da się przyspieszyć przejście przez bios? :)

Data: 2009-08-10 13:06:45
Autor: Mateusz Viste
da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
On Monday 10 August 2009 12:23, Końrad wrote:
używam topornie wolnego Ubuntu). Pomierzyłem sobie czas startu systemu
i wyszło mi, że przejście etapu biosu (od włączenia komputera do
rozpoczęcia ładowania systemu) zajmuje około 1/4 - 1/5 całego
bootowania.

Czyli pewnie za każdym razem testujesz pamięć. A to musi trwać...

Da się ten etap jakoś przyspieszyć? Coś zmienić w ustawieniach? Może
sztuczki z innym podpięciem napędów na taśmie? Może można wyłączyć
testowanie pamięci?

Wyłącz testowanie pamięci. Często opcja nazywa się po prostu "Quick
Boot"...

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

da się przyspieszyć przejście przez bios? :)