da si臋 tak pomlowa膰 艣cian臋? :) grad ient

Data: 2009-08-18 10:25:20
Autor: jakub tarczewski
da si臋 tak pomlowa膰 艣cian臋? :) grad ient
|<o艅rad pisze:
witam

chodzi mi o pierwsze zdjecie na tej aukcji:
http://allegro.pl/
item708855432_naklejka_naklejki_na_sciane_mapa_swiata_grati.html

i chodzi mi nie o map臋 艣wiata, ale gradient 偶贸艂ci. tak aby byly rozne odcienie, ale nie widac bylo przejsc miedzy nimi. czy da si臋 tak 艣cian臋 pomalowa膰? je艣li tak, jest jaki艣 poradnik online? domyslam sie ze tu w gre wchodza farby w sprayu

bo jesli nie to, przychodzi mi do glowy jedynie fototapeta

na tych obrazkach s膮 wizualizacje, tzn. gradient wynika z rozmieszczenia 艣wiate艂 na scenie ;-) ale to OT.
Natomiast malowanie 艣cian z p艂ynnym gradientem jest mo偶liwe, cho膰 naprawd臋 trudne.
艢ciana musi by膰 mokra, dwie farby (wodorozcie艅czalne) w r贸偶nych kolorach, wiaderko z wod膮 i jak najwi臋kszy p臋dzel -艂awkowiec. Zaczynasz od dw贸ch pas贸w (czy plam) obficie na艂o偶onej farby w pewnej odleg艂o艣ci od siebie, i mokrym p臋dzlem bez farby wypracowujesz gradient mi臋dzy nimi. Sztuka polega na tym, 偶eby skoordynowa膰 malowanie ze schni臋ciem farby; je艣li b臋dzie zbyt mokra, zamiast gradientu powstanie jednolity kolor. Je艣li za sucha, gradient nie b臋dzie p艂ynny. Pomaga gruba faktura 艣ciany (nie g艂ad藕).
Jak mo偶na si臋 domy艣li膰 z opisu, rzecz wymaga sporej wprawy, i na du偶ych p艂aszczyznach jest prawie niemo偶liwa dla jednej osoby. Najwi臋ksza 艣ciana na jakiej mi si臋 to uda艂o w miar臋 r贸wno to jakie艣 2.5 x 2.7 m.

da si臋 tak pomlowa膰 艣cian臋? :) grad ient