czym wyci±æ otwór w blacie

Data: 2009-08-12 08:56:01
Autor: P.
czym wyci±æ otwór w blacie
Witam

Chcê wyci±æ w laminowanym blacie kuchennym kilka okr±g³ych otworów o ¶r. ok 5 cm - czym wywierciæ, ¿eby nie wyszczerbiæ laminatu? Czy zwyk³a otwornica do drewna bêdzie odpowiednia?

pozdr.

Data: 2009-08-11 20:25:46
Autor: Jacek
czym wyci±æ otwór w blacie
Ja wierci³em otwornic± i wysz³o ³adnie. Pierwsze pó³ wiercenia od strony górnej, wiert³o prowadz±ce otwornicy przechodzi na wylot, bo jest d³u¿sze i nic nie trzeba kombinowaæ z dowiercaniem, potem wiercenie od spodu i gotowe.
Przy wierceniu nie pó³ na pó³ tylko na raz jest ryzyko, ¿e otwornica wpadnie gwa³townie, gdzy siê dowierci na wylot i krawêdzi± porysuje blat, dlatego polecam wiercenie pó³ na pó³.
Jacek

Data: 2009-08-13 21:42:49
Autor: Big Jack
czym wyci±æ otwór w blacie
W wiadomo¶ci
*Jacek* napisa³(-a):

[...]

Super, ¿e radzisz sobie z wierceniem. Teraz powiniene¶ opanowaæ trudn±
sztukê ustawiania zegara w komputerze i jeszcze trudniejsz±,
konfiguracji OE

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-08-12 08:22:39
Autor: Jacek
czym wyci±æ otwór w blacie
Sztukê nastawiania zegara juz dawno posiad³em ;-) Np. teraz mam 8:21.
Natomiast co do OE, to co konkretnie nie pasuje?
Jacek

Data: 2009-08-14 12:26:47
Autor: Big Jack
czym wyci±æ otwór w blacie
W wiadomo¶ci
*Jacek* napisa³(-a):

Sztukê nastawiania zegara juz dawno posiad³em ;-) Np. teraz mam 8:21.

A jednak nie do koñca. Spójrz jak masz datowany swój post, a jak± mamy bie¿±c± datê. Chocia¿ osobi¶cie wolê posty wysy³ane z przesz³o¶ci ni¿ z przysz³o¶ci, mimo ¿e dziwnie to wygl±da jak odpowied¼ jest wcze¶niej ni¿ pytanie ;)

Natomiast co do OE, to co konkretnie nie pasuje?

Natomiast w konfiguracji OE brakuje co najmniej odpowiedniego kodowania: ISO-8859-2 lub UTF-8

Data: 2009-08-14 15:55:21
Autor: Jacek
czym wyci±æ otwór w blacie
Dziêki.
Rzeczowo i konkretnie.
Ju¿ poprawi³em i mam nadziejê, ¿e teraz bêdzie ok.
pozdrawiam
Jacek

Data: 2009-08-14 19:55:38
Autor: Big Jack
czym wyci±æ otwór w blacie
W wiadomo¶ci
*Jacek* napisa³(-a):

Ju¿ poprawi³em i mam nadziejê, ¿e teraz bêdzie ok.

Oooo, widzisz, od razu lepiej :) Jakby Ci siê jeszcze chcia³o po¶wiêciæ
parê minut na skonfigurowanie OE, to ju¿ by³o by fajnie. Np. korzystaj±c
z pomocy tej strony http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

Data: 2009-08-15 07:38:21
Autor: Jacek
czym wyci±æ otwór w blacie
Dziêki.
Dodatko jeszcze spróbujê wy³±czyæ komunikat z NOD-a, mo¿e mi siê uda.
Jacek

Data: 2009-08-13 23:24:27
Autor: Mase³
czym wyci±æ otwór w blacie
Jacek wrote:
[...]

IMHO - jak odwornica da rade za jednym zamachem - to podloz pod blat w
miejscu wiercenia gruba deche i wierc to jednym przebiegiem (podklad z
grubej dechy jest po to zeby zabezpieczyc wyjscie otworu w blacie i
jednoczesnie gore blatu przed uderzeniem po przejsciu otwornicy na zewnatrz)

Pozdro

Mase³

Data: 2009-08-14 11:40:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czym wyci±æ otwór w blacie

"Mase³" 16c2d8f51327e43e6da53e7e57cb5357@masel.cs.put.poznan.pl

[...]

O tyle dobre rozwi±zanie, ¿e zazwyczaj nie wierci siê pionowo (prostopadle
do dechy) z uwagi na b³êdy czy niedok³adno¶ci i w takim wierceniu nie ma
problemów na styku. BTW -- warto zatroszczyæ siê o tê prostopad³o¶æ. :)

Data: 2009-08-12 09:38:34
Autor: kogutek4
czym wyci±æotwór w blacie
[...]

Otwornic± nie masz szansy. Potrzebna frezarka co ma z 20 ty¶ obrotów na minutê i
frez ostry jak skalpel. --

Data: 2009-08-12 09:49:18
Autor: Lagoda
czym wyci±æ otwór w blacie
Chcê wyci±æ w laminowanym blacie kuchennym kilka okr±g³ych otworów o ¶r. ok 5 cm - czym wywierciæ, ¿eby nie wyszczerbiæ laminatu? Czy zwyk³a otwornica do drewna bêdzie odpowiednia?

Bez problemu. Tydzieñ temu sobie robi³em 6cm otworki. Krawêdzie g³adziutkie, nawet szlifowaæ papierem nie trzeba by³o.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 09:51:27
Autor: Lagoda
czym wyci±æ otwór w blacie
[...]

Oczywi¶cie to musi byæ taka nasadka koronkowa z wiert³em prowadz±cym w osi.

--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 09:54:24
Autor: P.
czym wyci±æ otwór w blacie
Oczywi¶cie to musi byæ taka nasadka koronkowa z wiert³em prowadz±cym w osi.

Od której strony siê zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A mo¿e po po³owie z ka¿dej strony?

pozdr.
p.

Data: 2009-08-12 01:02:35
Autor: slaweks
czym wyci±æ otwór w blacie
On 12 Sie, 09:54, "P." <grupydyskusy...@op.pl> wrote:
> Oczywi¶cie to musi byæ taka nasadka koronkowa z wiert³em prowadz±cym w
> osi.

Od której strony siê zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A mo¿e po
po³owie z ka¿dej strony?

Ja bym zacz±³ od strony widocznej. Strona wyj¶ciowa bêdzie mocniej
poszarpana.

Data: 2009-08-12 11:05:39
Autor: Lagoda
czym wyci±æ otwór w blacie
Ja bym zacz±³ od strony widocznej. Strona wyj¶ciowa bêdzie mocniej
poszarpana.

Zgadza siê-trzeba zacz±æ od góry. Przy czym moja koronka wymaga³a wiercenia z dwóch stron, bo by³a za p³ytka.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 11:28:43
Autor: Big Jack
czym wyci±æ otwór w blacie
W wiadomo¶ci
*Lagoda* napisa³(-a):

Ja bym zacz±³ od strony widocznej. Strona wyj¶ciowa bêdzie mocniej
poszarpana.

Zgadza siê-trzeba zacz±æ od góry. Przy czym moja koronka wymaga³a
wiercenia z dwóch stron, bo by³a za p³ytka.

A ja to bym zrobi³ jeszcze inaczej. Poniewa¿ 5cm to prawdopodobnie bêdzie za du¿o ¿eby za jednym podje¶ciem przewierciæ na wylot (z obojêtnie której strony), a wierciæ raz z jednej, raz z drugiej, to mo¿na trochê siê rozmin±æ z otworami. Dla tego najpierw wywierci³ bym otwór zwyk³ym wiert³em na wylot, ale o takim fi na którym obsadzona bêdzie koronka. I w ten sposób mamy otwór prowadz±cy. Wybór z której strony koronk± w pierwszej kolejno¶ci - w/g uznania. Oczywi¶cie mo¿na wszystko pomierzyæ i mo¿e siê okazaæ, ¿e wiert³o od koronki przejdzie na wylot mimo ¿e koronka nie, i otwór prowadz±cy staje siê zbyteczny. Wszystko zale¿y od grubo¶ci blatu i d³ugo¶ci wiert³a.

Data: 2009-08-12 15:50:02
Autor: Lagoda
czym wyci±æ otwór w blacie
[...]

Standardowe wiernice koronkowe maj± wiert³o prowadz±ce-pisa³em o tym wyra¼nie. Ze swej natury musi byæ d³ó¿sze i przechodzi na wylot.
Nie kombinuj wiêc jak nie trzeba.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-12 17:40:37
Autor: Big Jack
czym wyci±æ otwór w blacie
W wiadomo¶ci
*Lagoda* napisa³(-a):

Standardowe wiernice koronkowe maj± wiert³o prowadz±ce-pisa³em o tym
wyra¼nie. Ze swej natury musi byæ d³ó¿sze i przechodzi na wylot.
Nie kombinuj wiêc jak nie trzeba.

Przechodzi albo i nie. W zale¿no¶ci od grubo¶ci materia³u do przewiercenia.

Data: 2009-08-12 21:21:13
Autor: Adam P³aszczyca
czym wyci±æ otwór w blacie
Dnia Wed, 12 Aug 2009 17:40:37 +0200, Big Jack napisa³(a):

Przechodzi albo i nie. W zale¿no¶ci od grubo¶ci materia³u do przewiercenia.

Jak nie przechodzi, to siê wierci najpierw z jednej strony, potem zwyk³ym
wiert³em przebija pilota na druga stronê i dowierca siê od spodu. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356
___________/    Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2009-08-13 08:13:13
Autor: Big Jack
czym wyci±æ otwór w blacie
W wiadomo¶ci
*Adam P³aszczyca* napisa³(-a):

Jak nie przechodzi, to siê wierci najpierw z jednej strony, potem
zwyk³ym wiert³em przebija pilota na druga stronê i dowierca siê od
spodu.

No przecie¿ o to mi chodzi³o, mo¿e nie dok³adnie w takim wykonaniu

Data: 2009-08-15 13:29:21
Autor: Sierp
czym wyci±æ otwór w blacie
Big Jack pisze:
A ja to bym zrobi³ jeszcze inaczej. Poniewa¿ 5cm to prawdopodobnie bêdzie za du¿o ¿eby za jednym podje¶ciem przewierciæ na wylot

_¶rednica_ otworu 5cm, nie grubosc plyty
nie widzialem plyt laminowanych grubszych niz ok. 30mm (choc nie zdziwie sie, jak takie sa..)

Sierp

Data: 2009-08-15 13:54:38
Autor: Big Jack
czym wyci±æ otwór w blacie
W wiadomo¶ci
*Sierp* napisa³(-a):

Big Jack pisze:
A ja to bym zrobi³ jeszcze inaczej. Poniewa¿ 5cm to prawdopodobnie
bêdzie za du¿o ¿eby za jednym podje¶ciem przewierciæ na wylot

_¶rednica_ otworu 5cm, nie grubosc plyty

Fakt, nie dotar³o to do mnie. Przez to uwaga ma charakter bardziej ogólny

Data: 2009-08-12 21:20:15
Autor: Adam P³aszczyca
czym wyci±æ otwór w blacie
Dnia Wed, 12 Aug 2009 09:54:24 +0200, P. napisa³(a):

Od której strony siê zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A mo¿e po po³owie z ka¿dej strony?

Od okleiny. --

Data: 2009-08-12 22:28:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czym wyci±æ otwór w blacie

"P." h5tsfj$rgg$1@news.onet.pl

Od której strony siê zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A mo¿e po po³owie z ka¿dej strony?

Obojêtne. ;) Wiercisz do ,,po³owy'' z którejkolwiek, ale wiert³o prowadz±ce
przechodzi na wylot (i ,,tamta'' strona jest poszarpana od wiert³a, co Ciê
mo¿e smuci, a mo¿e nie, bo jednak ten odpad te¿ mo¿na do czego¶ wykorzystaæ)
po czym wiercisz z tamtej strony.

Mo¿esz próbowaæ szczê¶cia wierc±c na wylot z jednej, gdy blat przyci¶niesz
do pod³o¿a, w którym te¿ wyr¿nie siê :) trochê dziury. IMO to ryzykowne
podej¶cie. :)

Ja bym po³o¿y³ blat na pod³o¿u, które bym uzna³ za stracone, po czym
bym wierci³ z obu stron. Ale zaczyna³bym ka¿d± dziurê z ,,dobrej''
strony blatu, bo jednak taka dziurawnica têpi siê w czasie wiercenia,
a im bardziej stêpiona, tym gorzej wycina. :)

Na dodatek pewnie bym najpierw wierci³ dziurê prowadz±c± samym wiert³em,
cieñszym od tego, które jest w dziurawnicy. :) Znaczy... W otwornicy... ;)

A przed tym prowadz±cym dziurawieniem samym wiert³em, napunktowa³bym blat
jakim¶ punktakiem. W ostateczno¶ci mo¿e to byæ cienki ¶rubokrêt gwiazdkowy,
o ile bym go nie ¿a³owa³. :) Najlepiej jednak u¿yæ do tego specjalnych
punktaków. :)

Aha... Nauczony (swoim i nie tylko swoim) do¶wiadczeniem, piêæ razy bym
wszystko pomierzy³, zanim bym przedziurawi³. Na dodatek -- najpierw bym
pomierzy³ kilkoma metodami i kilkoma miernikami, pó¼niej bym poszed³ na
herbatê (piwa nie pijê, wiêc na piwo nie pójdê -- ale herbata ponoæ te¿
jest dobra) po czym bym siê zastanowi³ nad tym dziurawieniem i jeszcze
raz wszystko sprawdzi³... :)

Takiej dziury ani nie powiêkszysz, ani nie pomniejszysz, ani nie przesuniesz
po wywierceniu... Nawet niekoniecznie wyg³adzisz jej krawêdzie. :) Warto
wiêc podej¶æ ostro¿nie. Mo¿na potrenowaæ na jakim¶ niepotrzebnym/zbytecznym
och³apie takiego blatu.

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-08-12 13:19:59
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie

U¿ytkownik "P." <grupydyskusyjne@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

    Bêdzie, byle by³a ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdziæ
¶rednicê zewnêtrzn±, albo wywierciæ w kawa³ku p³yty otwór kontrolny).
Wytrasowaæ ¶rodki otworów, zamocowaæ wiertarkê w stojaku odwrócon± poza
podstawê (z rêki nie da siê utrzymaæ wiert³a prostopadle do blatu i
przewierciæ blat na wylot wiert³em o mniejszej ¶rednicy ni¿ to w otwornicy,
a nastêpnie jeszcze raz wiert³em o ¶rednicy wiert³a prowadz±cego.  Zamiast
wier³a prowadz±cego w otwornicy zamocowaæ g³adki prêt o tej samej ¶rednicy,
aby bez zbytniego tarcia wchodzi³ w wywiercony otwór. W ten sposób uniknie
siê skrawania wnêtrza otworu przez wiert³o prowadz±ce. Nawierciæ blat od
spodu, a nastêpnie wierciæ od góry na gotowo. Gdyby otwornica mia³a
g³êboko¶æ mniejsz± ni¿ 1/2 grubo¶ci blatu trzeba wyd³utowaæ (od góry)
ostro¿nie czê¶æ rdzenia, aby otwornica mog³a wej¶æ g³êbiej. Od góry dlatego,
¿eby podczas d³utowania nie wy³amaæ powierzchni laminowanej.

Data: 2009-08-12 14:27:02
Autor: Jan Werbiñski
czym wyci±æ otwór w blacie
U¿ytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5u8k4$6pv$1atlantis.news.neostrada.pl...

   Bêdzie, byle by³a ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdziæ

Widiowym wiert³em bêdziesz wierciæ w laminacie???
Nie chlej wiêcej!

--
Jan Werbiñski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2009-08-12 15:33:14
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie

U¿ytkownik "Jan Werbiñski" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa³ w
wiadomo¶ci news:h5ucj2$gbo$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

>    Bêdzie, byle by³a ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdziæ

Widiowym wiert³em bêdziesz wierciæ w laminacie???

Koronk±, nie bulgotaj, bo ci na um pada...

Data: 2009-08-12 17:52:54
Autor: Jan Werbiñski
czym wyci±æ otwór w blacie
U¿ytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5ugdt$pbp$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

Widiowym wiert³em bêdziesz wierciæ w laminacie???
Nie chlej wiêcej!

Koronk±, nie bulgotaj, bo ci na um pada...

Widiow± koronk±???
Co pijesz?

Data: 2009-08-15 00:23:24
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie

> [...]

>    Bêdzie, byle by³a ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdziæ

Widiowym wiert³em bêdziesz wierciæ w laminacie???

Twardszy materia³ narzêdzia do twardszego materia³u obrabianego.
Tobie myli siê kszta³t ostrzy (k±ty - ostrza, natarcia, przy³o¿enia i takie
tam) narzêdzi do drewna z narzêdziami do betonu, pewnie jeszcze do obróbki
udarowej.
Id¼ siê doucz, pajacu.

Data: 2009-08-15 06:03:41
Autor: Jan Werbiñski
czym wyci±æ otwór w blacie
U¿ytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci n

Wg tej teorii gwo¼dziem bêdzie siê ¶wietnie wierciæ w drewnie. W koñcu jest twardszy.

Dla niedebili nie muszê mówiæ o k±cie natarcia, kuciu, udarze, skrawaniu, tarciu, wytwarzaniu i odprowadzaniu ciep³a, urobku...

Data: 2009-08-15 07:42:27
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie

U¿ytkownik "Jan Werbiñski" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa³ w
wiadomo¶ci news:h65cm3$al4$1nemesis.news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci n

Wg tej teorii gwo¼dziem bêdzie siê ¶wietnie wierciæ w drewnie. W koñcu
jest
twardszy.

Dawno temu wierci³em w drewnie gwo¼dziem. Sklepa³o siê koniec na pióro,
pilnikiem zaostrzy³o, obciê³o g³owê obcêgami wal±c po nich m³otkiem i do
rêcznej wiertarki (pocz±tki lat 60 ubieg³ego wieku)...

Data: 2009-08-15 13:23:51
Autor: Jan Werbiñski
czym wyci±æ otwór w blacie
U¿ytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h65i05$aaf$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

To wyja¶nia przyczynê, dla której teraz u¿ywasz widii.

Data: 2009-08-15 13:48:48
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie

U¿ytkownik "Jan Werbiñski" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa³ w
wiadomo¶ci news:h666f5$b9b$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
> rêcznej wiertarki (pocz±tki lat 60 ubieg³ego wieku)...

To wyja¶nia przyczynê, dla której teraz u¿ywasz widii.

Jasne! Do pi³ tarczowych do drewna, do g³owic frezarskich do metalu do no¿y
tokarskich, w wiert³ach, otwornicach, koronkach do betonu, ¿elbetonu,
kamienia itd.

Data: 2009-08-16 12:32:32
Autor: kogutek
czym wyci±æotwór w blacie
[...]

Oczywi¶cie ze gwo¼dziem robi siê du¿o lepsze otwory pod wkrêty ni¿ wiert³em.
Gwo¼d¼ albo podobne narzêdzie nie przecina w³ókien a je rozpycha. Uzyskuje siê w
ten sposób przynajmniej o 40% wytrzymalsze po³±czenie.  --

Data: 2009-08-16 21:04:31
Autor: Jan Werbiñski
czym wyci±æotwór w blacie
U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:54b8.000000d3.4a87e040newsgate.onet.pl...
Oczywi¶cie ze gwo¼dziem robi siê du¿o lepsze otwory pod wkrêty ni¿ wiert³em.
Gwo¼d¼ albo podobne narzêdzie nie przecina w³ókien a je rozpycha. Uzyskuje siê w
ten sposób przynajmniej o 40% wytrzymalsze po³±czenie.

A w przypadku cienkich desek lub listew rozpychaj±c w³ókna otrzymujemy dwa drewienka zamiast jednego. :-)

Data: 2009-08-16 21:46:20
Autor: Marek Dyjor
czym wyci±æotwór w blacie
Jan Werbiñski wrote:
[...]

amen,

a co do technologii ³±czenia to jest to ca³kiem powa¿na wiedza.

czy wiecie, ¿e dobre gwo¼dzie powinny byæ têpe? po to aby nie rozrywaæ w³ókien,
poprzez zastosowanie têpych gwo¼dzi z karbami (odpowiednio ukszta³towanych) zwiêksza sie si³a po³±czenia o ok 50%?

Dobre profesjonalne gwo¼dzie krokwiowe maj± karbowane koñcówki, krokwie powinna byæ nawiercona a gwó¼d¼ sie umacnia w mur³acie.

ilu cie¶li stosuje do po³±czeñ ¶rubowych przek³adki zêbate?

Data: 2009-08-16 23:43:24
Autor: Jan Werbiñski
czym wyci±æotwór w blacie
U¿ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h69nmf$vn6$1news.onet.pl...
Jan Werbiñski wrote:
[...]

Wiemy i dlatego ju¿ od dawna ka¿dy majsterklepka kiedy istnieje ryzyko rozwarstwienia ka¿dy gwó¼d¼ têpi m³otkiem odwracaj±c go do góry ostrzem.

Data: 2009-08-12 15:51:06
Autor: Lagoda
czym wyci±æ otwór w blacie
   Bêdzie, byle by³a ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...

Data: 2009-08-12 17:07:23
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie

U¿ytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:4a82c8d1$1news.home.net.pl...
>    Bêdzie, byle by³a ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...

Co dziwi? Powierzchnia z ¿ywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Data: 2009-08-12 17:52:48
Autor: Jan Werbiñski
czym wyci±æ otwór w blacie
U¿ytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5ulud$9iq$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

o ludzie...

Co dziwi? Powierzchnia z ¿ywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Nikt normalny nie próbuje wierciæ laminatu widi±. Obojêtnie czy koronow±.

Data: 2009-08-12 19:44:47
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie

U¿ytkownik "Jan Werbiñski" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa³ w
wiadomo¶ci news:h5up3e$i40$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
>
> Co dziwi? Powierzchnia z ¿ywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Nikt normalny nie próbuje wierciæ laminatu widi±. Obojêtnie czy koronow±.

Wiekszego GWna nie s³ysza³em - widia jest dla nienormalnych? Mo¿likwe, za to
piêknie mi wierc± wszystko, prawie, bo niektóre materia³y wymagaj± nasypu
diamentowego, lub wolframu...

Data: 2009-08-12 20:27:57
Autor: Jan Werbiñski
czym wyci±æ otwór w blacie
U¿ytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5uv5h$16j$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Naprawdê? Drewno te¿?

Data: 2009-08-12 21:16:39
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie

U¿ytkownik "Jan Werbiñski" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa³ w
wiadomo¶ci news:h5v1nm$733$1atlantis.news.neostrada.pl...

Naprawdê? Drewno te¿?

Widia - tak - mam taka tarczê w pile.

Data: 2009-08-13 00:36:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czym wyci±æ otwór w blacie

"Jan Werbiñski" h5v56k$f04$1@atlantis.news.neostrada.pl

Widia - tak - mam taka tarczê w pile.

A ja w Poznaniu.

Przepraszam za to, ¿e siê w³±czê do dyskusji -- czy te
tarcze chroni± tak¿e przed pociskami wystrzeliwanymi
z terenu Iranu? ;)

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-08-13 09:10:21
Autor: Lagoda
czym wyci±æ otwór w blacie
Widia - tak - mam taka tarczê w pile.

A ja w Poznaniu.

No wreszcie za³apa³e¶ o co w tej dyskusji chodzi...
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-13 13:08:20
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie

U¿ytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:4a83bc6bnews.home.net.pl...

> A ja w Poznaniu.

No wreszcie za³apa³e¶ o co w tej dyskusji chodzi...

Marsz, marsz D±browski,
Z ziemi w³oskiej do Polski,
Za Twoim przewodem
Z³±czym siê z narodem.

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze
Ci±gnie Jasia do kochania
Có¿ z tego, bo nie mo¿e...

Data: 2009-08-14 08:50:37
Autor: Lagoda
czym wyci±æ otwór w blacie
Marsz, marsz D±browski,

Gdzie wk³adasz wiert³o widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do syboli narodowych to by ciê redzice mogli nauczyæ, bo obra¿asz moj± ojczyznê.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-14 09:15:46
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie

U¿ytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:4a85094enews.home.net.pl...
> Marsz, marsz D±browski,

Gdzie wk³adasz wiert³o widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do
syboli
narodowych to by ciê redzice mogli nauczyæ, bo obra¿asz moj± ojczyznê.

Niby kawa³kiem o Jasiu?
¦mieszne. Mam nazwislo D±browski, po matce.
Polska to moja jedyna Ojczyzna.

Data: 2009-08-14 09:41:35
Autor: Marek Dyjor
czym wyci±æ otwór w blacie
Lagoda wrote:
Marsz, marsz D±browski,

Gdzie wk³adasz wiert³o widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do
syboli narodowych to by ciê redzice mogli nauczyæ, bo obra¿asz moj±
ojczyznê.

mamy tu lepszych oszo³omów od przepiszczy widaæ

rotfl

szacunki dla symboli narodowych to by³y dobre 100 lat temu

Data: 2009-08-15 07:47:34
Autor: Panslavista
czym wyci±æ otwór w blacie
U¿ytkownik "Jan Werbiñski" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisa³ w
wiadomo¶ci news:h5v56k$f04$1atlantis.news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Widia - tak - mam taka tarczê w pile.

A ja w Poznaniu.

Tancuj, tancuj ,wykrucaj, wykrucaj
Lem mi sysa nie zrucaj, nie zrucaj
Dobry sys jest w komputrze, komputrze
Kto¶ ci nosa tu utrze, tu utrze...  :-))))

Data: 2009-08-15 00:07:28
Autor: kogutek
czym wyci±æotwór w blacie
>    Bêdzie, byle by³a ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...
O co Ci chodzi, bo nie wiadomo. --

Data: 2009-08-12 23:40:40
Autor: Tomek
czym wyci±æ otwór w blacie

[...]

O ile twój blat nie bierze udzia³u w jakim¶ programie kosmicznym to wieræ
otwornic±.
Jak wiert³o prowadz±ce nie przejedzie na wylot, to  dowieræ wiert³em do
drewna, ale delikatnie.
Pojed¼ otwornic± od spodu i wszystko powinno byæ OK.
Tomek

Data: 2009-08-14 09:48:06
Autor: Tomek
czym wyci±æ otwór w blacie
Chcê wyci±æ w laminowanym blacie kuchennym kilka okr±g³ych otworów o ¶r. ok 5 cm - czym wywierciæ, ¿eby nie wyszczerbiæ laminatu? Czy zwyk³a otwornica do drewna bêdzie odpowiednia?

pozdr.

Wiercisz otwornic± z prowadzeniem od strony widocznej. Na pocz±tku delikatnie muskaj±c laminat, najlepiej wiertarkê ustawiæ na statywie. Mo¿esz spróbowaæ okleiæ ta¶m± ¶rednicê otworu, przy ciêciu tarczow± ta metoda siê sprawdza, nie wiem jak przy otworach. Nie zaczynaj prób na docelowym blacie.

Tomek

czym wyci±æ otwór w blacie