czym mocno wygłuszyć stare auto?

Data: 2011-05-10 19:51:20
Autor: to
czym mocno wygłuszyć stare auto?
begin venioo
Tak sie ostatnio zastanawialem, czym moznaby wygluszyc moje stare Audi
100 C4 (nie chodzi o jakies profesjonalne narzedzia, pianki, itp - tylko
koniecznie domowymi sposobami).

Jeśli ma być tanie i w miarę działać (z naciskiem na "w miarę" i będzie też ciężkie) to: taśma dekarska + pianka akustyczna. Jedno i drugie tanie jak barszcz. --

Data: 2011-05-10 22:27:09
Autor: venioo
W dniu 2011-05-10 21:51, to pisze:
begin venioo

Tak sie ostatnio zastanawialem, czym moznaby wygluszyc moje stare Audi
100 C4 (nie chodzi o jakies profesjonalne narzedzia, pianki, itp - tylko
koniecznie domowymi sposobami).

Je¶li ma być tanie i w miarę działać (z naciskiem na "w miarę" i będzie
też ciężkie) to: ta¶ma dekarska + pianka akustyczna. Jedno i drugie tanie
jak barszcz.

Hmmm. Ciekawa alternatywa. Jedyny minus, że potrzeba duuuzo czasu i trzeba sie duzo narozkrecać, a efekt koncowy niepewny (aczkolwiek bedzie na pewno ciszej niz przed takim zabiegiem).
Znalazlem jeden z efektow takich prac:
http://www.szybka.pl/foto/wygluszanie_drzwi_polo.jpg

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-05-10 20:49:43
Autor: to
czym mocno wygłuszyć stare auto?
begin venioo
Hmmm. Ciekawa alternatywa. Jedyny minus, ĹĽe potrzeba duuuzo czasu i
trzeba sie duzo narozkrecać, a efekt koncowy niepewny (aczkolwiek bedzie
na pewno ciszej niz przed takim zabiegiem).

Na pewno lepszy niż po sikanie gdzie popadnie jakąś pianką. Tyle tylko, że jeśli robisz to mało profesjonalnie to jest spore ryzyko, że wygłuszając niektóre dźwięki inne subiektywnie uwypuklisz (szczególnie jakieś szmery w uszczelkach drzwi, trzaski we wnętrzu itp.) i w efekcie hałas będzie bardziej denerwujący (choć będzie go niby mniej).

Znalazlem jeden z efektow
takich prac: http://www.szybka.pl/foto/wygluszanie_drzwi_polo.jpg

Jeśli chcesz, żeby było ciszej to musisz wygłuszyć kompleksowo, czyli:

- drzwi, podłogę, dach, bagażnik
- nadkola
- ścianę grodziową silnika

Kupa roboty z rozbieraniem tego wszystkiego, dużo masy dojdzie no i ryzyko mało fajnego efektu o którym wspomniałem powyżej.

Data: 2011-05-10 23:01:20
Autor: Yogi\(n\)
czym mocno wygłuszyć stare auto?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4dc9a4e6$0$2450$65785112news.neostrada.pl...
begin venioo

Kupa roboty z rozbieraniem tego wszystkiego, duĹĽo masy dojdzie no i
ryzyko mało fajnego efektu o którym wspomniałem powyżej.

Do tego - jeśli mata dekarska, to przy temperaturach +30 może zacząć spływać i np. skutecznie zablokowac szybę w drzwiach. Ja nei wygłuszałem (nie mam takiej potrzeby), ale kupmel to robił i okno otwierało mu się do połowy.Potem znów rozbierał i poprawiał przy użyciu mat dedykowanych do tego celu. Ale efekt był całkiem przyzwoity - to znaczy ten sam zestaw audio brzmiał o klasę lepiej. Co nie odwiodło go od zmienienia go na droższy ;-)

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-05-11 00:19:50
Autor: venioo
W dniu 2011-05-10 23:01, Yogi(n) pisze:
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci
begin venioo

Kupa roboty z rozbieraniem tego wszystkiego, dużo masy dojdzie no i
ryzyko mało fajnego efektu o którym wspomniałem powyżej.

Do tego - je¶li mata dekarska, to przy temperaturach +30 może zacz±ć
[...]

Mnie denerwuje szum powietrza >100km/h i dosyc glosne opony. Dzwiek silnika lubie, rzedowa 5-ka brzmi swietnie :) Melomanem i audiofilem nie jestem, slucham czego popadnie na srednim raczej sprzecie.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-05-10 22:26:11
Autor: to
[...]

Szum powietrza to na 99% wina starych uszczelek (lub ew. niedokładnego spasowania jakichś elementów, głównie drzwi, jeśli auto miało naprawę powypadkową). Jeśli wygłuszysz auto to tylko ten szum wyeksponujesz, bo usuniesz inne dźwięki i a szum zostanie. Raczej zainteresuj się wymianą uszczelek drzwiowych na nowe. ;)

Data: 2011-05-11 08:59:25
Autor: Massai
czym mocno wyguszy stare auto?
to wrote:

begin venioo

> [...]

jeśli auto miało naprawę powypadkową). Jeśli wygłuszysz auto to
tylko ten szum wyeksponujesz, bo usuniesz inne dźwięki i a szum
zostanie. Raczej zainteresuj siÄ™ wymianÄ… uszczelek drzwiowych na
nowe. ;)

O, a istnieje jakieś źródło uszczelek oprócz ASO? Sam bym
wymienił, ale jak usłyszałem cenę w ASO za uszczelkę bagażnika
(900 pln), to o drzwi już wolałem nie pytać.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-11 11:53:46
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
czym mocno wyguszy stare auto?
W dniu 2011-05-11 10:59, Massai pisze:
to wrote:

begin venioo

[...]

Ja do starej Laguny uszczelki drzwi kupowałem po 20zł na lokalnym francoszrocie. Były w dużo lepszym stanie niż moje.
Allegro nie polecam. Chyba, że z odbiorem osobistym, bo w takich duperelach sprzedawcy często rozmijają się z prawdą, co do ich faktycznego stanu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-11 00:42:18
Autor: Yogi\(n\)
czym mocno wygłuszyć stare auto?
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:iqcdm7$t26$1news.onet.pl...
[...]

Na szum opon polecaj± wygłuszenie nadkoli. Trochę trudne do wykonania, ale ponoć pomaga. A co do szumu generowanego poza oponami - wszytkie mało opływowe elementy - lusterka, antena (też CB), spojlery montowane w stodole itd. U mojej siostry w aucie ¶wiszczało i gwizdało - kilku speców szukało przyczyny, dopiero trzeci znalazł, że ma dziurę w uszczelce przedniej szyby, tak± na wylot (tj. miejsce klejenia było posmarowane tak niewielk± ilo¶ci± kleju, że po jakim¶ czasie go wydmuchało/wypłukało na kilku centymetrowym odcinku - cholera wie, i ¶wiszczało. Po podklejeniu auto stało się o połowę cichsze.