czym wyczyscic mocno brudna tapicerke?

Data: 2012-07-11 00:15:00
Autor: venioo@interia.pl
czym wyczyscic mocno brudna tapicerke?
Macie jakies wyprobowane srodki do _mocno_ brudnej tapicerki?
Mocno tzn. porozlewane po siedzeniach wszystko co sie da (pewnie dzieciaki poprzedniej wlascicielki), duzo plam.

Siedzenia ciemne materialowe, w delikatny wzorek.

Probowalem pianki PLAK, po 3 uzyciach jakis-tam efekt jest, ale do czystego to jeszcze daleko (chyba cala pianke na 1 fotel musialbym zuzyc).
Podobno Vanish do tapicerek i dywanow daje rade z grubym brudem, K2 Tapis w aerozolu podobno tez daje rade.

Macie jakies wyprobowane srodki, zeby nie zniszczyc foteli?
Czy tylko odkurzacz pioracy zostaje, albo demontaz obic foteli i solidne pranie?
--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-07-11 00:46:55
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  venioo@interia.pl pisze tak:

Czy tylko odkurzacz pioracy zostaje, albo demontaz obic foteli i
solidne pranie?

Rozbierałem fotele bo raz chciałem zszyć rozcięcia i wydaje mi się że te piany to tylko wsiąkają głebiej brud. Odkurzacz pewnie jest dobry. Ile chcą za pranie?

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-07-11 23:41:08
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-07-11 00:46, PiteR pisze:
[...]

Nie mam w okolicy dobrej firmy pioracej, a tylko za to, ze jakis "Kaziu" ma odkurzacz pioracy z marketu i mi nim przejedzie (z niewiadomym efektem) to placic 100 nie zamierzam.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-07-11 01:11:47
Autor: Tmek

Użytkownik <venioo@interia.pl> napisał w wiadomości news:4ffca964$1news.home.net.pl...
[...]

TENZI Texwash albo oddaj tam gdzie piora zawodowo.

Tmek

Data: 2012-07-11 07:54:55
Autor: Iksiński
[...]

Tylko pranie odpowiednim sprzętem. Wszystkie domowe środki to tylko pudrowanie syfa.
Ostatnio oddałem do czyszczenia samochód z naprawdę brudną tapicerką i byłem w szoku, jaki efekt można osiągnąć używając profesjonalnego sprzętu i chemii.

Data: 2012-07-11 08:02:37
Autor: Myjk
czym wyczyscic mocno brudna tapicerke?
Wed, 11 Jul 2012 00:15:00 +0200, venioo@interia.pl
Macie jakies wyprobowane srodki, zeby nie zniszczyc foteli?
Czy tylko odkurzacz pioracy zostaje,

Wszelkie pianki i inne "ekstrementy" które się przeciera szmatą lub
szczotką to pół, albo nawet ćwierć środek. Tylko silny odkurzacz piorący w
połączeniu z dobrą chemią, np. TENZI TexWash. Jeśli jesteś z Wawy, to
zapraszam na pranie -- mam piorącego "dżordża" i jeszcze ze 3 butle TENZI,
które AFAIR w połowie 2013 tracą ważność, więc niech się te zakupy chociaż
przydadzą. Oczywiście pierzesz sam. :P

albo demontaz obic foteli i solidne pranie?

To już chyba lepiej obić nowym materiałem niż demontować i prać.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl

Data: 2012-07-11 09:17:04
Autor: jerzu
czym wyczyscic mocno brudna tapicerke?
On Wed, 11 Jul 2012 08:02:37 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Oczywiście pierzesz sam. :P

A już myślałem że mi wypierzesz :))

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-11 11:27:02
Autor: Myjk
czym wyczyscic mocno brudna tapicerke?
Wed, 11 Jul 2012 09:17:04 +0200, jerzu
A już myślałem że mi wypierzesz :))

Aż tak mi się nie nudzi. ;P Samo pranie jest upierdliwe (wykładziny) a
nawet męczące (zwłaszcza tapicerka, gdzie trzeba przyjmować pozycje niczym
w kamasutrze). ;)

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

Data: 2012-07-11 23:39:08
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-07-11 08:02, Myjk pisze:
[...]

Dzieki :) Niestety do Wawy mam za daleko :(

albo demontaz obic foteli i solidne pranie?

To już chyba lepiej obić nowym materiałem niż demontować i prać.

Taki demontaż nie jest taki trudny, tylko troche czasochlonny ;) ale mozna ładnie wszystko wyprac i powiesic do wysuszenia.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-07-11 08:39:16
Autor: Robson
czym wyczyscic mocno brudna tapicerke?

Macie jakies wyprobowane srodki, zeby nie zniszczyc foteli?
Czy tylko odkurzacz pioracy zostaje, albo demontaz obic foteli i solidne
pranie?

Żadne aerozole/pianki. Dobra chemia w płynie, szczotka ryżowa i odkurzacz piorący.
Najpierw zwilżam wodą, potem psikam chemią (mam taki 5-litrowy spryskiwacz ogrodniczy), potem w ruch szczotka ryżowa, potem odsysam odkurzaczem. Potem znowu leję wodę i patrzę, czy jeszcze brudna leci. Potem znowu woda/szczotka i odsysam. Jak jeszcze brudna leci, to chemia->szczotka->woda+>odkurzacz. Do skutku.

Data: 2012-07-11 11:32:25
Autor: Xiant
W dniu 2012-07-11 00:15, venioo@interia.pl pisze:
[...]

Witam

Firma zawodowo pioraca, kazdy zrodek "z marketu" tylko wpakuje brud glebiej albo go rozmaże.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2012-07-11 23:40:05
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-07-11 11:32, Xiant pisze:
Witam

Firma zawodowo pioraca, kazdy zrodek "z marketu" tylko wpakuje brud
glebiej albo go rozmaże.

Tego sie obawailem, niestety zadnej profesjonalnej nie mam w poblizu :(
Chyba popytam po znajomych kto ma odkurzacz pioracy - jedyna rozsadna opcja na dzien dzisiejszy...

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-07-11 23:48:56
Autor: ToMasz
czym wyczyscic mocno brudna tapicerke?
W dniu 11.07.2012 00:15, venioo@interia.pl pisze:

jest taki środek, nazywa się dimer. JEst wielokrotnie mocjejszy od k2, ale działa podobnie. agresywny dla aluminium, wybiela je. ale tapicerkę możesz czyścić. znaczy taki dimmer rozrób... 1:2 - mieszanka niebezpieczna, może zacznij od 1:10 i spryskaj wszystko co brudne, obficie. po 10 minutach wypierz odkurzaczem piorącym, samą wodą. Zabawa z odkurzaczem jest bezwzględnie konieczna. o ile dimmer rozpuści brud, to jednak jakoś go musisz wydobyć z tapicerki. Dimmer do dostania w selgrosie, albo na allefro

ToMasz

czym wyczyscic mocno brudna tapicerke?