czym wyciąć otwór w blacie

Data: 2009-08-12 08:56:01
Autor: P.
czym wyciąć otwór w blacie
Witam

Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr. ok 5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła otwornica do drewna będzie odpowiednia?

pozdr.

Data: 2009-08-11 20:25:46
Autor: Jacek
czym wyciąć otwór w blacie
Ja wierciłem otwornicą i wyszło ładnie. Pierwsze pół wiercenia od strony górnej, wiertło prowadzące otwornicy przechodzi na wylot, bo jest dłuższe i nic nie trzeba kombinować z dowiercaniem, potem wiercenie od spodu i gotowe.
Przy wierceniu nie pół na pół tylko na raz jest ryzyko, że otwornica wpadnie gwałtownie, gdzy się dowierci na wylot i krawędzią porysuje blat, dlatego polecam wiercenie pół na pół.
Jacek

Data: 2009-08-13 21:42:49
Autor: Big Jack
czym wyciąć otwór w blacie
W wiadomości
*Jacek* napisał(-a):

[...]

Super, że radzisz sobie z wierceniem. Teraz powinieneś opanować trudną
sztukę ustawiania zegara w komputerze i jeszcze trudniejszą,
konfiguracji OE

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-08-12 08:22:39
Autor: Jacek
czym wyciąć otwór w blacie
Sztukę nastawiania zegara juz dawno posiadłem ;-) Np. teraz mam 8:21.
Natomiast co do OE, to co konkretnie nie pasuje?
Jacek

Data: 2009-08-14 12:26:47
Autor: Big Jack
czym wyciąć otwór w blacie
W wiadomości
*Jacek* napisał(-a):

Sztukę nastawiania zegara juz dawno posiadłem ;-) Np. teraz mam 8:21.

A jednak nie do końca. Spójrz jak masz datowany swój post, a jaką mamy bieżącą datę. Chociaż osobiście wolę posty wysyłane z przeszłości niż z przyszłości, mimo że dziwnie to wygląda jak odpowiedź jest wcześniej niż pytanie ;)

Natomiast co do OE, to co konkretnie nie pasuje?

Natomiast w konfiguracji OE brakuje co najmniej odpowiedniego kodowania: ISO-8859-2 lub UTF-8

Data: 2009-08-14 15:55:21
Autor: Jacek
czym wyciąć otwór w blacie
Dzięki.
Rzeczowo i konkretnie.
Już poprawiłem i mam nadzieję, że teraz będzie ok.
pozdrawiam
Jacek

Data: 2009-08-14 19:55:38
Autor: Big Jack
czym wyciąć otwór w blacie
W wiadomości
*Jacek* napisał(-a):

Już poprawiłem i mam nadzieję, że teraz będzie ok.

Oooo, widzisz, od razu lepiej :) Jakby Ci się jeszcze chciało poświęcić
parę minut na skonfigurowanie OE, to już było by fajnie. Np. korzystając
z pomocy tej strony http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

Data: 2009-08-15 07:38:21
Autor: Jacek
czym wyciąć otwór w blacie
Dzięki.
Dodatko jeszcze spróbuję wyłączyć komunikat z NOD-a, może mi się uda.
Jacek

Data: 2009-08-13 23:24:27
Autor: Maseł
czym wyciąć otwór w blacie
Jacek wrote:
[...]

IMHO - jak odwornica da rade za jednym zamachem - to podloz pod blat w
miejscu wiercenia gruba deche i wierc to jednym przebiegiem (podklad z
grubej dechy jest po to zeby zabezpieczyc wyjscie otworu w blacie i
jednoczesnie gore blatu przed uderzeniem po przejsciu otwornicy na zewnatrz)

Pozdro

Maseł

Data: 2009-08-14 11:40:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czym wyciąć otwór w blacie

"Maseł" 16c2d8f51327e43e6da53e7e57cb5357@masel.cs.put.poznan.pl

[...]

O tyle dobre rozwiązanie, że zazwyczaj nie wierci się pionowo (prostopadle
do dechy) z uwagi na błędy czy niedokładności i w takim wierceniu nie ma
problemów na styku. BTW -- warto zatroszczyć się o tę prostopadłość. :)

Data: 2009-08-12 09:38:34
Autor: kogutek4
czym wyciąćotwór w blacie
[...]

Otwornicą nie masz szansy. Potrzebna frezarka co ma z 20 tyś obrotów na minutę i
frez ostry jak skalpel. --

Data: 2009-08-12 09:49:18
Autor: Lagoda
czym wyciąć otwór w blacie
Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr. ok 5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła otwornica do drewna będzie odpowiednia?

Bez problemu. Tydzień temu sobie robiłem 6cm otworki. Krawędzie gładziutkie, nawet szlifować papierem nie trzeba było.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 09:51:27
Autor: Lagoda
czym wyciąć otwór w blacie
[...]

Oczywiście to musi być taka nasadka koronkowa z wiertłem prowadzącym w osi.

--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 09:54:24
Autor: P.
czym wyciąć otwór w blacie
Oczywiście to musi być taka nasadka koronkowa z wiertłem prowadzącym w osi.

Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A może po połowie z każdej strony?

pozdr.
p.

Data: 2009-08-12 01:02:35
Autor: slaweks
czym wyciąć otwór w blacie
On 12 Sie, 09:54, "P." <grupydyskusy...@op.pl> wrote:
> Oczywiście to musi być taka nasadka koronkowa z wiertłem prowadzącym w
> osi.

Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A może po
połowie z każdej strony?

Ja bym zaczął od strony widocznej. Strona wyjściowa będzie mocniej
poszarpana.

Data: 2009-08-12 11:05:39
Autor: Lagoda
czym wyciąć otwór w blacie
Ja bym zaczął od strony widocznej. Strona wyjściowa będzie mocniej
poszarpana.

Zgadza się-trzeba zacząć od góry. Przy czym moja koronka wymagała wiercenia z dwóch stron, bo była za płytka.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 11:28:43
Autor: Big Jack
czym wyciąć otwór w blacie
W wiadomości
*Lagoda* napisał(-a):

Ja bym zaczął od strony widocznej. Strona wyjściowa będzie mocniej
poszarpana.

Zgadza się-trzeba zacząć od góry. Przy czym moja koronka wymagała
wiercenia z dwóch stron, bo była za płytka.

A ja to bym zrobił jeszcze inaczej. Ponieważ 5cm to prawdopodobnie będzie za dużo żeby za jednym podjeściem przewiercić na wylot (z obojętnie której strony), a wiercić raz z jednej, raz z drugiej, to można trochę się rozminąć z otworami. Dla tego najpierw wywiercił bym otwór zwykłym wiertłem na wylot, ale o takim fi na którym obsadzona będzie koronka. I w ten sposób mamy otwór prowadzący. Wybór z której strony koronką w pierwszej kolejności - w/g uznania. Oczywiście można wszystko pomierzyć i może się okazać, że wiertło od koronki przejdzie na wylot mimo że koronka nie, i otwór prowadzący staje się zbyteczny. Wszystko zależy od grubości blatu i długości wiertła.

Data: 2009-08-12 15:50:02
Autor: Lagoda
czym wyciąć otwór w blacie
[...]

Standardowe wiernice koronkowe mają wiertło prowadzące-pisałem o tym wyraźnie. Ze swej natury musi być dłóższe i przechodzi na wylot.
Nie kombinuj więc jak nie trzeba.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 17:40:37
Autor: Big Jack
czym wyciąć otwór w blacie
W wiadomości
*Lagoda* napisał(-a):

Standardowe wiernice koronkowe mają wiertło prowadzące-pisałem o tym
wyraźnie. Ze swej natury musi być dłóższe i przechodzi na wylot.
Nie kombinuj więc jak nie trzeba.

Przechodzi albo i nie. W zależności od grubości materiału do przewiercenia.

Data: 2009-08-12 21:21:13
Autor: Adam Płaszczyca
czym wyciąć otwór w blacie
Dnia Wed, 12 Aug 2009 17:40:37 +0200, Big Jack napisał(a):

Przechodzi albo i nie. W zależności od grubości materiału do przewiercenia.

Jak nie przechodzi, to się wierci najpierw z jednej strony, potem zwykłym
wiertłem przebija pilota na druga stronę i dowierca się od spodu. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-08-13 08:13:13
Autor: Big Jack
czym wyciąć otwór w blacie
W wiadomości
*Adam Płaszczyca* napisał(-a):

Jak nie przechodzi, to się wierci najpierw z jednej strony, potem
zwykłym wiertłem przebija pilota na druga stronę i dowierca się od
spodu.

No przecież o to mi chodziło, może nie dokładnie w takim wykonaniu

Data: 2009-08-15 13:29:21
Autor: Sierp
czym wyciąć otwór w blacie
Big Jack pisze:
A ja to bym zrobił jeszcze inaczej. Ponieważ 5cm to prawdopodobnie będzie za dużo żeby za jednym podjeściem przewiercić na wylot

_średnica_ otworu 5cm, nie grubosc plyty
nie widzialem plyt laminowanych grubszych niz ok. 30mm (choc nie zdziwie sie, jak takie sa..)

Sierp

Data: 2009-08-15 13:54:38
Autor: Big Jack
czym wyciąć otwór w blacie
W wiadomości
*Sierp* napisał(-a):

Big Jack pisze:
A ja to bym zrobił jeszcze inaczej. Ponieważ 5cm to prawdopodobnie
będzie za dużo żeby za jednym podjeściem przewiercić na wylot

_średnica_ otworu 5cm, nie grubosc plyty

Fakt, nie dotarło to do mnie. Przez to uwaga ma charakter bardziej ogólny

Data: 2009-08-12 22:28:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czym wyciąć otwór w blacie

"P." h5tsfj$rgg$1@news.onet.pl

Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A może po połowie z każdej strony?

Obojętne. ;) Wiercisz do ,,połowy'' z którejkolwiek, ale wiertło prowadzące
przechodzi na wylot (i ,,tamta'' strona jest poszarpana od wiertła, co Cię
może smuci, a może nie, bo jednak ten odpad też można do czegoś wykorzystać)
po czym wiercisz z tamtej strony.

Możesz próbować szczęścia wiercąc na wylot z jednej, gdy blat przyciśniesz
do podłoża, w którym też wyrżnie się :) trochę dziury. IMO to ryzykowne
podejście. :)

Ja bym położył blat na podłożu, które bym uznał za stracone, po czym
bym wiercił z obu stron. Ale zaczynałbym każdą dziurę z ,,dobrej''
strony blatu, bo jednak taka dziurawnica tępi się w czasie wiercenia,
a im bardziej stępiona, tym gorzej wycina. :)

Na dodatek pewnie bym najpierw wiercił dziurę prowadzącą samym wiertłem,
cieńszym od tego, które jest w dziurawnicy. :) Znaczy... W otwornicy... ;)

A przed tym prowadzącym dziurawieniem samym wiertłem, napunktowałbym blat
jakimś punktakiem. W ostateczności może to być cienki śrubokręt gwiazdkowy,
o ile bym go nie żałował. :) Najlepiej jednak użyć do tego specjalnych
punktaków. :)

Aha... Nauczony (swoim i nie tylko swoim) doświadczeniem, pięć razy bym
wszystko pomierzył, zanim bym przedziurawił. Na dodatek -- najpierw bym
pomierzył kilkoma metodami i kilkoma miernikami, później bym poszedł na
herbatę (piwa nie piję, więc na piwo nie pójdę -- ale herbata ponoć też
jest dobra) po czym bym się zastanowił nad tym dziurawieniem i jeszcze
raz wszystko sprawdził... :)

Takiej dziury ani nie powiększysz, ani nie pomniejszysz, ani nie przesuniesz
po wywierceniu... Nawet niekoniecznie wygładzisz jej krawędzie. :) Warto
więc podejść ostrożnie. Można potrenować na jakimś niepotrzebnym/zbytecznym
ochłapie takiego blatu.

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-08-12 13:19:59
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "P." <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzić
średnicę zewnętrzną, albo wywiercić w kawałku płyty otwór kontrolny).
Wytrasować środki otworów, zamocować wiertarkę w stojaku odwróconą poza
podstawę (z ręki nie da się utrzymać wiertła prostopadle do blatu i
przewiercić blat na wylot wiertłem o mniejszej średnicy niż to w otwornicy,
a następnie jeszcze raz wiertłem o średnicy wiertła prowadzącego.  Zamiast
wierła prowadzącego w otwornicy zamocować gładki pręt o tej samej średnicy,
aby bez zbytniego tarcia wchodził w wywiercony otwór. W ten sposób uniknie
się skrawania wnętrza otworu przez wiertło prowadzące. Nawiercić blat od
spodu, a następnie wiercić od góry na gotowo. Gdyby otwornica miała
głębokość mniejszą niż 1/2 grubości blatu trzeba wydłutować (od góry)
ostrożnie część rdzenia, aby otwornica mogła wejść głębiej. Od góry dlatego,
żeby podczas dłutowania nie wyłamać powierzchni laminowanej.

Data: 2009-08-12 14:27:02
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5u8k4$6pv$1atlantis.news.neostrada.pl...

   Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzić

Widiowym wiertłem będziesz wiercić w laminacie???
Nie chlej więcej!

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-08-12 15:33:14
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h5ucj2$gbo$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

>    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzić

Widiowym wiertłem będziesz wiercić w laminacie???

Koronką, nie bulgotaj, bo ci na um pada...

Data: 2009-08-12 17:52:54
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5ugdt$pbp$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

Widiowym wiertłem będziesz wiercić w laminacie???
Nie chlej więcej!

Koronką, nie bulgotaj, bo ci na um pada...

Widiową koronką???
Co pijesz?

Data: 2009-08-15 00:23:24
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

> [...]

>    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzić

Widiowym wiertłem będziesz wiercić w laminacie???

Twardszy materiał narzędzia do twardszego materiału obrabianego.
Tobie myli się kształt ostrzy (kąty - ostrza, natarcia, przyłożenia i takie
tam) narzędzi do drewna z narzędziami do betonu, pewnie jeszcze do obróbki
udarowej.
Idź się doucz, pajacu.

Data: 2009-08-15 06:03:41
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości n

Wg tej teorii gwoździem będzie się świetnie wiercić w drewnie. W końcu jest twardszy.

Dla niedebili nie muszę mówić o kącie natarcia, kuciu, udarze, skrawaniu, tarciu, wytwarzaniu i odprowadzaniu ciepła, urobku...

Data: 2009-08-15 07:42:27
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h65cm3$al4$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości n

Wg tej teorii gwoździem będzie się świetnie wiercić w drewnie. W końcu
jest
twardszy.

Dawno temu wierciłem w drewnie gwoździem. Sklepało się koniec na pióro,
pilnikiem zaostrzyło, obcięło głowę obcęgami waląc po nich młotkiem i do
ręcznej wiertarki (początki lat 60 ubiegłego wieku)...

Data: 2009-08-15 13:23:51
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h65i05$aaf$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

To wyjaśnia przyczynę, dla której teraz używasz widii.

Data: 2009-08-15 13:48:48
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h666f5$b9b$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
> ręcznej wiertarki (początki lat 60 ubiegłego wieku)...

To wyjaśnia przyczynę, dla której teraz używasz widii.

Jasne! Do pił tarczowych do drewna, do głowic frezarskich do metalu do noży
tokarskich, w wiertłach, otwornicach, koronkach do betonu, żelbetonu,
kamienia itd.

Data: 2009-08-16 12:32:32
Autor: kogutek
czym wyciąćotwór w blacie
[...]

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/
Oczywiście ze gwoździem robi się dużo lepsze otwory pod wkręty niż wiertłem.
Gwoźdź albo podobne narzędzie nie przecina włókien a je rozpycha. Uzyskuje się w
ten sposób przynajmniej o 40% wytrzymalsze połączenie.  --

Data: 2009-08-16 21:04:31
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąćotwór w blacie
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:54b8.000000d3.4a87e040newsgate.onet.pl...
Oczywiście ze gwoździem robi się dużo lepsze otwory pod wkręty niż wiertłem.
Gwoźdź albo podobne narzędzie nie przecina włókien a je rozpycha. Uzyskuje się w
ten sposób przynajmniej o 40% wytrzymalsze połączenie.

A w przypadku cienkich desek lub listew rozpychając włókna otrzymujemy dwa drewienka zamiast jednego. :-)

Data: 2009-08-16 21:46:20
Autor: Marek Dyjor
czym wyciąćotwór w blacie
Jan Werbiński wrote:
[...]

amen,

a co do technologii łączenia to jest to całkiem poważna wiedza.

czy wiecie, że dobre gwoździe powinny być tępe? po to aby nie rozrywać włókien,
poprzez zastosowanie tępych gwoździ z karbami (odpowiednio ukształtowanych) zwiększa sie siła połączenia o ok 50%?

Dobre profesjonalne gwoździe krokwiowe mają karbowane końcówki, krokwie powinna być nawiercona a gwóźdź sie umacnia w murłacie.

ilu cieśli stosuje do połączeń śrubowych przekładki zębate?

Data: 2009-08-16 23:43:24
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąćotwór w blacie
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h69nmf$vn6$1news.onet.pl...
Jan Werbiński wrote:
[...]

Wiemy i dlatego już od dawna każdy majsterklepka kiedy istnieje ryzyko rozwarstwienia każdy gwóźdź tępi młotkiem odwracając go do góry ostrzem.

Data: 2009-08-12 15:51:06
Autor: Lagoda
czym wyciąć otwór w blacie
   Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...

Data: 2009-08-12 17:07:23
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
wiadomości news:4a82c8d1$1news.home.net.pl...
>    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...

Co dziwi? Powierzchnia z żywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Data: 2009-08-12 17:52:48
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5ulud$9iq$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

o ludzie...

Co dziwi? Powierzchnia z żywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Nikt normalny nie próbuje wiercić laminatu widią. Obojętnie czy koronową.

Data: 2009-08-12 19:44:47
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h5up3e$i40$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
>
> Co dziwi? Powierzchnia z żywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Nikt normalny nie próbuje wiercić laminatu widią. Obojętnie czy koronową.

Wiekszego GWna nie słyszałem - widia jest dla nienormalnych? Możlikwe, za to
pięknie mi wiercą wszystko, prawie, bo niektóre materiały wymagają nasypu
diamentowego, lub wolframu...

Data: 2009-08-12 20:27:57
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5uv5h$16j$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Naprawdę? Drewno też?

Data: 2009-08-12 21:16:39
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h5v1nm$733$1atlantis.news.neostrada.pl...

Naprawdę? Drewno też?

Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

Data: 2009-08-12 21:27:07
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości
Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

A ja w Poznaniu.

Data: 2009-08-13 00:36:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czym wyciąć otwór w blacie

"Jan Werbiński" h5v56k$f04$1@atlantis.news.neostrada.pl

Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

A ja w Poznaniu.

Przepraszam za to, że się włączę do dyskusji -- czy te
tarcze chronią także przed pociskami wystrzeliwanymi
z terenu Iranu? ;)

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-08-13 09:10:21
Autor: Lagoda
czym wyciąć otwór w blacie
Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

A ja w Poznaniu.

No wreszcie załapałeś o co w tej dyskusji chodzi...
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-13 13:08:20
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
wiadomości news:4a83bc6bnews.home.net.pl...

> A ja w Poznaniu.

No wreszcie załapałeś o co w tej dyskusji chodzi...

Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski,
Za Twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze
Ciągnie Jasia do kochania
Cóż z tego, bo nie może...

Data: 2009-08-14 08:50:37
Autor: Lagoda
czym wyciąć otwór w blacie
Marsz, marsz Dąbrowski,

Gdzie wkładasz wiertło widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do syboli narodowych to by cię redzice mogli nauczyć, bo obrażasz moją ojczyznę.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-14 09:15:46
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
wiadomości news:4a85094enews.home.net.pl...
> Marsz, marsz Dąbrowski,

Gdzie wkładasz wiertło widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do
syboli
narodowych to by cię redzice mogli nauczyć, bo obrażasz moją ojczyznę.

Niby kawałkiem o Jasiu?
Śmieszne. Mam nazwislo Dąbrowski, po matce.
Polska to moja jedyna Ojczyzna.

Data: 2009-08-14 09:41:35
Autor: Marek Dyjor
czym wyciąć otwór w blacie
Lagoda wrote:
Marsz, marsz Dąbrowski,

Gdzie wkładasz wiertło widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do
syboli narodowych to by cię redzice mogli nauczyć, bo obrażasz moją
ojczyznę.

mamy tu lepszych oszołomów od przepiszczy widać

rotfl

szacunki dla symboli narodowych to były dobre 100 lat temu

Data: 2009-08-15 07:47:34
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h5v56k$f04$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości
> Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

A ja w Poznaniu.

Tancuj, tancuj ,wykrucaj, wykrucaj
Lem mi sysa nie zrucaj, nie zrucaj
Dobry sys jest w komputrze, komputrze
Ktoś ci nosa tu utrze, tu utrze...  :-))))

Data: 2009-08-15 00:07:28
Autor: kogutek
czym wyciąćotwór w blacie
>    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...
O co Ci chodzi, bo nie wiadomo. --

Data: 2009-08-12 23:40:40
Autor: Tomek
czym wyciąć otwór w blacie

[...]

O ile twój blat nie bierze udziału w jakimś programie kosmicznym to wierć
otwornicą.
Jak wiertło prowadzące nie przejedzie na wylot, to  dowierć wiertłem do
drewna, ale delikatnie.
Pojedź otwornicą od spodu i wszystko powinno być OK.
Tomek

Data: 2009-08-14 09:48:06
Autor: Tomek
czym wyciąć otwór w blacie
Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr. ok 5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła otwornica do drewna będzie odpowiednia?

pozdr.

Wiercisz otwornicą z prowadzeniem od strony widocznej. Na początku delikatnie muskając laminat, najlepiej wiertarkę ustawić na statywie. Możesz spróbować okleić taśmą średnicę otworu, przy cięciu tarczową ta metoda się sprawdza, nie wiem jak przy otworach. Nie zaczynaj prób na docelowym blacie.

Tomek

czym wyciąć otwór w blacie