czym przykleić kabel głośnikowy do ściany

Data: 2012-07-02 21:39:14
Autor: wolim
czym przykleić kabel głośnikowy do ściany
W dniu 2012-06-25 23:53, jk pisze:
Witam,

potrzebuję przykleić kabel głośnikowy tak, żeby biegł po ścianie i po
suficie (podłoga odpada z wiadomych względów).

Czym to cholerstwo przykleić tak, żeby trzymało. Kleiłem na klej z
pistoletu (najtańszy pistolet i najtańszy klej z marketu budowlanego)
- trzymało maksymalnie pół roku. Potem kleiłem na taśmę dwustronną
montażową - trzymało dwa tygodnie.

W/g mnie problem nie leży w kleju, ale w źle przygotowanym podłożu.
Jak kleiłeś na zakurzoną ścianę, to nie dziwota, że po paru miesiącach odpadło...

Pozdry,
MW

Data: 2012-07-02 14:13:05
Autor: jk
On 2 Lip, 21:39, wolim <n...@pisz.tu> wrote:
W/g mnie problem nie leży w kleju, ale w źle przygotowanym podłożu.
Jak kleiłeś na zakurzoną ścianę, to nie dziwota, że po paru miesiącach
odpadło...

właśnie nie kleiłem na zakurzoną, co więcej klej trzyma tynku bardzo
mocno, to kabel się odkleja. Za pierwszym razem kabel czyściłem watką
przed klejeniem, później już się nie bawiłem, a efekty były takie same

Data: 2012-07-03 11:18:48
Autor: Chiron
czym przykleić kabel głośnikowy do ściany
Użytkownik "jk" <jakub.kozlowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:a1a6a5bf-0814-4232-ac2a-fbefcfef4723s9g2000vbg.googlegroups.com...
A dlaczego uparłeś się na klej? To objemki już nie mogą być? Ładnie, estetycznie. Ba! Można kupić najcieńszą rynienkę montażową (albo rurkę)- przymocować ją do ściany- a w niej przewód Chyba jeszcze bardziej estetyczne rozwiązanie.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-05 14:34:14
Autor: jk
On 3 Lip, 11:18, "Chiron" <iluminat.eleu...@gmail.com> wrote:
[...]

No tak, tylko wracamy do punktu: jak przymocować obejmkę/rynienkę do
sufitu? Jak pisałem nie wchodzi w grę wbijanie gwoździ i próbuję
uniknąć wiercenia (żelbet).

Data: 2012-07-06 07:24:59
Autor: Chiron
Użytkownik "jk" <jakub.kozlowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:e3a00879-424a-4987-864c-738e5882f48cq2g2000vbv.googlegroups.com...
[...]

A masz tam odrobinę tynku? Nawet kilka milimetrów? Bo jak tak- to możesz wyżlobić rowek pod rynienkę, i przykleić ją- np klejem montażowym Nie wierzę, żeby to się mogło oderwać od podłoża. Oczywiście- na czas klejenia musisz czymś to przycisnąć do ściany (sufitu). Ale kleje montażowe mają różne czasy schnięcia- takie szybkoschnące też są

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-06 07:30:20
Autor: Chiron
czym przykleić kabel głośnikowy do ściany
Oczywiście- chodzi mi tu o specjalny klej- taki do tynku. IMO mozna wykorzystać do tego klej do kafelków. I- jak Ci już napisała Iksełka- do farby raczej trudno na stałe coś przykleić

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-05 12:59:45
Autor: quent
W dniu 2012-07-02 23:13, jk pisze:

Za pierwszym razem kabel czyściłem watką
przed klejeniem,

Sama watka nic nie da, chyba, że jest nasączona np. izopropanolem.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-07-05 13:00:48
Autor: quent
[...]

Warto mieć np. do odtłuszczania czegokolwiek przed klejeniem
http://allegro.pl/lispol-izopropanol-kontakt-ipa-100ml-oliwiarka-i2462309489.html

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-07-05 13:12:52
Autor: wolim
[...]

A to nie można tego kleju tak położyć, żeby przewód się w nim zatopił?

Pozdrawiam,
MW

Data: 2012-07-05 16:55:35
Autor: Bydlę
On 2012-07-05 11:12:52 +0000, wolim <nie@pisz.tu> said:

[...]

W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?

--
Bydlę

Data: 2012-07-05 13:37:27
Autor: Kris
W dniu czwartek, 5 lipca 2012 16:55:35 UTC+2 użytkownik Bydlę napisał:

W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?
A czytałeś w czym problem?
Ułatwie Tobie:
"co więcej klej trzyma tynku bardzo mocno, to kabel się odkleja."

Data: 2012-07-05 15:34:05
Autor: kogutek
On 2012-07-05 11:12:52 +0000, wolim <nie@pisz.tu> said:

W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?

Po co ma odkurzać ścianę. Ściany kleje się trzymają. Porowata jest i klej
wsiąka w ścianę. Kleje z natury nie trzymają się przewodów. Przewody mają
izolację z PCV. PCV daje się kleić tylko dedykowanymi klejami. Takimi co mają
w składzie rozpuszczalnik rozpuszczający PCV. Albo klejami kontaktowymi. Tylko
że kontaktowe nie kleją się do ścian. --

Data: 2012-07-05 14:32:31
Autor: jk
On 5 Lip, 17:34, "kogutek" <sok_marchwi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]

Dzięki, to chyba wyjaśnia temat "nietrzymania" u kabla. Spróbuję w
takim razie dawać więcej kleju, tak żeby zatopić przewód, jak
sugerował wolim. Sądzisz, że to może być rozwiązanie?

Data: 2012-07-06 04:49:23
Autor:
jk <jakub.kozlowski@gmail.com> napisał(a):
On 5 Lip, 17:34, "kogutek" <sok_marchwi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> Po co ma odkurza=E6 =B6cian=EA. =A6ciany kleje si=EA trzymaj=B1. Porowata=
 jest i klej
> wsi=B1ka w =B6cian=EA. Kleje z natury nie trzymaj=B1 si=EA przewod=F3w. P=
rzewody maj=B1
> izolacj=EA z PCV. PCV daje si=EA klei=E6 tylko dedykowanymi klejami. Taki=
mi co maj=B1
> w sk=B3adzie rozpuszczalnik rozpuszczaj=B1cy PCV. Albo klejami kontaktowy=
mi. Tylko
> =BFe kontaktowe nie klej=B1 si=EA do =B6cian.

Dzi=EAki, to chyba wyja=B6nia temat "nietrzymania" u kabla. Spr=F3buj=EA w
takim razie dawa=E6 wi=EAcej kleju, tak =BFeby zatopi=E6 przew=F3d, jak
sugerowa=B3 wolim. S=B1dzisz, =BFe to mo=BFe by=E6 rozwi=B1zanie?
Sądzę że użycie kleju o jakim pisałem będzie rozwiązaniem. Na opakowaniu
napisali że klei PCV.

Data: 2012-07-05 19:16:42
Autor: Bydlę

On 2012-07-05 11:12:52 +0000, wolim <nie@pisz.tu> said:

[...]

Po co ma odkurzać ścianę.

To miało być pytanie? Kogutku  - nie zapominaj, że gdy wpadasz w trans pisania, to tracisz na czytelności i jakości.
Jęli to było pytanie, to po to, że wątek jest o kurzu:

- Jak kleiłeś na zakurzoną ścianę,
- właśnie nie kleiłem na zakurzoną
- A to nie można tego kleju tak położyć, żeby przewód się w nim zatopił?
- W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?

Jak widzisz -  w kwestii kurzu pojawia się zatopienie kabla w kleju.
Magiczne?

A jeśłi to nie było pytanie, to nie wiem.

 Ściany kleje się trzymają

A szczególnym przypadku. W ogólnym - powierzchni, do któych się kleją.

. Porowata jest i klej
wsiąka w ścianę.

O ile jest porowata i o ile klej wsiąka w ścianę.

Data: 2012-07-06 09:48:20
Autor: wolim
W dniu 2012-07-05 19:16, Bydlę pisze:

Jak widzisz - w kwestii kurzu pojawia się zatopienie kabla w kleju.
Magiczne?

Nie doczytałeś. Kolega napisał, że klej się ściany trzyma dobrze, ale nie chce się trzymać przewodu. Stąd moja propozycja, żeby ten przewód zatopić w kleju.

Pozdrawiam,
MW

czym przykleić kabel głośnikowy do ściany