czym przykleić kabel głośnikowy do ściany

Data: 2012-06-25 14:53:12
Autor: jk
czym przykleić kabel głośnikowy do ściany
Witam,

potrzebuję przykleić kabel głośnikowy tak, żeby biegł po ścianie i po
suficie (podłoga odpada z wiadomych względów).

Czym to cholerstwo przykleić tak, żeby trzymało. Kleiłem na klej z
pistoletu (najtańszy pistolet i najtańszy klej z marketu budowlanego)
- trzymało maksymalnie pół roku. Potem kleiłem na taśmę dwustronną
montażową - trzymało dwa tygodnie.

Widziałem podobny temat na grupie kilka lat temu, ale może technologia
poszła do przodu i istnieje coś, czym mogę przykleić ten kabel - koszt
już nie gra roli (desperacja). Mocowanie na gwoździe odpada, bo strop
jest z żelbetu i musiałbym wywiercać otwory na wkręty, a przy domowym
sprzęcie jakim dysponuje to będzie koszmar i robota na tygodnie
(zakładając że dysponuję na ten cel średnio godziną dziennie po
powrocie z pracy).

Please help

Data: 2012-06-26 08:43:49
Autor: Einstein
W dniu 2012-06-25 23:53, jk pisze:
[...]

Witam
Nie określiłeś przekroju przewodu, a to jednocześnie ma  wpływ na jego ciężar.

Pozdrawiam

Data: 2012-06-26 10:38:48
Autor: Albercik
W dniu 25.06.2012 23:53, jk pisze:
[...]

skoro cena nie gra roli, to kup sobie wiertarkę porządną i przymocuj ten przewód na jakieś dedykowane mocowania, albo w korytku.
Estetyka średniawa, ale skoro nie przeszkadza Ci przewód przyklejony, to i korytko nie będzie szpecić.
Jak się dobrze przygotujesz do roboty, to w godzinę kilkadziesiąt metrów można zrobić(przy korytkach czas ten mocno zależy od ilości zakrętów)

Data: 2012-06-26 11:16:21
Autor: kogutek
czym przykleić kabel głośnikowy do ściany
jk <jakub.kozlowski@gmail.com> napisał(a):
Witam,

potrzebuj=EA przyklei=E6 kabel g=B3o=B6nikowy tak, =BFeby bieg=B3 po =B6cia=
nie i po
suficie (pod=B3oga odpada z wiadomych wzgl=EAd=F3w).

Czym to cholerstwo przyklei=E6 tak, =BFeby trzyma=B3o. Klei=B3em na klej z
pistoletu (najta=F1szy pistolet i najta=F1szy klej z marketu budowlanego)
- trzyma=B3o maksymalnie p=F3=B3 roku. Potem klei=B3em na ta=B6m=EA dwustro=
nn=B1
monta=BFow=B1 - trzyma=B3o dwa tygodnie.

Widzia=B3em podobny temat na grupie kilka lat temu, ale mo=BFe technologia
posz=B3a do przodu i istnieje co=B6, czym mog=EA przyklei=E6 ten kabel - ko=
szt
ju=BF nie gra roli (desperacja). Mocowanie na gwo=BCdzie odpada, bo strop
jest z =BFelbetu i musia=B3bym wywierca=E6 otwory na wkr=EAty, a przy domow=
ym
sprz=EAcie jakim dysponuje to b=EAdzie koszmar i robota na tygodnie
(zak=B3adaj=B1c =BFe dysponuj=EA na ten cel =B6rednio godzin=B1 dziennie po
powrocie z pracy).

Please help
Klej montażowy. Sprzedają w opakowaniach do pistoletu i w tubach. Lekko
bezowy, śmierdzi jak butapren. Jak przestrzegać przepisu umieszczonego na
opakowaniu to spokojnie wytrzyma.  --

Data: 2012-06-26 11:27:54
Autor: jk
On 26 Cze, 13:17, "kogutek" <sok_marchwi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Klej montażowy. Sprzedają w opakowaniach do pistoletu i w tubach. Lekko
bezowy, śmierdzi jak butapren. Jak przestrzegać przepisu umieszczonego na
opakowaniu to spokojnie wytrzyma.

A możesz podać nazwę? Wiem, że to trochę reklama, ale inaczej pewnie
nie trafię na właściwy.

Kabel jest taki zwykły od głośników, dwużyłowy. Dosyć cienki.

Data: 2012-06-27 00:55:49
Autor: nom

Użytkownik "jk" <jakub.kozlowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:46e1b466-bb9b-4c3e-bb5d-ab3941b1a1a5m3g2000vbl.googlegroups.com...
A możesz podać nazwę? Wiem, że to trochę reklama, ale inaczej pewnie
nie trafię na właściwy.

Klej do styropianu polimerowy
http://przemaluj.pl/1109_396.htm

Data: 2012-06-27 01:15:49
Autor: JK
On 27.06.2012 00:55, nom wrote:

[...]

Zakładasz, że kable są ze styropianu?

Data: 2012-06-28 17:21:13
Autor: nom

Użytkownik "JK" <jaka857@interia.pl> napisał w wiadomości news:jsdfr5$evp$1usenet.news.interia.pl...

Zakładasz, że kable są ze styropianu?

Zakładasz, że klej do styropianu klei tylko styropian? ;-)
Nazywa się do styropianu, bo w przeciwieństwie do innych klejów nie zawiera rozpuszczalników, które trawią styropian. Można nim kleić prawie wszystko do różnych podłoży (tynki, drewno, płytki), a trzyma bardzo mocno. ;-)

Data: 2012-06-28 18:32:02
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 28 Jun 2012 17:21:13 +0200, nom napisał(a):

[...]

Jak długo ten klej wiąże?
--
XL
Do 5 lipca podpisz petycję:

Data: 2012-06-28 21:05:46
Autor: Jeffrey
Ikselka wrote:
[...]

z godzinę
ale jak klej z glueguna trochę trzymał to można nim się wspomagać zanim ten właściwy zwiąże

jeffrey

Data: 2012-06-29 09:54:51
Autor: nom
czym przykleić kabel głośnikowy do ściany

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1l17xvb9wolzt$.755bxniod5rc.dlg40tude.net...
Jak długo ten klej wiąże?

Nie pamiętam, ale on jest dość gęsty i od razu "łapie". Ja kleiłem nim styropian do drewna i teraz chciałem oderwać to prędzej rozerwiesz strukturę styropianu niż puści złącze. :-)

Data: 2012-06-27 02:09:34
Autor: kogutek
> [...]
ko
> bezowy, =B6mierdzi jak butapren. Jak przestrzega=E6 przepisu umieszczoneg=

A mo=BFesz poda=E6 nazw=EA? Wiem, =BFe to troch=EA reklama, ale inaczej pew=
nie
nie trafi=EA na w=B3a=B6ciwy.

Kabel jest taki zwyk=B3y od g=B3o=B6nik=F3w, dwu=BFy=B3owy. Dosy=E6 cienki.
One wszystkie nazywają się montage fix. Idziesz do marketu i mówisz że chcesz
klej montażowy co śmierdzi jak butapren. Po opisie na opakowaniu też wyczaisz
bo napisali że posmarować to co chcesz przykleić i to do czego chcesz
przykleić. Przykładasz odrywasz i idziesz zapalić fajkę. Jak wypalisz to
przyklejasz na gotowo. Ten klej to taki nowoczesny butapren. Dołożyli do niego
składnik sieciujący uaktywniający się pod wpływem wilgoci w powietrzu. Ten sam
co w silikonach i piankach. Kable do anteny mam tym poprzyklejane do ścian i
sufitu. Kiedyś potrzebowałem oderwać to z tynkiem się poodrywało. Półkę w
łazience też tym przykleiłem. Dozownik do mydła. Płytki mam takim klejem
poprzyklejane do płyty gipsowej. --

Data: 2012-06-27 13:45:53
Autor: jotmys
[...]

POXIPOL - punktowo co kawałek. Na czas twardnięcia z obu stron punktu taśmą malarską. Ja tak mocowałem kabel z talerza satelity na zewnątrz budynku.

jotmys

Data: 2012-06-29 08:33:05
Autor: jg
Dnia Mon, 25 Jun 2012 14:53:12 -0700 (PDT), jk napisał(a):

Czym to cholerstwo przykleić tak, żeby trzymało. Kleiłem na klej z
pistoletu (najtańszy pistolet i najtańszy klej z marketu budowlanego)
- trzymało maksymalnie pół roku.

kleilem tak kilkaset metrow kabla sieci komputerowej i jest bardzo ok.
powierzchnia nie byla sterylnie czysta, odpylona i odtluszczona, jakosc
kleju jak u ciebie. trzyma juz z 9 miesiecy i nie widac by chcialo odpasc.
goraco (sic!) polecam... oczywiscie kleju nie oszczedzac...

--
jg

Data: 2012-07-02 14:16:49
Autor: jk
On 29 Cze, 08:33, jg <f...@fake.pl> wrote:
[...]

To ciekawe co piszesz, bo kabel UTP jest dużo grubszy i cięższy niż
głośnikowy. W moim przypadku to nie utrzymałby się pewnie tygodnia.
Kiedyś tym samym klejem próbowałem przykleić kabel antenowy, odpadł
następnego dnia i zrobiłem korytko.

Może w ilości kleju leży sprawa - nakładałem pasek 2 cm kleju co około
10 cm. Wychodziłem ze starego założenia, że "klej trzyma gdy go ni
ma" (sprawdza się w klejeniu dętki rowerowej).

Jakie ilości kleju stosowałeś?

Data: 2012-07-03 08:29:45
Autor: Jeffrey
jk wrote:

Może w ilości kleju leży sprawa - nakładałem pasek 2 cm kleju co około
10 cm. Wychodziłem ze starego założenia, że "klej trzyma gdy go ni
ma" (sprawdza się w klejeniu dętki rowerowej).

tyle że nie zastosowałeś się do formuły bo trzeba było dać klej na całej długości bez przerw ale odrobinę
oraz docisnąć do chwili dobrego związania co niestety jest ciężkie do wykonania w domowych warunkach
ja kleiłem przewód do lampy na suficie taśmą dwustronną ( miałem taką 5mm szerokości, prawie sam klej) i na drugi dzień malowałem sufit więc farba trzyma na bank dobrze, wisi już 12 lat :)

jeffrey

Data: 2012-07-02 21:39:14
Autor: wolim
[...]

W/g mnie problem nie leży w kleju, ale w źle przygotowanym podłożu.
Jak kleiłeś na zakurzoną ścianę, to nie dziwota, że po paru miesiącach odpadło...

Pozdry,
MW

Data: 2012-07-02 14:13:05
Autor: jk
On 2 Lip, 21:39, wolim <n...@pisz.tu> wrote:
W/g mnie problem nie leży w kleju, ale w źle przygotowanym podłożu.
Jak kleiłeś na zakurzoną ścianę, to nie dziwota, że po paru miesiącach
odpadło...

właśnie nie kleiłem na zakurzoną, co więcej klej trzyma tynku bardzo
mocno, to kabel się odkleja. Za pierwszym razem kabel czyściłem watką
przed klejeniem, później już się nie bawiłem, a efekty były takie same

Data: 2012-07-03 11:18:48
Autor: Chiron
czym przykleić kabel głośnikowy do ściany
Użytkownik "jk" <jakub.kozlowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:a1a6a5bf-0814-4232-ac2a-fbefcfef4723s9g2000vbg.googlegroups.com...
A dlaczego uparłeś się na klej? To objemki już nie mogą być? Ładnie, estetycznie. Ba! Można kupić najcieńszą rynienkę montażową (albo rurkę)- przymocować ją do ściany- a w niej przewód Chyba jeszcze bardziej estetyczne rozwiązanie.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-05 14:34:14
Autor: jk
On 3 Lip, 11:18, "Chiron" <iluminat.eleu...@gmail.com> wrote:
[...]

No tak, tylko wracamy do punktu: jak przymocować obejmkę/rynienkę do
sufitu? Jak pisałem nie wchodzi w grę wbijanie gwoździ i próbuję
uniknąć wiercenia (żelbet).

Data: 2012-07-06 07:24:59
Autor: Chiron
Użytkownik "jk" <jakub.kozlowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:e3a00879-424a-4987-864c-738e5882f48cq2g2000vbv.googlegroups.com...
[...]

A masz tam odrobinę tynku? Nawet kilka milimetrów? Bo jak tak- to możesz wyżlobić rowek pod rynienkę, i przykleić ją- np klejem montażowym Nie wierzę, żeby to się mogło oderwać od podłoża. Oczywiście- na czas klejenia musisz czymś to przycisnąć do ściany (sufitu). Ale kleje montażowe mają różne czasy schnięcia- takie szybkoschnące też są

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-06 07:30:20
Autor: Chiron
czym przykleić kabel głośnikowy do ściany
Oczywiście- chodzi mi tu o specjalny klej- taki do tynku. IMO mozna wykorzystać do tego klej do kafelków. I- jak Ci już napisała Iksełka- do farby raczej trudno na stałe coś przykleić

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-05 12:59:45
Autor: quent
W dniu 2012-07-02 23:13, jk pisze:

Za pierwszym razem kabel czyściłem watką
przed klejeniem,

Sama watka nic nie da, chyba, że jest nasączona np. izopropanolem.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-07-05 13:00:48
Autor: quent
[...]

Warto mieć np. do odtłuszczania czegokolwiek przed klejeniem
http://allegro.pl/lispol-izopropanol-kontakt-ipa-100ml-oliwiarka-i2462309489.html

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-07-05 13:12:52
Autor: wolim
[...]

A to nie można tego kleju tak położyć, żeby przewód się w nim zatopił?

Pozdrawiam,
MW

Data: 2012-07-05 16:55:35
Autor: Bydlę
On 2012-07-05 11:12:52 +0000, wolim <nie@pisz.tu> said:

[...]

W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?

--
Bydlę

Data: 2012-07-05 13:37:27
Autor: Kris
W dniu czwartek, 5 lipca 2012 16:55:35 UTC+2 użytkownik Bydlę napisał:

W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?
A czytałeś w czym problem?
Ułatwie Tobie:
"co więcej klej trzyma tynku bardzo mocno, to kabel się odkleja."

Data: 2012-07-05 15:34:05
Autor: kogutek
On 2012-07-05 11:12:52 +0000, wolim <nie@pisz.tu> said:

W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?

Po co ma odkurzać ścianę. Ściany kleje się trzymają. Porowata jest i klej
wsiąka w ścianę. Kleje z natury nie trzymają się przewodów. Przewody mają
izolację z PCV. PCV daje się kleić tylko dedykowanymi klejami. Takimi co mają
w składzie rozpuszczalnik rozpuszczający PCV. Albo klejami kontaktowymi. Tylko
że kontaktowe nie kleją się do ścian. --

Data: 2012-07-05 14:32:31
Autor: jk
On 5 Lip, 17:34, "kogutek" <sok_marchwi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]

Dzięki, to chyba wyjaśnia temat "nietrzymania" u kabla. Spróbuję w
takim razie dawać więcej kleju, tak żeby zatopić przewód, jak
sugerował wolim. Sądzisz, że to może być rozwiązanie?

Data: 2012-07-06 04:49:23
Autor:
> [...]
On 5 Lip, 17:34, "kogutek" <sok_marchwi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> Po co ma odkurza=E6 =B6cian=EA. =A6ciany kleje si=EA trzymaj=B1. Porowata=
 jest i klej
> wsi=B1ka w =B6cian=EA. Kleje z natury nie trzymaj=B1 si=EA przewod=F3w. P=
rzewody maj=B1
> izolacj=EA z PCV. PCV daje si=EA klei=E6 tylko dedykowanymi klejami. Taki=
mi co maj=B1
> w sk=B3adzie rozpuszczalnik rozpuszczaj=B1cy PCV. Albo klejami kontaktowy=
mi. Tylko
> =BFe kontaktowe nie klej=B1 si=EA do =B6cian.

Dzi=EAki, to chyba wyja=B6nia temat "nietrzymania" u kabla. Spr=F3buj=EA w
takim razie dawa=E6 wi=EAcej kleju, tak =BFeby zatopi=E6 przew=F3d, jak
sugerowa=B3 wolim. S=B1dzisz, =BFe to mo=BFe by=E6 rozwi=B1zanie?
Sądzę że użycie kleju o jakim pisałem będzie rozwiązaniem. Na opakowaniu
napisali że klei PCV.

Data: 2012-07-05 19:16:42
Autor: Bydlę

On 2012-07-05 11:12:52 +0000, wolim <nie@pisz.tu> said:

[...]

Po co ma odkurzać ścianę.

To miało być pytanie? Kogutku  - nie zapominaj, że gdy wpadasz w trans pisania, to tracisz na czytelności i jakości.
Jęli to było pytanie, to po to, że wątek jest o kurzu:

- Jak kleiłeś na zakurzoną ścianę,
- właśnie nie kleiłem na zakurzoną
- A to nie można tego kleju tak położyć, żeby przewód się w nim zatopił?
- W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?

Jak widzisz -  w kwestii kurzu pojawia się zatopienie kabla w kleju.
Magiczne?

A jeśłi to nie było pytanie, to nie wiem.

 Ściany kleje się trzymają

A szczególnym przypadku. W ogólnym - powierzchni, do któych się kleją.

. Porowata jest i klej
wsiąka w ścianę.

O ile jest porowata i o ile klej wsiąka w ścianę.

Data: 2012-07-06 09:48:20
Autor: wolim
W dniu 2012-07-05 19:16, Bydlę pisze:

Jak widzisz - w kwestii kurzu pojawia się zatopienie kabla w kleju.
Magiczne?

Nie doczytałeś. Kolega napisał, że klej się ściany trzyma dobrze, ale nie chce się trzymać przewodu. Stąd moja propozycja, żeby ten przewód zatopić w kleju.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2012-07-06 01:04:40
Autor: Ikselka
[...]

Tak sobie z ubawieniem obserwuję ten wątek, w którym nikomu do głowy nawet
na moment nie przychodzi, że najlepszy i najcudowniejszy klej NIE MA
ZNACZENIA dla trwałości umocowania kabla, kiedy "najsłabszym ogniwem"  w
tym układzie mechanicznym jest niewspomniana przez nikogo farba (aspekt jej
przyczepności do podłoża), którą jest pokryta ściana. Bo już o braku
przyczepności zatłuszczonej powierzchni kabla do wspomnianego cudownego
kleju już nawet nie wspominam 333-)

czym przykleić kabel głośnikowy do ściany