czyszczenie lancucha cz.2

Data: 2016-10-02 07:15:37
Autor: zbrochaty
czyszczenie lancucha cz.2
https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.rec.rowery/czyszczenie$20%C5%82a%C5%84cucha%7Csort:date/pl.rec.rowery/9G1eKnSaGz8/g5a68YJOBwAJ

Do tej pory używałem płyn do mycia naczyń (link powyżej), ale lepszy efekt daje spray odtłuszczający do kuchenek i piekarników.

- spryskuje lańcuch i włączam dzbanek
- [opcjonalnie] jade do pobliskiego sklepu po piwo
- polewam łańcuch wrzątkiem
- 10 sek szmata
- smaruję łańcuch, gotowe, łańcuch lśni

To na szybko. Można tez się pobawić w czyszczenie w ten sposób zębatek, ale trzeba przechylić rower, aby wrzątek nie spływał do łożysk.

Może któregoś razu po takim zabiegu wyczyszczę łańcuch metodą "na Araba" (szejkowanie) i zobaczę ile brudu będzie w butelce z dieseliną

Data: 2016-10-02 10:56:58
Autor: Rowerex
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu niedziela, 2 października 2016 15:15:39 UTC+1 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:

- [opcjonalnie] jade do pobliskiego sklepu po piwo

Jakie? Ilość? Gatunek? Kiedy spożycie?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-10-03 09:57:10
Autor: ąćęłńóśźż
czyszczenie lancucha cz.2
W Strongu najlepiej się czyści (najwięcej alkoholu) łańcuch.

-- -- -
Jakie?
Gatunek?

Data: 2016-10-02 16:49:04
Autor: ToMasz
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu 02.10.2016 o 16:15, zbrochaty@gmail.com pisze:
https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.rec.rowery/czyszczenie$20%C5%82a%C5%84cucha%7Csort:date/pl.rec.rowery/9G1eKnSaGz8/g5a68YJOBwAJ

Do tej pory używałem płyn do mycia naczyń (link powyżej),
jasne. płynem do naczyń to sobie siodełko możesz umyć
ale lepszy efekt daje spray odtłuszczający do kuchenek i piekarników.
oczywiście że lepszy. i zapewnie jest na nim napisane nie wdychać (nie mówiąc już o połykaniu) i pracować w rękawiczkach. Bo jest dużo mocniejszy od "ludwika". JEszcze raz. najpierw benzyna ekstrakcyjna, potem dimer. Jak znajdziesz coś lepszego a jeszcze najlepiej tańszego, to stawiam piwo za "sprzedanie" pomysłu.
ToMasz

Ps do dimera nie radzę podchodzić bez rękawiczek.

Data: 2016-10-03 17:46:17
Autor: Jan Cytawa
czyszczenie lancucha cz.2
  ToMasz pisze:

[...]

Polecam Brudpur f-my Voight.

http://www.voigt.pl/produkt/linia_produktow/1,profiline_brudpur_vc_242,16

lub krocej

http://tnij.org/m4t4fco

mam to dobrze sprawdzone.

Jan Cytawa

Data: 2016-10-02 17:27:25
Autor: Akarm
czyszczenie lancucha cz.2
[...]

A ja tradycyjnie napiszę, że nie rozumiem ludzi poświęcających czas i energię na zbędne czynności. :)
Mnie zdarzyło się raz umyć łańcuch, stąd wiem że ten zabieg niczemu nie służy. No, może poza względami estetycznymi.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-10-02 18:59:28
Autor: Jacek Maciejewski
czyszczenie lancucha cz.2
Dnia Sun, 2 Oct 2016 17:27:25 +0200, Akarm napisał(a):

[...]

Popieram. Czy pucujesz czy  nie, po paru tys. km łańcuch do wymiany.
Pewien sens ma jazda na dwa łańcuchy ze zamianą co 1 tys.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-10-02 19:13:29
Autor: ToMasz
czyszczenie lancucha cz.2
[...]

to nie tak panowie. zwykły łańcuch, taki za 30 zeta, jak straci smar, to piszczy, jęczy niemiłosiernie. jak go smarujesz bez czyszczenia, to robi się na nim taka maź, która łapie brud. potem ten brud oblepia zębatki. no i trafia taki klient do serwisu, że mu przerzutki nie działają idt. można spokojnie wydłubać kilkadziesiąt gram syfu z kółek zębatych przerzutki i wolnobiegu.

kiedys to musze pofotografować dla potomnych

ToMasz

Data: 2016-10-02 19:56:08
Autor: Akarm
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu 02.10.2016 o 19:13, ToMasz pisze:
jak go smarujesz bez czyszczenia, to robi
się na nim taka maź, która łapie brud.

Dlatego ja stosuję wyłącznie oleje parafinowe.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-10-03 14:48:38
Autor: Andrzej Ozieblo
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu 2016-10-02 o 19:56, Akarm pisze:
W dniu 02.10.2016 o 19:13, ToMasz pisze:
jak go smarujesz bez czyszczenia, to robi
się na nim taka maź, która łapie brud.

Dlatego ja stosuję wyłącznie oleje parafinowe.

Ja też, przynajmniej w góralu. White Lightening. Żadnych syfów. Czasem zbieram śrubokrętem z kółeczek przerzutki osad. Ale ja się na ciężkie jazdy już nie wybieram, zwłaszcza w deszczu. Natomiast rower w miejskim składaku, który często jeździ w deszczu, traktuję zielonym, syfochwytnym, Finish Linem.

Czyszczenie łańcucha wykonałem jakiś 15 lat temu w specjalnej maszynce do czyszczenia. Ropą. I od tamtej pory dałem sobie spokój. Niedawno, chyba tu w tej grupie, cytowałem wywody jakiegoś łancuchowego eksperta, który twierdził, że mycie łańcucha jest nie tylko niewskazane, ale wręcz szkodliwe. Mogę pogmerać.

Data: 2016-10-03 17:28:00
Autor: ąćęłńóśźż
czyszczenie lancucha cz.2
Spoko, ostatnio szejkowałem w oleju po frytkach, tanio wyszło ;-)

Data: 2016-10-03 17:49:49
Autor: Jan Cytawa
czyszczenie lancucha cz.2
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

czas to pieniadz. Jesli zalozymy, ze niezly lancuch kosztuje okolo 40 zl a czyszczenie lancucha jet mocno czasochlonne to nie wiem, czy sie  nie oplaca raz na 2 miesiace zmienic lancuchc :)
No chyba, ze ktos bezrobotny to autouslugi ma gratis.

Jan Cytawa

Data: 2016-10-04 09:12:21
Autor: Piotr Majka
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu 03.10.2016 o 17:49, Jan Cytawa pisze:

czas to pieniadz. Jesli zalozymy, ze niezly lancuch kosztuje okolo 40 zl

Chyba 8 rzędowy. Pokaż mi niezły łańcuch 10-11 rzędowy za 40zł.

Data: 2016-10-04 09:33:42
Autor: ąćęłńóśźż
czyszczenie lancucha cz.2
No wiadomo im więcej rzędów, tym szerszy łańcuch, więcej materiału, więc i cena wyższa ;-)))

-- -- -

Data: 2016-10-04 12:38:44
Autor: Andrzej Ozieblo
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu 2016-10-04 o 09:33,  ąćęłńóśźż pisze:
No wiadomo im więcej rzędów, tym szerszy łańcuch, więcej materiału, więc i cena wyższa ;-)))

:)

Data: 2016-10-04 09:52:48
Autor: rmikke
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu wtorek, 4 października 2016 18:01:21 UTC+2 użytkownik biker napisał:
W dniu 04.10.2016 o 12:38, Andrzej Ozieblo pisze:

> :)

A może odwrotnie co?

Nie rozpoznałbyś ironii nawet jakby wyskoczyła zza krzaka
i kopnęła Cię w d^Hposladki...

Data: 2016-10-04 13:03:18
Autor: Akarm
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu 03.10.2016 o 14:48, Andrzej Ozieblo pisze:
Ja też [...]. White Lightening.
A ja już nie. Jakiś czas temu kupiłem kilka butelek Finish Line Ceramic Wax Lube w okazyjnej cenie. :)  I według mnie na dłużej starcza niż White Lightning, który stosowałem wcześniej.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-10-04 08:53:19
Autor: rmikke
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu wtorek, 4 października 2016 13:03:20 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:
> [...]
A ja już nie. Jakiś czas temu kupiłem kilka butelek Finish Line Ceramic Wax Lube w okazyjnej cenie. :)  I według mnie na dłużej starcza niż White Lightning, który stosowałem wcześniej.

To akurat mogę potwierdzić, ten Finish Line bardzo mi się.

Data: 2016-10-04 13:19:27
Autor: Andrzej Ozieblo
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu 2016-10-04 o 13:03, Akarm pisze:
[...]

Dzięki za sugestię, spróbuję. Bo z tego typu smarów już nie zrezygnuję. Zwłaszcza przydatne nad morzem.

Data: 2016-10-03 19:39:21
Autor: PeJot
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu 2016-10-02 o 16:15, zbrochaty@gmail.com pisze:

Do tej pory używałem płyn do mycia naczyń (link powyżej), ale lepszy efekt daje spray odtłuszczający do kuchenek i piekarników.

To może od razu łańcuch do zmywarki ? :) A zupełnie serio, ta chemia jest dosyć agresywna.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-10-03 21:56:57
Autor: ToMasz
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu 03.10.2016 o 19:39, PeJot pisze:
[...]

nie ludzie nie jest agresywna. jutro Wam pokaże
ToMasz

Data: 2016-10-05 16:28:02
Autor: ToMasz
czyszczenie lancucha cz.2
W dniu 03.10.2016 o 21:56, ToMasz pisze:
[...]

dimer w akcji. ktoś chce spróbować wsadzić do słoika palec?

https://youtu.be/0GNNEtBAfBM
https://youtu.be/78AQTqgXQyM
https://youtu.be/M0cI04Cd-n8

a tak wygląda łańcuch  już po kąpieli. to ten sam łańcuch. tyle że jeden zaliczył dimer drugi nie

http://iv.pl/images/08441742146525296717.jpg
http://iv.pl/images/09963635470920778203.jpg

czyszczenie lancucha cz.2