czym doczy¶cić felgi aluminiowe?

Data: 2014-04-03 07:44:03
Autor: ToMasz
czym doczy¶cić felgi aluminiowe?
witam
w spadku po dziadku dostałem felgi aluminiowe. Z zewn±trz wygl±daj± całkiem ładnie, wiadro wody, szczota i juz się błyszcz±. ale od ¶rodka - tragedia. cała wewnętrzna czę¶ć obręczy i wnętrze ramion o skomplikowanym kształcie, sa zawalone jak±¶ ciemnoszar± substancj±. wygl±da to jak tłuste błoto, ale woda tego nie rusza. Nawet 24 godziny pod wod± nie polepszyły sytuacji. benzyna, aceton, substancja do usuwania powłok lakierniczych - też nie daj± rady. Czym s± te zabrudzenia? Sk±d się wzięły? Błoto - napewno nie. resztki klocków hamulcowych? resztki opon? Da się to usun±ć szczotk± drucian± na wiertarce, ale boję się ze zniszcze obręcz, a z ramion(takie wgłębienia maj±) i tak nie wydłubie syfu.
Czy macie jakie¶ sposoby na oczyszczenie felg od wewn±trz?

Pozdrawiam
ToMasz

Ps do piaskowania itp nie oddam, bo taniej kupie inne felgi.

Data: 2014-04-03 07:55:15
Autor: tck
czym doczy¶cić felgi aluminiowe?

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:533cf523$0$2370$65785112news.neostrada.pl...
[...]

nie mam pojecia co to jest, jak tluste to moze sprobuj na myjke cisnieniowa na goraco z detergentem- moczenie tluszczu w zimnej wodzie na niewiele sie zdaje

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2014-04-03 07:59:23
Autor: tck
[...]

ten syf jest na wszystkich? czy tylko na parze np? wtedy moze jakos smar z przegubow? ale do tego raczej nie pasuje kolor
moze ciekl plyn hamulcowy+ do tego kurz, pyl z klockow?

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2014-04-03 08:19:15
Autor: olaboga
czym doczyścić felgi aluminiowe?
W dniu 2014-04-03 07:44, ToMasz pisze:
witam
w spadku po dziadku dostałem felgi aluminiowe. Z zewnątrz wyglądają
całkiem ładnie, wiadro wody, szczota i juz się błyszczą. ale od środka -
tragedia. cała wewnętrzna część obręczy i wnętrze ramion o
skomplikowanym kształcie, sa zawalone jakąś ciemnoszarą substancją.
wygląda to jak tłuste błoto, ale woda tego nie rusza. Nawet 24 godziny
pod wodą nie polepszyły sytuacji. benzyna, aceton, substancja do
usuwania powłok lakierniczych - też nie dają rady. Czym są te
zabrudzenia? Skąd się wzięły? Błoto - napewno nie. resztki klocków
hamulcowych? resztki opon? Da się to usunąć szczotką drucianą na
wiertarce, ale boję się ze zniszcze obręcz, a z ramion(takie wgłębienia
mają) i tak nie wydłubie syfu.
Czy macie jakieĹ› sposoby na oczyszczenie felg od wewnÄ…trz?

Pozdrawiam
ToMasz

Ps do piaskowania itp nie oddam, bo taniej kupie inne felgi.

Najlepiej oba poniższe, z tym że TENZI rozcieńczony.
IronX ĹĽel, TENZI ALUX STRONG

Data: 2014-04-03 20:56:18
Autor: huri_khan
Dnia Thu, 03 Apr 2014 08:19:15 +0200, olaboga napisał(a):

Najlepiej oba poniższe, z tym że TENZI rozcieńczony.
IronX żel, TENZI ALUX STRONG

Te ¶rodki powinny załatwić problem, natomiast ceny s± mało zachęcaj±ce jednak polecam.
Możesz też spróbować w markecie kupić preparat do felg autolandu (¶mierdzi ale jest skuteczny, oczywi¶cie nie tak jak wyżej wymienione) i spróbować.

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2014-04-03 08:39:23
Autor: AZ
On 2014-04-03, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:

Czy macie jakieĹ› sposoby na oczyszczenie felg od wewnÄ…trz?

Po jaka cholere?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-04-03 02:00:54
Autor: WS
W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 10:39:23 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

> Czy macie jakie¶ sposoby na oczyszczenie felg od wewn±trz?

Po jaka cholere?

mniejsza masa nieresorowana, mniejszy moment bezwladnosci kola ;)

a umyc mozna pewnie najzwyklejsza nafta oswietleniowa albo prosciej (jesli ma sie diesla) olejem napedowym

WS

Data: 2014-04-03 10:52:25
Autor: Kapibara

On 2014-04-03, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:

Czy macie jakie¶ sposoby na oczyszczenie felg od wewn±trz?

Po jaka cholere?

Chyba nie przegl±dałe¶ forum.kosmetykaaut.pl? ;)
Tam to i nadkola ¶ci±gaj±, żeby umyć od wewn±trz.

Data: 2014-04-03 10:24:48
Autor: AZ

On 2014-04-03, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:

Czy macie jakieĹ› sposoby na oczyszczenie felg od wewnÄ…trz?

Po jaka cholere?

Chyba nie przeglądałeś forum.kosmetykaaut.pl? ;)
Tam to i nadkola ściągają, żeby umyć od wewnątrz.

Przegladalem i do tej pory nie moge wyjsc z podziwu, coz, kazdy ma jakies
fanaberie ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-04-03 14:43:53
Autor: Robert Polkowski

On 2014-04-03, ToMasz<news.neostrada.pl@news.neostrada.pl>  wrote:

Czy macie jakieĹ› sposoby na oczyszczenie felg od wewnÄ…trz?

Po jaka cholere?

Chyba nie przeglądałeś forum.kosmetykaaut.pl? ;)
Tam to i nadkola ściągają, żeby umyć od wewnątrz.

Nadkola?. Był gościu co rozebrał pół samochodu (jak do jakiegoś lakierowania) żeby wymyć wszystkie części :)

Robek

Data: 2014-04-04 00:14:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak

On 2014-04-03, ToMasz<news.neostrada.pl@news.neostrada.pl>  wrote:

[...]

Jeśli Justyna to dla Ciebie "gościu", to OK, powiedzmy, że masz rację. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

On 2014-04-03, ToMasz<news.neostrada.pl@news.neostrada.pl>  wrote:

[...]

Polecam miskę popcornu i obejrzenie relacji zdjęciową tej Pani z "mycia" jak dobrze pamiętam seata toledo.

On 2014-04-03, ToMasz<news.neostrada.pl@news.neostrada.pl>  wrote:

[...]

Popcorn już mam, ale nie mogę znaleźć wątka na tamtym forum...
Podasz linka? :-)

Data: 2014-04-06 10:44:23
Autor: AZ

<http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=12109>

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-04-06 06:28:51
Autor: Pszemol
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:lhrb67$ase$1node1.news.atman.pl...
On 2014-04-05, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:

[...]

" Korekty 100 czy 90 % nie ma ze względu na brak
miernika grubości lakieru a ryzykować szczególnie
przy tym aucie nie będę." - czy ktoś wtajemniczony
wie moĹĽe o czym ta pani pisze? Jakiej korekty 100 czy 90%?

Data: 2014-04-06 18:26:07
Autor: AZ
On 2014-04-06, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:

[...]

Pewnie grubosci lakieru zeby bylo jednakowo na calym samochodzie :P

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-04-06 20:24:34
Autor: Pszemol
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:lhs67v$3g8$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ona te placki o średnicy 3-5cm chciała korygować pod
względem grubości lakieru???

Data: 2014-04-06 08:41:01
Autor: Pszemol
On 2014-04-05, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:

[...]

Przeczytałem całość... Muszę przyznać że jestem pod wrażeniem!

Dlaczego? Bo sam lubiłem swój samochód (toyota camry '95)
i też włożyłem w niego dużo pracy, również estetycznej, włącznie
z wyjęciem wszystkich foteli i zdjęciem fabrycznych wykładzin
dywanowych spod nich do prania i płukania szlaufem, suszenia
w lecie na słońcu i wiem że to jest podyktowane dużym sercem :-)
Wymaga to ogromnego nakładu trudu i dyscypliny ale warto.
Nagrodą jest choćby to, że przyjemnie się takim autem potem
jeĹşdzi - 10 letnie auto zamiast kurzem i potem pachnie Ĺ‚adnie,
często lepiej pachnie jak nowe auto z fabryki bo nie ma zapachu
tych smarĂłw czy odparowywujÄ…cych nowych plastikĂłw.

Podoba mi się dodawanie zabezpieczeń antykorozyjnych do
profili zamkniętych, spryskiwanie podwozia gęstym woskiem...
Wykracza to daleko poza szeroko pojętą kosmetykę - brawo!
Aczkolwiek ta pani poszła lekko za daleko jeśli chodzi o to mycie,
np. wnętrza zderzaków?? Naprawdę??
Wymiana butelki bo zżółknięta? Nie szkoda kasy?

Co do komentarza na temat "o, ten preparat lepiej myje gumowe
uszczelki bo czarna woda z nich ścieka" to obawiam się, że ten
preparat zniszczył wierzchnią warstwę ochronną tych elementów
gumowych, i dlatego woda czarna się polała, ale może się mylę.

Tak czy inaczej jak kiedyĹ› to auto pojawi siÄ™ na otomoto.pl to
chętnie go kupiłbym, bo wiem że Justyna dobrze będzie dbać
o niego, tak jak ja dbałem o swoją ulubioną, ciemnozieloną toyotę.

Data: 2014-04-06 13:11:05
Autor: PepedB
On 2014-04-03, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:

Czy macie jakieĹ› sposoby na oczyszczenie felg od wewnÄ…trz?

Po jaka cholere?

Pomijając estetykę, bo jednak coś z tego syfu widać z zewnątrz, to warto umyć takie felgi, żeby zobaczyć ich rzeczywisty stan i dobrze wyważyć.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

-- -

Data: 2014-04-03 11:31:19
Autor: Yogi\(n\)
[...]

Kupiłem żonie takie stalówki w zeszłym roku -(w całkiem niezłym stanie, komplet 300 zeta z przesyłk±) - ale od ¶rodka zasyfione tak, że strach było brać do ręki. Pomógł preparat do czyszczenia piekarników z lidla za 5,99 a potem myjka ci¶nieniowa.
Też mnie zastanawia, co tak mogło zasyfić, ale nie mam pojęcia. Może to takie zabezpieczenie antykorozyjne?

--
Yogi(n)

Data: 2014-04-03 21:00:11
Autor: ToMasz
czym doczy¶cić felgi aluminiowe?
tego syfu jest dużo, a ja bym chciał jako¶ zabezpieczyć felgi, może lakierem jakims, i nie lakierować brudu.

myjka nie działa. ON też nie, gor±ca para (strasznie nie wydajne mycie par± aluminium) też nie.

 Pomógł preparat do czyszczenia piekarników z lidla za

dzięki, spróbuje.
ToMasz

Data: 2014-04-06 13:22:57
Autor: Jacek
czym doczy¶cić felgi aluminiowe?
W dniu 2014-04-03 07:44, ToMasz pisze:
witam
w spadku po dziadku dostałem felgi aluminiowe.
Tu masz mocny eliksir do mycia:
http://www.mjm.com.pl/d_0_1378.phtml
Tylko wypróbuj wcze¶niej gdzie¶ na boku, czy nie porobi ¶ladów na powierzchni.
Jacek

czym doczy¶cić felgi aluminiowe?