-14 00:16:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
czyja wina? :D
Hello stachu,

Wednesday, November 13, 2013, 10:46:04 PM, you wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=KsNTRhFXYxs

Jasne, ze Twoja :P

--
Best regards,