czytnik kart

Data: 2012-01-30 14:29:23
Autor: mz
czytnik kart
Witam
Zastanawiam się czy da się podł±czyć czytnik kart pamięci do telefonu komórkowego z jav± (SE W995, Hazel lub Samsung Avila)
Chciałbym przegl±dać i przegrywać zdjęcia (z karty pamięci do telefonu) z pominięciem komputera.

Data: 2012-01-30 13:34:18
Autor: Waldek Godel
czytnik kart
Dnia Mon, 30 Jan 2012 14:29:23 +0100, mz napisał(a):

[...]

Oczywi¶cie, że się da. Zaprojektujesz tylko układ USB-host, poł±czysz go z
procesorem telefonu, prawdopodobnie dodaj±c odpowiedni przełacznik do
istniej±cego kontrolera czytnika kart pamięci, oprogramujesz obsługę w
systemie telefonu jednego i drugiego oraz dodasz odpowiednie zmiany w samym
systemie, aby dało się wybierać kolejne napędy i już. Zrobione.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

Data: 2012-01-30 14:36:05
Autor: mz
czytnik kart

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomo¶ci news:144cdlj9jytqy$.dlglepper.institute.com...
[...]

ha ha ha

Data: 2012-01-30 18:46:48
Autor: ToMasz
czytnik kart
W dniu 30.01.2012 14:29, mz pisze:
Witam
Zastanawiam się czy da się podł±czyć czytnik kart pamięci do telefonu
komórkowego
tak, ale niewiele telefonów to potrafi.
> z jav±
tu niema problemu. w tych telefonach które już maj± Host-USB napewno javę jako¶ "odpalisz"
(SE W995, Hazel lub Samsung Avila)
nie. w tych nie słyszałem o takiej możliwo¶ci. Toshibę g900 sprawdĽ
Chciałbym przegl±dać i przegrywać zdjęcia (z karty pamięci do telefonu)
z pominięciem komputera.
szukaj telefonów z Host-usb
ToMasz

Data: 2012-01-31 00:02:21
Autor: Animka
czytnik kart
W dniu 2012-01-30 18:46, ToMasz pisze:
W dniu 30.01.2012 14:29, mz pisze:
Witam
Zastanawiam się czy da się podłączyć czytnik kart pamięci do telefonu
komĂłrkowego
tak, ale niewiele telefonĂłw to potrafi.
  >  z javÄ…
tu niema problemu. w tych telefonach ktĂłre juĹĽ majÄ… Host-USB napewno
javÄ™ jakoĹ› "odpalisz"
(SE W995, Hazel lub Samsung Avila)
nie. w tych nie słyszałem o takiej możliwości. Toshibę g900 sprawdź
Chciałbym przeglądać i przegrywać zdjęcia (z karty pamięci do telefonu)
z pominięciem komputera.
szukaj telefonĂłw z Host-usb

Co to za telefon, ĹĽe nie da sie przenieść czy skopiować     z telefonu na kartÄ™ i na odwrĂłt :D
Z komputera na telefon i odwrotnie moĹĽna przez bluetooth.

--
animka

Data: 2012-01-31 07:30:25
Autor: mz
czytnik kart

Użytkownik "Animka" <to.nie.ja@wp.pl> napisał w wiadomości news:jg7i05$mhd$1node2.news.atman.pl...
Co to za telefon, ĹĽe nie da sie przenieść czy skopiować     z telefonu na kartÄ™ i na odwrĂłt :D
Z komputera na telefon i odwrotnie moĹĽna przez bluetooth.

Nie chodzi mi o kopiowanie z karty, ktĂłra jest w telefonie ale z karty, ktĂłra jest w czytniku - z pominiÄ™ciem komputera.  Kopiowanie bezpoĹ›rednio z czytnika do telefonu.

Data: 2012-01-31 15:59:02
Autor: TGor
czytnik kart
On 2012-01-31 07:30, mz wrote:

Nie chodzi mi o kopiowanie z karty, ktĂłra jest w telefonie ale z karty,
która jest w czytniku - z pominięciem komputera. Kopiowanie bezpośrednio
z czytnika do telefonu.

Nie przejmuj siÄ™, to maskotka grupy.
(co zaraz będzie udowodnione)

--
Pozdr., TG
"Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

Data: 2012-01-30 23:22:14
Autor: J.F.
czytnik kart
[...]

Z jednej karty na druga ? Bo one chyba czytnik maja wbudowany.

J.

Data: 2012-01-31 07:32:08
Autor: mz
czytnik kart

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1pnlpmu0pp3b4$.1knf8mhaxdihq.dlg40tude.net...
[...]

Tak z jednej karty na drug± przy pomocy samego telefonu bez użycia komputera. Np z małej 1GB karty z aparatu na wieloGB karte w telefonie, tak aby zarchiwizowac zdjęcia np podczas wakacji na które nie chce zabierać laptopa.

Data: 2012-01-31 12:18:32
Autor: J.F
czytnik kart
Użytkownik "mz"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Powatpiewam zeby to sie dalo zrobic. Nie bo nie - telefon nie ma i tyle. Choc w sumie kto wie - moze i ma.

Albo bym poszukal okazji na allegro i dokupil wieksza karte xD, albo ....
http://allegro.pl/adapter-olympus-microsd-na-xd-model-2011-gw-fvat-i2089643255.html

Uwaga - moga byc klopoty z kartami wiekszymi niz 2GB. Nie wiadomo czy telefon lub ten adapter obsluzy

J.

Data: 2012-01-31 13:09:36
Autor: mz
czytnik kart

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jg8ima$dcl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Karty większej sie nie da dokupić bo aparat widzi max 1GB. A adapter mam zamiar kupić je¶li inne pomysły nie wypal± i wmieniać małe karty SD, które sa o wiele tańsze.

Data: 2012-01-31 17:42:14
Autor: Pszemol
czytnik kart
"mz" <aa@wp.pl> wrote in message news:4f27da0b$0$26685$65785112news.neostrada.pl...
Karty większej sie nie da dokupić bo aparat widzi max 1GB. A adapter mam zamiar kupić je¶li inne pomysły nie wypal± i wmieniać małe karty SD, które sa o wiele tańsze.

No to chyba czas wymienić aparat na lepszy/nowszy...
I do niego dokupić wtedy EyeFi i chulać po wifi ze zdjęciami:
http://photojojo.com/store/awesomeness/eye-fi-wifi-memory/

Data: 2012-02-01 07:13:24
Autor: mz
czytnik kart

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:jg995m.2kr8.0poczta.onet.pl...
[...]

W życiu aparat (FujiFilm S5600) jest dobry.

Data: 2012-02-01 07:16:53
Autor: Pszemol
czytnik kart
"mz" <aa@wp.pl> wrote in message news:4f28d805$0$26686$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Być może spełnia Twoje wymagania fotograficzne ale najwyraĽniej
nie spełnia pozostałych obsługuj±c jedynie karty 1G...
Może Twój problem rozwi±załoby sprzedanie go na Allegro i kupno
podobnego aparatu z tym że nowszego modelu, który czyta już
duże karty SD...

Data: 2012-02-01 14:24:56
Autor: mz
czytnik kart

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:jgaot5.2kuk.0poczta.onet.pl...
[...]

To juz wole kupić na Allegro karty xD lub spróbować z tymi adapterami.

Data: 2012-02-01 14:39:55
Autor: ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)
czytnik kart
W dniu 2012-02-01 14:16, Pszemol pisze:
/.../
Być może spełnia Twoje wymagania fotograficzne ale najwyraĽniej
nie spełnia pozostałych obsługuj±c jedynie karty 1G...
A jakie karty obsługuje 4S?

ALex

Data: 2012-02-01 19:04:51
Autor: Pszemol
czytnik kart
""ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)"" <alex@niechcedluzszegopenisa.graf.torun.pl> wrote in message news:jgbfbg$npv$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czy mówisz o iPhone 4S? Nie mam go, mam starszy model...
Nie obsługuje on kart, ale jak sam widzisz to nie ja tu
zwracam się do grupy z takim problemem tylko kolega mz
próbuje użyć telefonu jako protezy dla ułomnego aparatu foto.

Data: 2012-01-31 23:52:07
Autor: Animka
czytnik kart
W dniu 2012-01-31 13:09, mz pisze:
Karty większej sie nie da dokupić bo aparat widzi max 1GB. A adapter mam zamiar
kupić jeśli inne pomysły nie wypalą i wmieniać małe karty SD, które sa o wiele
tańsze.
Ja kupiłam sobie taki malutki czytnik do paru rodzajów kart:
http://allegro.pl/czytnik-kart-pamieci-micro-sd-sdhc-m2-tanio-i1945832772.html

--
animka

Data: 2012-02-01 10:13:26
Autor: J.F
czytnik kart
UĹĽytkownik "Animka"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
Ja kupiłam sobie taki malutki czytnik do paru rodzajów kart:
http://allegro.pl/czytnik-kart-pamieci-micro-sd-sdhc-m2-tanio-i1945832772.html

Animko, ale pytanie brzmialo - jak go podlaczasz do telefonu ?

I zeby jeszcze potrafil odczytac karty xD

J.

Data: 2012-02-01 12:10:23
Autor: Waldek Godel
czytnik kart
Dnia Wed, 1 Feb 2012 10:13:26 +0100, J.F napisał(a):

Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Zdecydowanie przeceniasz możliwo¶ci maskotki.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

Data: 2012-02-02 03:06:18
Autor: Animka
czytnik kart
W dniu 2012-02-01 13:10, Waldek Godel pisze:
[...]

Nie ma chyba takich telefonow, możesz do komputera przełozyć kartę z czytnikiem a potem z karty na karte skopiować. Albo ten plik później przez bluetooth do telefonu.

I zeby jeszcze potrafil odczytac karty xD

Sprawdź sobie w opisie. Chyba obsługuje.

--
animka

Data: 2012-02-02 21:22:48
Autor: ToMasz
czytnik kart

Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
[...]

jak niema jak jest toshiba g900, htc p3600....

możesz do komputera przełozyć kartę z
czytnikiem a potem z karty na karte skopiować. Albo ten plik później
przez bluetooth do telefonu.
1giga plików przesłać przez BT? ile to pójdzie? dwa dni? Trwa transfer pliku. czy chcesz zapiać? i tak 934 razy?

I zeby jeszcze potrafil odczytac karty xD

Sprawdź sobie w opisie. Chyba obsługuje.

Weź Ty dla dobra świata nie pisz jak czegoś niewiesz..

ToMasz

Data: 2012-02-02 20:25:08
Autor: Waldek Godel
czytnik kart
Dnia Thu, 02 Feb 2012 21:22:48 +0100, ToMasz napisał(a):

SprawdĽ sobie w opisie. Chyba obsługuje.

WeĽ Ty dla dobra ¶wiata nie pisz jak czego¶ niewiesz..

Obawiam się, że ta maskotka nie ma takiej funkcji

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

Data: 2012-02-03 01:43:01
Autor: Animka
czytnik kart
W dniu 2012-02-02 21:25, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 02 Feb 2012 21:22:48 +0100, ToMasz napisał(a):

Sprawdź sobie w opisie. Chyba obsługuje.

Weź Ty dla dobra świata nie pisz jak czegoś niewiesz..

Obawiam siÄ™, ĹĽe ta maskotka nie ma takiej funkcji

Ty bardotka ja nie maskotka tylko animka :P

--
animka

Data: 2012-02-02 23:26:23
Autor: MSZ
czytnik kart
W dniu 2012-02-02 21:22, ToMasz pisze:
[...]

A nie lepiej adapter do USB OTG? Jest do kilku telefonów, np http://allegro.pl/promocja-host-otg-galaxy-note-s-i9100-jig-unbrick-i2072850715.html

Z jednej strony wtyczka MicroUSB do telefonu z drugiej kontrwtyczka do USB np czytnika kart.

Osobi¶cie nie sprawdzałem, ale drogie to nie jest a może ci rozwi±że problem?

--
    MSZ (de łan & ±ly!)   * But through eternal night
                          * The twinkling of starlight

Data: 2012-02-03 10:04:47
Autor: ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)
czytnik kart
W dniu 2012-02-02 23:26, MSZ pisze:
/.../
Z jednej strony wtyczka MicroUSB do telefonu z drugiej kontrwtyczka do
USB np czytnika kart.

Osobi¶cie nie sprawdzałem, ale drogie to nie jest a może ci rozwi±że
problem?

Ale to i tam nic nie da je¶li telefon NIE MA funkcji hosta.

ALex

Data: 2012-02-03 01:26:41
Autor: Animka
czytnik kart
> [...]
1giga plików przesłać przez BT? ile to pójdzie? dwa dni? Trwa transfer
pliku. czy chcesz zapiać? i tak 934 razy?

Czy trzeba zebrać aż tyle plików. Można częściej i mniej przesyłać.
Ja tam na swój bluetooth nie narzekam. Śmiga szybko. Od USB już się prawie odzwyczaiłam. Można tak ustawić, żeby się nie pytał czy zapisać. Mój na ogół zapisuje tam gdzie powinien.

--
animka

Data: 2012-02-03 01:42:01
Autor: Animka
czytnik kart
[...]

To zależy od wielkości karty, xd nie widzę, nie wiem jakiej jest wielkości
To co obsługuje ten czytnik jest opisane:
http://allegro.pl/czytnik-kart-pamieci-micro-sd-sdhc-m2-tanio-i1945832772.html
Bardzo szybko kopiuje.

--
animka

Data: 2012-02-03 01:49:51
Autor: Animka
czytnik kart
[...]

Ja zauważyłam to te karty są malutkie i będą sie nadawały do tego czytnika (dongla).
Mam nawet takÄ… w jednym telefonie.

--
animka

Data: 2012-02-01 14:27:33
Autor: Andrzej Libiszewski
czytnik kart
Dnia Tue, 31 Jan 2012 13:09:36 +0100, mz napisał(a):

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jg8ima$dcl$1inews.gazeta.pl...
UĹĽytkownik "mz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Tak z jednej karty na drugą przy pomocy samego telefonu bez użycia komputera. Np z małej 1GB karty z aparatu na wieloGB karte w telefonie, tak aby zarchiwizowac zdjęcia np podczas wakacji na które nie chce zabierać laptopa.

[...]

Karty większej sie nie da dokupić bo aparat widzi max 1GB. A adapter mam zamiar kupić jeśli inne pomysły nie wypalą i wmieniać małe karty SD, które sa o wiele tańsze.

Adapter pomoże ci jedynie wtedy, jeżeli aparat potrafi obsługiwać w ten
sposĂłb karty SD.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

Data: 2012-01-31 00:21:32
Autor: Pszemol
czytnik kart
"mz" <aa@wp.pl> wrote in message news:4f269b3b$0$26705$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czy problem polega na tym, że aparat korzysta z tradycyjnej SD
a telefon ma gniazdko mikro SD? Bo je¶li tak, to trywialnym
rozwi±zaniem byłoby kupić do aparatu kartę mikro SD z przej¶ciówk±
zwykłych rozmiarów i wtedy masz zdjęcia na karcie formatu
zjadliwego dla telefonu komórkowego i szafa gra i bucy.

Data: 2012-01-31 07:33:39
Autor: mz
czytnik kart

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:jg7c6c.2jm0.0poczta.onet.pl...
[...]

Nie.
Problem polega na tym, że karta jest xD 1GB i na ni± robione będ± zdjęcia foto a karta kilka GB ma służyć jako archiwum dla zdjęć np podczas wakacji na które nie chce brać laptopa.

Data: 2012-01-31 11:41:12
Autor: Waldek Godel
czytnik kart
Dnia Tue, 31 Jan 2012 07:33:39 +0100, mz napisał(a):

Problem polega na tym, że karta jest xD 1GB i na ni± robione będ± zdjęcia foto a karta kilka GB ma służyć jako archiwum dla zdjęć np podczas wakacji na które nie chce brać laptopa.

Jedynymi urz±dzeniami które to potrafiły były tzw. databanki, ale one
kopiowały na dysk twardy który miały w sobie.
Już ci powiedziano (nie wspominaj±c o jakiej¶ elementarnej wiedzy któr±
wypadałoby mieć w XXI wieku), że do odczytania innej karty przez telefon
jest niezbędna funkcja USB Host, któr± maj± tylko nieliczne (i raczej
bardzo drogie) telefony.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2012-01-31 13:11:12
Autor: mz
czytnik kart

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomo¶ci news:wp61phfogcc1$.dlglepper.institute.com...
[...]

Tak wiem, że potrzebuje telefonu (lub innego urz±dzenia) z USB Host. To co zacytowałe¶ powyżej było odpowiedzi± innej osobie.

Data: 2012-01-31 13:28:29
Autor: ToMasz
czytnik kart

http://allegro.pl/toshiba-g900-komplet-gratisy-i2067651052.html

Data: 2012-01-31 13:21:03
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
czytnik kart
Dnia 2012-01-31, o godz. 11:41:12
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał(a):

> [...]

Jedynymi urz±dzeniami które to potrafiły były tzw. databanki, ale one
kopiowały na dysk twardy który miały w sobie.

Nie tylko databanki to robiły. Także np. palmtopy które miały USB host.
Np. Acer n310 który posiadam do tej pory pozwala na co¶ takiego wła¶nie
ze względu na USB host. Wystarczył kabelek do ładowarki z
wyprowadzonym zł±czem USB. Podł±czam tak czytnik kart, pendrive czy
myszkę,

Z telefonów USB host ma np. Samsung Galaxy S II.

Zdrówko

Data: 2012-01-31 14:16:29
Autor: Tomek
czytnik kart

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał:

Z telefonów USB host ma np. Samsung Galaxy S II.

I od 2 lat nokia N8.

Data: 2012-01-31 16:04:51
Autor: TGor
czytnik kart
On 2012-01-31 13:21, Maciek Babcia Dobosz wrote:

Z telefonów USB host ma np. Samsung Galaxy S II.

Zdrówko

Przecież napisał "i drogie telefony". Telefon za 2/3 ¶redniej pensji jest, sorki, drogi.

--
Pozdr., TG
"Ty sam jeste¶ pomnikiem głupi szczylu."

Data: 2012-01-31 13:54:19
Autor: cpt. Nemo
czytnik kart

[...]

No nie koniecznie Waldek :)
Wystarczy ze czlowiek sobie kupi malenki modemo-router na przyklad Huawei E585, on jest sporo mniejszy od telefonu, ma swoja baterie i potrafi uzywac kart do 32 GB,
Jednoczesnie ten modemik umie stworzyc wlasna siec WiFi w ktorej moze byc serwerem plikow :) Jesli telefon ma WiFi i przegladarke internetowa to sprawa rozwiazana :)

Nemo

czytnik kart