długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post

Data: 2009-03-25 09:52:03
Autor: namikk
długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post
Wiktor wrote:

8. Po niecałych dwóch tygodniach pocztą otrzymuję umowy, jeden
egzemplarz podpisany mam im podpisać. I tu się zaczyna cały problem,
gdyż umowa składa się z:
a) umowy ramowej na czas nieokreślony określająca zawieranie w
przyszłości wszystkich innych umów
b) właściwa umowa lokaty
c) umowa prowadzenia bankowości elektronicznej
Do tego dochodzi pouczenie ochrony danych osobowych, wśród których
znajduje się zapis o przekazywaniu moich danych w razie konieczności do
czterech firm windykacyjnych
Jak pisałem wcześniej nie chciałem żadnej bankowości elektronicznej. Nie
byłem informowany przy składaniu wniosku, że muszę podpisać umowę ramową
(ja chcę tylko głupią lokatę). Ponadto poczułem się naprawdę nieswojo,
kiedy przy wykupywaniu produktu oszczędnościowego muszę podpisać zgodę
na przekazywanie danych do firm windykacyjnych - przecież to bank będzie
mi winien pieniÄ…dze, nie ja im.

Czy mógłbyś podesłać treść(skan) tej umowy ramowej(oczywiście bez danych) z
zawartymi klauzulami dokładnie tak jak to oni zapisali:
a) umowy ramowej na czas nieokreślony określająca zawieranie w
przyszłości wszystkich innych umów
b) właściwa umowa lokaty
c) umowa prowadzenia bankowości elektronicznej.
Czy ta informacja dotycząca wszystkich umów jest wkomponowana  w treść,czy
może wyszczególniona np.podpunktami a,b,c... etc.?
Wg.mnie jest to działanie niezgodne z prawem jako produktu
wiązanego,proponuje z tym hasłem trochę poserfować.

Pozdrawiam

Data: 2009-03-25 13:28:53
Autor: MacGregor
d³ugie - Toyota Bank nie chce oddaæ moich pieniêdzy - cross post

U¿ytkownik "namikk" <namikk@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gqcs08$4ko$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wiktor wrote:

8. Po nieca³ych dwóch tygodniach poczt± otrzymujê umowy, jeden
egzemplarz podpisany mam im podpisaæ. I tu siê zaczyna ca³y problem,
gdy¿ umowa sk³ada siê z:
a) umowy ramowej na czas nieokre¶lony okre¶laj±ca zawieranie w
przysz³o¶ci wszystkich innych umów
b) w³a¶ciwa umowa lokaty
c) umowa prowadzenia bankowo¶ci elektronicznej

Zgodnie z Dyrektyw± Unii Europejskiej "PSD", czyli "o us³ugach p³atniczych", która jest wdra¿ana w Polsce, banki bêd± musia³y mieæ zawarte "umowy ramowe" i umowy na konkretne us³ugi (tak w uproszczeniu).
Niektóre banku ju¿ siê przygotowa³y na wdro¿enie tej Dyrektywy, dlatego daj± klientom umowy ramowe i umowy na konkretne us³ugi.
Po wdro¿eniu dyrektywy wszystkie banki bêd± musia³y podpisaæ ze swoimi klientami (nawet obecnymi) umowy ramowe.
Dlatego nie ba³ bym siê tej Umowy ramowej, o ile nie jest tam zawarte co¶, na co nie chcesz siê zgodziæ.
Natomiast umowa na bankowo¶æ elektroniczn± mo¿e byæ, z punktu widzenia banku, istotna dla klienta ;-).

--
Pozdrawiam,
MacGregor

długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post