czym wyciąć otwór w blacie

Data: 2009-08-12 13:19:59
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "P." <grupydyskusyjne@op.pl> napisał w wiadomości
news:h5tp24$i6g$1news.onet.pl...
Witam

Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr.
ok
5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła otwornica
do drewna będzie odpowiednia?

pozdr.

    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzić
średnicę zewnętrzną, albo wywiercić w kawałku płyty otwór kontrolny).
Wytrasować środki otworów, zamocować wiertarkę w stojaku odwróconą poza
podstawę (z ręki nie da się utrzymać wiertła prostopadle do blatu i
przewiercić blat na wylot wiertłem o mniejszej średnicy niż to w otwornicy,
a następnie jeszcze raz wiertłem o średnicy wiertła prowadzącego.  Zamiast
wierła prowadzącego w otwornicy zamocować gładki pręt o tej samej średnicy,
aby bez zbytniego tarcia wchodził w wywiercony otwór. W ten sposób uniknie
się skrawania wnętrza otworu przez wiertło prowadzące. Nawiercić blat od
spodu, a następnie wiercić od góry na gotowo. Gdyby otwornica miała
głębokość mniejszą niż 1/2 grubości blatu trzeba wydłutować (od góry)
ostrożnie część rdzenia, aby otwornica mogła wejść głębiej. Od góry dlatego,
żeby podczas dłutowania nie wyłamać powierzchni laminowanej.

Data: 2009-08-12 14:27:02
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5u8k4$6pv$1atlantis.news.neostrada.pl...

   Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzić

Widiowym wiertłem będziesz wiercić w laminacie???
Nie chlej więcej!

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-08-12 15:33:14
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h5ucj2$gbo$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

>    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzić

Widiowym wiertłem będziesz wiercić w laminacie???

Koronką, nie bulgotaj, bo ci na um pada...

Data: 2009-08-12 17:52:54
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5ugdt$pbp$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

Widiowym wiertłem będziesz wiercić w laminacie???
Nie chlej więcej!

Koronką, nie bulgotaj, bo ci na um pada...

Widiową koronką???
Co pijesz?

Data: 2009-08-15 00:23:24
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

> [...]

>    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzić

Widiowym wiertłem będziesz wiercić w laminacie???

Twardszy materiał narzędzia do twardszego materiału obrabianego.
Tobie myli się kształt ostrzy (kąty - ostrza, natarcia, przyłożenia i takie
tam) narzędzi do drewna z narzędziami do betonu, pewnie jeszcze do obróbki
udarowej.
Idź się doucz, pajacu.

Data: 2009-08-15 06:03:41
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości n

Wg tej teorii gwoździem będzie się świetnie wiercić w drewnie. W końcu jest twardszy.

Dla niedebili nie muszę mówić o kącie natarcia, kuciu, udarze, skrawaniu, tarciu, wytwarzaniu i odprowadzaniu ciepła, urobku...

Data: 2009-08-15 07:42:27
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h65cm3$al4$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości n

Wg tej teorii gwoździem będzie się świetnie wiercić w drewnie. W końcu
jest
twardszy.

Dawno temu wierciłem w drewnie gwoździem. Sklepało się koniec na pióro,
pilnikiem zaostrzyło, obcięło głowę obcęgami waląc po nich młotkiem i do
ręcznej wiertarki (początki lat 60 ubiegłego wieku)...

Data: 2009-08-15 13:23:51
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h65i05$aaf$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

To wyjaśnia przyczynę, dla której teraz używasz widii.

Data: 2009-08-15 13:48:48
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h666f5$b9b$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
> ręcznej wiertarki (początki lat 60 ubiegłego wieku)...

To wyjaśnia przyczynę, dla której teraz używasz widii.

Jasne! Do pił tarczowych do drewna, do głowic frezarskich do metalu do noży
tokarskich, w wiertłach, otwornicach, koronkach do betonu, żelbetonu,
kamienia itd.

Data: 2009-08-16 12:32:32
Autor: kogutek
czym wyciąćotwór w blacie
[...]

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/
Oczywiście ze gwoździem robi się dużo lepsze otwory pod wkręty niż wiertłem.
Gwoźdź albo podobne narzędzie nie przecina włókien a je rozpycha. Uzyskuje się w
ten sposób przynajmniej o 40% wytrzymalsze połączenie.  --

Data: 2009-08-16 21:04:31
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąćotwór w blacie
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:54b8.000000d3.4a87e040newsgate.onet.pl...
Oczywiście ze gwoździem robi się dużo lepsze otwory pod wkręty niż wiertłem.
Gwoźdź albo podobne narzędzie nie przecina włókien a je rozpycha. Uzyskuje się w
ten sposób przynajmniej o 40% wytrzymalsze połączenie.

A w przypadku cienkich desek lub listew rozpychając włókna otrzymujemy dwa drewienka zamiast jednego. :-)

Data: 2009-08-16 21:46:20
Autor: Marek Dyjor
czym wyciąćotwór w blacie
Jan Werbiński wrote:
[...]

amen,

a co do technologii łączenia to jest to całkiem poważna wiedza.

czy wiecie, że dobre gwoździe powinny być tępe? po to aby nie rozrywać włókien,
poprzez zastosowanie tępych gwoździ z karbami (odpowiednio ukształtowanych) zwiększa sie siła połączenia o ok 50%?

Dobre profesjonalne gwoździe krokwiowe mają karbowane końcówki, krokwie powinna być nawiercona a gwóźdź sie umacnia w murłacie.

ilu cieśli stosuje do połączeń śrubowych przekładki zębate?

Data: 2009-08-16 23:43:24
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąćotwór w blacie
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h69nmf$vn6$1news.onet.pl...
Jan Werbiński wrote:
[...]

Wiemy i dlatego już od dawna każdy majsterklepka kiedy istnieje ryzyko rozwarstwienia każdy gwóźdź tępi młotkiem odwracając go do góry ostrzem.

Data: 2009-08-12 15:51:06
Autor: Lagoda
czym wyciąć otwór w blacie
   Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...

Data: 2009-08-12 17:07:23
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
wiadomości news:4a82c8d1$1news.home.net.pl...
>    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...

Co dziwi? Powierzchnia z żywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Data: 2009-08-12 17:52:48
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5ulud$9iq$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

o ludzie...

Co dziwi? Powierzchnia z żywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Nikt normalny nie próbuje wiercić laminatu widią. Obojętnie czy koronową.

Data: 2009-08-12 19:44:47
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h5up3e$i40$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
>
> Co dziwi? Powierzchnia z żywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

Nikt normalny nie próbuje wiercić laminatu widią. Obojętnie czy koronową.

Wiekszego GWna nie słyszałem - widia jest dla nienormalnych? Możlikwe, za to
pięknie mi wiercą wszystko, prawie, bo niektóre materiały wymagają nasypu
diamentowego, lub wolframu...

Data: 2009-08-12 20:27:57
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5uv5h$16j$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Naprawdę? Drewno też?

Data: 2009-08-12 21:16:39
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h5v1nm$733$1atlantis.news.neostrada.pl...

Naprawdę? Drewno też?

Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

Data: 2009-08-12 21:27:07
Autor: Jan Werbiński
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości
Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

A ja w Poznaniu.

Data: 2009-08-13 00:36:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czym wyciąć otwór w blacie

"Jan Werbiński" h5v56k$f04$1@atlantis.news.neostrada.pl

Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

A ja w Poznaniu.

Przepraszam za to, że się włączę do dyskusji -- czy te
tarcze chronią także przed pociskami wystrzeliwanymi
z terenu Iranu? ;)

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-08-13 09:10:21
Autor: Lagoda
czym wyciąć otwór w blacie
Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

A ja w Poznaniu.

No wreszcie załapałeś o co w tej dyskusji chodzi...
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-13 13:08:20
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
wiadomości news:4a83bc6bnews.home.net.pl...

> A ja w Poznaniu.

No wreszcie załapałeś o co w tej dyskusji chodzi...

Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski,
Za Twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze
Ciągnie Jasia do kochania
Cóż z tego, bo nie może...

Data: 2009-08-14 08:50:37
Autor: Lagoda
czym wyciąć otwór w blacie
Marsz, marsz Dąbrowski,

Gdzie wkładasz wiertło widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do syboli narodowych to by cię redzice mogli nauczyć, bo obrażasz moją ojczyznę.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-14 09:15:46
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie

Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
wiadomości news:4a85094enews.home.net.pl...
> Marsz, marsz Dąbrowski,

Gdzie wkładasz wiertło widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do
syboli
narodowych to by cię redzice mogli nauczyć, bo obrażasz moją ojczyznę.

Niby kawałkiem o Jasiu?
Śmieszne. Mam nazwislo Dąbrowski, po matce.
Polska to moja jedyna Ojczyzna.

Data: 2009-08-14 09:41:35
Autor: Marek Dyjor
czym wyciąć otwór w blacie
Lagoda wrote:
Marsz, marsz Dąbrowski,

Gdzie wkładasz wiertło widiowe do mnie nie obchodzi, ale szacunku do
syboli narodowych to by cię redzice mogli nauczyć, bo obrażasz moją
ojczyznę.

mamy tu lepszych oszołomów od przepiszczy widać

rotfl

szacunki dla symboli narodowych to były dobre 100 lat temu

Data: 2009-08-15 07:47:34
Autor: Panslavista
czym wyciąć otwór w blacie
Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:h5v56k$f04$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości
> Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

A ja w Poznaniu.

Tancuj, tancuj ,wykrucaj, wykrucaj
Lem mi sysa nie zrucaj, nie zrucaj
Dobry sys jest w komputrze, komputrze
Ktoś ci nosa tu utrze, tu utrze...  :-))))

Data: 2009-08-15 00:07:28
Autor: kogutek
czym wyciąćotwór w blacie
>    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

o ludzie...
O co Ci chodzi, bo nie wiadomo. --

czym wyciąć otwór w blacie