czyszczenie klimatyzacji

Data: 2019-07-01 09:45:04
Autor: JaceK
czyszczenie klimatyzacji
Od czasu do czasu na kilka sekund pojawia się nieprzyjemny zapach z klimatyzacji. Zabrałem się za temat i internety podpowiadają, że najpopularniejszym zabiegiem jest ozonowanie. Te same internety są dość sceptyczne w sprawie skuteczności takiego zabiegu. Z innych rzeczy, które zauważyłem, są używane preparaty gazowe. Zasysane są do układu i mają go dezynfekować. Albo różne pianki aplikowane przez rurkę włożoną do kratki nawiewu. Każda pliszka swój ogon chwali i internety też niezbyt pochlebnie opiniują takie preparaty. Pytanie, jakie jest zdanie użytkowników grupy na temat dostępnych sposobów czyszczenia układu klimatyzacji?  Poproszę o opinie i poradę, bo ciężko się zdecydować a zakładu, który rozebrałby klimatyzację na części, przeczyścił (mechanicznie?) nie znalazłem (i nie wiem w sumie, czy byłoby to najlepsze rozwiązanie albo czy jest w ogóle konieczne, jeśli są inne, mniej inwazyjne a równie skuteczne).

JaceK

Data: 2019-07-01 12:11:11
Autor: Myjk
czyszczenie klimatyzacji
Mon, 1 Jul 2019 09:45:04 +0200, JaceK
Od czasu do czasu na kilka sekund pojawia się nieprzyjemny zapach z klimatyzacji.

Nic na to nie poradzisz, to jest wina złej konstrukcji systemu nawiewowego.
W Mazdzie6 którą mam od nowości, obecnie 10 lat, nic nie śmierdzi. Nigdy
nie śmierdziało. Natomiast w Niemcach zawsze śmierdzi, nawet jak auto nowe
(wiem, bo też Skodą z salonu wyjechałem).

Jeśli coś śmierdzi i nie jest to wina konstrukcji, to zazwyczaj jest to
odpływ skroplin. Trzeba zdezynfekować tackę a przy okazji się zdezynfekuje
sam odpływ. Najmniej inwazyjny jest rzeczywiście OZON, bo cemią trzeba
wiedzieć gdzie trysnąć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-07-01 18:59:58
Autor: Budzik
czyszczenie klimatyzacji
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

Cos w tym jest
W ducato nigdy nie smierdzi, nigdy nie smierdziało a z klima praktycznie nic nie robie poza uzywaniem.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-07-01 16:06:24
Autor: Cavallino
czyszczenie klimatyzacji
W dniu 01-07-2019 o 09:45, JaceK pisze:
[...]

Oba skuteczne.
Minimum na rok u mnie pomaga.

  Albo różne pianki aplikowane przez rurkę włożoną
do kratki nawiewu.

Nie rób tego, u mnie taka pianka zalała elektronikę.
Koszt który zażądało za to ASO to ok 1500 zł.

Data: 2019-07-06 17:43:13
Autor: pueblo
czyszczenie klimatyzacji
Witaj Cavallino, 01 lip 2019 w news:qfd0gf$fr6$1$Cavnews.chmurka.net
napisałeś/aś:

  Albo różne pianki aplikowane przez rurkę włożoną
do kratki nawiewu.

Nie rób tego, u mnie taka pianka zalała elektronikę.
Koszt który zażądało za to ASO to ok 1500 zł.

Wygląda na to, że problem z tymi piankami taki, że trzeba szybko je wydmuchiwać, nie czekając aż się uwodnią. A wtedy mają mało czasu na czyszczenie i pewnie nawet nie dotrą do parownika.

Data: 2019-07-01 20:05:40
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
czyszczenie klimatyzacji
Powitanko,

W dniu 2019-07-01 o 09:45, JaceK pisze:
Od czasu do czasu na kilka sekund pojawia się nieprzyjemny zapach z klimatyzacji.

Klima schłodziła do zadanej temp. i się wyłącza. Rozmarzają wtedy syfiaste bakterie i smrodzą.

Zabrałem się za temat i internety podpowiadają, że najpopularniejszym zabiegiem jest ozonowanie.

I to jest prawda. Ozonowanie wybija wszystko, co żywe. Tylko że jednorazowy zabieg pomaga na krótko. Woda skraplająca się na parowniku + brak przepływu powietrza + wysoka temperatura powoduje rozkwit form życia w stojacym samochodzie.
Problem rozwiązałem prosto: w obudowie parownika wywierciłem dziurę, wsadziłem rurkę i przez nią puszczam ozon prawie po każdym użyciu samochodu. Nie ma szans nic tam przeżyć. Wydajność takiego domowego ozonatora jest wystarczająca do takiego zabiegu. Jeśli da się wymacać parownik, to polecam takie rozwiązanie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2019-07-01 21:59:11
Autor: Myjk
czyszczenie klimatyzacji
Mon, 1 Jul 2019 20:05:40 +0200, Pawel "O'Pajak"
Rozmarzają wtedy syfiaste bakterie i smrodzą.

ROTFL

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-07-01 21:07:18
Autor: szod
czyszczenie klimatyzacji
[...]

Tutaj gość sobie czyści klimę:
https://www.youtube.com/watch?v=8Jeu-T1v4ZM

Data: 2019-07-02 12:04:47
Autor: Queequeg
czyszczenie klimatyzacji
JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

Poproszę o opinie i poradę,

Mając ten sam problem zrobiłem sobie generator ozonu. Używałem go dotąd dwa razy i faktycznie pomaga. Odpalam samochód, włączam obieg zamknięty, klimatyzacja i nawiew na max, włączam generator i co 15 minut zaglądam do samochodu, przełączając kierunek nawiewu (nogi, twarz, szyba). Po godzinie takiego zabiegu wyłączam ozonator i idę do domu, a ozon w tym czasie powoli się rozkłada. Następnego dnia jest w samochodzie taki specyficzny zapach, ale on nie jest bardzo nieprzyjemny i szybko wietrzeje.

W domowym klimatyzatorze zawsze przed wyłączeniem włączam sam nawiew i tak sobie chodzi nawet godzinę, odparowując skroploną wodę z parownika. Chciałem sobie zrobić podobny obwód w samochodzie, włączający na jakiś czas wentylator nawiewu po jeździe z klimą, ale w końcu nie zrobiłem.

Data: 2019-07-06 17:43:08
Autor: pueblo
czyszczenie klimatyzacji
Witaj JaceK, 01 lip 2019 w news:6SiSE.4700$Yu7.1514fx41.iad
napisałeś/aś:
[...]

Podobnoż wszystko co najgorsze mnoży się na parowniku, a jeśli tak to najlepszym jest dotarcie do parownika. Osobiście zawsze stawiam na czyszczenie mechaniczne, ale skoro się nie da.
No i Wurth ma taki preparat, któru aplikuje się na parownik prze rurkę odrowadzającą skroplone w parowniku powietrze pod samochód. Dziś zapodałem tą metodą taką zwykłą piankę - 3 razy zapakowałem w parownik i po prostu pozwoiłem piance poprawcować aż sama spłynęła pod samochód. Akurat mam dobre podejście, bo z wnętrza samochodu - rozpinam rurkę i mam parę cm do parownika.
Po czymś takim i wymianie filtra, smierdzi tym środkiem (wcześniej tylko sporadycznie pojawiały się jakieś smrodki), ale już przechodzi. Wydaje mi się, że klimatyzator szybciej zaczyna schładzać.

Data: 2019-07-06 21:19:00
Autor: sczygiel
czyszczenie klimatyzacji
W dniu sobota, 6 lipca 2019 12:43:10 UTC-5 użytkownik pueblo napisał:
Witaj JaceK, 01 lip 2019 w news:6SiSE.4700$Yu7.1514fx41.iad
napisałeś/aś: > rurkę włożoną do kratki nawiewu. Każda pliszka swój ogon chwali i
> [...]
Po czymś takim i wymianie filtra, smierdzi tym środkiem (wcześniej tylko sporadycznie pojawiały się jakieś smrodki), ale już przechodzi. Wydaje mi się, że klimatyzator szybciej zaczyna schładzać.

Czy jak resztki wyplynely to byly brudne?

Akurat ogladalem pare aut na szrocie i byly one 8-9letnie. parownik czysty.

Za to kanaly wentylacyjne oklejone drobnym kurzem, pewnie tez zagrzybione.

Data: 2019-07-07 08:30:52
Autor: pueblo
czyszczenie klimatyzacji
Witaj , 07 lip 2019 w
napisał:
> [...]
przechodzi. Wydaje mi się, że klimatyzator szybciej zaczyna
schładzać.

Czy jak resztki wyplynely to byly brudne?

Nie powiem ci, nie sprawdzałem, nie byłbym w stanie tego stwierdzić po pół godzinie w tej wielkiej plamie na brudnej ulicy. Nie spodziewałbym się niewiadomo jakiego syfu, ale na pewno w jakimś stopniu zdezynfekowałem parownik.

Akurat ogladalem pare aut na szrocie i byly one 8-9letnie. parownik
czysty.
No to ja nie mam dostępu wzrokowego do parownika.

Za to kanaly wentylacyjne oklejone drobnym kurzem, pewnie tez
zagrzybione.
Ja to zrobiłem najbezpieczniej jak się da. Chciałem jeszcze na koniec wpuścić trochę przez kratki, ale pianka się skończyła.
Następnym razem zrobię tak samo, tylko po pierwszym spłynięciu zaaplikuję znowu piankę na parownik i od razu włączę klimę, żeby powietrze przepchało tę piankę, póki nią jeszcze jest przez kanały do wylotów. Generalnie chciałem być maksymalnie ostrożny, bo czytałem, że w tym aucie ludzie sobie popsuli radia, głośniki taką pianką - podejrzewam, że czekali za długo i pianka się uwodniła.

czyszczenie klimatyzacji