czym wyci望 otw鏎 w blacie

Data: 2009-08-12 08:56:01
Autor: P.
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Witam

Chc wyci望 w laminowanym blacie kuchennym kilka okr庵造ch otwor闚 o 鈔. ok 5 cm - czym wywierci, 瞠by nie wyszczerbi laminatu? Czy zwyk豉 otwornica do drewna b璠zie odpowiednia?

pozdr.

Data: 2009-08-11 20:25:46
Autor: Jacek
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Ja wierci貫m otwornic i wysz這 豉dnie. Pierwsze p馧 wiercenia od strony g鏎nej, wiert這 prowadz帷e otwornicy przechodzi na wylot, bo jest d逝窺ze i nic nie trzeba kombinowa z dowiercaniem, potem wiercenie od spodu i gotowe.
Przy wierceniu nie p馧 na p馧 tylko na raz jest ryzyko, 瞠 otwornica wpadnie gwa速ownie, gdzy si dowierci na wylot i kraw璠zi porysuje blat, dlatego polecam wiercenie p馧 na p馧.
Jacek

Data: 2009-08-13 21:42:49
Autor: Big Jack
czym wyci望 otw鏎 w blacie
W wiadomo軼i
*Jacek* napisa(-a):

[...]

Super, 瞠 radzisz sobie z wierceniem. Teraz powiniene opanowa trudn
sztuk ustawiania zegara w komputerze i jeszcze trudniejsz,
konfiguracji OE

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-08-12 08:22:39
Autor: Jacek
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Sztuk nastawiania zegara juz dawno posiad貫m ;-) Np. teraz mam 8:21.
Natomiast co do OE, to co konkretnie nie pasuje?
Jacek

Data: 2009-08-14 12:26:47
Autor: Big Jack
czym wyci望 otw鏎 w blacie
W wiadomo軼i
*Jacek* napisa(-a):

Sztuk nastawiania zegara juz dawno posiad貫m ;-) Np. teraz mam 8:21.

A jednak nie do ko鎍a. Sp鎩rz jak masz datowany sw鎩 post, a jak mamy bie膨c dat. Chocia osobi軼ie wol posty wysy豉ne z przesz這軼i ni z przysz這軼i, mimo 瞠 dziwnie to wygl康a jak odpowied jest wcze郾iej ni pytanie ;)

Natomiast co do OE, to co konkretnie nie pasuje?

Natomiast w konfiguracji OE brakuje co najmniej odpowiedniego kodowania: ISO-8859-2 lub UTF-8

Data: 2009-08-14 15:55:21
Autor: Jacek
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Dzi瘯i.
Rzeczowo i konkretnie.
Ju poprawi貫m i mam nadziej, 瞠 teraz b璠zie ok.
pozdrawiam
Jacek

Data: 2009-08-14 19:55:38
Autor: Big Jack
czym wyci望 otw鏎 w blacie
W wiadomo軼i
*Jacek* napisa(-a):

Ju poprawi貫m i mam nadziej, 瞠 teraz b璠zie ok.

Oooo, widzisz, od razu lepiej :) Jakby Ci si jeszcze chcia這 po鈍i璚i
par minut na skonfigurowanie OE, to ju by這 by fajnie. Np. korzystaj帷
z pomocy tej strony http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

Data: 2009-08-15 07:38:21
Autor: Jacek
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Dzi瘯i.
Dodatko jeszcze spr鏏uj wy陰czy komunikat z NOD-a, mo瞠 mi si uda.
Jacek

Data: 2009-08-13 23:24:27
Autor: Mase
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Jacek wrote:
[...]

IMHO - jak odwornica da rade za jednym zamachem - to podloz pod blat w
miejscu wiercenia gruba deche i wierc to jednym przebiegiem (podklad z
grubej dechy jest po to zeby zabezpieczyc wyjscie otworu w blacie i
jednoczesnie gore blatu przed uderzeniem po przejsciu otwornicy na zewnatrz)

Pozdro

Mase

Data: 2009-08-14 11:40:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czym wyci望 otw鏎 w blacie

"Mase" 16c2d8f51327e43e6da53e7e57cb5357@masel.cs.put.poznan.pl

[...]

O tyle dobre rozwi您anie, 瞠 zazwyczaj nie wierci si pionowo (prostopadle
do dechy) z uwagi na b喚dy czy niedok豉dno軼i i w takim wierceniu nie ma
problem闚 na styku. BTW -- warto zatroszczy si o t prostopad這嗆. :)

Data: 2009-08-12 09:38:34
Autor: kogutek4
czym wyci望otw鏎 w blacie
[...]

Otwornic nie masz szansy. Potrzebna frezarka co ma z 20 ty obrot闚 na minut i
frez ostry jak skalpel. --

Data: 2009-08-12 09:49:18
Autor: Lagoda
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Chc wyci望 w laminowanym blacie kuchennym kilka okr庵造ch otwor闚 o 鈔. ok 5 cm - czym wywierci, 瞠by nie wyszczerbi laminatu? Czy zwyk豉 otwornica do drewna b璠zie odpowiednia?

Bez problemu. Tydzie temu sobie robi貫m 6cm otworki. Kraw璠zie g豉dziutkie, nawet szlifowa papierem nie trzeba by這.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 09:51:27
Autor: Lagoda
czym wyci望 otw鏎 w blacie
[...]

Oczywi軼ie to musi by taka nasadka koronkowa z wiert貫m prowadz帷ym w osi.

--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 09:54:24
Autor: P.
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Oczywi軼ie to musi by taka nasadka koronkowa z wiert貫m prowadz帷ym w osi.

Od kt鏎ej strony si zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A mo瞠 po po這wie z ka盥ej strony?

pozdr.
p.

Data: 2009-08-12 01:02:35
Autor: slaweks
czym wyci望 otw鏎 w blacie
On 12 Sie, 09:54, "P." <grupydyskusy...@op.pl> wrote:
> Oczywi軼ie to musi by taka nasadka koronkowa z wiert貫m prowadz帷ym w
> osi.

Od kt鏎ej strony si zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu? A mo瞠 po
po這wie z ka盥ej strony?

Ja bym zacz掖 od strony widocznej. Strona wyj軼iowa b璠zie mocniej
poszarpana.

Data: 2009-08-12 11:05:39
Autor: Lagoda
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Ja bym zacz掖 od strony widocznej. Strona wyj軼iowa b璠zie mocniej
poszarpana.

Zgadza si-trzeba zacz望 od g鏎y. Przy czym moja koronka wymaga豉 wiercenia z dw鏂h stron, bo by豉 za p造tka.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 11:28:43
Autor: Big Jack
czym wyci望 otw鏎 w blacie
W wiadomo軼i
*Lagoda* napisa(-a):

Ja bym zacz掖 od strony widocznej. Strona wyj軼iowa b璠zie mocniej
poszarpana.

Zgadza si-trzeba zacz望 od g鏎y. Przy czym moja koronka wymaga豉
wiercenia z dw鏂h stron, bo by豉 za p造tka.

A ja to bym zrobi jeszcze inaczej. Poniewa 5cm to prawdopodobnie b璠zie za du穎 瞠by za jednym podje軼iem przewierci na wylot (z oboj皻nie kt鏎ej strony), a wierci raz z jednej, raz z drugiej, to mo積a troch si rozmin望 z otworami. Dla tego najpierw wywierci bym otw鏎 zwyk造m wiert貫m na wylot, ale o takim fi na kt鏎ym obsadzona b璠zie koronka. I w ten spos鏏 mamy otw鏎 prowadz帷y. Wyb鏎 z kt鏎ej strony koronk w pierwszej kolejno軼i - w/g uznania. Oczywi軼ie mo積a wszystko pomierzy i mo瞠 si okaza, 瞠 wiert這 od koronki przejdzie na wylot mimo 瞠 koronka nie, i otw鏎 prowadz帷y staje si zbyteczny. Wszystko zale篡 od grubo軼i blatu i d逝go軼i wiert豉.

Data: 2009-08-12 15:50:02
Autor: Lagoda
czym wyci望 otw鏎 w blacie
[...]

Standardowe wiernice koronkowe maj wiert這 prowadz帷e-pisa貫m o tym wyra幡ie. Ze swej natury musi by d堯窺ze i przechodzi na wylot.
Nie kombinuj wi璚 jak nie trzeba.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 17:40:37
Autor: Big Jack
czym wyci望 otw鏎 w blacie
W wiadomo軼i
*Lagoda* napisa(-a):

Standardowe wiernice koronkowe maj wiert這 prowadz帷e-pisa貫m o tym
wyra幡ie. Ze swej natury musi by d堯窺ze i przechodzi na wylot.
Nie kombinuj wi璚 jak nie trzeba.

Przechodzi albo i nie. W zale積o軼i od grubo軼i materia逝 do przewiercenia.

Data: 2009-08-12 21:21:13
Autor: Adam P豉szczyca
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Dnia Wed, 12 Aug 2009 17:40:37 +0200, Big Jack napisa(a):

Przechodzi albo i nie. W zale積o軼i od grubo軼i materia逝 do przewiercenia.

Jak nie przechodzi, to si wierci najpierw z jednej strony, potem zwyk造m
wiert貫m przebija pilota na druga stron i dowierca si od spodu. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Krak闚 (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356
___________/    Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/

Data: 2009-08-13 08:13:13
Autor: Big Jack
czym wyci望 otw鏎 w blacie
W wiadomo軼i
*Adam P豉szczyca* napisa(-a):

Jak nie przechodzi, to si wierci najpierw z jednej strony, potem
zwyk造m wiert貫m przebija pilota na druga stron i dowierca si od
spodu.

No przecie o to mi chodzi這, mo瞠 nie dok豉dnie w takim wykonaniu

Data: 2009-08-15 13:29:21
Autor: Sierp
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Big Jack pisze:
A ja to bym zrobi jeszcze inaczej. Poniewa 5cm to prawdopodobnie b璠zie za du穎 瞠by za jednym podje軼iem przewierci na wylot

_鈔ednica_ otworu 5cm, nie grubosc plyty
nie widzialem plyt laminowanych grubszych niz ok. 30mm (choc nie zdziwie sie, jak takie sa..)

Sierp

Data: 2009-08-15 13:54:38
Autor: Big Jack
czym wyci望 otw鏎 w blacie
W wiadomo軼i
*Sierp* napisa(-a):

Big Jack pisze:
A ja to bym zrobi jeszcze inaczej. Poniewa 5cm to prawdopodobnie
b璠zie za du穎 瞠by za jednym podje軼iem przewierci na wylot

_鈔ednica_ otworu 5cm, nie grubosc plyty

Fakt, nie dotar這 to do mnie. Przez to uwaga ma charakter bardziej og鏊ny

Data: 2009-08-12 21:20:15
Autor: Adam P豉szczyca
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Dnia Wed, 12 Aug 2009 09:54:24 +0200, P. napisa(a):

Od kt鏎ej strony si zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A mo瞠 po po這wie z ka盥ej strony?

Od okleiny. --

Data: 2009-08-12 22:28:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czym wyci望 otw鏎 w blacie

"P." h5tsfj$rgg$1@news.onet.pl

Od kt鏎ej strony si zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A mo瞠 po po這wie z ka盥ej strony?

Oboj皻ne. ;) Wiercisz do ,,po這wy'' z kt鏎ejkolwiek, ale wiert這 prowadz帷e
przechodzi na wylot (i ,,tamta'' strona jest poszarpana od wiert豉, co Ci
mo瞠 smuci, a mo瞠 nie, bo jednak ten odpad te mo積a do czego wykorzysta)
po czym wiercisz z tamtej strony.

Mo瞠sz pr鏏owa szcz窷cia wierc帷 na wylot z jednej, gdy blat przyci郾iesz
do pod這瘸, w kt鏎ym te wyr積ie si :) troch dziury. IMO to ryzykowne
podej軼ie. :)

Ja bym po這篡 blat na pod這簑, kt鏎e bym uzna za stracone, po czym
bym wierci z obu stron. Ale zaczyna豚ym ka盥 dziur z ,,dobrej''
strony blatu, bo jednak taka dziurawnica t瘼i si w czasie wiercenia,
a im bardziej st瘼iona, tym gorzej wycina. :)

Na dodatek pewnie bym najpierw wierci dziur prowadz帷 samym wiert貫m,
cie雟zym od tego, kt鏎e jest w dziurawnicy. :) Znaczy... W otwornicy... ;)

A przed tym prowadz帷ym dziurawieniem samym wiert貫m, napunktowa豚ym blat
jakim punktakiem. W ostateczno軼i mo瞠 to by cienki 鈔ubokr皻 gwiazdkowy,
o ile bym go nie 瘸這wa. :) Najlepiej jednak u篡 do tego specjalnych
punktak闚. :)

Aha... Nauczony (swoim i nie tylko swoim) do鈍iadczeniem, pi耩 razy bym
wszystko pomierzy, zanim bym przedziurawi. Na dodatek -- najpierw bym
pomierzy kilkoma metodami i kilkoma miernikami, p騧niej bym poszed na
herbat (piwa nie pij, wi璚 na piwo nie p鎩d -- ale herbata pono te
jest dobra) po czym bym si zastanowi nad tym dziurawieniem i jeszcze
raz wszystko sprawdzi... :)

Takiej dziury ani nie powi瘯szysz, ani nie pomniejszysz, ani nie przesuniesz
po wywierceniu... Nawet niekoniecznie wyg豉dzisz jej kraw璠zie. :) Warto
wi璚 podej嗆 ostro積ie. Mo積a potrenowa na jakim niepotrzebnym/zbytecznym
och豉pie takiego blatu.

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-08-12 13:19:59
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie

U篡tkownik "P." <grupydyskusyjne@op.pl> napisa w wiadomo軼i
[...]

    B璠zie, byle by豉 ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzi
鈔ednic zewn皻rzn, albo wywierci w kawa趾u p造ty otw鏎 kontrolny).
Wytrasowa 鈔odki otwor闚, zamocowa wiertark w stojaku odwr鏂on poza
podstaw (z r瘯i nie da si utrzyma wiert豉 prostopadle do blatu i
przewierci blat na wylot wiert貫m o mniejszej 鈔ednicy ni to w otwornicy,
a nast瘼nie jeszcze raz wiert貫m o 鈔ednicy wiert豉 prowadz帷ego.  Zamiast
wier豉 prowadz帷ego w otwornicy zamocowa g豉dki pr皻 o tej samej 鈔ednicy,
aby bez zbytniego tarcia wchodzi w wywiercony otw鏎. W ten spos鏏 uniknie
si skrawania wn皻rza otworu przez wiert這 prowadz帷e. Nawierci blat od
spodu, a nast瘼nie wierci od g鏎y na gotowo. Gdyby otwornica mia豉
g喚boko嗆 mniejsz ni 1/2 grubo軼i blatu trzeba wyd逝towa (od g鏎y)
ostro積ie cz窷 rdzenia, aby otwornica mog豉 wej嗆 g喚biej. Od g鏎y dlatego,
瞠by podczas d逝towania nie wy豉ma powierzchni laminowanej.

Data: 2009-08-12 14:27:02
Autor: Jan Werbi雟ki
czym wyci望 otw鏎 w blacie
U篡tkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa w wiadomo軼i news:h5u8k4$6pv$1atlantis.news.neostrada.pl...

   B璠zie, byle by豉 ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzi

Widiowym wiert貫m b璠ziesz wierci w laminacie???
Nie chlej wi璚ej!

--
Jan Werbi雟ki       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2009-08-12 15:33:14
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie

U篡tkownik "Jan Werbi雟ki" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa w
wiadomo軼i news:h5ucj2$gbo$1atlantis.news.neostrada.pl...
U篡tkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa w wiadomo軼i

>    B璠zie, byle by豉 ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzi

Widiowym wiert貫m b璠ziesz wierci w laminacie???
Nie chlej wi璚ej!

Koronk, nie bulgotaj, bo ci na um pada...

Data: 2009-08-12 17:52:54
Autor: Jan Werbi雟ki
czym wyci望 otw鏎 w blacie
U篡tkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa w wiadomo軼i news:h5ugdt$pbp$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

Widiowym wiert貫m b璠ziesz wierci w laminacie???
Nie chlej wi璚ej!

Koronk, nie bulgotaj, bo ci na um pada...

Widiow koronk???
Co pijesz?

Data: 2009-08-15 00:23:24
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie

> [...]

>    B璠zie, byle by豉 ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzi

Widiowym wiert貫m b璠ziesz wierci w laminacie???

Twardszy materia narz璠zia do twardszego materia逝 obrabianego.
Tobie myli si kszta速 ostrzy (k徠y - ostrza, natarcia, przy這瞠nia i takie
tam) narz璠zi do drewna z narz璠ziami do betonu, pewnie jeszcze do obr鏏ki
udarowej.
Id si doucz, pajacu.

Data: 2009-08-15 06:03:41
Autor: Jan Werbi雟ki
czym wyci望 otw鏎 w blacie
U篡tkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa w wiadomo軼i n

Wg tej teorii gwo寮ziem b璠zie si 鈍ietnie wierci w drewnie. W ko鎍u jest twardszy.

Dla niedebili nie musz m闚i o k帷ie natarcia, kuciu, udarze, skrawaniu, tarciu, wytwarzaniu i odprowadzaniu ciep豉, urobku...

Data: 2009-08-15 07:42:27
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie

U篡tkownik "Jan Werbi雟ki" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa w
wiadomo軼i news:h65cm3$al4$1nemesis.news.neostrada.pl...
U篡tkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa w wiadomo軼i n

Wg tej teorii gwo寮ziem b璠zie si 鈍ietnie wierci w drewnie. W ko鎍u
jest
twardszy.

Dawno temu wierci貫m w drewnie gwo寮ziem. Sklepa這 si koniec na pi鏎o,
pilnikiem zaostrzy這, obci窸o g這w obc璕ami wal帷 po nich m這tkiem i do
r璚znej wiertarki (pocz徠ki lat 60 ubieg貫go wieku)...

Data: 2009-08-15 13:23:51
Autor: Jan Werbi雟ki
czym wyci望 otw鏎 w blacie
U篡tkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa w wiadomo軼i news:h65i05$aaf$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

To wyja郾ia przyczyn, dla kt鏎ej teraz u篡wasz widii.

Data: 2009-08-15 13:48:48
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie

U篡tkownik "Jan Werbi雟ki" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa w
wiadomo軼i news:h666f5$b9b$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
> r璚znej wiertarki (pocz徠ki lat 60 ubieg貫go wieku)...

To wyja郾ia przyczyn, dla kt鏎ej teraz u篡wasz widii.

Jasne! Do pi tarczowych do drewna, do g這wic frezarskich do metalu do no篡
tokarskich, w wiert豉ch, otwornicach, koronkach do betonu, 瞠lbetonu,
kamienia itd.

Data: 2009-08-16 12:32:32
Autor: kogutek
czym wyci望otw鏎 w blacie
[...]

Oczywi軼ie ze gwo寮ziem robi si du穎 lepsze otwory pod wkr皻y ni wiert貫m.
Gwo寮 albo podobne narz璠zie nie przecina w堯kien a je rozpycha. Uzyskuje si w
ten spos鏏 przynajmniej o 40% wytrzymalsze po陰czenie.  --

Data: 2009-08-16 21:04:31
Autor: Jan Werbi雟ki
czym wyci望otw鏎 w blacie
U篡tkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisa w wiadomo軼i news:54b8.000000d3.4a87e040newsgate.onet.pl...
Oczywi軼ie ze gwo寮ziem robi si du穎 lepsze otwory pod wkr皻y ni wiert貫m.
Gwo寮 albo podobne narz璠zie nie przecina w堯kien a je rozpycha. Uzyskuje si w
ten spos鏏 przynajmniej o 40% wytrzymalsze po陰czenie.

A w przypadku cienkich desek lub listew rozpychaj帷 w堯kna otrzymujemy dwa drewienka zamiast jednego. :-)

Data: 2009-08-16 21:46:20
Autor: Marek Dyjor
czym wyci望otw鏎 w blacie
Jan Werbi雟ki wrote:
[...]

amen,

a co do technologii 陰czenia to jest to ca趾iem powa積a wiedza.

czy wiecie, 瞠 dobre gwo寮zie powinny by t瘼e? po to aby nie rozrywa w堯kien,
poprzez zastosowanie t瘼ych gwo寮zi z karbami (odpowiednio ukszta速owanych) zwi瘯sza sie si豉 po陰czenia o ok 50%?

Dobre profesjonalne gwo寮zie krokwiowe maj karbowane ko鎍闚ki, krokwie powinna by nawiercona a gw騧d sie umacnia w mur豉cie.

ilu cie郵i stosuje do po陰cze 鈔ubowych przek豉dki z瑿ate?

Data: 2009-08-16 23:43:24
Autor: Jan Werbi雟ki
czym wyci望otw鏎 w blacie
U篡tkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo軼i news:h69nmf$vn6$1news.onet.pl...
Jan Werbi雟ki wrote:
[...]

Wiemy i dlatego ju od dawna ka盥y majsterklepka kiedy istnieje ryzyko rozwarstwienia ka盥y gw騧d t瘼i m這tkiem odwracaj帷 go do g鏎y ostrzem.

Data: 2009-08-12 15:51:06
Autor: Lagoda
czym wyci望 otw鏎 w blacie
   B璠zie, byle by豉 ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...

Data: 2009-08-12 17:07:23
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie

U篡tkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisa w
wiadomo軼i news:4a82c8d1$1news.home.net.pl...
>    B璠zie, byle by豉 ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...

Co dziwi? Powierzchnia z 篡wicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Data: 2009-08-12 17:52:48
Autor: Jan Werbi雟ki
czym wyci望 otw鏎 w blacie
U篡tkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa w wiadomo軼i news:h5ulud$9iq$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

o ludzie...

Co dziwi? Powierzchnia z 篡wicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Nikt normalny nie pr鏏uje wierci laminatu widi. Oboj皻nie czy koronow.

Data: 2009-08-12 19:44:47
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie

U篡tkownik "Jan Werbi雟ki" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa w
wiadomo軼i news:h5up3e$i40$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
>
> Co dziwi? Powierzchnia z 篡wicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Nikt normalny nie pr鏏uje wierci laminatu widi. Oboj皻nie czy koronow.

Wiekszego GWna nie s造sza貫m - widia jest dla nienormalnych? Mo磧ikwe, za to
pi瘯nie mi wierc wszystko, prawie, bo niekt鏎e materia造 wymagaj nasypu
diamentowego, lub wolframu...

Data: 2009-08-12 20:27:57
Autor: Jan Werbi雟ki
czym wyci望 otw鏎 w blacie
U篡tkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa w wiadomo軼i news:h5uv5h$16j$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Naprawd? Drewno te?

Data: 2009-08-12 21:16:39
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie

U篡tkownik "Jan Werbi雟ki" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa w
wiadomo軼i news:h5v1nm$733$1atlantis.news.neostrada.pl...

Naprawd? Drewno te?

Widia - tak - mam taka tarcz w pile.

Data: 2009-08-13 00:36:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czym wyci望 otw鏎 w blacie

"Jan Werbi雟ki" h5v56k$f04$1@atlantis.news.neostrada.pl

Widia - tak - mam taka tarcz w pile.

A ja w Poznaniu.

Przepraszam za to, 瞠 si w陰cz do dyskusji -- czy te
tarcze chroni tak瞠 przed pociskami wystrzeliwanymi
z terenu Iranu? ;)

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-08-13 09:10:21
Autor: Lagoda
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Widia - tak - mam taka tarcz w pile.

A ja w Poznaniu.

No wreszcie za豉pa貫 o co w tej dyskusji chodzi...
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-13 13:08:20
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie

U篡tkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisa w
wiadomo軼i news:4a83bc6bnews.home.net.pl...

> A ja w Poznaniu.

No wreszcie za豉pa貫 o co w tej dyskusji chodzi...

Marsz, marsz D帳rowski,
Z ziemi w這skiej do Polski,
Za Twoim przewodem
Z陰czym si z narodem.

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze
Ci庵nie Jasia do kochania
C騜 z tego, bo nie mo瞠...

Data: 2009-08-14 08:50:37
Autor: Lagoda
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Marsz, marsz D帳rowski,

Gdzie wk豉dasz wiert這 widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do syboli narodowych to by ci redzice mogli nauczy, bo obra瘸sz moj ojczyzn.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-14 09:15:46
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie

U篡tkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisa w
wiadomo軼i news:4a85094enews.home.net.pl...
> Marsz, marsz D帳rowski,

Gdzie wk豉dasz wiert這 widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do
syboli
narodowych to by ci redzice mogli nauczy, bo obra瘸sz moj ojczyzn.

Niby kawa趾iem o Jasiu?
妃ieszne. Mam nazwislo D帳rowski, po matce.
Polska to moja jedyna Ojczyzna.

Data: 2009-08-14 09:41:35
Autor: Marek Dyjor
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Lagoda wrote:
Marsz, marsz D帳rowski,

Gdzie wk豉dasz wiert這 widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do
syboli narodowych to by ci redzice mogli nauczy, bo obra瘸sz moj
ojczyzn.

mamy tu lepszych oszo這m闚 od przepiszczy wida

rotfl

szacunki dla symboli narodowych to by造 dobre 100 lat temu

Data: 2009-08-15 07:47:34
Autor: Panslavista
czym wyci望 otw鏎 w blacie
U篡tkownik "Jan Werbi雟ki" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa w
wiadomo軼i news:h5v56k$f04$1atlantis.news.neostrada.pl...
U篡tkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa w wiadomo軼i
> Widia - tak - mam taka tarcz w pile.

A ja w Poznaniu.

Tancuj, tancuj ,wykrucaj, wykrucaj
Lem mi sysa nie zrucaj, nie zrucaj
Dobry sys jest w komputrze, komputrze
Kto ci nosa tu utrze, tu utrze...  :-))))

Data: 2009-08-15 00:07:28
Autor: kogutek
czym wyci望otw鏎 w blacie
> B璠zie, byle by豉 ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...
O co Ci chodzi, bo nie wiadomo. --

Data: 2009-08-12 23:40:40
Autor: Tomek
czym wyci望 otw鏎 w blacie

[...]

O ile tw鎩 blat nie bierze udzia逝 w jakim programie kosmicznym to wier
otwornic.
Jak wiert這 prowadz帷e nie przejedzie na wylot, to  dowier wiert貫m do
drewna, ale delikatnie.
Pojed otwornic od spodu i wszystko powinno by OK.
Tomek

Data: 2009-08-14 09:48:06
Autor: Tomek
czym wyci望 otw鏎 w blacie
Chc wyci望 w laminowanym blacie kuchennym kilka okr庵造ch otwor闚 o 鈔. ok 5 cm - czym wywierci, 瞠by nie wyszczerbi laminatu? Czy zwyk豉 otwornica do drewna b璠zie odpowiednia?

pozdr.

Wiercisz otwornic z prowadzeniem od strony widocznej. Na pocz徠ku delikatnie muskaj帷 laminat, najlepiej wiertark ustawi na statywie. Mo瞠sz spr鏏owa oklei ta鄉 鈔ednic otworu, przy ci璚iu tarczow ta metoda si sprawdza, nie wiem jak przy otworach. Nie zaczynaj pr鏏 na docelowym blacie.

Tomek

czym wyci望 otw鏎 w blacie