długość lewej strona supportu

Data: 2018-11-08 20:31:22
Autor: PeJot
długość lewej strona supportu
W dniu 2018-11-08 o 13:43, qrt pisze:
Czy długość lewej strony supportu (nie od strony korby) zmienia się w
zależności od długości suportu?

Zwykle tak, ale najczęściej niesymetrycznie.

Konkretnie chodzi o to czy zastosowanie supportu krótszego od zalecanego
może po lewej stronie skutkować np kolizja z widełkami ramy?

Raczej nie.

Powiedzmy dla uproszenia ze prawa strona (od strony korby) nas nie
interesuje.

A powinna - bywa że przerzutka przednia tak sobie pracuje ze zbyt krótką osią.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-11-08 22:27:54
Autor: qrt
PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> Wrote in message:
[...]

Tu chodziło o dostosowanie korby MTB  do szosowego setupu. No i
 zastanawiałem się jak skrócić support by oryginalna  linia
 łańcucha dla tej korby (50mm) wyszła 47,5. Dodatkowo  trzeba ją
 przesunąć ze środkowej zębatki na połowę dystansu między pierwszą
 a druga. No ale jeśli supporty  zmieniaja długość z obu stron to
 sprawa w sumie jest do ogarnięcia tylko na drodze
 eksperymentalnej :) Więc raczej dam sobie spokój ...

Data: 2018-11-08 22:49:11
Autor: Rowerex
W dniu czwartek, 8 listopada 2018 22:27:57 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Tu chodziło o dostosowanie korby MTB  do szosowego setupu.

Czyli wstawienie korby MTB do szosowej ramy?

[...]

W tym linku: https://tinyurl.com/y7p32lzf

są odległości zewnętrznych powierzchni korb od środka symetrii suportu i odległości między zewnętrznymi powierzchniami korb, czyli tzw Q-factor.
Jeśli odniesiesz to do linii łańcucha dla danego modelu korby i długości suportu, to łatwo obliczysz linię łańcucha po zmianie długości.

Przykład: FC-M572 przy 121mm ma linię łańcucha 47,5mm. Stosując suport 113mm prawe ramię przesuwa się w stronę suportu o 6.5mm, czyli linia łańcucha zmniejsza się do 41mm, ale to pomiar do środkowej tarczy. Natomiast mierząc jak w korbach z dwoma tarczami, gdzie mierzy się między tarczami, trzeba doliczyć ok. 3,5-4mm, czyli linia łańcucha wyjdzie ok 44,5-45mm (standard szosowy to 43,5mm)

Przy okazji widać, że tylko przy suporcie 113mm FC-M572 ma ramiona korby rozstawione symetrycznie....

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-11-09 10:19:20
Autor: qrt
Dnia Thu, 8 Nov 2018 22:49:11 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):

[...]

rzeczona korba to fc-m521 - generalnie zeby było łatwiej jest to jakieś
cudo przeznaczone do pracy z przerzutkami montowanymi do supportu.   Ale w sumie to może jednak wkręcę stosowny support 121 obmierzę linię
łańcucha jak mi w tym rowerze wyjdzie (mam dwa suporty 121 - do mufy 72 i
68 - prawa strona supportu oczywiście ma różną długość) - odpowiednio
skoryguje, przyjadę się do sklepu pomierzę co tam maja i zobaczę co można
dobrać.

Data: 2018-11-09 03:04:18
Autor: Ignac
W dniu piątek, 9 listopada 2018 10:19:22 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

> [...]

68 - prawa strona supportu oczywiście ma różną długość) - odpowiednio
skoryguje, przyjadę się do sklepu pomierzę co tam maja i zobaczę co można

Jeśli tylko chcesz dosunąć korby do ramy o te powiedzmy 3mm, to masz
tu przykładowy taki wkład o długości 118 mm:
allegro.pl/wklad-os-suportu-shimano-bb-es300-octalink-68-118-i6743198402.html
Na aledrogo na pewno znajdziesz stosowny rozmiar mufy.

Lub, w jakimś stacjonarnym sklepie wziąłbym taki do przymiarki, delikatnie zamontował i spróbował doregulować do tego przerzutkę przednią, z możliwością zwrotu wkładu.

Data: 2018-11-09 03:10:26
Autor: Ignac
W dniu piątek, 9 listopada 2018 12:04:21 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

Lub, w jakimś stacjonarnym sklepie wziąłbym taki do przymiarki, delikatnie zamontował i spróbował doregulować do tego przerzutkę przednią, z możliwością zwrotu wkładu.

Zmierz najmniejszą odległość korby od ramy z tym wkładem który masz obecnie-121mm, jeśli jest on symetryczny, bo z nowym wkładem 118mm korba zbliży się do ramy o te 3mm. Lewa strona pewnie zagra.

Data: 2018-11-09 12:54:20
Autor: ń
długość lewej strona supportu
Raczej o 1,5 mm.