czyszczenie jacket'u

Data: 2012-08-03 04:36:51
Autor: wojtek.sawasciuk
czyszczenie jacket'u
Witam,
Jak najlepiej wyczyścić jacket ? Kupiłem używany, niestety jest troche brudny i lekko zatęchły. Żona chciała wrzucić do pralki na 30stopni i ew potraktować czymś na bazie chloru, nie wiem czy do dobry pomysł ?

Data: 2012-08-03 22:41:55
Autor: Pszemol
czyszczenie jacket'u
<wojtek.sawasciuk@gmail.com> wrote in message news:b037b486-2813-47e2-bbd8-e8848b1df254googlegroups.com...
Jak najlepiej wyczyścić jacket ? Kupiłem używany, niestety jest troche
brudny i lekko zatęchły. Żona chciała wrzucić do pralki na 30stopni
i ew potraktować czymś na bazie chloru, nie wiem czy do dobry pomysł ?

Z pralką bym się nie wygłupiał - raczej wymoczyłbym w miednicy przez
10 minut w dobrze rozcieńczonym roztworze bielinki (chloru pralniczego)
wlewając również ten roztwór do pęcherza i szorając nim przez te 10
minut. Potem kilka razy wypłukałbym dokładnie w ciepłej, czystej
wodzie aż przestanie całkiem capić chlorem i powiesił do wyschnięcia
tak, aby również wnętrze pęcherza wysuszyć.

Wybrałbym taką bielinkę co nie ma zmieszanego detergentu, aby
Ci się z pęcherza nie pieniło potem :-)

Data: 2012-08-04 18:34:18
Autor: 666
czyszczenie jacket'u
Chloru bym nie używał, jesli już to wody utlenionej lub pochodnych (rozcieńczony perhydrol itp.).
I nie w pralce.

Data: 2012-08-06 16:36:01
Autor: Jarek Andrzejewski
czyszczenie jacket'u
On Sat, 4 Aug 2012 18:34:18 +0000 (UTC), " 666"
<j666@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Chloru bym nie używał, jesli już to wody utlenionej lub pochodnych (rozcieńczony perhydrol itp.).

kwas borny też powinien się nadać do przepłukania wnętrza i pozbycia
się zeń "życia".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-08-08 06:48:52
Autor: Pszemol
czyszczenie jacket'u
Jak poszło czyszczenie jacketu, Wojtku?

Data: 2012-08-09 14:20:42
Autor: wojtek.sawasciuk
czyszczenie jacket'u
W dniu środa, 8 sierpnia 2012 13:48:52 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
Jak posz�o czyszczenie jacketu, Wojtku?

Dzięki za wasze podpowiedzi, niestety nie skorzystałem - jestem w gorącej wodzie kąpany ;) Zanim przyszła pierwsza odpowiedz jacket juz został wyczyszczony.

najpierw wyprałem go ręcznie w wannie, w normalnym płynie do tkanin delikatnych (żona do pralki to wlewa), woda była masakrycznie brudna jako że nie zauwazylem nic niepokojącego zdecydowałem się powtórzyć zabieg jeszcze w pralce (30stopni, delikatnie bez wirowania). Z wierzchu potraktowalem jeszcze jakims mydełkiem do wywabiania plam. Pęcherz wypłukałem najpierw tą wodą z prania, potem dużą ilością czystej (otworzyłem zawory żeby dobrze wypłukać).  Generalnie jacket jest czysty, co sie dało sprać to zeszło ;) co ważne nie śmierdzi juz nieprzyjemnie.

Zachciało mi się jeszcze wymienić uszczelki i oringi, co zaczałem czynić. Narazie zabrakło mi juz czasu zeby go poskładać i sprawdzić szczelność.

Data: 2012-08-09 22:48:57
Autor: Pszemol
czyszczenie jacket'u
<wojtek.sawasciuk@gmail.com> wrote in message news:d5a6e5dd-721e-415b-95fa-b16ac0d58fb5googlegroups.com...
[...]

Najważniejsze że jak widać operacja się udała...  :-)
Powodzenia przy nurach!

czyszczenie jacket'u