czyszczenie srebra

Data: 2009-10-19 11:20:26
Autor: Jaroslaw Wenta
czyszczenie srebra
Bbjk wrote:

Czyszczę srebra  metodą chemiczną (gdyby ktoś był ciekaw:
http://www.abcgospodyni.pl/czyszczenie-srebra-zlota.html) i z dobrym
dotychczasowo skutkiem, jednak ostatnio dałam do roztworu, w którym już
moczyło się kilka rzeczy mocno poczerniały świecznik, czarne plamy z
niego "przeszły" na cukiernicę i nie dają się już tym sposobem usunąć.
Czy jest jakaś domowa inna bezinwazyjna metoda dla dużych przedmiotów?
Czy płyn Argentum, działający na podobnej zasadzie jest bardziej
skuteczny?
A ja zrobiłem tak:
- dno zlewu wyłożyłem folią metalową (taką do pieczenia)
- na nią położyłem srebrne sztućce oraz srebrne naczynka
- wsypałem kilka łyżek soli (6-8)
- zalałem letnią wodą
- odczekałem 10 minut
- wyjmując czyste srebra wycierałem do sucha w papierowe ręczniki.
Naprawdę!
--
JW

Data: 2009-10-19 12:07:44
Autor: Bbjk
czyszczenie srebra
Jaroslaw Wenta pisze:

[...]

To jest dokładnie "moja" metoda, znana powszechnie i do tej pory sprawdzała się bez pudla, pierwszy raz osad przeszedł zamiast na folię na inny przedmiot. Być może błędem było moczenie przedmiotów o różnym stopniu zoksydowania. Były to srebra o różnych próbach, może łączenie ich w jednym roztworze było błędem.
Teraz spróbuję wywabić to preparatem ze sklepu.
--
Basia

Data: 2009-10-19 12:14:07
Autor: Prawusek
czyszczenie srebra
"Bbjk" <bajarka@qgazeta.pl> wrote in message
Jaroslaw Wenta pisze:

> [...]

ich w jednym roztworze było błędem.
Teraz spróbuję wywabić to preparatem ze sklepu.

Czarny nalot na srebrze to siarczki i chlorki - na wielu wyrobach "patyna"
zdobiąca wyrób.

czyszczenie srebra